Spring naar bijdragen

Aangenaam kennis te maken, ik ben Parimendes.


Parimendes

Aanbevolen berichten

Ik kamp al enkele jaren met een alcoholverslaving. Ik heb al vele tientallen onsuccesvolle stop- en of minderpogingen ondernomen. Ik heb in totaal drie keer professionele hulp gezocht, waarbij mijn eerste twee ervaringen behoorlijk tegenvielen. 

Bij mij is in het kort sprake van 'enkelzijdige problematiek'. Dat wil zeggen dat naast het gegeven dat ik buitensporig veel drink, ik niet te kampen heb met andere ernstige problemen. Ik heb een uitstekende baan, ik heb geen geldproblemen, geen oppervlakkige psychologische problemen, ik heb een groot sociaal netwerk, een liefhebbend gezin en ik sport regelmatig en eet goed. Toch doe ik niets liever dan elke avond enorm veel te drinken. Denk aan twee a drie flessen wijn of een fles sterke drank. De eerste twee keren dat ik met behulp van een psycholoog mijn onderliggende problemen heb geprobeerd te achterhalen, waren niet succesvol. Enkele maanden terug heb ik voor een derde keer hulp gezocht, dit keer bij verslavingszorg. En eindelijk kreeg ik iemand toegewezen die stukje bij beetje mijn psyche uit de knoop wist te halen en daarbij ook uitvond waarom ik toch altijd die enorme behoefte aan alcohol had. Ik was heel opgelucht dat er eindelijk vooruitgang werd geboekt. 

In de daaropvolgende periode ben ik druk aan de slag gegaan met mijn problemen. Ik wist met alle hulp die ik kreeg ruim een maand geen druppel alcohol te drinken. Omdat ik graag wilde weten of het lek nu boven was, besloot ik één avond te drinken, met het plan om daarna weer een langere periode niet te drinken. Jammer maar helaas, bleef het niet bij één avond, maar ben ik daarna weer zes weken dagelijks gaan drinken. Waar ik eerder 99,99% zeker wist dat minderen voor mijn geen optie was, wist ik dit nu 100% zeker.

Ik besloot op dat moment met een verslavingsarts af te spreken, omdat ik graag hulp wilde krijgen bij het stoppen door middel van medicijnen. Hierbij bestaan er grofweg twee categorieën medicijnen. De ene categorie zou je zucht naar alcohol verminderen en de andere categorie zorgt ervoor dat je ziek wordt van het gebruik van alcohol. De verslavingsarts vertelde mij dat haar ervaringen met de eerste categorie medicijnen zeer slecht waren, maar dat haar ervaringen met de tweede categorie medicijnen zeer goed waren. 

Mijn keus is uiteindelijk gevallen op refusal. Elke dag neem ik vrijwel direct na het ontwaken een pilletje. Tot op heden (nu 3 weken) bevalt mij het medicijn erg goed. Ik heb geen enkele last van bijwerkingen. Het plan is het medicijn minimaal een jaar te gebruiken, zodat het niet drinken van alcohol hopelijk volledig gewoon en vanzelfsprekend is geworden. 

Waarom heb ik voor refusal gekozen? Het grote voordeel van dit medicijn is dat het alle spontaniteit in mijn alcoholgebruik wegneemt. Ik kan dus niet meer zomaar op een zwak moment besluiten toch te gaan drinken. Ik vind het echt ideaal. Omdat ik nu refusal slik is mijn trek tot bijna nul gereduceerd. Drinken kan niet. Punt. Het brengt mij persoonlijk ontzettend veel rust. 

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik graag een aantal malen in de week in contact wil blijven met lotgenoten, zodat ik de problematiek rondom alchohol nooit zal vergeten en mijzelf op die manier scherp te houden. Ik wil namelijk niet dat de probleemdrinker in mij ooit nog de controle over zal nemen. Keep your friends close, but keep your enemies closer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij hartelijk welkom. Je beschrijft een weloverwogen en goed aangepakt keerpunt. Ik ben inmiddels ruim een jaar vrij van alcohol en voel me daar gewoon prettig bij. Misschien merk jij ook op den duur een overgang van "dat kan/mag ik niet" naar  "dat wil/hoef ik niet meer". Zo voelt het bij mij nu aan, en dat maakt het nog gemakkelijker.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pelle!

Dank voor het informeren. Nog steeds aan de refusal en nog steeds geen last van bijwerkingen. Ik slik nog steeds 1 pil per dag en ik heb de voorraad voor het komende half jaar reeds in huis.

Vandaag exact een maand niet gedronken! Ik ben heel blij met het resultaat, alhoewel er nog lange weg te gaan is. Of zoals Wim Kieft het zo mooi verwoorde in zijn boek: "The monkey is off my back, but the circus is still in town". 

Hoe gaat het met jou Pelle? Was een weekje offline, dus ik moet weer even inlezen :)

Groet,

Parimendes

bewerkt door Parimendes
spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! Gisteravond heb ik mijn ook voor het eerst in de horeca begeven. Het ging uitstekend! Ik heb drie koppen thee gedronken en praktisch geen behoefte ervaren naar drank. Er heeft ook niemand geïnformeerd waarom ik aan de thee zat trouwens.

Wat mij wel opviel trouwens, wat stinken de drinkers en rokers zeg! :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog maar kort lid van deze club en ben ook aan de refusal gegaan nadat het met campral niet lukte..... in mijn vorige huwelijk ook veel en veel te veel gedronken.

Helaas in mijn  nieuwe huwelijk 2e huwelijk ook weer fout gegaan en nu hopen dat het met de refusal goed blijft gaan, ik slik de pil waar mijn vrouw bij is, klinkt kinderachtig maar ik hoop zo haar vertrouwen weer terug te vinden en krijgen.

 

trouwens na het slikken van de eerste refusal ook geen zucht meer.....

Welkom bij de club zou ik zeggen.

 

grt

Ton

bewerkt door Ton1962
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ton,

Welkom op het forum! Hoe lang gebruik je nu de refusal? En hoe zit het bij jou met de bijwerkingen? Ik hoop dat alles goed gaat.

Ik moet onderhand bekennen dat ik toch wel regelmatig last heb van diarree, maar als heel hinderlijk ondervind ik het niet. Af en toe diarree staat natuurlijk in schril contrast met alle nare gevolgen van drankgebruik.

Groet,

Parimendes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...