Spring naar bijdragen

Terugval of niet?


Chelle

Aanbevolen berichten

Goeie morgen iedereen,

Chelle probeer je niet druk te maken over de vakantie, dat duurt nog ff. Kijk naar het genieten wat je gisteren  gedaan hebt. Dat is er weer.

Kannietmeer Langzaam aan dan breekt het lijntje niet. Je bent echt zo goed bezig, eis niet het uiterste van jezelf.:rose:

Hier weer niet zo goed geslapen. Van de andere kant gaat het weer redelijk goed met me. Geen rot of sombere gevoelens, geen angst dus wat wil ik nog meer.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Hier wel goed geslapen! Alleen wel weer last van angst. Angst om op stap te gaan samen met mij dochter. Samen in de bus naar de bioscoop. Een wens die ik al lang had. Zo bang dat er iets mis gaat. Maar waarom he?  Echt , is me lichaam vrij rustig krijg ik het geestelijk weer zwaarder. 

Echt niet eerlijk allemaal. Wanneer kan ik weer gewoon zijn?  de oude ik van jaar terug.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw oude ik Chelle komt niet meer terug, maar dat is altijd zo. Iedere dag verander je. En vergeet niet je hebt de laatste tijd nog al niet een opdonder gehad hé?

Dan is het logisch dat je je daar erg onzeker door voelt. Je schrijft dat je bang bent dat het mis gaat, wat kan er mis gaan? En wat is er niet eerlijk? Het lijkt net of je schrijft dat je van iemand straf krijgt op zo.

Wat je nu mee maakt is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van medicatiegebruik en misschien onderdrukte gevoelens. Je wordt er door overspoeld maar dit is tijdelijk en gaat over.

Probeer weer even te gaan liggen en kijk of je je hoofd leeg kan maken. 's middags gaat het toch altijd beter? En gaan met je dochter. Weten dat je het aankunt. Je bent goddorie moeder. Een van de zwaarste beroepen die er is. Dat kan je toch ook? Gaan betekent niet vluchten maar als sterke vrouw, borst vooruit, naar de bios.

JE KAN HET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bolletje, dank je wel voor je altijd lieve steun. Dat is zo waardevol en fijn als je in de ellende zit. Gelukkig gaat het bij mij nu ook goed, maar ik weet zeker dat als ik ga verlagen ik je lieve woorden weer nodig heb als zuurstof om te overleven. Jammer dat je niet goed hebt geslapen, maar zoals je zelf al noemt is het wegblijven van nare gevoelens al zo ongelooflijk fijn. Daar zie ik nu al tegen op, de verminderde coping en de angst en onrust en somberheid die toeneemt. Maar ja, beter in het nu blijven, het is nog niet zo ver.

Lieve Chelle, probeer ook maar in het moment te blijven, zoals Bolletjes zegt. Alles heeft zijn tijd en we maken ons al veel te snel druk om dingen die niet nu spelen. Loslaten van de toekomst is wel moeilijk, dat geef ik toe. Ik hoop dat je kinderen je daar wel bij helpen, want die hebben je simpelweg gewoon nu nodig. Kijk het maar van je kinderen af, die denken ook meestal niet aan straks, maar beleven veel meer het moment. Fijn ook dat je goed hebt geslapen. Gewoon blijven benoemen wat wel goed gaat. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cyclad, jij vecht ook maar dapper door! En nu rustig aan is inderdaad de weg waar je de winst kan behalen. Omdat je met Lorazepam afbouwt lijkt me de taperingstrip ook de beste methode. Het gaat per strip van 28 dagen, dus zou zeker gewoon 1 strip met je huisarts bestellen ( wil die meewerken?) en dan kijken hoe het verloopt.

Mijn angst schiet inderdaad niet op. Het is gewoon hoe ik er tegenop zie. Mijn wilskracht hoop ik te behouden in de stappen die volgen. Zal jullie hard nodig hebben vermoed ik om die aan te blijven boren. Mijn doel is zeker beter worden en weer energie hebben en wat van mijn leven te kunnen maken. Nu is het een schim van een leven.... maar ja , dat hoort bij zo ziek zijn.

Chelle: dat gevoel van waarom ik en niet eerlijk.... zo herkenbaar. Ik heb echt toch een beetje het idee dat het leven tegen me is, me moet en zal vermorzelen, uitwringen en uitspugen. Het gaat maar door en gaat maar door dat mijn leven word afgebroken. Maar rationeel denkend begrijp ik dat het zo niet werkt. Heb wel mijn geloof verloren in God, zoals ik vroeger in god geloofde. Helaas. Ik hoop dat er een moment in mijn leven komt dat ik echt kan zeggen dat ik het achter de rug heb en veel geleerd heb en dat ik dankbaar ben voor alles wat ik wel in het leven heb. Daar hoop ik op. Op vreugdevolle levenskracht die mij voorheen altijd vulde bij het opstaan. Ik zong de hele dag..... ook toen ik office manager was in een bedrijf, ik zong terwijl ik werkte... maakte mijn collega's af en toe dol. Maar het is ook mooi, ik weet dat het goed met me gaat als ik de hele dag zing. Als ik stil ben weet ik dat er iets niet klopt en anderen dus ook. Ik mis ook mijzelf. Echt... al een jaar :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben ik er hoor Kannietmeer. Als ik jullie nodig heb zijn jullie er ook voor mij, dus is het niet maar dan normaal dat het andersom ook is.:lips:

Chelle ik heb twee chiuhuwafwafs. Kleine hondjes met een hele grote wafwaf.

Zo ik ben er weer vandoor naar het AC. Ik hoop dat ondanks het weer jullie toch wat kunnen genieten,:heart: Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lieverds,

ik merk dat ik een beetje worstel met hoe ik mijn energie moet gebruiken. Ik voel dat mijn hoofd zich niet fijn voelt. Dan beargumenteerd een andere stem dat ik ook niks doe en alleen maar op de bank zit en dat niet ten goede komt aan mijn welbevinden. Spieren in mijn nek voelen raar. Ik kan nog niet zeggen pijn, maar wel onprettig.  Herkennen jullie die twijfel of je nu juist in beweging moet komen om energie op te doen, of juist moet rusten omdat je je gewoon niet goed voelt? Niks voelt standaard het juiste antwoord en dus is delen dan mijn beste optie.

en misschien straks toch maar proberen te wandelen :-P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is goed gegaan hoor!was hartstikke leuk! daarna nog een pannenkoek gegeten. De angstgevoelens gingen gelukkig weg toen we daar aan kwamen 

Wat jij zegt bolletje is wel waar. Ik heb dit met het eerste afbouwtracject ook eerder gehad. Toen durfde ik niet meer naar de winkel met mijn kinderen. Zo gek is dat. Ik geef er niet aan toe maar o wat voelt het rot. Met niet eerlijk bedoel eigenlijk, ik heb al zo lang in de put gezeten en het blijft gewoon niet ophouden, Wanneer is er echt weer eind aan de tunnel en houden al die gekke angsten op. Wil niet meer met mij zelf bezig zijn in mijn hoofd maar gewoon met het normale leven en mijn twee lieverds. Genieten ervan en niet denkend wat er zou kunnen gebeuren.

Kan niet meer; dingen blijven doen is het beste merk ik bij mij zelf. Anders ga je je lichaam voelen en geest gaat malen. Dus er op uit is toch wel het beste! Wat is precies een taperingstrip.?

Bolletje; aaghhh chiuhuwafwafs. Te leuk! over een paar jaar als de kinderen allebei naar school gaan willen we ook een hondje nemen. en denk ook wel zo een! zo schattig!En wat is de AC? bos ofzo?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve allemaal,

Wat kan het toch per dag verschillen.

Eerst: wat fijn dat je vandaag weer activiteiten hebt ondernomen, Chelle! Je komt er echt wel doorheen. Het feit dat je nu beter slaapt en meer activiteiten kunt ontplooien moet je toch zelfvertrouwen geven, ondanks de altijd lastig aanwezige angst. 

Liz, het juiste antwoord kun je alleen zelf vinden. Lichaam en geest zijn één, maar met die benzo's wordt je gewoon gefopt. Als je toch iets actiefs doet, al voelt het vooraf niet altijd even goed heb je er achteraf toch voldoening van. 
Ik heb de afgelopen maanden zo vaak getwijfeld of ik wel of niet moest doen. Doorgaans toch wel gedaan en achteraf had ik daar toch altijd wel een voldaan gevoel over. Omvallen doe je niet, hoor. Als straks de regendruppels zijn uitgedoofd toch maar even de wandelschoenen aantrekken? 


Ik zit wel in een achtbaan momenteel. Zondag, dinsdag en vandaag goed, maandag en woensdag niet. Geen idee waarom, dat vraag ik me ook maar niet meer af. 
Vandaag op kantoor gewerkt (6 uur) en dat ging prima. Gelukkig kan ik op mindere dagen thuis werken, dat scheelt me 2 keer 45 minuten reistijd in auto. 

Misschien wel openbarend om mijn afbouwklachten eens op te sommen in volgende van "last":

Slapeloosheid (gemiddeld 2 nachten per week last van)
Spanning in buik/maag en spieren. Erg lastig, het komt en het gaat. 
Zweetaanvallen: soms, wordt wel minder
Angstig gevoel: op slechte dagen. Niets menselijks is mij vreemd
Licht verlaagde bloeddruk (110 over 70) en daardoor wat duizelig: laatste week, is nu gelukkig minder.
Pijnlijke ogen (erg lastig, maar qua verschijnsel kwalificeer ik deze als mild) 

Ik vergelijk nu dit lijstje met het lijstje na mijn eerste afbouwstap in december 2016. Toen was de lijst minstens 2 keer zo groot en waren de symptomen heftiger. 
Het punt is alleen dat ik wat ongeduldig word en er vanaf wil. Enfin, deze wetenschap is de eerste grote stap naar acceptatie toch?

Iedereen sterkte in de strijd en ook iedereen bedankt voor de eerlijke verhalen en de bruikbare tips!
 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Chelle,  een taperingstrips is een bereiding van een apotheker, de Regenboog apotheek is de enige op de wereld die ze maakt, met voor elke dag de juiste dosis om geleidelijk je medicatie naar beneden te brengen.  Op maat gemaakt en per dag verpakt. Dus dan hoef je niet moeilijk te doen en kan je hele kleine stapjes maken.  

Iets doen is dus niet gelukt vandaag.  In de middag was ik zo moe dat ik zelf even geen toegegeven en een uurtje ben gaan slapen. Dat pakte niet goed uit.  Voel me echt echt niet goed.  Gespannen en depri. Niks lijkt te helpen. Kon mijzelf niet echt afleiden... je zal gelijk hebben cyclad dat het beter was geweest wel naar buiten te gaan.  

Voelde me eenzaam ook vandaag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, wat een stilte vandaag....

Ik heb gebeld naar apotheek voor zn taperingsstrip. Niet te krijgen voor lorazepam. Ze raden me aan om eerst over te stappen naar diazapam... iemand daar ervaring in?

Kan niet meer: zo vervelend om te lezen dat je je eenzaam voelt. Heb je niet iemand naar wie je toe kunt of die met je mee gaat wandelen? 

Cyclad: jouw verschijnselen zijn echt het zelfde die ik had. Zo bijzonder.  Wat was nou jouw laatste stap? Halve lorazepam?

Bolletje: heb jij nog beetje geslapen?

Xx

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Chelle:

 

Cyclad: jouw verschijnselen zijn echt het zelfde die ik had. Zo bijzonder.  Wat was nou jouw laatste stap? Halve lorazepam?

 

 

Inderdaad bijzonder, Chelle.

 

Mijn laatste stap was ongeveer een maand terug van 1 mg Lorazepam naar 0,5 mg. Die stap was fors heb ik gemerkt en merk ik nog.

Voorlopig er maar even op blijven. Het blijft een struggle, maar we gaan door. Eens moet het lukken! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverdjes,  

We houden vol hè. Geen andere keus dan dat.  Stemming is misschien niet goed terug te krijgen Chelle.  Dat is in ieder geval echt mijn probleem.  Geen zak aan in mijzelf.  

Ik hoop dat jullie toch van het mooie weer genieten.  Door de huid behandeling gisteren kan ik beter niet in de zon.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je het nog steeds op een kwartje houdt, Chelle! Die stemming blijft even lastig, hoor. Ik ben ook nog niet zo vrolijk en onbezorgd als voorheen, maar de goede momenten zijn er en daar houd ik me maar aan vast.
Wanneer ga je nu precies op vakantie? 

@Kannietmeer: heeft de huidbehandeling je wel geholpen? Hopelijk heeft het je vandaag geen last bezorgd. En ja, we houden vol! 

Ben vandaag naar een brunch geweest van een vriend en zijn partner. Dik een uur rijden, een brunch van 3 uur. Mijn partner heeft last van fibromyalgie, heeft gisteren te veel gedaan en kon niet mee. Ik dus alleen naar de brunch, waar ik vrijwel niemand kende. Desalniettemin was het heel gezellig en geslaagd en was het prima te volbrengen. 
Voel het nu wel, maar vanavond kan ik het rustig aan doen. Nog 2 werkweken en dan hebben ook wij vakantie.

Fijne avond allemaal! 

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Chelle:

Precies we houden vol! Zot nog steeds op me kwartje;)

Maar had een van jullie nog ervaring met overstap diazepam? 

Xxxx

 

 

Hi Chelle, dat was ik en dacht dat ik 'ergens' ook al had verteld daarover. Overstappen is mij wel gelukt, maar is best vervelend. Je zit n op een kwartje Lorazepam? Dat is dan volgens de Ashton Manual 2,5 Diazepam. Naar mijn idee kan je beter de Regenboog Apotheek bellen en vragen of zij je kunnen helpen bij het fabriceren van een taperingstrip. Je bent nu al zo ver gekomen met Lorazepam.

Als je het wel wilt proberen door je klachten... kan ik me ook voorstellen hoor. Veel mensen doen het door over te stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. Ik ga idd de regenboog apotheek zelf wel bellen om te vragen. Op de site staat namelijk wel lorazepam vermeld. Wel gek want mij eigen apotheek zei dat ze het niet deden.

cyclad, zo rot he! Is je lijf rustig gaat die boven kamer weer niet zo lekker, altijd wat!

zo moeilijk om dingen te accepteren. Hoe doe je dat?

zaterdag vliegen we naar Spanje! Een weekje naar de zon! Wat fijn dat de bruch gezellig was. Geef je goede moed en weer zelf vertrouwen! Hoe gaat het slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Chelle,

er is geen enkele apotheek die dit doet dan de Regenboog alleen. Ook moet je rekening houden met het feit dat de meeste verzekeringen dit niet vergoeden, maar het kan het dubbel en dwars waard zijn denk ik als je wilt afbouwen met Lorazepam. Heel veel sterkte!

 

Hy Cyclad, De huid voelt wel even beter ja. Ik kan geen wonderen verwachten, maar het voelt nu even een stuk beter dan vóór de behandelingen. Al is het maar in mijn hoofd, het maakt me niet uit. Ik voel me rijk dat ik het kon doen, mag doen, kan doen,

 

Hi Bolletje,

 hoe gaat het vandaag met jou?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Chelle:

cyclad, zo rot he! Is je lijf rustig gaat die boven kamer weer niet zo lekker, altijd wat!

zo moeilijk om dingen te accepteren. Hoe doe je dat?

zaterdag vliegen we naar Spanje! Een weekje naar de zon! Wat fijn dat de bruch gezellig was. Geef je goede moed en weer zelf vertrouwen! Hoe gaat het slapen?

Accepteren is inderdaad uitermate moeilijk. Het lukt mij ook niet altijd. Je moet dan eigenlijk het rotgevoel toelaten in de zin van `het is er`. Niet tegen vechten, dat kost energie. En echt, het lukt mij ook lang niet altijd. Heb heel lang in de vechtmodus gestaan, dat kan ik niet zonder meer loslaten. 

De brunch was erg gezellig en het slapen gaat de laatste 8 nachten eigenlijk best goed. 
Vandaag naar bedrijfsarts geweest, voorlopig nog even 6 uur per dag werken en na de vakantie (eind september) bekijken we of ik het weer kan opbouwen tot volle dagen. 

Heerlijk Chelle, weekje zonnig Spanje. Ga er van genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vriendjes,

Brief ontvangen van verzekeraar dat ook mijn vraag om heroverweging van vergoeding van de taperingstrips is afgewezen. Teleurstellend vind ik het wel, maar ik moet het toch proberen hè! En ik heb ze expliciet gevraagd hoe ze verwachten dat ik een afbouwstapje produceer van 0,07 mg diazepam. Die vraag hebben ze gemakshalve maar even overgeslagen. Als je er over nadenkt .... kan me er toch wel echt boos over maken. Zo gemakkelijk als ze over ons heen springen en ons in de kou laten staan eigenlijk Is werkelijk niet normaal.

Nou Chelle, prachtig weer om de sauna te bezoeken. Ik hoop dat het je bevalt en je er van kan genieten.

Goedemorgen Bolletje: hoe is het met je vandaag?

@Anoniem48 Hoe gaat het met jou lieve schat? Houd je je nog overeind?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...