Chelle Geplaatst 24 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 4 minuten geleden zei Cyclad58: Lieve Chelle, Stop alsjeblieft met het jezelf gek maken! Je hebt nu verhoogd tot 0,5 mg, ik denk dat dat even verstandig is, maar maak je niet druk om dingen waarvan het onwaarschijnlijk is dat deze gebeuren. Dat heeft namelijk geen zin (al begrijp ik het natuurlijk wel, ik heb dat zelf ook ondervonden). Het is voor jou nu zaak om je te verheugen op en straks te genieten van je vakantie. Even de zinnen verzetten, daar knap je ongetwijfeld van op. En we blijven je in gedachten ondersteunen, ook tijdens je vakantie! Je staat er niet alleen voor. Als ik je ook een tip mag meegeven: probeer eerst een tijdje op 0,5 mg te stabiliseren. Als je je wat stabieler voelt kun je het beter aan en dan kun je altijd weer een afbouwstap zetten, eventueel met tapering. En dan die rottige terugslagen... je denkt dan dat je terug bent bij af, maar dat is echt niet zo. Je hebt al zoveel gewonnen en overwonnen dat je echt relatief snel van zo'n terugslag herstelt. Je doet het beter dan je zelf denkt! Kop op!!!! Je hebt zo gelijk!! Ik moet ook stoppen met druk maken over alles. Hoe gek kan je zelf maken he! Bedankt lieve cyclad!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 24 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 1 minuut geleden zei bolletje: Ow die bewegende plaatjes. Dat is www.animaatjes.nlKijk eens daar is ie al. yayayahahahaahwhoooohoooo!! Thank you! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chelle Geplaatst 24 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 We blijven elkaar zeker steunen!! heb jullie nog nooit gezien maar voelt zo goed om met jullie dit te delen. Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 6 minuten geleden zei Cyclad58: Lieve Chelle, Als ik je ook een tip mag meegeven: probeer eerst een tijdje op 0,5 mg te stabiliseren. Als je je wat stabieler voelt kun je het beter aan en dan kun je altijd weer een afbouwstap zetten, JuistCyclad helemaal mee eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 24 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 Hebben jullie ook wel eens zomaar een bewegend been? dus een spierbeweging die je niet bewust maakt maar als een schok gebeurd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 24 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 1 minuut geleden zei Kannietmeer: Ja, dat is één van de verschijnselen die ik al vanaf het begin heb. Ik stoor me daar niet aan, het voelt ook niet vervelend of zo. Soms schrik ik er wel eens van. Heb het doorgaans vooral in de avond. Gelukkig 's nachts nooit. Het wordt nu wel minder en afgelopen weken had ik er nauwelijks last van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chelle Geplaatst 24 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 Daar heb ik ook last van! Idd s.avonds en s.nachts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 24 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2017 ik vind het ook geen erge bijwerking. gewoon een vreemde. en gelukkig ook niet s nachts inderdaad. Sommige krijgen echt het 'restless legs symdrom'. Zo erg is is het niet. Schijnt dat mijn oma dat wel had en dan altijd precies bij het inslapen waardoor dus ook je slaap steeds word verstoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 25 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Goedemorgen oh..oeps, al Goedemiddag! Wie heeft de power vandaag van de dag te gaan genieten? Wie kan het uberhaubt voelen en genieten? Wie gaat wat leuks doen? Wie is weer terug in bed gekropen vanmorgen? Ik werk voorlopig nog op de laptop dus ik ga niet de zon in want dan zie ik niks meer. Morgen ga ik naar mijn vriend's huis en blijf twee nachten bij hem slapen. Ik heb 1,5 jaar met hem samen gewoond, maar door mijn ziek zijn ben ik doorgetrokken naar mijn ouders. Hij gaat nu verhuizen naar Rotterdam, wat dichter bij mij is in principe, dus om het voor hem makkelijker te maken, ga ik al mijn spullen alvast inpakken en mijn ouders komen dan maandag met de auto om alles te vervoeren. Ik heb er gemixte gevoelens over. Heb er super veel zin in om bij hem te zijn, maar zie er tegen op om afscheid te nemen van de plek waar ik zo heerlijk met hem geweest ben. Hopelijk brengt de toekomst mij ook weer die mooie warme liefdevolle relatie terug, op welke plek dan ook. Hopelijk voel ik me goed en slaap ik redelijk, en graag wil ik ook een beetje extra energie.... das toch niet teveel gevraagd? Wens jullie allen een heerlijke dag toe. Chelle, ben je al op pad? @Asterix Voel je vrij om je hier bij ons aan te sluiten. We moeten het met elkaar zien te klaren he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 25 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Hoi lieve kannietmeer, Ik hoop dat jouw dagen met je vriend je brengen wat je ervan verwacht. Je verdient het om een aantal mooie en waardevolle dagen tegemoet te gaan. Ik wens je alle energie die je nodig hebt! Het is heerlijk weer, heb zojuist rustig hardgelopen en straks mag ik in pak hijsen om vanaf half 3 tot ergens laat in de avond de bruiloft van de buurtjes mee te maken. Wordt een drukke dag! Iedereen een fijn en zonovergoten weekend gewenst en @Chelle een fijne, zonovergoten en vooral zo zorgeloos mogelijke vakantie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chelle Geplaatst 25 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Lieve allemaal, Kan niet meer:je verdient het zeker! Weer samen op een nieuwe plek. Een nieuwe start voor jullie samen. Veel liefde toegewenst. Mijn dag is goed begonnen. Geslapen en geen onrust in mijn lijf. Wel weer veel gebraakt maar ja voel me tenminste beter als gister. Wel vanochtend in depressieve bui. Maar goed heb me zelf uit bed gesluurd en vol met inpakken bezig geweest en nog rondje gelopen met mij vriendinnetje. Net nog even uurtje geslapen. Heerlijk! Zo nog stukje fietsen met me gezinetje! Hoop dat zo elke dag beter wordt . En weer stabiel wordt. Denk aan jullie! En hoop op goeie wifi bij mij hotel! Xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anoniem48 Geplaatst 25 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Allereerst wil ik degene die op vakantie gaat, toch een fijne vakantie toewensen, zie er wat van te maken. Kannie, ik hoop voor jou dat je fijne dagen hebt met je vriend! Ik heb niet alles gelezen, dus even een wens, bericht voor allen. De laatste dagen gaat het niet goed, ik heb een kort gesprek gehad met de psych verpleegkundige, waarin ik aan heb gegeven dat ik het niet meer weet met al die rot klachten van lorazepam. Is het verstandig om deze om te zetten naar een AD, terwijl ik weet dat je er de eerste tijd ook weer ziek van wordt. De angst en gevoeligheid en IQ is niet betrouwbaar nu, omdat het meer van de pams komt zei ze! Die onzekerheid ben ik kwijt pfff. Ze begreep dat het zwaar is om die eraf te krijgen, en ze begreep niet dat dit soort middelen nog gegeven worden! Dit is een psych verpleegkundige van de verslavingszorg. Ik vind het toch belangrijk dat ze er even 'technisch' naar kijkt. Woensdag hoor ik het advies, want ik weet het ff niet meer. En ik heb ook stress (wil ik nu voor mezelf houden) wat dus ook niet kan gebruiken, maar daar kun je niet aan ontkomen met zo'n lange tijd afbouw. Nogmaals iedereen heel veel sterkte gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 25 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Hi Lieve Anoniem48, Wat goed dat je even deelt. Ik gun je zo dat het beter met je gaat, maar er lijkt nu maar geen einde aan te komen he. Ik denk dat deze medicatie niet kan worden 'omgezet', naar een AD zoals je dat zegt. Een AD werkt heel anders. Het gebruik van een AD maakt mogelijk verschil, maar als je er nog niet op zit is het echt maar de vraag of je dat nu nog moet toevoegen. Je herstelt je hersenen er niet mee, maar voegt juist iets toe wat je later ook weer niet zo makkelijk kwijt raakt. Hoe moeilijk ook, ik denk niet dat het een oplossing is. Ik gebruik al AD en het maakt me niet minder ziek met afbouwen. Hoogstens heb ik mogelijk minder depressie of paniekklachten ,maar eigenlijk heb ik die ook gewoon en kan je die niet met elkaar echt vergelijken hoe érg of niet érg die gevoelens zijn, niet waar... Wel fijn dat de psych verpleegkundige je zo bevestigd dat deze medicatie vergif is. Geeft toch weer wat erkenning.... Heel veel sterkte met de stressvolle dingen in je leven. Ik gun je zo dat het wat lichter en vreugdevoller wordt in je leven. We zetten door en gelukkig laten de mensen die ons voorgingen zien dat ze helemaal herstellen. Ik geloof echt dat we daar naar toe gaan. Jij ook! Sterkte! Anoniem48 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anoniem48 Geplaatst 25 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 (bewerkt) Ik weet dat het gebruik van een AD niet mee werkt aan het herstel van de hersenen, maar dit gaat ook niet meer. De verslavingsarts kwam destijds al met het voorstel, als het niet lukt of moeilijk gaat. Ik las nl bij Gaba dat het afbouwen met een AD een stuk makkelijker gaat. De psych verpleegkundige vind het het ergste medicijn wat er is, en dat is het ook! Dat zo'n benzo zo sluipend je geestelijk en lichamelijk kapot maken, ik heb mezelf net als anderen hier lopen vergiftigen. Toen ik nog voor de nacht 25 mg seroquel gebruikte, had ik het idee dat ik Lorazepam niet nodig had, geen idee, dit is een anti psychoticum die op het angstcentrum werkt. Maar is ook een heftig middel vind ik, werkt na 2 uur, hoef niet ingesteld te worden. Weet je Kannie, ik heb Diazepam jaren geleden nog voor mijn angstige katje gekregen, ik heb het nooit gegeven, omdat ik wist dat het niet goed was! Stom he, dat je het zelf wel gebruikt en de arts gelooft! Dank voor je berichtje Kannie! Veel liefs van mij. 25 augustus 2017 bewerkt door Anoniem48 bijvoegen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Goeie morgen mensen Iedereen goed geslapen? Hier redelijk. Gelukkig geen 6 uur wakker gelegen. Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Goedemorgen Allemaal! Hier ook redelijk tot goed geslapen. Ik word weer trillend wakker na een uur of 6, maar ik blijf zeker nog drie uur 'slapen'. Beetje onrustig dan, maar toch merk ik dat het beter is dan opstaan. Ik heb die rust toch nodig. @Anoniem48 Ik zou dan zeker doen wat jij denkt dat je gaat helpen. Heel veel erger kan het bijna niet worden hè.... Als die psych verpleegkundige zo goed mee kan denken en weet wat de benzo's met je doen, dan is het fijn als ze meedenkt in wat kan helpen. Heel veel sterkte voor het maken van de keuze en laat ons weten hoe het gaat en of het je helpt. Kan iedereen weer van leren. Ik zit al op een AD en mogelijk dat dit me toch ook iets stabieler houd. Kijk goed naar de mogelijkheid van afbouwen van de AD... Ik zit op een AD die valt onder de meest vreselijke om af te bouwen en waar daarom ook taperingstrip voor worden gemaakt ( jaja, wat een feest, maar het heeft me wel uit de depressiehel geholpen). Ik ga me klaar maken voor een ander weekend dan normaal op de bank hangen. Hemeltje lief... ik ben nerveus tot in mijn botten.... oh, dat zat er al... nou ja... het voelt ff niet fijn, dus ik ga snel aan de slag, want dan is het meestal minder. bloemetje voor iedereen. Wel delen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 @Anoniem48 Ik denk wel dat het gebruik van een AD je kan helpen bij het afbouwen, maar ik ben het met Kannietmeer eens dat je er zeker geen wonderen van mag verwachten. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Sterkte! @bolletje Fijn dat je beter hebt geslapen. Top! Maakt de dag toch wat beter hanteerbaar.@Kannietmeer Fijn weekend gewenst! Heel spannend, hopelijk gaat het je heel veel goed doen! @chelle De zon komt er aan! Ga er van genieten zoveel als je kunt. Fijne vakantie! Met mij gaat het deze week eigenlijk best goed. Slapen geen probleem, 4 dagen gewerkt en prima volgehouden. Gisteren trouwden mijn buurtjes en was het feest van 2 uur tot een uur of 11. Was heel gezellig en ik heb er van genoten. Vanavond wordt het ook laat, dus vandaag maar even in de restmodus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Hi @Cyclad58! Klinkt allemaal heel goed bij jou. Stabiel. Echt fijn voor je! Dan is je lichaam al redelijk aan het herstellen hè! Hoopvol! @hoopvol Hoe gaat het eigenlijk bij jou? Ik zit ondertussen in de trein en realiseerde me dat ik mijn dagdosis nog moest nemen. foutje. ... dan maar genomen zonder water. Het voelt wel lekker buiten gelukkig, maar ben toch nerveus of ik niet teveel doe. Hoe doen jullie dat? Ik heb zo vreselijk weinig energie. Mijn lichaam voelt als een vaatdoek iedere dag. Ik heb wel bedacht dat ik mijn gedachten ga proberen te vormen naar: mijn lichaam is sterk en krachtig en gezond en kan dit allemaal aanvechten en genezen. Ik ben gezond. De kracht van het denken toepassen. Help me af en toe herinneren lieverds Liz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 (bewerkt) Dat is prima, Liz. De kracht van het denken kan je zeker helpen. Je lichaam is sterker dan je zelf denkt. Je kunt dit aan. Als ik me minder voel probeer ik toch de dingen te doen die ik anders doe. Doorgaans lukt dat dan beter dan ik vooraf dacht. Als ik het niet had gedaan zou ik me er zeker niet beter door voelen. Misschien moeten we gewoon durven! En ja, ik heb het gevoel dat het allemaal stabieler begint te worden. Nog een week werken, dan 3 weken vakantie en vervolgens gaan we weer eens aan het laatste stukje afbouw denken. Ik gooi het nu maar even van me af. Dat gaat nu goed, al moet ook ik meer vertrouwen krijgen in mijn lichaam. 26 augustus 2017 bewerkt door Cyclad58 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Echt fijn om te horen dat je stabieler bent. Bij mij is echt het probleem dat ik nog steeds niet echt normaal stabiel ben in energie en slapen en gevoel. Nu heeft misschien de ingewikkelde relatie er ook niet echt een goede invloed. Ik ben ondertussen in Lelystad bij vriend lief, en ben redelijk ontspannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chelle Geplaatst 26 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Lieve allemaal, Ik zit op schiphol! Op naar een mooie vakantie met mij gezin! Laatste dagen wordt ik steeds stabieler. Af en toe nog angstaanvallen en vaak wakker nachts. Maar ik slaap tenminste wel! S.ochtens heb ik nog wel last van mij maag. En etenslust is er ook nog niet maar goed wordt steeds beter. Verplicht mij zelf om te eten en heb ook extra voedingsdrankjes gekocht bij de apotheek. Beetje aansterken voor mij vakantie Kan niet meer: heel veel plezier met je vriend. Hopelijk loopt het zo als je wilt. Geniet ervan. Cyclad en kan niet meer:ja denkwijze is inderdaad ook zo belangrijk. En je soort erover heen zetten helpt ook! Accepteren dat het zo is helpt ook. Maar daar moet ik nog flink op oefenen. Spreek jullie in spanje weer! Xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anoniem48 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 @Kannietmeer dank je voor je berichtje, fijn om te lezen dat je kan ontspannen! Ik hoop voor je dat je fijne dagen hebt met je vriend, en dat er meer in zit. @Cyclad58 fijn te lezen dat je je ook beter voelt! Vertrouwen op je lichaam en dat het goed komt scheelt een boel! Ik verwacht geen wonderen van een AD, ik heb het al eens gehad, over het algemeen stopte ik met de meeste, omdat ik er erg ziek van werd. Seroquel werkt bij mij wel, in lage dosis, alleen vliegt mijn cholesterol en suiker ervan omhoog, dat is ook weer een risico. Vandaag ging het wat beter, veel gedaan, wat klussen en boodschappen. Weer frambozen gehaald, dat hapt makkelijk weg. Sinds ik wat meer gezonde dingen erbij eet gaat het wel beter, belangrijk. Dan geen hele maaltijd, maar steeds kleine beetjes, zo gaat het ook. Voor het eerst vandaag niet koud gehad, maar dat wisselt nogal. Iedereen weer sterkte kanjers! xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Raar hé Anoniem dat de temp. zo vaak wisselt? Heb je geen bloedarmoede? ja en je bloeddruk zal ook wel na gekeken zijn. Nou sterkte. Hier weer wat beter geslapen God zij dank. Ik ga overdags niet meer slapen. Zal mijn psychiater niet blij mee zijn. Hij houdt zich vast aan zijn behandelingswijze. Voel me dan best onzeker als ik toch m'n eigen weg kies. Maar het werkt wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 27 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Op 8/25/2017 om 12:27 zei Kannietmeer: Goedemorgen oh..oeps, al Goedemiddag! Wie heeft de power vandaag van de dag te gaan genieten? Wie kan het uberhaubt voelen en genieten? Wie gaat wat leuks doen? Wie is weer terug in bed gekropen vanmorgen? Ik werk voorlopig nog op de laptop dus ik ga niet de zon in want dan zie ik niks meer. Morgen ga ik naar mijn vriend's huis en blijf twee nachten bij hem slapen. Ik heb 1,5 jaar met hem samen gewoond, maar door mijn ziek zijn ben ik doorgetrokken naar mijn ouders. Hij gaat nu verhuizen naar Rotterdam, wat dichter bij mij is in principe, dus om het voor hem makkelijker te maken, ga ik al mijn spullen alvast inpakken en mijn ouders komen dan maandag met de auto om alles te vervoeren. Ik heb er gemixte gevoelens over. Heb er super veel zin in om bij hem te zijn, maar zie er tegen op om afscheid te nemen van de plek waar ik zo heerlijk met hem geweest ben. Hopelijk brengt de toekomst mij ook weer die mooie warme liefdevolle relatie terug, op welke plek dan ook. Hopelijk voel ik me goed en slaap ik redelijk, en graag wil ik ook een beetje extra energie.... das toch niet teveel gevraagd? Wens jullie allen een heerlijke dag toe. Chelle, ben je al op pad? @Asterix Voel je vrij om je hier bij ons aan te sluiten. We moeten het met elkaar zien te klaren he. Fijn dat je beter geslapen hebt, Bolletje. Dat is echt bemoedigend. En helemaal prima dat je je eigen lijn trekt. @Anoniem48 het is en blijft een lange weg. Hopelijk ontdek je steeds meer positieve punten. Mijn positivisme is nu even weg. Vannacht nauwelijks geslapen na een gezellige avond met vrienden. Hoe gezellig ook, ik moet dat wel bekopen. Gelukkig is het vandaag geen werkdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Wat gebeurd er dan Cyclad waardoor je niet kan slapen? Lig je dan teveel te malen of denken? Bij mij helpt het altijd om de avond iets korter te maken omdat het anders teveel prikkels zijn, maar das moeilijk omdat het dan ff gezellig is. Daar wil je dan zo lang mogelijk van genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden