Spring naar bijdragen

Vrijdag, 12 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Mooi gezegd Lars...ik zie het niet als een dilemma.

Ik heb inmiddels ontdekt dat ik mijn eigen herstel voorop mag zetten. Ik wil ook graag 'helpen'. En soms betekent dat dat ik mezelf dus eigenlijk niet help. Door me te druk te maken over een ander....

Ieder heeft hier zijn eigen bijdrage die op één of andere manier ondersteunend is. Ook deze gedachte van jou, hier geschreven.

 

Fijne dag allemaal :rose:

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Gelukkig dus maar een droom @Yvonne. @Lars, wat jij schrijft herken ik wel een beetje. Ik wil altijd graag helpen net als kruidenthee schrijft , maar merk dat mijn reactie vaak niet helpend is . Niet in ieder geval zoals sommigen dat hier kunnen . Ben ik dan jaloers op en voel me dan niet gelijkwaardig.  Voor wat hoort wat mentaliteit.  Ik heb veel aan het forum , dus moet ik daar ook mijn bijdrage aan leveren . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren op de sportschool . 2 medesporters waren in de kantine in gesprek .

Grappen dat kindje ouzo dronk omdat het dacht dat het water was . Whisky voor het doorkomen van tandjes.  Lurken aan het flesje bier van paps en trots zeggen dat hij het lekker vond. Er nog achteraan : "is toch gezond " ??!! Huh ??!!! Ik zei maar niks . Ik werd er stil van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"rare "mensen Francoise :angry:

Hier ook heftig gedroomd vannacht

Ging over verdwalen, niet komen waar ik wilde komen, en zo mijn vliegtuig mistte om op vakantie te gaan...
En ex was er ook al niet om mijn handje vast te houden en naar de uitgang te begeleiden...
Voelde me zwaar gefrustreert en doodmoe toen ik wakker werd

Bizar he allemaal, moet het toch echt alleen en helemaal zelluf doen..!!

Nog een droom expert hier op het forum ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Francoise:

Goedemorgen.  Gelukkig dus maar een droom @Yvonne. @Lars, wat jij schrijft herken ik wel een beetje. Ik wil altijd graag helpen net als kruidenthee schrijft , maar merk dat mijn reactie vaak niet helpend is . Niet in ieder geval zoals sommigen dat hier kunnen . Ben ik dan jaloers op en voel me dan niet gelijkwaardig.  Voor wat hoort wat mentaliteit.  Ik heb veel aan het forum , dus moet ik daar ook mijn bijdrage aan leveren . 

 

17 minuten geleden zei Francoise:

Gisteren op de sportschool . 2 medesporters waren in de kantine in gesprek .

Grappen dat kindje ouzo dronk omdat het dacht dat het water was . Whisky voor het doorkomen van tandjes.  Lurken aan het flesje bier van paps en trots zeggen dat hij het lekker vond. Er nog achteraan : "is toch gezond " ??!! Huh ??!!! Ik zei maar niks . Ik werd er stil van. 

Kijk nou, twee bijdrages aan dit forum achter elkaar.
Die eerste bijdrage is heel herkenbaar voor me. Maar ik heb geleerd dat elke bijdrage ergens wel een zakje zand in een dijkdoorbraak is.. dus iets doet
op dit forum. Dat is vaak iets heel kleins, maar samen maken we er een dijk van een forum van.
Die tweede bijdrage geeft me weer te denken over hoe er over alcohol in onze samenleving vaak (ook) gedacht wordt.
Vaak wordt alcohol als leuk gezien. Tót het moment dat het niet leuk meer is. En dan kom je bijvoorbeeld hier schrijven.
Door hier te gaan schrijven werk je hoe dan ook mee aan de dijk tegen alcoholmisbruik. Al is het maar om jezelf tegen 'overstroming' te beschermen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat net zoals stoppen met zuipen feitelijk niet actief Is, hooguit het (zij het met veel moeite) nalaten van dóen, ook helpend zijn niet actief kan, zich juist kenmerkt door nalaten?

Je bént er. Je bent jezelf. Meer niet. 

De "open hand". Zonder verwachtingen. Zonder te sturen. Zonder over te nemen. 

Zonder zichzelf te verliezen in het leed van de ander. 

Meer van hetzelfde: kunnen loslaten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei jopie:

Is het niet zo dat net zoals stoppen met zuipen feitelijk niet actief Is, hooguit het (zij het met veel moeite) nalaten van dóen, ook helpend zijn niet actief kan, zich juist kenmerkt door nalaten?

Je bént er. Je bent jezelf. Meer niet. 

De "open hand". Zonder verwachtingen. Zonder te sturen. Zonder over te nemen. 

Zonder zichzelf te verliezen in het leed van de ander. 

Meer van hetzelfde: kunnen loslaten. 

 

Mooi gezegd @jopie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Kohtje:

 

Kijk nou, twee bijdrages aan dit forum achter elkaar.
Die eerste bijdrage is heel herkenbaar voor me. Maar ik heb geleerd dat elke bijdrage ergens wel een zakje zand in een dijkdoorbraak is.. dus iets doet
op dit forum. Dat is vaak iets heel kleins, maar samen maken we er een dijk van een forum van.
Die tweede bijdrage geeft me weer te denken over hoe er over alcohol in onze samenleving vaak (ook) gedacht wordt.
Vaak wordt alcohol als leuk gezien. Tót het moment dat het niet leuk meer is. En dan kom je bijvoorbeeld hier schrijven.
Door hier te gaan schrijven werk je hoe dan ook mee aan de dijk tegen alcoholmisbruik. Al is het maar om jezelf tegen 'overstroming' te beschermen.
 

 @Kohtje , ik zei er niets van en bed8 me dat nog niet zo heeeel lang geleden ik er misschien gewoon ook aan meegedaan had, aan dat ietwat  domme gesprek . Wij staan nu aan de andere kant , omdat wij sufferds er niet mee om kunnen gaan .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact;

jowan

Lars

Kohtje

Bor

Francoise 

Amethist

 

Zo, ik mag nog goedemorgen zeggen geloof ik... Ben met vanalles tegelijk bezig vandaag. Niet handig, want vergeet de helft. Grijze dag hier, ik ben vrij en trek er zo maar eens op uit. Eens kijken wat de kringloop te bieden heeft vandaag. 

@Lars je kunt anderen pas goed helpen, wanneer je goed voor jezelf zorgt. Grenzen stellen hoort daar ook bij, doseren. Zo te horen doe je dat prima. Draai het anders om. Stel... Jij staat ff in die ander zijn schoenen, hoe zou jij dan jou hulp ervaren? 

Fijne dag iedereen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Francoise:

Goedemorgen.  Gelukkig dus maar een droom @Yvonne. @Lars, wat jij schrijft herken ik wel een beetje. Ik wil altijd graag helpen net als kruidenthee schrijft , maar merk dat mijn reactie vaak niet helpend is . Niet in ieder geval zoals sommigen dat hier kunnen . Ben ik dan jaloers op en voel me dan niet gelijkwaardig.  Voor wat hoort wat mentaliteit.  Ik heb veel aan het forum , dus moet ik daar ook mijn bijdrage aan leveren . 

Het is hier al gezegd en daarmee ben ik het eens: door hier en jezelf te zijn help je al. Jezelf en mogelijk anderen.
Alles wat je hier schrijft, over de problemen met het misbruik van alcohol, maar zeker ook over de oplossingen hoe er mee om te gaan, om van het alcoholische pad af te komen zijn helpend voor anderen.
Het kan zijn dat een recept voor een of andere moeilijke soep voor sommigen ook helpend kan zijn maar daar herken ik me dan niet zo in.
Zolang het alcohol gerelateerd is is het goed lijkt me.

Mijn €0.02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Francoise:

 @Kohtje , ik zei er niets van en bed8 me dat nog niet zo heeeel lang geleden ik er misschien gewoon ook aan meegedaan had, aan dat ietwat  domme gesprek . Wij staan nu aan de andere kant , omdat wij sufferds er niet mee om kunnen gaan .  

Verkeerde snaar geraakt denk ik . Niet de bedoeling.  Wilde alleen verwoorden waarom IK niet durfde te reageren.  Een dergelijke gedachte weerhoud me daar dan van . Dat is wat ik dan denk, hoe het gezien zou kunnen worden . Er zijn er namelijk ook heel veel die er wel "gewoon " mee om kunnen gaan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha... ik denk dat ik bij jou een verkeerde snaar heb geraakt. Ik bedoelde alleen te zeggen dat als je erkent dat je
niet met drank om kunt gaan dat je dan geen sufferd bent die niet met drank om kan gaan maar een niet-sufferd die erkent
dat ie niet met drank om kan gaan.
In tegenstelling tot mensen die niet met drank om kunnen gaan en denken en zeggen dat ze wél met drank om kunnen gaan.
Hoewel we dat zo'n beetje allemaal denk ik wel waren vóórdat we erkenden dat we niet met drank om konden gaan.
En dat zijn dan weer andere mensen die gewoon wel met drank om kunnen gaan en daar ook echt wel mee om kunnen gaan.
Snap je een beetje?  Wij sufferds die niet met drank om kunnen gaan slaat dus niet op ons 'aan de andere kant' omdat we
ons er terdege van bewust zijn dat we er niet mee om kunnen gaan en daar dan ook wat aan (proberen te) doen...

Dat jij op dat moment niet in dat bewuste gesprek hebt gemengd begrijp ik wel. Zelfs niet als kickbokser..  :blush:;)
Dat wordt in zo'n kantine met mensen die dat soort grapjes maken waarschijnlijk niet goed ontvangen...
Maar laat duidelijk zijn dat jij géén sufferd bent. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het maar droog houdt Bor. Want jouw laatste berichtje geeft me weer zo'n raar gevoel. En Adri heeft ook al last van z'n buik en niet omdat ie ongesteld moet worden.:angry:

O dat vergeet ik nog. Heb  heeeeel veel nieuwe kleren gekocht voor echt een prikkie. Morgen eens alle ouwe spullen weg knikkeren.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Adri:

Van zo'n tekst krijg ik dan weer spontaan een darmkoliek.

Ik ook. 

Maar ook van de vele woorden die ik zelf gebruik. 

Al die woorden zijn ook vooral groter (grootser) maken voor jezelf (zie: ik ben ergens mee bézig!) terwijl het in feite ook gewoon domweg leven en doen en..... nou ja...heel gewoon is. 

Nou ja... ik kom er niet uit. Niet met woorden. En ook dat is totaal niet belangrijk. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...