Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 september 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, thee. Ik voel me in deze groep erg welkom en veilig, andere groepen waren wat " zakelijker", weer andere met uitsluitend jongeren, etc etc. We komen er niet vanwege onze zweetvoetjes, maar geborgenheid en warmte vind ik ook erg belangrijk. En ik doe fijne contacten op. Dat mag allemasl bij elkaar. Hou deze groep gewoon aan en ga tevens ergens anders ook eens kijken. Werkt zeer verhelderend vind ik achteraf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kruidenthee67:

Dat klinkt wat cru misschien 'ik kom niet voor de gezelligheid',

en tegenstrijdig...want ik voel me er ook thuis.

 

Maar bovenaan staat dat ik kom voor mijn herstel.

Vergeet niet dat je er met je aanwezigheid ook wat bréngt, hè? Het is geven en nemen in zo'n meeting.
Zelfs als je maar met z'n tweeën bent, wat mij meerdere keren is gebeurd, is zo'n meeting nog waardevol.
(Persoonlijk vond ik die zelfs misschien wel waardevoller dan de massaal bezochte meetings...)
Je er thuis voelen is wel heel belangrijk!
En ja, de opkomst kan erg fluctueren. Meetings die het ene moment "uit hun ruimte groeien" heb ik weer zien
krimpen tot "bezemkastformaat".. Ook deze golfbeweging heb ik meegenomen in m'n herstelproces, om mezelf
te oefenen in het aanvaarden van het feit dat niets onveranderlijk is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Francoise, wat een schrik.

Heel de dag @Muffin1956? Of een andere meeting? 

Beetje opgeknapt van je tukkie @Sheila?

ik ben net terug van bezoek aan tandarts en mondhygieniste. Vlakbij mijn vorige woonplaats, hij heeft mij verschillend keren geopereerd dus ik ga geen nieuwe " gewone" tandarts zoeken.  Was allemaal prima. En besproken dat ik EDS blijk te hebben. Voor hem vielen er ook kwartjes. Tevens dus fijn gesprek gehad. Op de terugweg de act##n aangedaan en leuke hebbedingetjes gekocht, o.a. Voor De vakantie. Reishondendrinksetje enzo, dat soort gefrutsel. En ik heb mijzelf getrakteerd op een patatje met daar pal bij. Dat is werkelijk al zeker 10 jaar geleden dat ik zoiets deed.maar voor een keer een heerlijke, ongezonde lunch.:D

Zo direct even in de ruststand weer. Apotheker kon opheldering geven over de combi thyrax en maagzuurremmer. Nu, weer wat wijzer!  En ik voel me vandaag ook weer een tikkie beter. Das mooi.

Fijne dag verder allen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets lichts en effe geen citrusfruit of bubbels, en geen koffie of chocola, en zeker geen pepermunt. Die laatste is een enorme maaghater. Sterkte

 

oh, en met bubbels bedoelde ik Gewoon fris met koolzuur:blush: hoor:)

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha... kom ik ook weer even spuit-elven...
Pepermunt komt er bij mij niet in. Als ik een pepermuntje zou nemen zou mijn vrouw meteen achterdochtig worden. :(:blush: (tja...)
Daardoor heb ik een anti-pepermunt-gevoel ontwikkeld.
Ik kwam regelmatig bij *A-meetings die in gebouwen van Tactus gehouden werden. Daar stonden vaak schaaltjes met kleine
rolletjes pepermunt met het Tactus-logo er op.. ik dorst er nauwelijks naar te kijken, zo'n negatief gevoel krijg ik bij pepermunt..:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepermunt is ook domweg slecht voor een niet alcoholist. 99,8 % suiker. Wist ik lang niet, nu wel. ... En vooral beroerd voor je maag. 

Ik ga straks effe met een vriendin wandelen met onze hondjes, kopje thee en dan zzzz 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sheila:

Haha! Ja, dat spreekt voor zich! Pepermunt wist ik niet! Niet dat ik het in huis heb, maar ik zou juist wel geneigd zijn dat te nemen. Goed te weten. Geen koffie... dat is een zware...:lol:

Thee zetten van verse gember, drink het zelf iedere dag en heb er baat bij.:rose:

bewerkt door Rudy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Sheila:

Gember neem ik wel, maar ik vind het super goor... als thee geprobeerd maar ik vind het echt niet te doen.

Veel succes met de suiker Jopie, ik neem aan dat je beter weet... :lol: 

Ik drink het niet voor het lekkere Sheila maar om klachten voor te zijn en voor mij werkt t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemberthee en wat honing maakt het makkelijker. Ik ben gember en gemberthee lekker gaan vinden met de chemo's. En het bleek echt te helpen, voor mij tegen misselijkheid waardoor ik eerder hele zware medicijnen kon laten staan. 

En suiker= energie?.?. NIET VOOR MIJ INTEGENDEEL.

zo, een rustige avond in, groetjes allen. 

Ben ik die spuit 11, jopie?? Jammer dan. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...