Spring naar bijdragen

Zondag 31 december 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Het vuurwerk is nog te doen hier trouwens. Eén kat heeft er echt angst voor. Andere blijft stoïcijns voor zich uit kijken, zoals alleen katten dat kunnen zeg maar. Heb altijd enorm medelijden met de beestjes rond deze tijd. Wat een lol die knallen:angry: Durf ook nooit kranten te lezen in deze periode want die verhalen over dierenmishandeling met vuurwerk trek ik érg slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn de echt walgelijke uitwassen Nicky... 

Mijn katten mochten vanmorgen vroeg nog even naar buiten... het regende dus ze kwamen al snel weer binnen.. 
Ze zijn bang, maar niet zo erg als de hond.. 

Kan me heel goed indenken dat je ze mist Harp. 
Zie je ze nog wel zo af en toe of heb je helemaal geen contact meer met je ex? 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Koh. Ik vertrouw mezelf wel. Ik ben van beroep Meesterbrievenbusafplakker geweest, maar ik vertrouw de jeugd niet meer zo.

En ik moet toegeven dat ik vroeger hondendrolletjes in een papiertje opraapte, belletje trok, papiertje aanstak en om een hoekje stond te kijken tot de bewoner het brandje uit probeerde te trappen. Ze hadden toen ook de br. bus dicht geplakt. Anders was het leed niet te overzien.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei spirit:

 Dan zie je alleen maar een stelletje mafkezen, zogenaamd het naar hun zin hebben.

Het lijkt een beetje op een drukke kroeg. Je ziet ze bier schenken en het lijkt alsof iedereen drinkt. 

Dat is nou net wat hier al een paar jaar de prettige sfeer van oudejaar in de kamer brengt. Soms even 'mafkezen' kijken en continu luisteren
maar zelf je eigen (alcoholvrije) gang kunnen gaan. Bijkomend voordeel is dat de hondjes het geknal buiten niet of nauwelijks opmerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind trouwens (heel persoonlijk hoor) ouwejaarsdag op zondag niet zo leuk als op een 'gewone' werkdag.
Ouwejaar op een gewone werkdag vind ik altijd wat collectief-feestelijks hebben. Dat mis ik nu een beetje.
Maar daar kan ook het weer van vandaag voor een groot deel mee te maken hebben.

Moet je eerst nog uitvissen hoe je friteuse werkt, spirit? Doe je wel voorzichtig dan? De brandweer kon het vanavond al wel eens een beetje drukker
hebben dan anders. Hoewel ook daar het weer misschien een beetje roet in het eten kan voorkomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yvonne, maar ik zei ook dat het heel persoonlijk is, hè? Mijn vrouw vindt het ook wel best zo. En wij hadden de
boodschappen ook al in huis... alleen vanmorgen nog wat appelflappen gehaald bij de oliebollenkraam hier vlakbij. Was druk maar ging heel vlot.
En ach, ik vind het, bij nader inzien, ook allemaal wel prima hoor.

Straks om half elf nog even een rondje met de hondjes. Voor hun is dat gewone tijd zodat er morgenochtend geen te vroege nood is
en de ervaring uit voorgaande jaren heeft me geleerd dat het tussen tien en twaalf 's avonds betrekkelijk rustig is met vuurwerkafstekers.
We zijn vanavond ook 'alleen met z'n tweetjes' (viertjes) en gaan morgenmiddag op nieuwjaarsbezoek bij moeders alwaar ik dan ook
enkele broers en schoonzussen met 'kinderen' zal treffen. Al met al allemaal héél gewoon rustig en toch een beetje apart.

Dat zonder kater opstaan op nieuwjaarsmorgen blijf ik wel heel bijzonder prettig vinden. Nu (als het lukt :)) al weer voor de tiende keer 'op rij'..
Zeer aanbevelenswaardig voor degenen die dat al een tijdje NIET meer hebben meegemaakt. Voor hen die het nog niet lukt om
langere tijd zonder drank te leven: probeer het in ieder geval eens met oud en nieuw. Echt een zeer bijzondere en bevredigende ervaring
die naar meer (in dit geval minder) smaakt. Bovendien, als het met oud en nieuw lukt, dan kan het ook van 1 op 2 januari.. etc.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben alweer alleen. Mijn vriend, wat klinkt dat altijd, maar vriend als niet in een relatie maar iets van nog beter was grieperig en heb ik naar huis gebracht en een thee op zijn nachtkastje gezet. Arm ding.

Twee maanden niet gedronken. :)

Hoe gaat het bij jullie? Hier veel vuurwerk en krijg wel een beetje een blij gevoel van want straks een nieuw jaar  en nieuwe voornemens en zo. Tja, een mens moet altijd hoop houden anders kan je beter meteen onder de zoden. :D  Ik weet stiekem heus ook wel dat het niet zo werkt dat om 0.01 straks alles ineens anders is maar laat me wel ietsjes meeslepen in mijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een beetje hetzelfde Renate, het gevoel van een nieuwe start. Sterker dan vorige jaren eigenlijk.

Voel me toch ook wel trots dat ik, na het zoveelste besluit om niet te drinken, het ook echt niet meer heb gedaan. Bijna vijf maanden droog nu en langzaam maar zeker veranderen er dingen. Heb zoveel dat ik nog wil veranderen of wil aanpakken, maar niet drinken blijft prioriteit nummer één. Voorzichtig begin ik echter ook naar andere dingen te kijken. Wat kan ik mooier/fijner/beter maken. Mooi moment zo aan het eind van het jaar om terug te blikken maar ook vooruit te kijken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...