Amanda Geplaatst 18 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2017 Dank je wel @Harp, dit weekend nog even de boel opmaken en dan is het gebeurd en ga ik de uitdaging serieus aan!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 18 november 2017 Rapport Share Geplaatst 18 november 2017 Ha Amanda. Ik heb er ook zin in! Dit is mijn tweede dag zonder alcohol. Succes er mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 19 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Wat goed @Pelle2! Eerlijk gezegd heb ik me dit weekend nog wijn gegund en ga morgen echt beginnen. We hebben komende vrijdag een geweldig feest en mijn vriend zegt, dat we alleen borrelen als we een feestje hebben. Dat moet ik zelfs kunnen. Geen alcohol meer in huis....... Ik wil het proberen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Mja... dan heb je straks elke dag feest hè... ik denk dat je het beste een maand of een paar maanden echt droog kan staan. Inclusief aanstaande vrijdag. Als je van je verslaving af wilt. Misschien ben je nog niet zover in je hoofd. Als het je echt lukt om morgen te stoppen, moet je maar eens kijken hoe fit je bent vrijdagochtend. Zou zonde zijn on die fitheid weer weg te zuipen Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 (bewerkt) Hoi Amanda, ook van mij nog een welkom hier. Wat een strijd hè, die 'keuze' tussen echt stoppen of minderen. Mijn persoonlijke ervaring is, net als van veel anderen hier, dat minderen maar heel tijdelijk is en langzaam meerderen wordt met in het achterhoofd altijd de geruststellende gedachte dat het toch nog niet zo veel is als dat het ooit was.. tot op een gegeven moment het hele idee van minderen vervaagt is en er weer lustig op los gedronken wordt. Dat heeft dan weer tot gevolg dat de gedachte aan stoppen of minderen weer op komt, en zo ben ik jarenlang door gegaan... 51 minuten geleden zei Amanda: Wat goed @Pelle2! Eerlijk gezegd heb ik me dit weekend nog wijn gegund en ga morgen echt beginnen. We hebben komende vrijdag een geweldig feest en mijn vriend zegt, dat we alleen borrelen als we een feestje hebben. Dat moet ik zelfs kunnen. Geen alcohol meer in huis....... Ik wil het proberen Dit excuus heb ik ook geprobeerd. Bij mij kwam het er op neer dat ik op het laatst alleen nog maar 'feestdagen' had. Geen alcohol in huis, dus elke 'feestdag' naar de slijter... ik werd er zóóóó moe van. Stoppen was voor mij de oplossing. En het was minder eng dan ik dacht. 19 november 2017 bewerkt door Kohtje bumperjim en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 19 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Ik weet het @bumperjim en @Kohtje. Ik maak nu ook van iedere dag een feest van, altijd wel een reden . Maar ik heb nu echt het idee dat die knop om is en mijn vriend steund me enorm! Hij wilde zelfs zijn afscheidsfeest aanstaande vrijdag van zijn werk uit solidariteit ook niet drinken. Laatste poging om alleen met een feestje wat te nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 (bewerkt) Ik ben heel sceptisch daarover, over alleen op feestjes drinken, als je al verslaafd bent geraakt. Dat is niets persoonlijks, want ik ken je verder niet, maar verslaafden verzinnen zonder uitzondering smoesjes en houden hun omgeving en vooral zichzelf voor de gek. Dat is omdat de verslaving met je hersenen bezig is. Alle briljante ideeën zijn goed om te blijven drinken. Been there, done that. Geldt voor iedereen hier. Krijg je verdorie een solidair aanbod van je vriend om ook niet te drinken, maak daar nou gebruik van! Luister en kijk naar de presentatie van Els Noorlander hier op het forum, die legt precies uit hoe dat functioneert in de hersenen. 19 november 2017 bewerkt door bumperjim Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Maar ik wil niet blijven zeuren Heel veel succes met stoppen morgen en hou ons op de hoogte Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Ach...we bewandelen allemaal onze eigen weg in het ADB proces. Meestal niet de kortste...maar de weg van uitproberen, soms tegen beter weten in Dus Amanda veel succes met jouw weg. En ja, dat filmpje van Els Noordlander zou ik wel ff kijken. Heel verhelderend. Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Ik sluit me volledig bij de laatste twee berichtjes aan. Hoewel ik natuurlijk (nog) niet zoveel gezeurd heb hier als bumperjim.. . Natuurlijk heb je, net als ieder ander hier, ook het 'recht' om te proberen, valse hoop te houden, te ontkennen, te rechtvaardigen, te bagatelliseren etc... Allemaal dingen die veel van ons hebben gedaan (soms nóg doen) om er maar niet aan te hoeven dat echt helemaal stoppen echt de enige manier is om geen last van alcoholconsumptie te hebben.. Maar als je dan toch gaat uitproberen dan zou het inderdaad heel fijn zijn als je ons hier op de hoogte houdt. Het is fijn om positieve verhalen te horen van de mensen hier, maar het is ook fijn, in de zin van leerzaam en ook een stukje zelfbevestiging, als we minder 'gelukte' probeersels kunnen volgen. Niet om je uit te lachen en te kunnen zeggen: 'zie je nou wel', maar om je aan de hand van herkenbare zelfde 'fouten' een mogelijk vervolg aan te kunnen reiken. En aan de andere kant kunnen we er misschien óók wat van opsteken als het geheel tegen onze verwachtingen in wél gaat lukken. Ook van hier: veel succes met jouw proces. Amanda, bumperjim, NickyLJ80 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 19 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Zo lief, jullie betrokkenheid @bumperjim, @kruidenthee67 en @Kohtje! Ik vind het fijn dat jullie op mijn berichten reageren, alsof ik er toe doe. Ik heb het filmpje gezien en het is zo verklaarbaar! Ik hoop dat ik de moed kan vinden om verslag te blijven geven, vooral als het mis gaat natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Maar wanneer gaat het dan 'mis' in jouw ogen Amanda? Heb je dat voor de bril al? Alleen op feestjes buitenshuis? Of ook in de kroeg? Wanneer is iets een 'feestje'? Hoe vaak per maand 'mag' dat dan? En hoe veel drink je dan op het feestje? En als je 's middags op visite bent ergens en 's avonds ook nog weg gaat, mag je dan 2x alcohol drinken? Zomaar even wat vraagjes die in mij op komen Je zóu kunnen proberen om vrijdag eens een feestje zónder alcohol te beleven. Je hebt je vriend zelfs mee! Gewoon, om eens te kijken hoe lastig je dat vindt. Als het goed is, is dat namelijk helemaal geen probleem. Kan je het prima heel gezellig hebben zonder alcohol. Zo niet...dan weet je weer iets beter waar je staat hè. Succes in ieder geval, met wat je ook besluit bumperjim, Amanda en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Mooi gezegd Koh...kijk dat is dan weer iemand die al héél lang meeloopt en veel ervaring heeft! We zijn hier allemaal 'ervaringsdeskundig'. Dusse...als je ergens kunt delen, de goeie, maar vooral ook de momenten dat het mis gaat, is het hier. Jij doet er toe Amanda, niet alsof. Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 19 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Vrijdag is eerst mijn laatste feestje @NickyLJ80, straks mijn laatste glas en op bed. Dan eerst 4 dagen helemaal zonder.... Vrijdag genieten met mate en als ik de rest van dat weekend sterk genoeg ben..........Ik kan het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 19 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 1 uur geleden zei kruidenthee67: ook de momenten dat het mis gaat, is het hier. Jij doet er toe Amanda, niet alsof. Zo lief @kruidenthee67, tranen in mijn ogen. Mijn vriend zegt dat hij er voor me is, maar begrijpt me niet. Wellicht is dit forum echt een optie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 19 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Opperdepop! Morgen gaat mijn wekkertje om 05:00 uur. Wordt vervolgd! Welterusten... Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Als iemand niet verslaafd is (geweest) kan hij/zij het vrijwel niet begrijpen. Maar hij kan er wel voor je zijn. Tof! Tine en Amanda reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Amanda, dat is de kracht van dit forum, AA of welke groep van ervaringsdeskundigen ook. Je vriend begrijpt je niet, zou bijna zeggen, gelukkig maar Als hij er maar wel voor je kan zijn. Ik kon pas echt stoppen toen ik de volledige verantwoording zelf nam. Voor mijn verslaving. Volledig ondersteund door mijn partner. In wat ik te doen had en heb. Ga ervoor. Tine en Amanda reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 19 november 2017 Rapport Share Geplaatst 19 november 2017 Succes deze week! Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 november 2017 Rapport Share Geplaatst 20 november 2017 Amanda, zet 'm op. Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 20 november 2017 Rapport Share Geplaatst 20 november 2017 Amanda heel erg veel succes!! Amanda reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 21 november 2017 Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Hoe was je eerste dag Amanda? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 21 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Goed @bumperjim, wat lief dat je aan me denkt! Ik ben wel heel heel heel druk in mijn hoofd, kan het niet stilzetten. Gisteren uit mijn werk, was ik ontzettend down. Dat zou weer een reden in om een glas te pakken. Het staat er ook gewoon, maar ik had er geen moeite mee. Donderdagavond ga ik het moeilijk krijgen ben ik bang, maar ik blijf positief! Ik hoef deze week maar 1 dag te werken, dus ik ga iets doen wat ik al heel lang van plan ben, PUINRUIMEN!!! Begin bij de zolder. Ik ben altijd heel ordelijk en dat is de laatste tijd niet te zien en te voelen. En nee het is geen uitvlucht.....denk ik . Kopje koffie gehad en een stukje chocoladeletter en gaan met die banaan! Hoe is het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 21 november 2017 Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Maar je hebt niks gedronken dus gisteren begrijp ik het goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amanda Geplaatst 21 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2017 Dat klopt! Gisteren lekker op tijd op bed en goed geslapen, met thee en rust en ontspannings supplementjes , maar het hielp voor mij. Ik ben zo moe, hoofdpijn, duf, zelfs misselijk..... Maar we gaan door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden