Spring naar bijdragen

Stoppen met lorazepam na 4 weken


Jeshen

Aanbevolen berichten

Op 8-1-2018 om 20:25 zei Jeshen:

Over jouw coachingambities: waar ik heel erg behoefte aan had aan het begin, was iemand om kort mee te bellen. Het liefst dagelijks. Iemand die mij begreep. Of die ik even een mail kon sturen. Ik weet niet of ik toen echt een uur met iemand had willen, kunnen, moeten praten...
Aan de andere kan, kan dat ook een intakegesprek zijn. Dat vraagt overigens wel veel van jou als coach, maar daar help je  - denk ik - mensen het meeste mee. Kijk maar of je er wat mee kan. Je helpt mij zo, dat ik je ook best wil helpen met eventuele communicatie daaromtrent. Dat is mijn vakgebied.

Dank je wel lieverd

Op 9-1-2018 om 08:33 zei Senna33:

Trouwens dokter Vögel etcetera zijn niet verslavend. Melatonine Valdispert en Dormeasan ook niet. Dit zijn onderandere onderdelen van mijn studie waarvoor ik ben geslaagd. Dus echt geen zorgen 

ze zijn misschien niet verslavend, maar werken op plekken die je nu niet wilt beïnvloeden zoals de gaba hoeveelheid of de gaba-receptoren. En Melatonine en Valdispert dragen wel degelijk waarschuwingen  links en rechts deze niet te lang te gebruiken. Je studie misschien niet helemaal compleet (sorry;)).... zoals ook de opleiding van artsen nogal wat te wensen overlaat en ze gewoon mensen op benzo's zetten die notabene hoog zwanger zijn!!!:angry::angry:  ...... Je kan ook echt niets en niemand meer vertrouwen:( als het op medicatie aankomt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, na mijn diazepam gebruik, zeg maar toen ik op 0mg zat heb ik een tijdje (af en toe) CBD olie gebruikt. Is dit verslavend?? ik ben er heel snel weer mee gestopt omdat ik hier bang voor was. Maar of dit verslavend is weet niet. Het had wel duidelijke effecten waardoor ik bang werd voor een nieuwe verslaving en daarom maar weggegooid. gr. mito

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎16‎-‎1‎-‎2018 om 11:42 zei mito:

Hallo, na mijn diazepam gebruik, zeg maar toen ik op 0mg zat heb ik een tijdje (af en toe) CBD olie gebruikt. Is dit verslavend?? ik ben er heel snel weer mee gestopt omdat ik hier bang voor was. Maar of dit verslavend is weet niet. Het had wel duidelijke effecten waardoor ik bang werd voor een nieuwe verslaving en daarom maar weggegooid. gr. mito

Ik geloof niet dat CBD olie (zonder THC) verslavend is. Heb het ook een tijdje gebruikt tijdens de afbouw, maar na een paar weken gestopt omdat het werkelijk niets deed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei mito:

Geen idee wat THC is.

Daarom plaatste ik ook de link naar  de uitleg over THC. Ga naar mijn vorige reply en dubbelklik op THC.

Er is CBD olie met THC en zonder. Zonder is zeker niet verslavend, met THC wel.

Ik ga er vanuit dat jij de olie zonder THC hebt gehad

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeker weg blijven van de marihuana gerelateerde stoffen, hoe geweldig dit hulpmiddel voor sommigen ook is. Geen goed idee nu. Ik heb ook nog geen sluitend bewijs kunnen vinden dat het geen schade toebrengt aan dezelfde receptoren als die al beschadigt zijn door de benzo's. Mensen roepen dat het op andere receptoren werkt, maar ik durf en zou dat risico niet te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

ik heb een vraag heb al geruime tijd bij aanraking huid lees kleding een koud gevoel zeg maar koude rillingen,nu lees ik dat dit kan komen van de lorazapam ik slikte 2,5 mg ben nu zelf over gegaan naar en halve en een kwart tablet,kreeg daarnet weer 1 mg tabletten.Mijn vraag is komt dit door de lorazapam of is het iets anders.Vreemd vindt ik dat in bed liggen dit totaal niet geeft heb je ook lakens op je.? Het kan ook parathesie zijn dus wat is het nou? Slik en dat al jaren voor het slapen gaan 0,5 mg diazepam,het geen dus toch 2 pammetjes zijn,versterkt het elkaar?Heeft iemand deze klachten of weet of dit bij ja toch verslaving past?

 

ad vermeeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Carbogel:

ik heb een vraag heb al geruime tijd bij aanraking huid lees kleding een koud gevoel zeg maar koude rillingen,nu lees ik dat dit kan komen van de lorazapam ik slikte 2,5 mg ben nu zelf over gegaan naar en halve en een kwart tablet,kreeg daarnet weer 1 mg tabletten.Mijn vraag is komt dit door de lorazapam of is het iets anders.Vreemd vindt ik dat in bed liggen dit totaal niet geeft heb je ook lakens op je.? Het kan ook parathesie zijn dus wat is het nou? Slik en dat al jaren voor het slapen gaan 0,5 mg diazepam,het geen dus toch 2 pammetjes zijn,versterkt het elkaar?Heeft iemand deze klachten of weet of dit bij ja toch verslaving past?

 

ad vermeeren

hi Ad, 
of het echt komt van de pammetjes kunnen we niet direct vaststellen, maar het is wel mogelijk dat je lichte verhoogde gevoeligheid begint te krijgen. Met kleding aan, en uit bed, ben je meer aan prikkels bloodgesteld en kan deze sensatie makkelijker optreden dan in bed ,waar je minder prikkels hebt. Als je je ook nog andere klachten hebt, waarvan je niet direct weet wat dat is, zou het voor mij misschien duidelijker worden. Kan je vertellen of dat echt het enige is, of zijn er andere dingen, mogelijk dingen die er al langer zijn, maar die je geaccepteerd hebt?

Buiten deze vraag om, kan ik je adviseren toch te stoppen met het gebruik van de benzodiazepine in het algemeen omdat het hoe dan ook ongezond voor je is en eigenlijk niet werkt na een paar weken, maar je het moet nemen vanwege afhankelijkheid van je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-Alleerst dank voor het antwoord,nee veder heb ik geen last dwz geen psychise dingen,trillenetc het is alleen die kou je hoeft je maar te bewegen of ochtendjas aan te doen en het is er.Moet er wel bij zeggen dat ik of zenuwpijn of fybriomyalgie heb vandaar ook het begin met de pammetjes eigenlijk .Ben van 2,5mg naar 2mg gegaan 2 tabletjes van 1 in mijn geval.Dus afbouwen zo wie zo.Het is wel een ellende omdat je niet weet wat het veroorzaakt,het geen veel googelen oplevert en dat levert weer meer vragen op dan antwoorden,ik wordt er niet vrolijk van.Het is wel fantastisch dat deze groep er is,wens daarom iedereen sterkte toe in wat je toch best een strijd mag noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hallo 

 

het is alweer een tijd geleden dat ik iets schreef ,ik ben inderdaad overgestapt van de lorazapam 2,5 naar 10 mg diazepam juist vandaag  ga ik er weer 1 minderen begonnen met 6 week erna 5 en nu dus straks 4 per dag ik hoop dat alles goed gaat verlopen.Uiteraard hoop ik dat ook voor jullie allemaal.Vreemd vindt ik wel dat ik na +_ 2, 3 uur helemaal inkak slaperig op een onprettige manierood zodra ik mijn ogen beweeg duizelig.Helaas is de onbewuste angst en de lichamelijke pijntjes nog niet weg ook dat rare koude raak ik niet kwijt.Ze hebben zoveel buisjes bloed onderzocht dat ik dacht hou ik nog wat over?,er kwam niets engs uit dus dat grieperige koude gevoel zou toch weleens verslaving kunnen zijn!? Nooit gewaagd ,,pretmiddellen ,,te nemen en nou nog verslaafd t kan raar lopen ,he.Nu maar hopen dat de afbouw inmiddels onder begeleiding bavo europoort goed gaat.Ik wens jullie allemaal veel liefs toe met deze pasen,en hoop dat het jullie goed gaat,zover dat kan.   ad vermeeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 diazepam van 5 zijn de zelfde sterkte als 2,5 lorazapam de eerste week 3 maal 2 daags 2 dia genomen ,na een week s morgens 2 ,s avonds 2 en voor de nacht 1 ,week daarop daar zit ik dus nu s morgens 2 ,s avonds 1 en voor de nacht 1 en dan de volgende week ,als t gaat 2 xdaags 1 .Doe dit natuurlijk wel onder begeleiding en kan altijd als t te snel gaat halfjes bijnemen.Maar in overleg moet zeggen wordt goed gemonitoord door bavo europoort 3 mensen psycholoog spv er en begeleider,dus niet te klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoeveel mg zijn de diazepam tabletten die je neemt, 2 mg? Zit je dan nu op 8 mg? Of begrijp ik je nog niet helemaal. Sorry voor de vragen, maar ik moet binnenkort overstappen van 1,25 lora naar 8 mg dia en ben daar behoorlijk bang voor. Dus alle succesverhalen van overstappen, en daar lijkt het bij jou wel op, zijn meer dan welkom. 

Nogmaals dank alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo .sory voor het onbegrip,ik slikte ,nooit moeten doen, maar dat terzijde,2,5 mg lorazapam nu moest 3 x daags dat nooit gedaan overigens.slik al jaren wat ik mijn coctail noem voor het slapen 2 paracetamols 1 codeine en 1 ,diazepam 5 mg.En dat echt al een lange tijd.Maar nu terug naar de afbouw lorazapam,ben begonnen week 1 met 3 keer daags 2tabletten van 5 mg,dat is dus 30 mg in totaal .Toen week 2 s ochtends 2tabletten 5mg,s avonds 2 tabletten 5mg, en voor de nacht 1 tablet diazepam dat is dus 25 mg.Gaan we naar ,zit ik nu,s morgens 2 tabletten,s,avonds 1 tablet,beetje last daarvan dwz lichaam vraagt om meer, en s nachts 1 tablet,kom je dus op 20 mg uit,en dan week 4 nog komend 1tablet smorgens ,1 tablet s,avonds ,1 tablet s nachts dan is t dus 15 mg,en daar gaat dan iedere week 1 tablet af.Dit alles aangegeven door psychiater bavo europoort.Ik merk soms wel wat meer zeurderige angst nu ik minder neem dat gaat zo wie zo een keer gebeuren daar je lichaam vraagt om die stof en deze niet meer ,,voldoende krijgt,,.De tabletten die ik nu neem zijn dus 5 mg en zijn ev te breken als t echt niet gaat.Uiteraard ben ik geen arts,ik wil je graag helpen als je vragen hebt,overigens is 8 mg niet echt veel zou daar geen angst voor hebben komt overeen met 1,25 lorazapam dus geen zorgen.Hou je me op te hoogte? over het verloop zijn toch  beetje lotgenoten,en ik vindt het niet erg,heel veel sterkte  ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Carbogel dank voor je heldere uitleg. Je bent dus van 2,5 lora naar 25 dia gegaan, plus die 5 die je al had. Dat is een mooie omzetting. Die van mij verloopt straks wat minder mooi, maar komt vast goed. Ik vind minderen met 5 mg per week wel erg veel trouwens, maar zo te lezen gaat dat je goed af. Geeft ook mij weer vertrouwen. Ik ben hier geregeld op t forum te vinden, dus je kunt me vast volgen. Succes nog met de verdere afbouw en houd ons op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...