Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 augustus 2017


Mootje

Aanbevolen berichten

Een poes heb ik niet, kinderen evenmin. Heb er dan ook geen last van en als ik anderen lees dat ze er 'narigheid' van hebben denk ik: doe dan wég...:)

Ik zelf kan bijna niks wegdoen.. nou ja, ben nog niet verder dan een verrot vogelvoederhuisje op een poot en twee Velux verduisteringsgordijnen, ook verrot.
O ja, én een paar plankjes die ik écht niet meer zal kunnen gebruiken.. Maar zelfs dáár had ik geen last van, dus hoefden ze (nog) niet weg...
Had het gisteren niet voor niks over Malle Pietje...

En dat afmaken, jopie, ik ben m'n hele leven lang al bezig met dingen afmaken. Ben d'r best druk mee, tegenwoordig.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Talloze dingen beginnen, aanvangen, maar iets degelijk afmaken, ho maar......
Wat zit daar achter, wat kan dat zijn? Zo ontzettend herkenbaar bij mij.
Kwam laatst een grote kartonnen (oude tv) doos tegen. Zou ik een speelhuisje van maken voor mijn kind. Ze is volwassen nu.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar klopt wel wat je zegt Herstel :)

Citroensap en cranberrysap en vitamine C ... dat helpt bij mij ook preventief. 
Hele leven nooit een blaasontsteking gehad tot een paar jaar geleden ik 
er eentje in het ziekenhuis opliep. En ja, je blijft altijd gevoelig daarna. 
Dus preventief werken ..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei jowan:

Kwam laatst een grote kartonnen (oude tv) doos tegen. Zou ik een speelhuisje van maken voor mijn kind. Ze is volwassen nu.....

Dan kan de doos nu dienen om rommel in te mikken die je naar de kringloop of de stort brengt jowan...
Is het toch maar goed dat je hem bewaard hebt  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Over opruimen en (niet) afmaken gesproken ben ik ervaringsdeskundige.....In het 'niet' dus hè....

Vorige week heb ik een heel leuk boek hierover gekocht en gelezen: Spark Joy , een geIllustreerde masterclass in de kunst van het opruimen, geschreven door de Japanse Marie Kondo. Heel kort door de bocht komt het erop neer dat je alles waar je niet blij van wordt wegdoet .Ik ben er nog niet mee begonnen, maar heb al wel van het boek genoten!

Eigenlijk geldt dat voor alles in je leven filosofeerde ik erover door, niet alleen voor je spullen.....

bewerkt door Kore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kore, genoten van dat boek. Dát gaat dus sowieso niet weg, hihi...

En jopie, 1m2 aan spullen... en daar wóón je dan óók nog in??:) mét de spullen die je nog meer hebt?

Ik heb hetzelfde als fleurtje: word ook blij van teveel hoewel 't me ook af en toe teveel wordt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opruimen van spullen kan ik wel goed, de zolder is praktisch leeg, de garage redelijk.
Alleen mijn eigen bovenkamer opruimen is een verhaal apart denk ik...

Is hij bijna leeg, dan wordt het wel weer gevuld door de uitslag van een colonscopie van moeders....

Bad karma?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeh, ja Asterix. Een opgeruimde, goed geordende bovenkamer is, denk ik, een heel begerenswaardig en kostbaar bezit.
Of die leeg moet zijn betwijfel ik dan weer, maar ruim en overzichtelijk... zucht...
Als ik dan zélf al eens de boel daarboven redelijk op orde heb gekregen dan zijn het meestal weer invloeden van buitenaf die me
zélf de boel weer overhoop laten halen...
Goed isoleren is geen optie, wil wel deel van.. blijven uitmaken. Goed kunnen catalogiseren en documenteren zouden me kunnen helpen. Helaas ben ik daar niet zo geweldig in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...