Spring naar bijdragen

Zondag, 8 oktober 2017


jowan

Aanbevolen berichten

dank je wel, ik ook wel een beetje eigenlijk, voel me echt beetje verdrietig en er komt niets uit mijn handen en heb het gevoel dat ik op mijn werk ook niets goed kan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik vind de rust weer terug, yvonne. Mijn eigen rust en de externe rust. t Is er nog niet helemaal (hoeft ook niet) maar ik kan t al wel weer zien iets verderop.

Wel, gewoon praktisch, nog even oktober wat "uitzitten": best spannende operatie van schoonzoon de 17e en dat verdraaide dienstverband. Maar.....Komt goed....dit Is te doen én afzienbaar.  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve

Te lang te veel zorgt er uiteindelijk voor dat het elastiekje niet knapt, maar wel zijn veerkracht verliest. Een uitgerekt slap elastiekje. En daar mag je het dan de rest van je leven mee doen. 

Keuzes heb je altijd, zelfs al zijn ze soms zo lastig dat dat niet zo lijkt.  En..... hebben ze gevolgen, die ook niet altijd beter zijn. Of angst inboezemen. 

Ik kan je niet raden. Wil dat ook niet. Maar.....er Is er maar eentje van jou. En (uiteindelijk) ook maar eentje die voor jou zorgt. Jij!

Sterkte. Dat vooral. Zwaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het hé, het is niet zo gemakkelijk om nu een baan te zoeken in een totaal andere richting. Ik zie er nu al zo vreselijk tegenop dat het morgen weer maandag is. Gisteren niet uit de bank gekomen en vandaag al niet meer zin om uit de bank te komen.. rot  Bedankt Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En.... mijn ervaring: als je alle ballen netjes in de lucht houdt kan hard of veel werken ook prima zijn. Maar op alle (!) fronten in je eigen beleving nét te kort schieten Is buitengewoon en onevenredig energieslurpend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt niet goed lieve
Misschien eens voorzichtig orienteren in een andere richting, of in dezelfde richting maar dan wat minder uren
Googelen, solliciteren, omscholen zoeken op internet
Het idee, dat je zelf wezelijk iets doet om de situatie te veranderen kan al helpen he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het Jopie, altijd het gevoel hebben op alle fronten te kort te schieten. Niet genoeg thuis, geen tijd om mijn huis netjes te houden, veel te lange dagen vroeg weg laat thuis..en dat maakt dat ik me nu gewoon op en leeg voel. Moet misschien gewoon een rustige baan zoeken, maar ik kan nooit maat houden met niets, dus die 'rustige' baan zal ook weer snel een baan worden waar ik weer alles wil (moet) geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En .. als je een rijbewijs hebt kan je morgen aan de slag als buschauffeur in omgeving Amsterdam haarlem. t Is maar een idee 

Daar kán je niet meer geven dan gewoon doen wat je moet doen. Goed is goed genoeg, beter bestaat domweg niet.

Exact waarom t voor mij zo gezond Is (zolang ik geen dienstverbanden uitbreid :D)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei jopie:

(En .. als je een rijbewijs hebt kan je morgen aan de slag als buschauffeur in omgeving Amsterdam haarlem. t Is maar een idee )

Jaaaa, weet nog zo goed dat jij vertelde naar die open dag te zullen gaan... én dat je werd aangenomen... 
én dat je geknokt hebt voor een vast contract... én dat je meer ging werken omdat... én dat je nu weer.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grijns. 

Haal me achter dat scherm weg en sla me wakker de volgende keer yvonne :)

 

Maar inderdaad.... dit werk heb ik via dit forum via een forumlid op een meeting.....en het past! Beschermt. Tegen alles waar "over" voor staat. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja.... het kan raar lopen... 
Maar Lieve, als ik jou zo lees krijg ook ik het gevoel dat het hoog tijd wordt om je te gaan bezinnen over 'verder' of 'anders'... 
Tuurlijk, het kan een periode van grote drukte op jouw werk zijn en dat het dus een tijdelijk iets is. 
Maar als dit de gewone gang van zaken is dan klinkt het allemaal niet goed, echt. 

Zo, en nu sluit ik af. 
Fijne dag allemaal... 

                                              blij.jpg


 

bewerkt door Yvonne
Plaatje was wel erg groot uitgevallen...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Yvonne, punt is dat er altijd deadlines zijn en ik echt op de toppen van mijn tenen loop, dus inderdaad tijd om te bezinnen. Maar makkelijk is het niet

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei lieve:

...Moet misschien gewoon een rustige baan zoeken, maar ik kan nooit maat houden met niets, dus die 'rustige' baan zal ook weer snel een baan worden waar ik weer alles wil (moet) geven.

't Lijkt mij dan dat je niet zozeer meteen op zoek moet naar een andere baan maar naar een nieuwe manier van leven en/of met je leven omgaan.
Op zoek (in jezelf) naar een "nieuwe Lieve".. de 'mindfulness kant' op, yoga, meditatie of misschien zelfs de 12 stappen. (ja, die van AA). In elk geval proberen
rust in jezelf te creëren en zoeken naar wegen om die rust te bewerkstelligen... op zoek naar veroorzakers van je "moeten"..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Gisteren een fijne dag gehad :heart:

Net de pralines geprobeerd maar werd een fiasco. De chocolade wou niet lopend worden :angry:. Maar mezelf zijnde heb ik t toch in de vormpjes geduwd. Zit nu in de vriezer maar ik denk dat de chocolade winnen zal.

Ik kan niet tegen mijn verlies. Dus eten zal ik t. Of t moest echt goor zijn natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dat een tijdje geleden gedaan, mindfulness, yoga en hielp.. tijd is nu gewoon het probleem. En inderdaad altijd dat moeten, nooit goed genoeg kunnen doen voor niemand, dat maakt het enorm zwaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kohtje:

Ach fleurtje, 't blijft toch chocoladen, hè.. dus goor zal 't niet zijn... als je tenminste je handen gewassen had.
Maar ook wel een beetje een tegenvaller.. dacht echt dat álle Belgen zomaar pralines konden maken.. :(

Nope...ik kan zelfs geen frieten maken. Ik koop die gewoon en gooi ze in de oven. 

De wereld gaat eraan johm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lieve:

Heb dat een tijdje geleden gedaan, mindfulness, yoga en hielp.. tijd is nu gewoon het probleem. En inderdaad altijd dat moeten, nooit goed genoeg kunnen doen voor niemand, dat maakt het enorm zwaar

Geef je zelf ook aan dat t teveel is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...