Spring naar bijdragen

Stoppen met lorazepam na 4 weken


Jeshen

Aanbevolen berichten

Dat scheelt zo'n belmaatje. Alhoewel het idee dat iemand zo dichtbij hetzelfde meemaakt ook wel eng is.

Mijn vriend steunt mij onwijs, maar ik zie dat het hem ook gaat opbreken. Minder geduld - komt natuurlijk ook door de baby die ook hem minder slaap bezorgt. Ik leun onwijs op hem. Loop nu alweer dagen te huilen omdat ik weinig progressie merk. Iedereen zegt nu dat ik het herstel daarmee vertraag. Met de frustratie. Maar hoe stop ik dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kader van afleiding zoeken ging ik net naar de Ikea. Ging bij de indoorspeeltuin goed van de week. Nu niet. Toen de lift dichtging werd ik bang in mijn hoofd. Huh dat is iets wat ik echt nooit heb gehad. Ook niet voor de pillen. Verder werd ik weer zo duizelig. Slaaptekort zal mij ook wel op gaan breken nu. Ik heb in ieder geval het idee dat het allemaal weer iets erger wordt nu....

Slaapgebrek, nog steeds ontwenning of word ik toch langzaam gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

In het kader van afleiding zoeken ging ik net naar de Ikea. Ging bij de indoorspeeltuin goed van de week. Nu niet. Toen de lift dichtging werd ik bang in mijn hoofd. Huh dat is iets wat ik echt nooit heb gehad. Ook niet voor de pillen. Verder werd ik weer zo duizelig. Slaaptekort zal mij ook wel op gaan breken nu. Ik heb in ieder geval het idee dat het allemaal weer iets erger wordt nu....

Slaapgebrek, nog steeds ontwenning of word ik toch langzaam gek?

Nee Jeshen, je wordt niet gek. Het zijn allemaal afbouwverschijnselen, hoe vervelend het ook is. 
Je receptoren moeten nu zelf harder werken, daar reageren lichaam en geest op. Angst en onrust en slaapproblemen zijn doorgaans de eerste verschijnselen bij velen. 
Het is vandaag iets erger (ook bij mij en bij @Kannietmeer als ik het goed begrijp) maar morgen kan het zomaar weer beter zijn. 
Blijf in elk geval vertrouwen houden (al weet ik als geen ander dat dat echt niet meevalt op momenten dat het niet wil) 
Het komt goed, ook met jou! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Cyclad58! Het is lastig geloven als iedereen zegt dat het ontwennen wel voorbij moet zijn. En je zo moe bent. Hoe lang ook alweer voordat jij weer zelf sliep na de 6 weken 4 mg? En hoe lang is dat nu geleden?

Wat vervelend dat jij ook weer een nare dag hebt. Wat doe je dan op zo'n moment?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jeshen,

Het slapen ging bij mij moeizaam bij elke afbouw stap. Na een week ging dat wat beter. Elke keer dat de benzo's verlaagd of gestopt worden komen dat soort klachten terug. Ik ben nu 6 weken benzovrij en het gaat beter, nog nog niet zoals vanouds. Het heeft tijd nodig.

En op zo'n dag als vandaag doe ik mijn ding. Ik werk 7 uur per dag en dat houdt me wel op de been. Op vrije dagen ga ik wat sporten als ik me rot voel of ik pak een boek en lees wat. Het gaat altijd wel weer over, maar het blijft waardeloos en het levert altijd bij mij  onzekere momenten op. 

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu bijna 3 weken benzovrij en merk dus - op 1 keer iets diepere slaap - weinig verbetering. Maar ik ga vanavond gewoon weer met vertrouwen liggen. Het moet toch een keer...

Ik ben overdag alleen nog echt een wrak. Dat lijkt nu even erger te worden. De weken amper slapen beginnen echt te tellen nu. En rustig met een boek gaan zitten, lukt mij nog niet. 

Fijne avond!

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar, Jeshen. In het begin kon ik mij ook niet concentreren op een boek of een TV-programma. Dat gaat nu beter. En het slapen wordt ook beter, al zit er soms een veel mindere nacht tussen. We zijn aan het herstellen, het lichaam vecht en geeft allerlei onwelkome signalen dat het hard aan het werk is. De goede momenten worden straks talrijker en de slechte momenten nemen in frequentie af. Dat kan maanden duren, maar dat vertrouwen moeten we echt blijven houden!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jeshen:

Dat scheelt zo'n belmaatje. Alhoewel het idee dat iemand zo dichtbij hetzelfde meemaakt ook wel eng is.

Ze is mijn vriendin geworden door de Benzo's. Daarvoor kende ik haar niet. Als je iemand vind met wie het een beetje klikt kan ik het je echt aanraden. Gewoon proberen kan geen kwaad lijkt me.

 

23 minuten geleden zei Cyclad58:

Nee Jeshen, je wordt niet gek. Het zijn allemaal afbouwverschijnselen, hoe vervelend het ook is. 
Je receptoren moeten nu zelf harder werken, daar reageren lichaam en geest op. Angst en onrust en slaapproblemen zijn doorgaans de eerste verschijnselen bij velen. 
Het is vandaag iets erger (ook bij mij en bij @Kannietmeer als ik het goed begrijp) maar morgen kan het zomaar weer beter zijn. 
Blijf in elk geval vertrouwen houden (al weet ik als geen ander dat dat echt niet meevalt op momenten dat het niet wil) 
Het komt goed, ook met jou! 

Cyclad58 heeft helemaal gelijk! Lieverd, je weet nu dat de benzo's je hele lichaam op zijn kop kan zetten. Van je ademhaling tot je hartslag, je spieren,  je slapen, je dromen, je lopen, je concentratie, je geheugen, je evenwicht, je gevoelens, je beeld van jezelf.... depersonalisatie en derealisatie zijn ook heel veel voorkomend.

 

7 uur geleden zei Jeshen:

Loop nu alweer dagen te huilen omdat ik weinig progressie merk. Iedereen zegt nu dat ik het herstel daarmee vertraag. Met de frustratie.

Ook huilbuien door instabiele gevoelens en humeur zijn heel normaal. Vreselijk vind ik die. Maar om te zeggen dat je er het herstel mee vertraagd... dat is denk ik niet waar. Wel is het zo dat je veel energie verbruikt met huilen heb ik gemerkt. Als ik huil, dan ben ik daarna echt kapot en heb ik meer onrust en meer trillende spieren en onrustige hartslag. Dus ik probeer voordat ik ga huilen me terug te trekken/ rust te nemen/ te gaan liggen, en te accepteren dat ik op ben en me rot voel. Acceptatie van hoe je je voelt, zonder oordeel naar jezelf maar juist met liefde en vrede naar jezelf, is de beste manier om er doorheen te komen. Het gaat niet sneller of langzamer, daar ben ik echt van overtuigd. Het is alleen prettiger voor onszelf en onze naasten, als we het een beetje kunnen hanteren.

Als we dat niet kunnen, is het ook niet onze schuld, want onze coping gebeurd vanuit ons centrale zenuwstelsel, die nu juist is aangetast. Voor je vriend heel vervelend, maar voor jou echt nog veeeeeel meer. Hij draagt de pijn die jij nu ervaart een stukje mee.... het is niet anders, daarom zijn jullie partners, niet waar. Om lief EN leed te delen. Dit is even een stuk leed, die je graag had voorkomen, maar niet kan voorkomen. Omdat het aan jouw buitenkant niet zo goed te zien is dat je hele lichaam in rep in roer is, is het echt lastig soms voor mensen om het te begrijpen. Als ik weer aan het werk ga, dit keer als benzo-coach, dan zal ik een gesprek met de familie daarin opnemen. Want benzo's zijn heftig om vanaf te komen, en support van familie is juist zo belangrijk en fijn om te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij lijkt mij een hele goede coach @Kannietmeer! Is een slaaptherapeut iets om te proberen? 

Afgelopen nacht vast wel weggezakt af en toe maar zo licht! Man, na bijna 3 weken moet er toch een keer wat diepers tussenzitten?! 

Daarom vraag ik ook steeds naar jullie slaapherstel. Als dat op gang komt, ga ik mij vast overdag ook beter voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieverd, ik hoop mensen echt te kunnen helpen. Dit is zo'n wreed proces.

Ik heb steeds geslapen, maar de kwaliteit is slechter geworden. Ik ben nu wakker, maar denk dat ik zo nog even ga pitten als het lukt. Want je hebt helemaal gelijk dat slapen zoveel verschil maakt overdag.

Er zijn trouwens mensen die met een kleine hoeveelheid Mirtazepine kunnen slapen. Ook zijn er andere gelijkende middelen, die heel anders werken dan benzo's die door sommige benzo-broers/zussen worden gebruikt ter slaapondersteuning. Het zou een mogelijkheid zijn als je huisarts in die richting met je kan meedenken. En dan natuurlijk niets slikken voordat je gelezen hebt wat het echt doet, en of er een ontwenningssyndroom is. Ik zou deze optie overwegen als je echt niet anders kan.

 

Een slaapcoach is denk ik niet echt een oplossing. Een slaapcoach helpt je beter te slapen door je uit te leggen hoe slaap werkt, waarbij je vervolgens zelf leert nadenken over je slaap- en waak gewoontes. Als je dus tot 5 minuten voor het slapen achter je laptop zit of op je telefoon kijkt, dan zal je leren dat dit niet verstandig is. Dat je geen koffie moet drinken voor het slapen gaan. Hoe je je gedachten tot rust kan brengen als je gaat liggen. Echter, en dit is mijn idee bij jou dus corrigeer me als ik dat mis heb, is dit niet wat er bij mis gaat. Je leeft gezond en gestructureerd genoeg, je kan zelfs een hele nacht rustig liggen en toch komt je slaap niet terug. Dit komt omdat de chemie in je hersenen niet goed functioneert. Niet omdat jij iets verkeerd doet, of iets anders kan aanleren als trucje. Het is puur chemisch geïnduceerde slapeloosheid. Een adrenaline rush vlak voordat ik ga liggen, of zelfs nadat ik ga liggen, komt bij mij af en toe voor. Lig je daar te stuiteren en te wachten tot het over weg gewerkt is. Je kan er niets tegen doen. Of ik lig de hele nacht in het donker, in stilte, in rust zoveel mogelijk stil, maar draai toch uiteindelijk behoorlijk wat rond en kom zo de nacht door. Ik ben nog nooit uit bed gegaan om wat anders te doen. Ik ben altijd in bed 's nachts, en toch is mijn slaap naar de haaien. Ik heb het geaccepteerd. Maar voor jou is het een stuk pittiger met kleintjes om voor te zorgen. Geen idee hoe je dat voor elkaar bokst en wat dat met je vermoeidheid doet. Heel pittig en petje af. Denk maar zo: door te stoppen heb je jezelf behoed voor een lange weg naar beneden, met in plaats van maanden, jaren van deze ellende voor de boeg. Nu is het een kwestie van tijd. Je bent benzovrij en op weg naar herstel. Houd moed lieverd. We krijgen je hier door heen en het wordt echt beter.

Dikke knuffel voor de zaterdag.

x Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feit dat hulpverleners zeggen dat het nu over moet zijn, zorgt ervoor dat het wreder wordt. Eigenlijk zoek ik een arts ofzo die hetzelfde zegt als jullie. Gewoon ter bevestiging. Maar die lijkt er niet te zijn.

Ondertussen denken vrienden lief mee: slaapcoach, neuroloog, droomsap, er komt van alles langs.

Misschien moet ik jouw Bacopa monnieri-tip maar ter harte nemen. Maar ik ben als de dood dat ik weer ergens aan zit. Verder dan de Valdispert nachtrust durf ik eigenlijk niet te gaan.

Mirtazepine zal ik eens opzoeken maar klinkt als een ander middel waar ik afhankelijk van kan worden. Dat wil ik absoluut niet. Aan de andere kant: hoe lang kan iemand met zo beperkt slapen? Alle benzo's heb ik teruggebracht naar de apotheek dus daar kan ik nooit meer op terugvallen. Die neiging heb ik ook nog niet gehad, maar soms denk ik wel eens dat een nachtjs kunstmatig slaap wel lekker zou zijn...

Wat meer slaap zal mijn herstel zeker bevorderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Senna33,

Ik had gisteren een aardige dag. Maar wel weer een angstaanval op een plek waar ik nog nooit angstig voor ben geweest. Vannacht ging ook aardig. Volgens mij heb ik tussen 00.00 en 02.30 geslapen. En dat lijkt ook tussen 04.00 en 06.00 te zijn gebeurd. Dat is toch 4.5 uur waarvan ik het weet! Om 06.30 besloot de oudste opeens wakker te worden. Met haar tot 08.00 rustig gelegen. Mijn  vriend is tot 03.30 bezig geweest met de kleine. Echt lief dat hij mij niet heeft willen storen. Ik schrok alleen 02.30 wakker van het huilende bovenbuurkind.

Zie wel een beetje op tegen de aankomende nachten als ik er weer uitmoet rond 03.00 uur. Hopelijk val ik dan weer snel in slaap, want ik heb het echt nodig. En aangezien overdag nog steeds moeilijk is....

Hoe gaat het met jou?

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je goed engels kan dan zijn er twee plekken die ik kan bedenken en beiden heb ik veel bezocht.

www.benzo.org.uk en  www.benzobuddies.com

De eerste is een website met een ton aan informatie, de tweede is een forum zoals het onze. Aanmelden gaat niet goed met een hotmail account, maar wel met gmail. Eindeloos veel toppics, vragen en verhalen.

Nederlandse sites heb ik niet gevonden en de informatie die wordt verstrekt is meestal foutief. Omdat ze meestal zeggen dat het met enkele weken over gaat. En dat, weten we ondertussen, is een grote grove leugen. Als ik het zou weten zou ik het je direct zeggen. Het is zeker geen onaardige vraag of zo ;-)

4 uur geleden zei Jeshen:

Maar wel weer een angstaanval op een plek waar ik nog nooit angstig voor ben geweest.

Angstaanvallen komen niet door een locatie, maar door een signaal uit de hersenen. Je bent niet bang voor een lift, of een bus of een open plein, maar je hersenen geven angstsignalen omdat het in de war raakt vanwege het niet normaal kunnen functioneren. De signalen van de hersenen komen niet goed aan. Probeer daarom altijd te bedenken: ik ben niet bang voor.... ( de lift), maar ik heb benzo ontwenning. Angst is angst, ook zonder object waar je het op kan projecteren. En deze angst zal verdwijnen als je hersenen opknappen.  ( als je gaat denken dat het aan bijvoorbeeld de lift ligt, creeer je onzekerheid in de lift die nergens voor nodig is.:-) ).

 

En de bacopa monieri hoef je niet bang voor te zijn dat je daar aanzit of zo. De dosis die wordt gebruikt gaf zelfs geen bijwerkingen. Behalve voor enkele mensen wat irritatie van het  spijsverteringstelsel heb ik gelezen. Maar dat vind ik in dit geval niet zo gek. Hier kan je er over lezen. Ik heb het een paar dagen niet kunnen nemen en niets van gemerkt.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/111375-bacopa-monniera-voor-het-geheugen.html

Sterkte weer meissie. Zet hem op hoor. Je komt hier echt doorheen.  Geen andere weg, dan vooruit en eruit :-). :lips::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een redelijke nacht, had ik ook een redelijke dag. Ik begin mij alleen nu al zorgen te maken om de nacht en maandag

Vannacht mag ik na drie dagen niet, weer opstaan voor de baby. Daarnaast heb ik morgen helemaal niks gepland. Wel dingen plannen is tot nu toe mijn redding geweest. Als het vannacht aardig gaat en ik ben morgen rustig, komt het goed. Laten we daar gewoon op hopen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je een redelijke nacht had. Dat is voor mij ook zo geweest, na een paar rotnachten. Ik ben ongesteld geworden en moet dan ook echt steeds eruit de eerste twee dagen omdat het anders een rotzooi wordt. Heel irritant. We zullen zien wat dat doet.

Onrustige gedachten over de nacht is iets waar je aan zou kunnen werken op de volgende manier:  Schrijf de gedachten eens op die je denkt en kijk dan of deze bewezen zijn als feit ( tip: angstige gedachten voor dingen in de toekomst zijn nooit bewezen) en of ze helpend zijn. Schrijf dan op hoe je je er onder voelt met die gedachten. Schrijf daarna op wat het resultaat is van hoe je denkt.  Als je dat allemaal hebt gedaan, begin je opnieuw. Maar nu schrijf je een gedachte op die je zou kunnen helpen en die waar zijn. Gedachten die de eerste gedachten moeten vervangen. Schrijf daarna op hoe je je zou voelen als je die gedachten denkt en geloofd. Schrijf nu op wat het resultaat zou kunnen zijn van die nieuwe gedachten.

Ik weet niet of het werkt om het je zo te vertellen of dat het beter zou gaan in een coachingsgesprek. Maar ik weet wel dat dit kan helpen. Als je het gevoel hebt dat het moeilijk is dit in je eentje te doen, zou je er ook stapsgewijs met iemand over kunnen praten. Dat zou ik doen in een coachingsgesprek, maar als je dit principe aanhoudt in een gesprek met iemand die je vertrouwd, dan kan je ook ver komen. Het is daarna een keus om wat je leert van deze oefening te gaan toepassen in je gedachtewereld. Je hoofd is je tool tot rust in je gedachten.

Als dit allemaal niet lukt, is ook dat niet zo heel gek op het moment. Onze gedachtenwereld is naar de haaien door de benzo's . Dat staat beschreven in de ervaringen van alle benzo gebruikers en in de Ashton Manual. Dwangedachten, negatieve gedachten en gevoelens, angsten.... alles wat je voorheen nooit had. Dus vertrouw erop dat deze ook weer weg gaan als herstel intreed. Slapen komt makkelijker door ontspanning, dus dat is je beste oefening. Gedachten die je niet helpen, moeten wijken en zwijgen.

Heb je nog iets aan mijn tips gehad of er over nagedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Kannietmeer,

Vannacht af en toe weggevallen. Misschien ben ik een keer 1.5 uur weggeweest, maar veel om mij heen gehoord en om 3.30 er een uur uitgeweest voor de baby. Maar zo mooi 2 x 2.5 uur slapen als de dag daarvoor is niet gelukt. Ik wil het na de lunch gaan proberen. Ik ben alleen thuis, dus wel een beetje eng. Ik hoop dat ik het red zonder paniek deze keer. Het moet toch een keer weer lukken om rustig te liggen overdag. In de nacht ben ik toch ook niet bang voor benauwdheid ofzo. Dat wordt sowieso minder, lijkt.

Ik las jouw onrustige-gedachten-tip nog vlak voor het naar bed gaan. Ik heb het toen even in mijn hoofd gedaan en het heeft wel geholpen om minder negatief de nacht in te gaan.

Verder denk ik over al jouw tips na!

- Ik stond bij de drogist gisteren in mijn hand met een potje bacopa monieri. Heb het toch teruggezet. Twijfel toch of het goed is om het te nemen. Of ik dan niet weer meer dingen ga slikken...

- Ik slaap onder een tweepersoonsdeken. Normaal hangt de helft over het bed heen, nu heb ik alles over mij heen gelegd zodat het wat zwaarder is. In het kader van jouw verzwaringsdekentip

- Dat andere medicijn, daar ga ik niet om vragen. Ik heb gelezen dat je dat ook moet afbouwen.

- De ontspanningsoefeningen lijken veel op degene die ik heb. Die ik heb doe ik elke avond als ik naar bed ga om te ontspannen. En dat lijkt te werken. Alhoewel ik wel uitkijk naar het moment dat het weer beter gaat met slapen en ik gewoon zonder kan gaan liggen.

- Gisterenavond nog even op de Engelse infosite gekeken. Ik zie wel veel oudere info. Hij lijkt niet echt worden bijgehouden met nieuwe artikelen en inzichten. Maar ik ga er zeker nog eens kijken, als ik weer onrustig wordt....denk ik.

Slapen en ongesteld zijn, hahaha. Dat moet ik straks opnieuw gaan ervaren. Is al een paar maanden geleden! Volgens mij kon ik altijd wel de hele nacht blijven liggen. Zoals ik al zei: ik kon altijd en overal slapen......
Hoe ging het vannacht?

Ik kan niet wachten tot de baby meer dan 4 uur gaat slapen in de nacht. Ik heb het idee dat ik nu ook soms gewoon automatisch lig te wachten tot ze wakker wordt. Dat maakt slapen dan nog extra moeilijk.

Wat had je in gedachte qua coachingsgesprek?

Hoe gaat het met @Cyclad58 en @Senna33?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Engelse sites trekken mij niet zo. Verder gaat het wel. Goed slapen maar in de ochtend echt zo moe als een hond. Het lijkt wel of ik fit wordt van mijn pilletje in de ochtend. Komende donderdag ben ik een week stabiel en start mij afbouw proces. Plan is elke week 2,5 Mg diazepam er vanaf. Mijn man is not amused omdat ik flink wat euro’s heb uitgegeven aan mijn laatste doosje. Dat moet genoeg zijn incl afbouw inbegrepen. Als het zo gaat als ik wil heet dat. Ik moet nog zoveel doen en ook nog naar mijn werk. Er lijkt steeds minder uit mijn handen te komen thuis qua huishouden na mijn werk. En dat terwijl ik altijd zowat professionist ben geweest. Dit is iets wat ik van mijzelf niet herken. 

Take care lieve mensen xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Jeshen helaas nog geen echt herstel van de slaap lees ik. Wat ongelooflijk balen toch! Maar ik ben nog steeds superblij dat je al benzovrij bent. Dat is echt je allergrootste winst!  Als je nu ook nog moest gaan bedenken hoe je van de shit afkwam, en elke keer heftige vlagen van allerlei symptomen zou hebben, zou het niet uit te houden zijn denk ik. Nu ben je moe en angstig en slaap je slecht, maar je bent wel al aan het herstellen. Hou je daar aan vast. Geen maanden lange afbouw, zoals ik of @Cyclad58 dat moesten doen, maar gewoon eraf en wel wat narigheid. Twijfel niet aan jezelf, maar zie juist hoe sterk je bent, hoe goed je het doet tot nu toe met twee kids en zo weinig rust, en hoe geweldig dat je hier op de website kwam en mijn advies ter harte nam en direct bent gestopt, zonder om te kijken. Echt! Krachtige handelingen geweest waarin je zo goed mogelijk voor jezelf hebt gezorgd! 

Zoals ik eerder zei heb ik met twee ukkies altijd gerust in de middag. De gebroken nachten braken me sowieso op. Dus ik kan het je alleen maar aanraden. Misschien gaan liggen, zonder het doel te slapen, zou kunnen helpen om tot rust te komen. Besluit even op je phone en stom spelletje te doen, of lees een boek. Dat doe ik vaak, en als ik slaap heb, doe ik even mijn ogen dicht, zo niet, dan slaap ik niet. Ontspannen is de eerste belangrijke stap, zonder de druk dat je echt moet slapen. Ontspannen is een belangrijke factor die meehelpt in herstel.

4 uur geleden zei Jeshen:

Slapen en ongesteld zijn, hahaha.

Ja, lach maar :-).... ik moet er echt uit gaan als ik op de helft van de nacht ben, de eerste twee nachten zijn anders echt een drama als ik opsta. Alles zit dan onder, en dat is erger dan met een slaapkop de toilet in en alles even verfrissen. Ik houd het gemiddelde hoog qua bloedverlies  en tijdsduur van de menstruatie. :angry:

4 uur geleden zei Jeshen:

- Ik stond bij de drogist gisteren in mijn hand met een potje bacopa monieri. Heb het toch teruggezet. Twijfel toch of het goed is om het te nemen. Of ik dan niet weer meer dingen ga slikken..

Deze zou je een tijdje kunnen slikken ter ondersteuning van je herstel. Dat is alles. Als je valeriaan of melatonine probeert, zou ik eerder dit aanbevelen. De bacopa bevorderd namelijk het herstel van je hersenen waardoor je die twee producten niet nodig hebt. Maar dit is mijn mening, je moet echt doen wat jou goed lijkt, want we zijn allemaal anders.

De engelse info site lijkt inderdaad verouderd in zekere zin. Helaas komt dat denk ik doordat er absoluut geen budget of steun of onderzoek komt vanuit officiele hoeken. We moeten als slachtoffers alles zelf doen. De twee professoren die in dit veld hebben gewerkt, Prof Malcom Lader en Prof Heather Ashton, zijn beiden al op leeftijd. Ashton nog een stuk ouder dan Lader. Verder zijn weinig artsen geïnteresseerd en daarmee staan wij in de kou, met de rug tegen de muur, er alleen voor. Benzobuddies is wel springlevend, maar is meer een site als het onze, een stel leken die elkaar ondersteunen. Maar je kan er wel eindeloos veel lezen over allerlei onderwerpen en soms ook linkjes daarbij vinden die weer verwijzen naar onderzoeken.

In een coachingsgesprek zou ik makkelijker kunnen achterhalen waar je vastloopt in je gedachten en je helpen deze te corrigeren. Ook is de coaching zelf al een tool waarbij mensen zich meestal minder eenzaam voelen in hun strijd doordat ze zich begrepen en gehoord voelen en tips krijgen waar ze wat aan hebben. Er zijn veel technieken beschikbaar in de psychologie waar we baat bij hebben. Het geneest ons niet, maar de coping kan verbeteren. Ik weet niet of ik 100% klaar ben om mijzelf aan te bieden als coach ,dat is waar ik een beetje aarzel. Ergens zal ik in het diepe moeten springen natuurlijk om te zien hoeveel ik aan kan. Ik ga de coaching aanbieden in drie vormen, face to face, telefonisch en via skype. Zo ben ik beschikbaar voor een grote groep mensen. Ik denk dat ik zo'n 50 euro  zal gaan rekenen voor een uur coaching, rekening houdende met wat ik vroeger verdiende  per uur en wat de andere coachen rekenen op de wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Kannietmeer,

Ik heb een uurtje gelegen vanmiddag. Eerst even een frisse neus gehaald en toen op bed gaan liggen. Vrij rustig, af en toe ging mijn hart wel sneller kloppen, maar daar moet ik doorheen. Ben niet echt weggevallen. Mijn dwergpapegaai - die ik nog had toegedekt - wilde zijn snavel niet houden. En sowieso was het de vraag of het ging lukken. Maar ik heb wel lekker gelegen. Alweer een overwinning. Blijven proberen!
 

Hmm nu ga ik twijfelen over die dr vogel.....misschien toch maar niet. Of een nachtje proberen. Mocht het helpen, is het wel fijn om iets beter te slapen totdat de baby wakker wordt. Tot nu toe stopte ik die Valdispert erin. Is iets soortgelijks toch? Ik koop die bacopa morgen ook wel. Anders neem ik ze beide.

Over jouw coachingambities: waar ik heel erg behoefte aan had aan het begin, was iemand om kort mee te bellen. Het liefst dagelijks. Iemand die mij begreep. Of die ik even een mail kon sturen. Ik weet niet of ik toen echt een uur met iemand had willen, kunnen, moeten praten...
Aan de andere kan, kan dat ook een intakegesprek zijn. Dat vraagt overigens wel veel van jou als coach, maar daar help je  - denk ik - mensen het meeste mee. Kijk maar of je er wat mee kan. Je helpt mij zo, dat ik je ook best wil helpen met eventuele communicatie daaromtrent. Dat is mijn vakgebied.

 

 @Senna33 Je man is not amused? Nou, jij nog minder, denk ik. Jij voelt de last van het spul en het afbouwen....
Ik weet overigens hoe moeilijk het is om gas terug te nemen. Maar je kan nu niet alles doen. Ik doe nu de kids, afwas, koken (mijn vriend ook), wassen, opruimen, boodschappen, maar een badkamer laat ik nu even gaan. Beetje bijpoetsen, maar even geen grote beurt. Dat lukt mij nu gewoon even niet. Daar heb ik mij echt bij neer moeten leggen, maar het lukt gewoon even niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, en dat bedoel ik echt in de breedste zin van het woord. Hij snápt niet dat het klachten mee kan brengen. Denkt dat het allemaal mee valt. Vertikt het om wat in te lezen op internet. Ook als ik het kant en klaar voor hem opgezocht heb. Dat frustreert mij en zodoende ben ik hier terecht gekomen. Meestal ben ik actief hier op momenten als hij er niet is. Hij denkt dat ik mij de ellende dan nog meer op zoek. “ Zit je nou alweer op dat forum?” Daar is alles toch veel erger, en dat soort dingen zegt hij. Het is een schat hoor ook met zijn nuchtere kijk op veel gebieden. Maar wat betreft dit ??? Nee, hier baal ik enorm van :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...