Spring naar bijdragen

Stoppen met lorazepam na 4 weken


Jeshen

Aanbevolen berichten

Nu je weet waar het misschien mee te maken heeft geeft dat al een stukje rust hé? Je kunt dat gevoel nu beter accepteren.

Wat ik wil vragen, heb jij ook nog contact met jouw h. arts? Weet hij ook dat je aan het afbouwen bent? En hoe is het met je kleine spruit, en je andere kindje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

Met de kindjes gaat het goed. De oudste gaat morgen en donderdag naar de opvang. 

Ik heb vorige week contact gehad met een psychiater. Hij is nu 2 weken vrij, maar morgen belt een collega. Maar ze kunnen niet zo veel behalve zeggen dat het goedkomt....

Hoezo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Ik lees net in de ashton manual dat levendige herinneringen aan bijv personen erbij horen. En teken van herstel is.

Go Jeshen! Goed gevonden, en was precies wat ik je wilde zeggen. Het zijn hele gekke verschijnselen, soms beangstigend, maar het hoort er bij. Ik heb de meest bizarre dromen gehad afgelopen jaar. Zelfs mijn kinderen zijn in alle leeftjden langs gekomen. Van baby tot nu. Mensen die ik al 30 jaar vergeten was kwamen meer dan levendig en scherp naar voren. Zolang het niet angstig is kan het ook iets heel moois zijn en ik ken verhalen van mensen die het heerlijk vonden om te gaan slapen omdat hun dromen als levendige films voor hun ogen afspeelden. Vivid dreams is de engelse term. Het is nu soms een soort trip langs memory lane. Ik vind het wel bijzonder. Ik geloof dat ik voor het eerst het gevoel heb gehad niet op die manier te dromen eergisteren. Een diepere rustiger slaap gehad en dat was echt prettig.

Ik vind dat je het echt super doet lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoop ik ook voor jou. Maar houd altijd voor ogen dat het goed gaat komen. Je lichaam kan dit herstellen. Ik gebruikt twee supplementen die helpen bij de aanmaak van GABAreceptoren . Bacopa Moniere en een probiotica met alleen Rhamnosus die wetenschappelijk zijn bewezen hiervoor.  Misschien helpt het je ook. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb de onderzoeken opgezocht nadat ik het van een natuurgeneesheer had vernomen. Het klopt dat dit de meest onderzochte probiotica is en als een van de weinige bewezen behulpzaam in de darmen. En dus ook specifiek voor de aanmaak van gabareceptoren. Mooi he! Je darmen noemen ze ook wel het tweede brein. Dat is omdat als je darmen het niet doen, je ook vandaar uit een hoop problemen hebt. De neurotransmitters zoals gaba en serotonine worden in je darmen gemaakt, en in je hersenen gebruikt. Dus vandaar dat een gezonde buik bijzonder behulpzaam is voor ons.

Ik slik het nu 5 maanden. Ik kan zeggen dat behalve de benzo ontwenning, ik van andere dingen veel minder last lijk te hebben. Het bevalt mij erg goed. Je zou het ook gewoon voor 3 maanden kunnen proberen. Ik ga het dit jaar nog gebruiken. Als het goed gaat, dan stop ik er mee aan het eind van 2018. Voorlopig ga ik er vanuit dat mijn lichaam die ondersteuning wel fijn vind.( En placebo werkt ook nog steeds heel goed hahaha. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik slik het nu 5 maanden. Ik kan zeggen dat behalve de benzo ontwenning, ik van andere dingen veel minder last lijk te hebben. Het bevalt mij erg goed. Je zou het ook gewoon voor 3 maanden kunnen proberen. Ik ga het dit jaar nog gebruiken. Als het goed gaat, dan stop ik er mee aan het eind van 2018. Voorlopig ga ik er vanuit dat mijn lichaam die ondersteuning wel fijn vind.( En placebo werkt ook nog steeds heel goed hahaha. )

Placebo werkt altijd :)

Maar 5 maanden...en dan nu pas een diepe slaap bereiken?

Ik zal het eens aan de psychiater vragen die mij vanmiddag gaat bellen. Heb alleen het idee dat zij niks weten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Jeshen,

nog een tip: een verzwaarde deken kan enorm goed helpen om je slaap te verbeteren. Wel een investering als je er één wil kopen. Maar als je nog een oude slaapzak hebt of een oude deken, dan zou je dat kunnen proberen. Mijn goede nacht is daar denk ik aan te wijden, omdat ik de tweepersoonsdeken dubbel heb geslagen en over mee heen gelegd. De druk werkt angstverminderend en rustgevend. Google er maar eens op. Ik ga hier ook nog eens serieus mee aan de slag, want ik denk dat het mij kan helpen en de dubbele deken was echt wel te warm eigenlijk. Zweetaanval heb je ook niet zoveel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ik heb een antiallergiedeken. Kan niet zo goed tegen gewone...

Was net bij de huisarts voor mijn holtes. Volgens hem moet het ontwennen nu wel klaar zijn. Donderdag heb ik een afspraak bij de psycholoog. Misschien heeft hij tips om mij ontspannen te krijgen. 

Tja en mijn holteontsteking gaat niet over omdat ik slecht slaap. Meer rust dus. Maar hoe, als je onrustig bent? En een baby hebt...? Ergens gaandeweg de dag word ik onrustig, stort ik in, ga ik huilen en komt de angst weer terug. Het zal vast voor een groot deel met moeheid te maken hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Jeshen:

@Kannietmeer Ik heb een antiallergiedeken. Kan niet zo goed tegen gewone...

Was net bij de huisarts voor mijn holtes. Volgens hem moet het ontwennen nu wel klaar zijn. Donderdag heb ik een afspraak bij de psycholoog. Misschien heeft hij tips om mij ontspannen te krijgen. 

Tja en mijn holteontsteking gaat niet over omdat ik slecht slaap. Meer rust dus. Maar hoe, als je onrustig bent? En een baby hebt...? Ergens gaandeweg de dag word ik onrustig, stort ik in, ga ik huilen en komt de angst weer terug. Het zal vast voor een groot deel met moeheid te maken hebben. 

Lieve Jeshen, 

Ik hoop oprecht dat je huisarts gelijk krijgt, maar dan is dat wel een toevalstreffer! 
Door te zeggen dat het ontwennen nu wel klaar moet zijn doet hij hetzelfde als heel veel artsen: blijk geven van volledige onkunde over benzo-ontwenning. 

Alle ervaringsdeskundigen zullen het erover eens zijn, dat benzo-ontwenning niet aan een vaste tijd gebonden is.

Het is zo grillig als ons winterweer en totaal onvoorspelbaar.
Jouw angstklachten en emotionele klachten, evenals de slapeloosheid zijn onttrekkingsverschijnselen. Het gaat over, echt. 
Weet in elk geval dat je lichamelijks niet mankeert!
Uiteraard helpt de vermoeidheid niet mee en je holteontsteking heeft ook geen baat bij de gevolgen van de ontwenning, dat lijkt mij duidelijk.

Bespreek het donderdag met de psycholoog. Hopelijk kan hij/zij wat verstandiger woorden vinden dan je huisarts. 
Sterkte en houd ons op de hoogte van je gesprek met je psycholoog! 



 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Ik dacht al even: oh als het klaar moet zijn waar komen dan al die klachten vandaan? Hormoonwissel doet ook veel maar niet dit alles. Word ik gek?

Ik hoop dat die psycholoog donderdag wat kan met mij. Ik moet rustiger worden, goed in mijn vel zitten. Beetje meer slaap zou mij goeddoen. Heb het idee dat ik dieper begin te slapen, maar nog verre van normaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Jeshen,

ik ben het helemaal met Cyclad eens. De dokters om ons heen zeiden allemaal het zelfde en ze hebben super ongelijk. Laat je niet van de wijs brengen, want wij weten dat er niks mis met je is. Geloof dat maar! Ik heb een psycholoog als vriendin die ook benzo ontwenning doormaakt en die had hier zelf ook nog nooit van gehoord of over geleerd. En met alles wat ze weet kan ze toch al maanden niet het huis uit zonder agorafobisch te zijn, en kan ze niks ondernemen, is alle lust haar vergaan voor wat dan ook, kan ze niet meer werken, heeft ze stemmingswisselingen en huilbuien en depressie en zelfmoordgedachten. Ze kan zichzelf niet helpen en niemand om haar heen, collega's en de psychiater, kan haar helpen. Het is een drama. Maar laat dit je niet ontmoedigen, want het betekend niets anders dan dat jij je tijd moet uitzitten en dat alles dan weer goed komt. Jij kan dit net als wij overwinnen, door goed voor jezelf te zorgen en er veel over te lezen zodat je meer en meer begrijpt wat er mis is en waarom en hoe je door deze tijd heen komt. De meesten van ons doen dit op die manier, en krijgen de emotionele support van de anderen die hier doorheen gaan via dit soort forums. Dit lijkt misschien zuur, dat was het voor mij in het begin wel, maar na maanden afgebouwd te hebben en hier mijn steun te hebben gevonden, kan ik zeggen dat het goed werkt. De dagen dat ik me wanhopig voelde of angstig of te ziek om uit bed te komen, deed ik niets anders dan hier over lezen en met mensen hier over praten. Het is  de manier om er doorheen te komen. Zet hem op lieverd!

Ik ben zelf ook mega allergisch, dus ik zoek ook nog naar de oplossing voor het verzwaren van mijn bedekking. Misschien koop ik wel een verzwaarde deken. In ieder geval kan ik het iedereen aanraden te proberen wat het met je doet, als je niet goed slaapt.

 

"Een verzwaringsdeken (ook wel zware deken of borgingsdeken genoemd) geeft een gelijkmatige druk op het lichaam en is hierdoor voor vele doeleinden toepasbaar. Het werkt kalmerend en geeft weer nieuwe frisse energie. Deskundigen op het gebied van fysiotherapie en ergotherapie adviseren verzwaringsdekens voor talloze aandoeningen waaronder hyperactiviteit en autisme.

De zware dekens zorgen voor een diepe sensitiviteit in het lichaam en hebben daarmee een gunstig effect op het gevoel van eigen spieren en zenuwen. De beleving van het eigen lichaam wordt met de dekens positief beïnvloed.

Het is ook mogelijk om een verzwaringsdeken te huren (zie onderaan deze pagina) . Of lees het artikel over waarom een verzwaringsdeken helpt bij slaapproblemen. Er zijn ook wetenschappelijke onderzoeken naar het effect van een verzwaringsdeken gedaan."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heftig!!

Ik ben zelf wel een beetje bang daarvoor. Wil geen depressie! Maar ben ook bang door te veel te lezen dat ik mezelf dingen aanpraat ofzo...

Door er teveel mee bezig te zijn, laat je het ook niet los.

Als ik eens goed ga slapen, kom ik al een heel eind. Het begin is er wel. Nu de rest nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Jeshen:

 

Ik ben zelf wel een beetje bang daarvoor. Wil geen depressie! Maar ben ook bang door te veel te lezen dat ik mezelf dingen aanpraat ofzo...

Door er teveel mee bezig te zijn, laat je het ook niet los.

Juist daar heb je gelijk in, teveel bezig zijn. Ik herken dit maar al te goed Jeshen. Als ik me rot voel ga ik heel veel achter de comp. zitten en zoek alles op. Dit omdat ik niet precies weet wat voor 'n gevoel dat is en waar het vandaan komt. Ik word hoe langer hoe onzekerder, zoek daardoor meer een meer wat het is, en zit binnen de kortst mogelijke tijd in een fikse  dip en het wordt vreselijk druk in m'n hoofd. Ik hoop niet dat jij daar in komt meis. Als de h. arts je medicatie geeft voor een paar dagen zodat je wat beter kan slapen, zou ik het aannemen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Jeshen:

@Senna33 Oh jee. En hoe gaat het nu met afbouwen?

Rot. Gisteren 5 Mg genomen na twee dagen ct. Vanochtend ook, en vanmiddag helaas ook noodzaak omdat ik lichtjes stond te trillen op mijn werk terwijl ik continue met klanten werk. Ik voel me wel wat onrustig, maar slapen doe ik gelukkig redelijk goed 

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met de online Hulp.  Wat ik er van weet van een paar die het wel hebben geprobeerd,  dat ze niet enthousiast waren.  Niet voor de afbouw en niet voor de emotionele zorg.  Ze denken dat dit kwestie van weken is lijkt. 

Ik heb ze nog nooit iets zien zeggen hier op het forum. Als de "hulpverlener" hier antwoordt vind ik het  meestal erg zwak en soms ronduit onzinnig. 

Ik denk dat het opzoeken en lezen bij heftige vlagen van emoties juist erg behulpzaam is.  Ik heb bijvoorbeeld laat gehad van angst.  Maar die was nergens op gebaseerd. Gewoon alsof de knop van angst werd ingedrukt in mijn hersenen. Er was niks aan de hand want ik zat of lag rustig op de bank.  Door te weten dat het gewoon de benzodiazepinen zijn kon ik het accepteren en legde ik het naar me neer en kon de angst ook weer makkelijk weg gaan.  Als ik zou gaan twijfelen aan mijn gezondheid en zou gaan denken dat ik een probleem had, dan was het juist onrustiger geworden en had ik daar weer paniek over gehad. 

Zo ook met de hart kloppingen.  Of met de kortademigheid of de spiertrekkingingen of de negatieve of vlakke emoties. Ik bedacht dat ik over een jaar echt wel overal vanaf zou zijn en dat brengt mij rust.  

Ik zie dat bij veel benzo slachtoffers.  Als je eenmaal weet dat je lichaam hier weer bovenop komt, en dat de klachten ook niet steeds blijven dan is accepteren makkelijker.  

Lieve Jeshen. Ik hoop dat je vannacht slaap krijgt.  Ik hoop dat de tip van iets meer gewicht op je leggen kan helpen voor betere slaap.  Heel veel sterkte meid.  Maak je geen zorgen.  Dit komt goed.  Houd moed! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...