Pytje Geplaatst 15 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2018 En daar wil ik nog even aan toevoegen dat ik heel veel aan je bijdragen heb gehad in de afgelopen maanden. Dank daarvoor! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 16 maart 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2018 Dank je wel @Pytje! Dat is lief! Ik blijf nog wel komen hoor, heb ik ook nodig. Alleen niet meer elke dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Gisteren was het natuurlijk heerlijk weer, terrasjes weer. Huge trigger voor mij. En al helemaal wanneer je met een groep vrienden op een terras beland. Snel als eerste mijn drankje besteld: cola light. Daarna kwamen de anderen met hun wit biertjes en wijn. Natuurlijk waren er ook anderen die alcoholvrij dronken, die moesten nog rijden. Toch irritant dat ik dan alleen kijk naar diegene die wel kunnen drinken. Maar goed, cola light gedronken dus en aan de bitterballen. Nu wel blij mee natuurlijk, maar gisteren even niet Vandaag op dag 116. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Dat geeft een positief gevoel denk ik ? Gisteren vond ik ook zeer uitdagend. Ook op terras geweest met een fristi. Wat is er uiteindelijk leuk aan met een duf hoofd op een terras zitten? Het is veel leuker om het helder en bewust mee te maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 9 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 32 minuten geleden zei Nina: Dat geeft een positief gevoel denk ik ? Gisteren vond ik ook zeer uitdagend. Ook op terras geweest met een fristi. Wat is er uiteindelijk leuk aan met een duf hoofd op een terras zitten? Het is veel leuker om het helder en bewust mee te maken Ja hoor, nu wel Nina. Maar ja, je zult het herkennen: gisteren voelde ik me eventjes héél zielig. Zo'n koud wit biertje leek me best wel wat. Maar ja, dan zat ik vandaag weer op dag 1 en daar zou ik dan ook weer gruwelijk van balen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 Dat herken ik zeker. Vond het best pittig gisteren. Goed dat je standvastig bent gebleven Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 9 april 2018 Rapport Share Geplaatst 9 april 2018 116 dagen, het wordt een steeds mooier getal :-) Verder heel herkenbaar de trigger van het eerste mooie weekendje. Alle verslavingskoppelingen, terrasje - drankje, iedereen heeft plezier enz. Maar ik wil geen zelfmedelijden of het drankje idealiseren.... Ik merk dat ik schrik en me verzet tegen het zelfbedrog. Het is echt verslaafd denken. Nou ja, weer een leerzame situatie overwonnen. Feestdagen, eerste mooie dagen, whats next?? Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 11 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2018 Op 9-4-2018 om 19:47 zei IJsvogel: 116 dagen, het wordt een steeds mooier getal :-) Verder heel herkenbaar de trigger van het eerste mooie weekendje. Alle verslavingskoppelingen, terrasje - drankje, iedereen heeft plezier enz. Maar ik wil geen zelfmedelijden of het drankje idealiseren.... Ik merk dat ik schrik en me verzet tegen het zelfbedrog. Het is echt verslaafd denken. Nou ja, weer een leerzame situatie overwonnen. Feestdagen, eerste mooie dagen, whats next?? Ik schrik er niet van, herken het meteen. Wist ook dat het kwam, daarom heb ik als eerste een drankje besteld. Ik wist dat wanneer ik zag wat de andere bestelden ik het moeilijk ging krijgen. Nu was mijn cola besteld en volgden de wit biertjes erna. Ik weet van eerder gestopt zijn dat die momenten blijven komen. Minder, maar het stopt niet. Bij mij in ieder geval niet. Mijn brein blijft verslaaft denken, maar ik herken het wel. Ik heb ondertussen een trukendoos om er mee om te gaan. En als backup het forum (en het jaarpact) en mijn dagenteller. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 april 2018 Rapport Share Geplaatst 11 april 2018 Goed idee de truckendoos . Zo heb ik voor de boodschappen als truck de bestelservice van de picnic. Ik hoef niet te sjouwen en wordt niet in een supermarkt in verleiding gebracht. De supermarkt vermijd ik even. Dus alleen groentenwinkel, slager enzo. En veel leren herkennen helpt ook. Dat verslaafd dekn zoals jij dat noemt. Las ik nu 118 dagen vandaag? Mooi zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 11 april 2018 Rapport Share Geplaatst 11 april 2018 Wat een goed idee om als eerste te bestellen!! Goeie tip! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 (bewerkt) Gisteren "the big book" van de AA in het Nederlands besteld. Nooit bij de AA geweest en ook niet de intentie, maar wel nieuwsgierig hoe zij het aanpakken. Ik vind er vast nuttige tips die ik kan gebruiken. Nieuwsgierig! http://www.aa-nederland.nl/literatuur/winkel/boeken/anonieme-alcoholisten-big-book/ 13 april 2018 bewerkt door Amethist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 52 minuten geleden zei Amethist: Gisteren "the big book" van de AA in het Nederlands besteld. Nooit bij de AA geweest en ook niet de intentie, maar wel nieuwsgierig hoe zij het aanpakken. Ik vind er vast nuttige tips die ik kan gebruiken. Nieuwsgierig! http://www.aa-nederland.nl/literatuur/winkel/boeken/anonieme-alcoholisten-big-book/ Ik heb zelf, ook via aa, het boekje " nuchter Leven" aangeschaft. Niet zo dik, in mooi vlasms, leest makkelijk weg en boordevol vooral heel praktische tips. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Pfffff...net getuige geweest van een auto ongeluk. Auto reed (waarschijnlijk) door rood en reed een jongetje aan dat naast mij over stak. Gelukkig enkel schaafwonden en schrik. Uiteindelijk ouder erbij en tuthola uit de auto...("ik reed echt niet door rood hoor"). Ze had haast want moest naar een sollicitatiegesprek. Telefoonnummers uitgewisseld en nogmaals tegen die vader gezegd dat wij absoluut groen licht hadden. Tuthola: ja, maar ik ook! Maar goed waarom vertel ik dit: ik heb nu zo'n trek in wijn! Ik ben boos en geschrokken en dit roept blijkbaar meteen om verdoving! Lang geleden dat ik zo'n trek had! Heb niet eens plan B in huis (chocolade) omdat ik wat kilo's kwijt wil. Heb maar een groot glas water gepakt. Zo eten en als de trek blijft maar even een blokje om of zo. En verder hoop ik dat tuthola niet wordt aangenomen, maar dit terzijde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 @Amethist, , sterkte, en van mij. Blokje om, water, een dropje, het helpt. Sterkte Citaat   Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 straks even hier schrijven dat je je moeilijke test goed door bent gekomen, kan je nu ook motiveren alvast. Er komen vast meer tests, een slimme meid is er op voorbereid. Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Goed idee @lady jane, doe ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 He @Amethist wat naar! Kan het me goed voorstellen dat je nu erg graag alcohol zou willen. Niet doen hoor... gaat voorbij (maar goed dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen) blijf maar lekker op t forum tot de trek weg is. Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Net terug van blokje om en dat helpt. Daarvoor werd ik gebeld door de moeder van het aangereden ventje. Alles gaat goed, enkel fikse schaafwonden. De druk is bij mij nu een beetje van de ketel, ook qua trek. Maar voor ik naar bed ga kom ik me nog wel even melden. Toch bijzonder hoe je hersens bij deze schrik/boosheid meteen weer in hun oude vertrouwde railsje schieten. Toch maar weer wat chocolade inslaan. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Verstandig van die chocola. Gewoon maar even doen. Heb precies hetzelfde. Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 En ik kan veilig mijn mandje in  Het is weer gelukt! Bedankt voor jullie reacties, was helpend! Morgen dag 162. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Yeah!!!!! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Yes! Goed gedaan! Weer een enorme hindernis genomen Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 25 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2018 @Amethist, wat wonderlijk hoe de trek zo in alle hevigheid kan terugkomen. En je hebt hem doorstaan, dat is natuurlijk het belangrijkste. Het is toch echt voortdurend alert blijven, hè? Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 25 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 mei 2018 Ja @Pytje , die momenten zullen altijd wel blijven komen. Weet ik ook wel van mijn eerdere stopperiode. Op sommige kun je anticiperen zoals feestdagen of bv de sterfdag van mijn moeder. Dat zijn de lastige dagen die ik aan zie komen. Maar dit was natuurlijk een onverwacht heftig moment die ik dus niet vooraf dicht kon timmeren. Zoals ik al eerder zei: toch maar zorgen voor een vooraadje van plan B, chocolade. Ga ik dus vandaag inslaan Fijn dat ik gewoon weer verder kan, vandaag dag 162. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 25 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2018 Ik wens je een mooi dag 162 en ook natuurlijk 163, 164, 165................................................... Mooi hoe je ondanks de plotselinge heftige emoties toch de trek hebt kunnen weerstaan, ik ga proberen een voorbeeld aan je nemen op het moment dat mij zoiets overkomt. Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden