Spring naar bijdragen

Terugval of niet?


Chelle

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Anoniem48:

Bolletje, wat erg voor jou en je broer, heel veel sterkte, en een dikke knuffel!

Hoi Kannie, er is nooit over gesproken, nachtdosis/ dagdosis, er staat op het doosje 5 maal daags 0,5 mg, tijden: 8.00, 11.00, 14.00, 17.00 en 20.00 uur. Dit heb ik dus nooit gedaan, omdat Lorazepam zo'n 5 uur werkt, en 12 uur met 0,5?

Ik wist niet zeker of 'nachtmerrie's' een bijwerking is van mirtazapine, ik dacht misschien komt het omdat ik deze voor de nacht gebruikte i.p.v. de lora. Het is wel een bijwerking, ik ga het niet meer slikken. Ik heb genoeg ervaringen nu gelezen, komt veel voor, ook bij langer gebruik, en je komt er veel van aan in gewicht bij gebruik vanaf 15 mg. Ik bleef in die droom, dat vond ik zo raar, normaal wordt je wakker.

Ik voel me nog naar van dat middel, nog minder energie, nog slechtere bloedsomloop etc. Het was te proberen, nu maar weer verder op de lorazepam, 3 maal daags neem ik, alleen zitten er steeds wat uren tussen die vervelend zijn.

Dank je voor je bericht en je tips Kannie! :rose:

Liefs,

Ano

 

Hoi @Anoniem48, ik moest in het begin de Lora ook 3 keer daags slikken, rond 8.00 uur, rond 16 uur en rond 23.00 uur. Is het niet beter voor je om de 3e dosering vlak voor bedtijd te nemen. Anders heb je inderdaad een "gat" te overbruggen en dat kan klachten genereren. Lorazepam werkt effectief tussen 6 en 8 is mij ooit verteld, maar zeker geen 12! Onbegrijpelijk dat je het op de manier hebt voorgeschreven gekregen. 

Jammer dat de mirtazapine extra klachten geeft, maar het is toch een AD en dat geeft zeker de eerste 2 eken bijwerkingen, waarmee klachten tijdelijk kunnen verergeren. Heeft de arts je dat niet verteld? Sterkte in de afbouwstrijd! Je bent al zo ver gekomen, het komt goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎30‎-‎9‎-‎2017 om 11:36 zei Kannietmeer:

@Cyclad58 Hoe gaat het met je? Nog steeds aan het afbouwen?

@bolletjeJij bent ongewoon stil geweest. Is alles oke?

@Chelle Hoe is het met jou afbouw en met jouzelf?

Nou jongens, ik ben en blijf nog behoorlijk symptomatisch, maar voel me psychisch weer iets stabieler. Fysiek wel lam, heel bibberig van binnen en heel onrustig, gisteren dreef mijn brein los in mijn hoofd en klotste tegen mijn schedel als ik rondliep en dat deed pijn. Jaja, laat die beschrijving van dingen maar aan mij over:D. Ik was dus aan de bank gekluisterd. Maar dat lukte wel aardig, zonder paniek of tranen en dat vind ik dan alweer heel wat en prima. Zolang ik geen suicidale neigingen of heftige paniek  heb vind ik het uit te houden en ga ik vooruit.

Gisteren heb ik daardoor niets gedaan dan kleuren, waar ik overigens trots op ben. Het is de kunst van het zoeken van de afleiding. Wat maakt me rustig en wat brengt me uit balans? Wat heb ik nodig? Die zoektocht is lastig, maar heb ik aardig onder de knie.

Ik wens jullie een fijne zaterdag toe. Het weer ziet er hier sombertjes uit, maar dat maakt niet uit want naar buiten ga ik toch niet. Voorwaarts makkers :-). Dikke knuffel!

een beetje late reactie, maar het gaat redelijk, hoor.

Het afbouwen zet ik nu wel door, ondanks de heftige tijd lijkt het vrij aardig te lukken. Ik zit vandaag op 0,347 mg Lorazepam. 
Ik heb deze week wel een keer een Temazepam genomen, dat moest echt even vanwege de situatie rondom mijn schoonvader. 

Liz, je beschrijft je klachten echt beeldend! Goed dat je zo positief bent, dat helpt je er zeker door!

Ik heb bij het micro afbouwen nu wel heel lichte klachten, maar zeker minder dan ik had bij afbouwstappen van 0,25 mg of meer.
Soms wat onrustig van binnen en deze week had ik 2 nachten waarop het inslapen problemen gaf (dat wijt ik meer aan de familieomstandigheden dan aan het afbouwen zelf!). Als ik eenmaal slaap dan slaap ik ook wel door. Overige nachten gingen wel goed, dus al bij al mag ik zeker niet klagen.  

Ben blij met dit forum, de weegschaal, de nagelknipper en de vijl! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58, ja, dat geeft zeker stress, het overlijden van je schoonvader en alles wat erbij komt! Dus gelukkig gaat de adbouw op zich goed, en het slapen heel belangrijk. In deze tijd 1 maal Temazepam innemen is niet zo erg, ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Het gekke ervan is dat ik 's morgens nog niet zo de lora nodig heb, dus de eerste omstreeks 11 uur pas, en de derde voordat ik ga slapen inderdaad. Ik heb het echt gehad met die AD, bang om weer zulke enge dromen te krijgen. Voor mijn trauma's heb ik EMDR gehad, en sindsdien geen nachtmerrie's, maar afkloppen. Nu 3 nachten weer normaal.

Ik ga die verslavingszorg maar bellen, want ik wil er van af. Nee, er is mij niks verteld, ik moest beginnen met 30 mg mirtazapine, dat werkte dan ook tegen de angst, en ik kon er 5 kg van aankomen, dat was de info, verder niet. Nou die 5 kg is dus per maand las ik.

Het zou me al enorme rust geven als ik van die 'hulpverlening' af ben. En gewoon op dit forum schrijven en lezen, daar heb ik veel meer aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletjeGoedemorgen Bol. Wens je weer veel kracht toe voor vandaag X :rose:

 

Ik slaap nog steeds.... ben ik blij mee. Vandaag ben ik bevrijd van de dag dosis. Nachtdosis, here we come. Voel me nerveus en gespannen en verveeld en stom. Maar ja.... je moet door hè. Heb een raar hoofd. Alles kan door elkaar heenlopen en alles kan stil staan. Van stilstaan voel ik me een zombie, van alles door elkaar heen word ik zeer gespannen en angstig. 

Ah fijn, het oorlogsalarm doet het nog, 12.00 uur, eerste maandag van maand. :face-icon-small-shocked:

@Cyclad58 Hoe gaat het met jou? Weer gewoon werken?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje, fijn dat je er weer bent!:rose:

Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar ga krijgen, 's morgens ben ik nog lang loom, dus dat red ik wel met de doseringen. 2 maal bijna gevallen, motoriek, evenwicht, dat hoop ik toch niet! Dus wat dat aangaat, is de dagdosis belangrijker voor mij pfff. Ik vroeg hulp voor 2 dingen: het laatste restje afbouwen en cognitieve therapie, zodat ik makkelijker af kan bouwen. Geen van tweeen dus. PS Sorry voor de ontbrekende tekens, die heeft mijn computer niet.

Mijn hoofd is nog steeds een grote chaos, het zoeken naar woorden, verkeerde woorden, voel me zo 80.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterke Kanjer Ano,

Zou het je gerust stellen als je een E.E.G. zou laten maken, gesprek met een neuroloog of h. arts, of je bloeddruk laten meten?  Tja en iemand verliezen kan lichamelijk toch veel spanningen geven.

Hoe is je ademhaling? Dat kan allemaal duizeligheid  geven hé? Eet je voldoende??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve allemaal,

@Anoniem48, alle sterkte, we slepen je er wel doorheen!

@bolletje jij ook veel sterkte!

@Kannietmeer fijn dat je nachtrust intact blijft. Dat is heel belangrijk. je bent erg goed bezig!
Ja, ik ben vandaag weer "gewoon" gaan werken. Ik sta tot 16 oktober nog op 6 uur. Ik wil wel uitbouwen eigenlijk, maar eerst eens zien of dat verstandig is. Vandaag ging het wel goed. Ze willen me een aardig zwaar project in de maag splitsen, maar heb nog geen ja  gezegd. Morgen me maar eens goed laten informeren over alle pro's en contra's. 
Heb al aangegeven dat ik max 6 uur per werkdag beschikbaar ben. 

Taperen gaat nog steeds behoorlijk, vanavond naar 0,33 mg. Lora. Gaat eigenlijk nog best snel zo. Zit precies op schema. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ad, dat doe je echt geweldig! Echt netjes.  Als we er van uit gaan dat we er niet zonder kleerscheuren vanaf komen, dan ga je echt geweldig. Voordat je op hele dagen gaat zitten, zou ik zeker adviseren af te wachten wat de afbouw brengt. Je weet niet waar het nog naar toe kan bewegen. En al gaan we uit van succes, dat wil niet zeggen dat het allemaal vlekkeloos zal gaan. Ik hoop het wel voor je. Je bent al super goed bezig!

 

Ik ben ook nog niet afgeremd in mijn tempo. Elke dag 0.04 van het gewicht van de tablet af, en daar ben ik heel blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst bedankt voor de lieve berichtjes, wat een steun vind ik bij jullie! Liz, heel goed je gesproken te hebben, ik heb inzicht gekregen in wat mij zo onzeker maakt: ik ga dus de weegschaal bestellen, en terug naar de huisarts zodat ik het regie weer over m'n eigen leven heb en de afbouw, dat voelt al een stuk sterker!

De 'bijna' valpartijen kwamen nog van de mirtazapine, want ik heb ze niet eerder gehad. Ik hou het hier maar bij, dan kan ik dit snel vergeten. En weer met frisse moed er tegenaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Sterke Kanjer Ano,

Zou het je gerust stellen als je een E.E.G. zou laten maken, gesprek met een neuroloog of h. arts, of je bloeddruk laten meten?  Tja en iemand verliezen kan lichamelijk toch veel spanningen geven.

Hoe is je ademhaling? Dat kan allemaal duizeligheid  geven hé? Eet je voldoende??????

Ademhaling oefenningen heb ik veel gedaan, nu adem ik een stuk rustiger! De bloeddruk is nog wat hoog, die kan ik thuis meten, maar die gaat zakken als ik van die troep af ben en veel ga wandelen.

Iemand verliezen is heel erg, ik heb dus bijna geen familie meer, o.a. mijn broer is overleden toen ik 11 jaar was, heel erg. Hoe gaat het nu met je broer, is het nu wat stabiel?

Knufff van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve Ano,

Vandaag wordt er beslist of ze stoppen of nog door gaan. Ik heb gisteren tegen m'n neef gezegd dat het genoeg is wat mij betreft. Iedereen heeft nu rust nodig.

Ze zijn kapot. Het is zo'n hechte familie en mijn broer had zo'n goed huwelijk. Tijd om afscheid te nemen en te gaan verwerken.:rose:

Verder moet ik vandaag met m'n S.P.V.'er naar een lunchroom om te kijken of ik daar ook wat vrijwilligerswerk kan doen. Een beetje veel nu maar we kijken wel.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit keer een  minder bericht.

Ik was enthousiast over de microtapering, maar ik heb vannacht werkelijk geen oog dicht gedaan en kreeg/krijg steeds meer klachten.

Een opsomming van de klachten die ik vannacht had en nu ervaar:

hallucinaties, beelden zien terwijl ik wakker was
Innerlijke onrust en angst
Buikpijn
Behoorlijke spierschokken en spiersamentrekkingen in benen en armen maar ook in nek en gezicht
Overmatig zweten
Lichte misselijkheid 

Zijn het onttrekkingsverschijnselen? Is het een nawerking van de zware 10 dagen die ik heb gehad? Ik weet het niet meer.
Wel valt mij 1 ding op: gisteren ging het echt goed. Ik bespeur dat ik vaker niet slaap na me een dag echt goed te hebben gevoeld. Of dat moet worden afgestraft o zo.....
Ik snap er allemaal weinig meer van. Ben ook niet naar mijn werk, dat is te gevaarlijk op de weg zonder slaap te hebben gehad. Ik werk wel wat thuis. 
Op dit soort momenten voel ik redelijk wanhopig en komt de angst ook weer terug. 
Kan ik mijn baan wel houden? Houd ik het vol? Moet ik weer terug naar 1 mg Lorazepam? Of 0,5mg?
Wat te doen? Weet het even niet nu.

 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen lieve Ano,

Vandaag wordt er beslist of ze stoppen of nog door gaan. Ik heb gisteren tegen m'n neef gezegd dat het genoeg is wat mij betreft. Iedereen heeft nu rust nodig.

Ze zijn kapot. Het is zo'n hechte familie en mijn broer had zo'n goed huwelijk. Tijd om afscheid te nemen en te gaan verwerken.:rose:

Verder moet ik vandaag met m'n S.P.V.'er naar een lunchroom om te kijken of ik daar ook wat vrijwilligerswerk kan doen. Een beetje veel nu maar we kijken wel.

Bolletje, o wat erg, ik ben even stil. In ieder geval heel veel sterkte van mij. Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Anoniem48:

Lieve Cyclad, Het lijkt echt op onttrekkingsverschijnselen, jij hebt ook clonazepam gebruikt, ik denk dat je toch te snel gaat, maar daar kan Liz je wellicht beter bij helpen. Ik wens je heel veel sterkte!

Dank je wel lieve Ano! Voel jij je wel wat beter vandaag?

Ik ga nu niet snel meer, want ik doe nu de microtaper waarbij ik dagelijks ongeveer 0,01 mg van mijn Lorazepam afhaal. Ik begon 12 dagen terug vanaf 0,5 mg Lorazepam en zit nu op 0,33 mg. Veel langzamer lukt echt niet! De Clonazepam heb ik maar 3 weken gebruikt in oktober 2016. Daarna al overgestapt op Lorazepam. 

Zelf houd ik het ook op onttrekkingsverschijnselen, waarbij het niet slapen wel een trigger is voor de andere klachten. Ik ben gewoon in bed gebleven (ben wel 3 keer heel even beneden geweest) en heb me zo rustig mogelijk gehouden, maar als dan de slaap niet komt is het toch een martelgang. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dus zelf en dat merk ik ook bij me zelf, hoe langer je een hoge dosis of zware medficatie hebt gehad , hoe langer je jezelf tijd moet geven, zowel om af te bouwen als te herstellen. Ik heb verhalen gelezen en weet het een beetje van mezelf dat je zeker wel hersteld als je al op een lage dosis zit. Maar ik ben geen arts.

Ik weet dat het 's nachts heel eng en moeilijk kan zijn!

PS Ik denk na vannacht dat ik even op mijn dosis blijf, ik heb echt lang en veel gebruikt. En dat vind ik al een overwinning.

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De klachten zijn enorm, is heel triest. Ik weet ook van iemand dat ze aan het afbouwen was, en ze 's morgens met een ogg niets meer zag, het kwam terug hoor! Echt hele absurde dingen, ook een benzomaatje die niet meer gewoon kan staan of zitten. Ik zelf had vorige week iets heel vreemds, dat ik twijfel of het waar is wat ik gezien heb. En mijn reuk, vorig jaar, was ook heftig! Allemaal dingen die gewoon er niet zijn. Ze zijn heftig! Ik ga het bij de zorg niet zeggen, dan zeggen ze dat ik een psychose heb, artsen weten bijna niks wat die benzo's met je doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging gisterenmiddag en avond goed, maar vannacht weer vreemde dromen over mensen van vroeger waar ik niks mee heb, echt bizar, en het was een beetje eng. Verder in de lighouding, als ik op de rechterzijde lig, is mijn gezicht aan de linkerkant koud, dit heb ik al heel lang. Slechte doorbloeding, zei de tandarts ook al, in de mond, kaak, doet pijn, ook vanwege het klemmen.

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de weegschaal besteld, dan kan het voor komende tijd afwegen, en later langzaam aftaperen. De verslavingszorg heb ik gebeld, en heb gezegd dat ze de zorg naar de huisarts moeten overdragen pfff. Dit voelt beter!

Misschien is het niet motiverend, maar ik heb een aantal mensen, ook bij m'n FB vrienden, zien blijven staan bij de dagdosis, ik dus ook. Ik ga eerst goed stabiliseren als de weegschaal er is, en dan zie ik wel wanneer ik weer verder kan. Die tijd komt, voor jou ook Cyclad. Ik denk dat het verstandig is om weer terug naar de 1 mg te gaan. Je hebt veel stress erbij gehad omtrent de familie, dan kun je beter even luisteren naar je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve schatten, Voor allemaal een hele hele dikke knuffel. We gaan even door moeilijke tijden en nu voel ik me eigenlijk vrij rustig.

Lieve Bol, wat een heftige moeilijke tijd en wat zwaar voor jou en hele familie. Doe maar kalm aan met alles. Heel veel sterkte :rose: de komende tijd.

Lieve Ano, blijf jij de komende weken maar heel stabiel op 2,5 mg, totdat je de weegschaal hebt. Dan weet je zeker dat je op dat gewicht zit als je weer gaat afbouwen. Ik hoop dat je een rustige dag kan hebben en weer wat vertrouwen kan terug krijgen in je proces. Laat de zorg inderdaad maar even buiten staan, want die snappen het toch niet.

 

Lieve Cyclad, Wat jammer om te lezen dat je een heftige reactie hebt nu. Maar laat je niet zomaar van de wijs brengen.

Je vergeet even dat de Lorazepam 10x zo sterk is als de Diazepam die ik gebruik. Het gewicht af en toe niet verlagen is mogelijk beter. Het is 'trial and error' voor ons. Met 0,5 lorazepam zat je op 2,5 tot 5 mg Valium. Als je berekend wat je naar beneden bent gegaan in 12 dagen .... is dat echt behoorlijk veel! Ik doe 0,5 Valium in 2 weken. Jij hebt nu zeg maar 2 mg Valium in 12 dagen gedaan. Dat is nogal een verschil en ik ben ook verre van symptoom vrij. Slapeloosheid  is het meest voorkomende symptoom bij benzo ontwenning. ( en misschien de meest gevreesde ) Dus je bent zeker niet alleen. Ik denk dat ik mazzel heb, en weet ook echt niet of dat zo gaat blijven. Mogelijk zit ik hier over een paar weken te huilen dat ik niet slaap en voel ik me radeloos, maar vooralsnog gaat het goed bij mij.

Ik denk dat je zeker niet terug moet gaan naar 1 mg!! Never ever nooit zou ik zeggen, geef je weer gewonnen ruimte terug. Dat is zeer slecht voor je motivatie en alleen een uiterst redmiddel. Wat je kan doen is weer op 0.4 gaan zitten voor een paar dagen, maar meer niet!. Daarna kan je bij het afbouwen een ander tempo aannemen. Beter langzaam en succesvol, dan te snel en gaan denken dat je het niet kan en dat je lichaam te heftig reageert. Om deze troep kwijt te raken, zal je er doorheen moeten. Dit gaat om je gezondheid op de lange termijn. Wees niet bang voor symptomen, ze zijn van tijdelijke aard en zeggen niks over de gezondheid van je lichaam. Het zijn ontwenningsverschijnselen die naar zijn, maar ze doen je in werkelijkheid niks. Je hart en spieren en maag en zelfs je hoofd.... Je hoofd gaat herstellen in verloop van tijd en je zal er niks aan over houden. Jij kan dit. Maar rustig aan!! Luister niet naar je angst, het is de shit van de medicatie die zegt dat je niet zonder kan.

Mijn ervaring is ook dat na een slechte nacht, je symptomen echt heftiger aanwezig zijn. ( ik heb ondertussen een lijst van 38 symptomen die ik heb gehad) Ook na heftige emoties zijn de symptomen heftiger. Maar dat wil niet zeggen dat je het verkeerd doet, of dat dit niet weer gaat verminderen. Zoek vandaag ook gewoon afleiding.

Hoe gaat je vrouw nu hiermee om? Heb je nu meer steun aan haar sinds de vakantie of is dat hetzelfde?

Je weet me te vinden, ik ben beschikbaar. @Cyclad58

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...