Spring naar bijdragen

Qian stopt ook


QianZhongshu

Aanbevolen berichten

Beste lotgenoten,

Ik probeer ook te stoppen. Ik heb via de huisarts hulp gezocht voor mijn psychische problemen, ik vluchtte hierdoor de alcohol in. Ik dronk om problemen te vergeten en in mijn familie zitten veel alcoholisten. Ik ben nu onder behandeling van een psycholoog ivm depressies en ga binnenkort ook naar de psychiater. Ik ben 30 jaar, heb een geweldige vrouw, een prachtige dochter en krijg morgen een tweede dochter via een geplande keizersnede. Ik ben hier op zoek naar tips om niet meer te drinken, ik heb dus ook nadrukkelijk professionele hulp gezocht en gevonden. Ik ben door het vele drinken fors aangekomen, woog altijd weinig rond de 68 nu weeg ik 83 probeer weer terug te komen rond de 70. Ik werd door mijn vrouw aangesproken op mijn drank gedrag. Ook kreeg ik veel ruzies met mijn vrouw, reageerde ik vaak boos, dat is het niet waard. Ook mijn dochtertje merkte het, moest dan huilen, ze is 1,5 maar ik merkte dat ze de spanning voelde en dat is heel gênant. Ik hoop hier tips te vinden, steun en het voelt fijn om eindelijk eerlijk te zijn. Ik heb mezelf lang voor de gek gehouden. Ik weet niet wat het beste is, maar ik probeer 100 dagen niet te drinken. Ik drink nu ongeveer 7 jaar stevig, elke dag toch wel 4/5 bier flesjes en vaak de calorie rijke duvels, la chouffe etc. Het gaat mij ook heel veel geld besparen wil mezelf en mijn gezin belonen met een “gratis” vakantie. Ik kocht bijna dagelijks een sixpack Duvel etc. Ik zal laten weten hoe het gaat. Gr Qian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier.

Goeie stap gezet. Ik zou zeggen, kijk hier eens rond hoe anderen het aanpakken en wat voor jou werkt.

Schrijf je onder je eigen naam? Misschien handig om dat niet te doen, in verband met herkenbaarheid.

De meeste deelnemers gebruiken een nickname.

 

Succes! Ook met de bevalling van je 2e dochter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste stap is om jezelf te overtuigen om te stoppen. Geen excuses verzinnen on te drinken. Niet jezelf "belonen" voor een hele week niet drinken door vrijdagavond aan de drank te gaan, ik noem maar een voorbeeld van het creatieve brein van de drinker. ECHT stoppen. En dat is vreselijk lastig, lees alle discussies hier maar. Maar het kan wel. Succes en hou ons op de hoogte :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker. En niet gedronken. Vind dat lastig ben zo gewend om zoiets te vieren met Speciaalbier. Alles is goed gegaan moeder maakt het ook goed dochter helemaal gezond maximale apgar score van een 10 heel erg blij nu scheelt echt dat ik in het ziekenhuis slaap. Misschien slap maar anders had ik misschien wel gedronken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Qian, en van harte gefeliciteerd met je dochter.

Er gaan de komende 100 dagen vast nog meer dingen komen op je weg, om te vieren.
Juist nu je er een een kostbare verantwoordelijkheid bij hebt, is het dus zaak een plan te maken
hoe je dan je gewoonte blijvend doorbroken houdt. Je wilt stoppen schrijf je, nu wordt het tijd om
meer daadkracht te laten zien; je blijft gestopt! Ongeacht wat je te vieren of te betreuren hebt. Nu beschermt het ziekenhuis je blijkbaar.
Wat ga je doen om de komende 98 dagen beschermd te blijven?  Hoe ga jij een prachtvader worden, een voorbeeld, een man om trots op te zijn?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei lady jane:

Welkom Qian, en van harte gefeliciteerd met je dochter.

Er gaan de komende 100 dagen vast nog meer dingen komen op je weg, om te vieren.
Juist nu je er een een kostbare verantwoordelijkheid bij hebt, is het dus zaak een plan te maken
hoe je dan je gewoonte blijvend doorbroken houdt. Je wilt stoppen schrijf je, nu wordt het tijd om
meer daadkracht te laten zien; je blijft gestopt! Ongeacht wat je te vieren of te betreuren hebt. Nu beschermt het ziekenhuis je blijkbaar.
Wat ga je doen om de komende 98 dagen beschermd te blijven?  Hoe ga jij een prachtvader worden, een voorbeeld, een man om trots op te zijn?

Dank je. Ik ben onder behandeling van een psycholoog en psychiater dus ik heb al hulp gezocht en gekregen. En je hebt gelijk er komen meer momenten maar dat los ik nu op met iets anders lekkers. Zo had ik de avond voor de geboorte taartjes gekocht en cola light. Ik ben al bijna een week gestopt nu en maak de 100 dagen sowieso vol. En juist vanwege de kids heb ik extra motivatie  om te stoppen. En ik krijg van de psychiater waarschijnlijk een medicijn wat met alcohol niet samengaat. En ik weet uit het verleden dat ik daar ook gevoelig voor ben, dan drink ik sowieso niet. En door met de psycholoog en psychiater aan mezelf te werken word ik een beter mens en dus ook een betere vader. Ben er bijvoorbeeld echt trots op dat de jongste van 1 jaar al 3200 euro heeft staan voor de studie. En dat dit ongeveer 80000 zal zijn als ze 18 is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga er voor. Ik was een vader die smoor bezopen was tijdens de bevalling van de tweede. Ze zijn opgegroeid met een vader die zoop. Schaamte voor vriendinnen. Heel vaak niet mee gaan met uitjes belangrijke dingen als diploma zwemmen enzovoort. Ze zijn goed terecht gekomen dankzij hun moeder. De 1 is juf op de basisschool en heeft ondertussen zelf 2 kinderen. De ander is verpleegkundige en is net terug uit afrika. Ik heb het geluk dat ik contact met ze heb en dat het contact ook goed is. Er zijn veel die het contact met de kinderen kwijt zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lars:

Ga er voor. Ik was een vader die smoor bezopen was tijdens de bevalling van de tweede. Ze zijn opgegroeid met een vader die zoop. Schaamte voor vriendinnen. Heel vaak niet mee gaan met uitjes belangrijke dingen als diploma zwemmen enzovoort. Ze zijn goed terecht gekomen dankzij hun moeder. De 1 is juf op de basisschool en heeft ondertussen zelf 2 kinderen. De ander is verpleegkundige en is net terug uit afrika. Ik heb het geluk dat ik contact met ze heb en dat het contact ook goed is. Er zijn veel die het contact met de kinderen kwijt zijn

Dank voor je openhartigheid. Mijn beide kinderen zijn geboren in het ziekenhuis, dus zowel bij de eerste als tweede was ik nuchter tijdens de bevalling en ook de dagen ervoor omdat ik sliep (slaap) in het ziekenhuis. Ik ga er zeker voor, wil niet herinnerd worden als alcoholist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...