Spring naar bijdragen

Stoppen met lorazepam na 4 weken


Jeshen

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Senna33:

Rot. Gisteren 5 Mg genomen na twee dagen ct. Vanochtend ook, en vanmiddag helaas ook noodzaak omdat ik lichtjes stond te trillen op mijn werk terwijl ik continue met klanten werk. Ik voel me wel wat onrustig, maar slapen doe ik gelukkig redelijk goed 

Gelukkig! Slapen scheelt een hoop! 

Ct is best heftig inderdaad. Ik zet door omdat ik toch thuisben vanwege de kraamtijd, maar het is niet makkelijk inderdaad. Voor mij helemaal niet omdat het slapen slecht gaat. Ik moet dit overdag blijven proberen maar dat komt er meestal niet van.

Heb je hulp om te stoppen? Open anders een topic, dat kan je helpen! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Nee ik heb helaas geen hulp. Omdat ik mijn medicatie niet via de huisarts heb. Die twee dagen ct hebben mij inderdaad ook geen goed gedaan en dat heeft mij enorm laten schrikken. Ik ga vandaag een ander, langzamer afbouw plan opstellen. Niet te snel maar absoluut ook geen maanden. Mijn gezin en werk draaien helaas ook gewoon door, en na een lange werkdag ben ik doodmoe en heb ik overal pijn. Ik zet daar mijn masker op, maar thuis ben ik stiller geworden en wat terug getrokken. Alsmaar piekeren en googlen. Tig keer dezelfde enge verhalen lezen. Daarom zo blij met dit forum. Vanacht heb ik bizar gedroomd. Mijn man wílt maar niet begrijpen wat dit met mij doet. Vertikt eens het internet op te gaan. En zegt dat het beter lijkt mij aan te melden bij de huisarts / en / of verslavingszorg. Woorden waar ik zo van schrik en het zo niet mee eens ben. Ik lees hier veel positiefs dus wil mij zelf deze kans geven. 

Ik heb hier al een topic onder voorstellen bij benzodebaas “diazepam gebruik 6-7 weken 5 - 10 Mg, hoe af te bouwen? ‘ En onder alcohol de baas ook een topic. Met dat laatste gaat het heel goed. Sinds het nieuwe jaar besloten geen druppel meer te drinken en heb het er totaal niet moeilijk mee. Ik weet het is nog pril, maar ik sta er 200% achter. Ook geen zucht meer. 

Verder ben ik naast mijn werk en gezin ook nog bezig met studies. Ik vind dit zo belangrijk, alleen een goede manier vinden om van de diazepam af te komen 

voor jou en de rest vandaag ook een goede, en nieuwe dag xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb best lekker gelegen vannacht. Ook wat weggevallen. Maar wel om 3 uur en 7 uur de baby moeten voeden. 

Alleen dan wordt het ochtend en kan ik dus niet blijven liggen. Wordt mijn lichaam onrustig, raak ik in paniek en moet ik eruit. Geprobeerd te doorbreken door te blijven liggen. Maar het blijft.

Hebben jullie dat ook? Of zou dat nog de oude slaapangst zijn die ik voor overdag nog niet heb opgelost?

Dan denk ik toch weer: word ik weer normaal? Of blijf ik zo'n bang vogeltje?

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Ik trouwens niet, ook even geen idee wat het precies inhoudt. Straks eens inlezen 

Ik heb gisterenavond het formulier ingevuld zodat ze mijn case kunnen bekijken. Dat is gratis. Als je dan verdergaat gaat de teller lopen. Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Jeshen:

Ik heb best lekker gelegen vannacht. Ook wat weggevallen. Maar wel om 3 uur en 7 uur de baby moeten voeden. 

Alleen dan wordt het ochtend en kan ik dus niet blijven liggen. Wordt mijn lichaam onrustig, raak ik in paniek en moet ik eruit. Geprobeerd te doorbreken door te blijven liggen. Maar het blijft.

Hebben jullie dat ook? Of zou dat nog de oude slaapangst zijn die ik voor overdag nog niet heb opgelost?

Dan denk ik toch weer: word ik weer normaal? Of blijf ik zo'n bang vogeltje?

Ik had ook zo'n nacht. Wel rustig liggen, maar niet slapen en af en toe (vooral tegen de ochtend) wat wegvallen. Absoluut onvoldoende. Het is mijn vrije dag, dus ik kan op zich blijven liggen, maar dat lukt me ook niet. Om 9 uur was ik er wel uit. Op zich ben ik dan niet bang, maar ben dan wel te wakker om rustig te blijven liggen. 

Het hoort er allemaal bij. Leuk is het niet, verre van zelfs. Het gaat over, echt! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat over, zeg ik nu tegen mijzelf. Mijn bed wordt weer mijn veilige haven, zoals vroeger, maar of ik mezelf geloof..

Hetzelfde geldt voor de douche.

Ben ook te moe om helder te kunnen nadenken.

Ik schrik er iedere keer weer van. Mijn bed, mijn lekkere bed. In de nacht vind ik dat ook wel. Maar overdag...die angst moet weg. Hopelijk heeft die psycholoog daar iets voor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Jeshen:

Ik heb gisterenavond het formulier ingevuld zodat ze mijn case kunnen bekijken. Dat is gratis. Als je dan verdergaat gaat de teller lopen. Ben benieuwd.

Ik ben benieuwd, wil je ons op de hoogte houden? Voor vandaag, take care ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Senna33:

Ik ben benieuwd, wil je ons op de hoogte houden? Voor vandaag, take care ! 

Omdat ik al ben gestopt en het kort heb gebruikt, kunnen ze mij niet helpen. Advies is om hulp te zoeken bij het verwerken van de angst.

Ik hoop dat die psycholoog dat morgen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jeshen, ik vind het super naar voor je dat je zo worstelt. Helaas heeft de snelle stop je niet behoedt voor deze klachten. Echt super jammer. Dat had ik je zo gegund. Toen ik nog moest afbouwen van 2 mg Lorazepam vonden ze dat overal ook te weinig. En DAT antwoord bevestigd mijn verhaal dat ze er NIETS van begrijpen. Maakt me loei pissig:angry:.

Ik ga in de toekomst daarom mensen coachen die hier vanaf willen komen en er doorheen moeten komen. Ik zie te veel mensen die alleen staan en met de rug tegen de muur eenzaam worstelen. En dat vind ik vreselijk.

Ben wel benieuwd hoe het gesprek met de psycholoog zal gaan en of die kan helpen hiermee en of je begrip vindt. Laat maar weten hè :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Advies is om hulp te zoeken bij het verwerken van de angst.

Het verschil met een gewone angst is dat deze nu getriggerd wordt door ontwenning. De signalen in je hoofd worden niet goed doorgegeven of ontvangen. Je hersenen merken dit en geven daarom een stress/angst signaal af. Maar er is niets om bang voor te zijn. Je bent niet in de war lieverd. Je hoofd doet het waarschijnlijk prima als de tijd eroverheen gaat en jij blijft geloven en weten dat jij dit niet bent, dat dit de benzo schade is. Het is echt iets anders dan een gewone angst /fobie voor iets.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand ook denk dat de benauwdheidangst die ik had voordat ik pillen kreeg nog niet helemaal weg is. Onder andere door mijn holtes die wat ontstoken zijn en dichtzitten. Mijn longen zijn schoon, dus dat is het niet. 

Ik hoop dan ook dat die psycholoog daar wat oefeningen voor heeft. Dat dit wordt versterkt door de benzo-ontwenning zou natuurlijk kunnen. Maar ik denk zelf dat er meer achter zit. Die angst moet ik toch de baas kunnen worden!

Vanmiddag heel gedurft naar de indoorspeeltuin geweest. Overgevoeligheid voor geluid wordt iets minder, gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Ik weet waar die vandaan komt.....de angst voor benauwdheid als ik ging liggen die ik had toen ik zwanger was. In de nacht was die weg door de pillen, overdag niet. En dat laatste is er dus nog steeds. Ik realiseer mij dat ook. Ik merk ook dat nu mijn holtes wat dichtzitten, het erger wordt. Terwijl ik dat zo vaak heb gehad. Dan ging ik gewoon de he dag slapen  en kwam het goed. Nu blijft het doorzeuren.

Benieuwd wat de psycholoog zo zegt. Afleiding is leuk, maar ik wil gewoon wat rust in hoofd en lichaam.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Psycholoog zei dat het tijd moet hebben, maar dan over gaat. Blijven praten is goed, googlen niet.
En blijven proberen te rusten en als er dan paniek komt, dat rustig uitzitten en denken dat er niks gebeurt. 
Afleiding blijven zoeken is ook goed. 
Dus eigenlijk...wat ik al doe. Behalve dat slapen, dat vermeed ik. Mijn vriend was net nog thuis aan het werk en zei: ga dan meteen even liggen nu. Dus gedaan. Licht gedoezeld 1.5 uur lang. Alles gehoord. Maar heb het wel gedaan! Zal ik het om 14 uur nog een keer proberen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vriend stond vannacht op voor de baby zodat ik kon blijven slapen. Heb weer alles gehoord. Veel wakker gelegen. De slaapcycle aangezet en die bevestigt dat. En ik dacht eigenlijk dat ik wel weer wat beter kon inslapen en doorslapen.

Ben zo teleirgesteld nu....

 

Screenshot_20180105-065644.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Senna33:

Wat rot, ik heb zo met je te doen. Misschien een idee om vanmiddag wat te rusten en een uurtje te liggen? Wat valdispert voor vanacht misschien ? 

Ja, heb net het hoofdstuk in de ashton manual er weer bijgepakt. 4-6 weken wordt gegeven voor remslaap. Dus geduld. Valdispert neem ik al.

Ik dacht alleen dat ik al wel iets dieper weg kon zakken en dat misschien wel zou gebeuren. Dan is dit een teleurstelling.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Jeshen:

Ja, heb net het hoofdstuk in de ashton manual er weer bijgepakt. 4-6 weken wordt gegeven voor remslaap. Dus geduld. Valdispert neem ik al.

Ik dacht alleen dat ik al wel iets dieper weg kon zakken en dat misschien wel zou gebeuren. Dan is dit een teleurstelling. 

 

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te zien  dat jullie elkaar steunen dames! Dat was voor mij de beste hulp die er was. Iemand om mijn angst en moeite mee te delen. De zware dagen hing ik alleen maar aan de telefoon kan ik je vertellen. Nu heb ik even geen andere verantwoordelijkheden dan mijn gezondheid en zo ook mijn vriendin in benzo ontwenning. Dus we lagen de dagen dat we in bed lagen, gewoon te bellen. Zeer domme conversaties, waar we, als we er ons bewust van werden, hard om moesten lachen.

- Ik voel me zo slap.... - ja, ik ook..... - ik denk dat ik zo moet plassen, maar ik wil niet bewegen.... - oh, ja... ik moet ook al een tijdje, maar kan echt nog niet opstaan... - ga jij douchen vandaag? - ik weet het niet.... jij?  - ik denk er nog over na... ben erg slap en weet niet of ik het kan.. maakt me ook bang. Ben jij ooit bang om te douchen?... - nee, ik ben nooit bang  om te douchen. ( indien we met video belden: - denk je dat ik mijn haar moet kammen? - zie je mijn rimpels van dit jaar?  - ik heb alleen maar gehuild, zie je niet mijn dikke ogen?):lol:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...