Spring naar bijdragen

gedaan ermee


nancys

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben nieuw hier, 5 dagen geleden voor de zoveelste keer gestopt met drinken.

Mijn echtgenoot zette me voor de keuze, en gelijk heeft hij, hij of de drank, na me voor de zoveelste keer dronken in mijn bed te leggen.

Ik wil niets liever dan nooit meer terug beginnen, maar op dit ogenblik vertrouw ik mezelf niet, wil niet alleen gelaten worden, gewoon omdat ik schrik heb terug te gaan drinken. Ik vind mezelf zo belachelijk, denk dat niemand in mijn omgeving mij begrijpt dat het moeilijk is, moeilijk om niet te drinken. Het lijkt wel of de ene helft van me zegt "het kan geen kwaad, doe maar", en de andere helft moet roepen "nee, niet doen", ik verklaar mezelf bijna voor gek.....

ik hoefde ook niet elke dag te drinken, maar als ik dronk was het een hele fles, eens begonnen kon ik niet meer stoppen, dan moest de fles leeg. Omdat ik een gastric bypass heb, en dus heel snel weet van drank, heb ik niet veel nodig om dronken te zijn, en dat maakt dan, dat ik gewoon verder drink, zo is het alcoholisme er langzaam, maar heel zeker ingeslopen. Ik kan niet gewoon "een glaasje" drinken, dus ik kan en wil helemaal niet meer drinken.

Aangezien ik in het in mijn omgeving uit schaamte niet durf te vertellen, schrik dat niemand dat begrijpt, we zijn nog geen jaar geleden verhuisd, en alle goede vrienden zitten op Messenger afstand, kom ik hier een praatje doen, in de hoop wat mensen tegen te komen die weten wat het is, en er samen door te komen, want al probeert mijn echtgenoot me nog zo fel te steunen..... hij heeft geen probleem en snapt het toch niet helemaal, en kan gemakkelijk één of 2 pintjes drinken als we iets gaan eten, en dan een dag of 3 niks......

Groetjes, Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom nancys,

eigenlijk zeg je hierboven dat de schaamte die je voelt belangrijker is voor je dan je partner.

Meid als er nog liefde is, kies voor die liefde en zoek professionele hulp. Ik lees achterdeurtjes die open blijven en jou toestaan te drinken.
Dat is geen slimme houding. Ook al begrijpt er niemand jou, als jij stopt dat stop jij! Je relatie is belangrijk, de relatie met jezelf is prioriteit nr 1.
Wij allen hier op het forum kennen de relatieperikelen met de kombi drankprobleem. Het werkt niet. Goed dat je partner je nu voor het blok zet,
jij hebt dat tot nu toe blijkbaar niet gekund. Geen verwijt hoor, maar kies nu maar wel. Hier is steun van lotgenoten, maar met jou mee-praten gaat je niet helpen.
AA, Refusal, verslaving-arts/kliniek, kijk wat bij jou zal passen, maar overwin die schaamte: ooit komt daar trots voor in de plaats, maar voor die tijd heb jij werk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Esther, bedankt voor je reactie

ik wil stoppen met drinken, het maakt mij, mijn leven en mijn huwelijk kapot, of nee, ik maak dat allemaal kapot als ik blijf of terug ga drinken.

Dus ja, het moet gedaan zijn, ik wil dit echt

 

Hallo Lady Jane,

overschot van gelijk, met mij meepraten helpt me inderdaad niet.

Ik wil alles proberen om niet weer te gaan drinken, we hebben hier echter een bijkomend probleem om de dinge die jij voorsteld te doen, dus moet het alleen doen. We wonen sinds 9 maanden in het buitenland, in de fillipijnen. Hier hebben ze geen AA, hier zijn die middelen niet verkrijgbaar (ben hier al naar de arts geweest), een opname is hier niet mogelijk. ik stop maar voor 2 dingen, dat zijn 2 mensen, mijn partner en mezelf, zonder hem kan ik me geen leven inbeelden. 

Ik stop voor onze relatie en voor onze toekomst!

Ben alleen zo bang van mezelf, da's alles, maar ik wil niets liever dan nooit meer drinken

Alvast bedankt voor de klets tegen m'en oren, had ik nodig

Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AA organiseert ook meetings online nancys
ook hier geldt waar een wil is is een weg. Zelf heb ik in het verleden
na diverse pogingen hier het forum gevonden en voor mij bleek dit voldoende.
Maar mijn relatie heeft het niet gered, ik heb dus een hoge prijs betaald.
Ik gun jou dat het zover niet hoeft te komen, en juist als je in een uitzonderingspositie zit (buitenland)
dan heb je een extra zware factor erbij. Maar ongetwijfeld zijn er daar wel psychotherapeuten/psychiaters/coaches of iets anders waar jij extra hulp kunt vinden.
Maar dan zul je uit het schaamte-gevang moeten komen. Of eerst online kijken of je wat vindt. Drinken is al zo'n eenzaam probleem en in een relatiecrisis zitten
geeft ook eenzaamheid. Die schaamte kun je nu dus niet erbij hebben lijkt me. Terwijl ik weet uit ervaring hoe overweldigend schaamte kan zijn. En hoe beperkend.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Lady jane, bedankt voor de info, dat ga ik zeker eens bekijken. Mag ik vragen hoelang jij al gestopt bent met drinken?

Dit forum is het eerste dat ik doe, buiten de diverse valse pogingen die ik ondernam om te stoppen, want ik moet tegeven, samen met het woord stoppen dacht ik reeds aan wanneer ik terug zou beginnen, nu niet, deze keer is anders, ik wil en ik zal, ook al is het moeilijk. Ik hoop alleen hier wat mensen te ontmoeten die snappen dat het moeilijk is, en dat het niet vanzelf gaat, en uit hun verhalen en ervaringen te leren dat het ook wel echt kan, ook al is het moeilijk.

Jammer dat je relatie het niet gehaald heeft, hoop echt dat de meijne sterk genoeg is om de voorbije stormen te doorstaan, en dat mijn man me ooit nog terug kan vertrouwen.

dankje alvast voor de bemoedigende en eerlijke woorden

nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nancy, welkom op dit forum. Goed dat je je hier aangemeld hebt en je meteen zo open stelt voor wat je hier kunt vinden. Je moet je denk ik wel realiseren dat wat voor de een goed werkt bij een ander misschien geen effect heeft. 

Zelf heb ik zo'n anderhalf jaar geleden met succes de knop omgedraaid nadat ik het voor die tijd ook al meermalen geprobeerd had. Voor mij gaf een medische indicatie de doorslag. Behalve van dit forum heb ik toen veel baat gehad bij een online cursus bij http://voorbijalcohol.nl/ die ook en vooral ingaat op het zelf doorgronden en aanpakken van achterliggende patronen. Misschien is dat ook iets voor jou. Kijk maar bij "online programma" op die website. En zoals Lady Jane al schreef is er ook een online AA groep (Engelstalig): zie http://www.aaonline.net/

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje allemaal, ben al een hele avond (ja, hier is het 7u later, dus avond, ik heb niet gedronken) op het forum aan het lezen. Aangezien ik slaapproblemen heb, ga ik er nog even mee door. Heb net de 43 bladzijden van lika haar verhaal verslonden, zoveel uit te leren, zoveel gedachten, pijnen, waarheden en overwinningen. Zo boeiend. 

Goeie avond aan allemaal, Nancy

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgens, dat lezen werkt inderdaad goed, na 5 dagen weken, is het namiddag en heb ik nog geen traan gelaten. Ga sewes in de tuin werken. Voel me vandaag vrij, of bevrijd, ik weet het niet goed. Het niet-drinken doet vandaag geen pijn, raar. Ik kreeg vandaag een knuffel van mijn man en een kus, na 7 dagen, deed zo goed, doet me geloven dat het goed komt. Ooit, want het heeft tijd nodig, een heleboel tijd, heb zijn vertrouwen net iets te vaak geschonden, maar hij is er nog, hij wil dat ik praat, hem vertel als het moeilijk gaat, maar verder even geen affectie, dat moet terug groeien, heb hem net iets te vaak pijn gedaan, hij heeft me net iets te vaak zomaar vergeven. Misschien is dit wel goed voor mij, misschien had ik dit wel nodig. Ik ga er de volle 100 procent voor, dat vergif komt er bij mij niet meer in. 

Aan iedereen veel sterkte vandaag!

Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-12-2017 om 07:28 zei nancys:

... het heeft tijd nodig, een heleboel tijd, heb zijn vertrouwen net iets te vaak geschonden, maar hij is er nog, hij wil dat ik praat, hem vertel als het moeilijk gaat, maar verder even geen affectie, dat moet terug groeien, heb hem net iets te vaak pijn gedaan, hij heeft me net iets te vaak zomaar vergeven. Misschien is dit wel goed voor mij, misschien had ik dit wel nodig. Ik ga er de volle 100 procent voor, dat vergif komt er bij mij niet meer in. 

Aan iedereen veel sterkte vandaag!

Nancy

Hoi nancys, bedenk dat het ook tijd nodig heeft gehad om dat vertrouwen zwaar te beschadigen. Fijn dat ie je (nog) een kans geeft. Maar een beschadigd
vertrouwen is inderdaad niet zomaar weer hersteld. Het enige wat je kunt doen is dat vertrouwen niet nog eens een deuk geven... dus: niet meer drinken.
Qua geduld komt het nu grotendeels op jou neer. Ik spreek uit ervaring. Positieve ervaring. Mijn vrouw heeft me destijds (op het randje) ook die kans
nog één keer gegeven en is nu (negen jaar verder) nog steeds de vrouw aan mijn zijde. :)
Verder geldt: vertrouwen kómt te voet maar gáát te paard.

Wel even wennen aan dat tijdsverschil, hoor. Net je diner achter de rug... en zonsondergang... Hier donker en sombertjes en nog lang geen etenstijd. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje,

Ben blij deze positieve ervaring te lezen, nu weet ik tenminste dat het nog wel kan, dat alles niet verloren hoeft te zijn, dat het nog inorde kan komen. 

Ik besef maar al te goed dat Rome niet op één dag gebouwd is, en dat dit tijd gaat nodig hebben. Ik ga hem die tijd dan ook zeker geven (niet altijd even gemakkelijk, aangezien ik nogal een knuffelmens ben, en het momenteel moet stellen zonder knuffels en kusjes), maar dat is nu eenmaal de rol die ik zal moeten betalen en geduldig afwachten tot het vertrouwen terug komt.

Ik besef maar al te goed nu, dat het absoluut niet leuk moet zijn, dat je je steeds moet afvragen hoe je vrouw thuis gaat komen, als ze even alleen weg is, eender naar waar. 

Tot nu ben k al een week niet alleen gelaten, pure zelfbescherming, ik wil niet anders, ook al voel ik me sterker dan ooit, maar op deze manier hoeft hij zich ook niet ongerust te maken, hoe en of ik naar huis ga komen. 

K heb er wel vertrouwen in, dat het ooit terug goedkomt, maar het hangt allemaal van mij af, de enige voorwaarde is namelijk niet drinken. 

Hoop binnen 9 jaar een even mooi verhaal te kunnen vertellen als jij .

Slaapwel

Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Na een Lange tijd nog eens terug, en alles gaat goed. Ondertussen wel naar de huisarts geweest en ter ondersteuning antabuse en antidepressiva gekregen. Niet drinken kan dus echt wel, maar met hulp. Gewoon even een update, zodat diegene die twijfelen weten dat het echt wel kan. 

Grtjs, Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo Nancy . Mooi om te horen. Verrassend , omdat meestal als mensen maar een paar dagen op het forum komen , helaas vaak weer door het alcoholmonster zijn opgeslokt . Maar zo blijkt maar weer dat mijn theorie gelukkig niet altijd klopt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...