Spring naar bijdragen

Terugval of niet?


Chelle

Aanbevolen berichten

Mijn tuin is weer opgeruimd, veel groen afval weg en een boom eruit gehaald, ben ik helemaal blij mee, kan ik volgend jaar een terrasje maken.

Heel erg moe vandaag, bizarre dromen, weer mensen van lang geleden, en verdrietig in de dromen, maar dat is niet erg, dat mag er zijn.Totdat ik de weegschaal heb neem ik 4 maal tot de dagdosis in, want ik zit steeds in een dal.

Ik denk, als je slaapt erg slecht, steeds wakker, met afbouwen, dat je daardoor ook dingen kunt zien die er niet zijn. Dat kan ook zonder benzo- tolerantie.  Ik heb maanden geleden gehad dat ik bang werd, en nu weet ik wat te doen, rusten, ademhaling, yoga oefeningen. En toch op positieve dingen richten, dit wil ik gaan doen, wandelen, en als ik energie heb, zoveel meer dingen. Ik ben het een beetje zat om de hele dag met pillen bezig te zijn. Straks met de weegschaal maak ik mijn dosis zelf, niet meer aan denken pfff.

Sorry, dat ik zo chaotisch schrijf, mijn hoofd is nog 1 chaos. Ik kon toch wel een telefoontje doen, dus dat wordt al beter.

bewerkt door Anoniem48
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ano,

ook al is je hoofd chaos, we begrijpen wel wat je schrijft hoor. Je knokt lekker door zo te horen. In je tuin gewerkt! Prima hoor, echt goed gedaan.

Die dromen heb ik ook, maar meestal vind ik het niet erg. Het kan wel heel verwarrend zijn, maar zolang ik niet bang ben vind ik het niet erg. 

 

Ik stond vanmorgen weer ons onder stroom, althans, zo voelt het. Maar ik zit nu weer rustig op de bank om mijn dag uit te zitten en de rest te negeren. Gewoon wat afleiding zoeken en dan komt het wel goed.

Hoe is het met de rest?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, 

Eerst....bolletje veel sterkte met dit verlies! Vreselijk! Ik denk aan je.

 

Sorry dat ik lang niks van mij heb laten horen. Ik heb behoorlijk in de put gezeten. Heel veel angsten en paniekaanvallen gehad. A.d. is nu op volle sterkte sinds gister. Merk dat ik weer wat meer rust krijg. Maar was echt even een rollercoaster voor mij. Ik heb me hoofd boven water kunnen houden. En nog kunnen zorgen voort mij kinderen. Gelukkig had ik veel steun bij mij ouders.

De afbouw van de lorzepam is nog ver weg. Had een mooie planning maar dat gaat niet meer door. Nu eerst de juiste a.d vinden voor mij. Zit nu op  200mg. Hoger dan dit mag niet. Als dit niet werkt moet ik overstappen naar edn andere a.d. Nou dat wordt dan echt hels...  heb zo veel last van de bijwerkingen. Denk dan dat ze me beter kunnen opnemen. Maar dat kan ik mij gezin niet aandoen.

Het is zwaar allemaal! Hopelijk komt het licht van deze tunnel snel....

Liefs

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Michelle,

wat akelig voor je dat het eigenlijk nog geen verlichting brengt die AD. Dat is zo fijn als je dat wel gaat ervaren. Het is inderdaad ook heel zwaar om te doen naast het zorgen voor je gezin. Lijkt me bijna onmogelijk eerlijk gezegd. Ben je op dezelfde dosis blijven hangen met Lorazepam ?

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de AD toch nog beter gaat aanslaan. Dikke knuffel!

x Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve liz, 

Gelukkig ben ik blijven hangen op die halve lorezapam.

Over 4 weken dan weet ik meer en hoop dat ik dan goed nieuws heb.... tenminste dan ga ik weer afbouwen lorezapam... dus ja dat wordt ook niet zo fijne tijd. Maar ja dat is dan, nu eerst weer stabiel worden. Ik moet dit volhouden! Ik hen een geweldige man die mij door alles heen sleept! En lieve ouders die klaar staan voor mij. Dat is mij grote geluk en dan nog eens 2 lieve kinderen! Daar vecht ik voor!

Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Chelle:

Lieve allemaal, 

Eerst....bolletje veel sterkte met dit verlies! Vreselijk! Ik denk aan je.

 

Sorry dat ik lang niks van mij heb laten horen. Ik heb behoorlijk in de put gezeten. Heel veel angsten en paniekaanvallen gehad. A.d. is nu op volle sterkte sinds gister. Merk dat ik weer wat meer rust krijg. Maar was echt even een rollercoaster voor mij. Ik heb me hoofd boven water kunnen houden. En nog kunnen zorgen voort mij kinderen. Gelukkig had ik veel steun bij mij ouders.

De afbouw van de lorzepam is nog ver weg. Had een mooie planning maar dat gaat niet meer door. Nu eerst de juiste a.d vinden voor mij. Zit nu op  200mg. Hoger dan dit mag niet. Als dit niet werkt moet ik overstappen naar edn andere a.d. Nou dat wordt dan echt hels...  heb zo veel last van de bijwerkingen. Denk dan dat ze me beter kunnen opnemen. Maar dat kan ik mij gezin niet aandoen.

Het is zwaar allemaal! Hopelijk komt het licht van deze tunnel snel....

Liefs

 

Ha lieve Chelle,

Fijn om weer iets van je te lezen hier!
Ik had natuurlijk liever een positiever bericht gezien, maar ook bij jou is het zoals het is.

Heel vervelend dat je zo´n nare tijd had, maar het lijkt me zeker dat dat te wijten was aan de inwerking van de AD. 
Al jij nu schrijft dat je je nu weer rustiger voelt mag je voorzichtig gaan geloven dat de AD het werk doet! Dat zou fijn zijn, want nog een switch is wel het laatste wat je wilt. 

Jij zit nu nog op 0,5 mg Lorazepam? Eerst maar eens de AD laten stabiliseren, dan pas afbouwen inderdaad. Mocht je straks zo ver zijn dan is wellicht de weegschaaltip van Liz ook voor jou een prima alternatief. Ik ben er 2 weken terug mee begonnen en het gaat eigenlijk heel behoorlijk, al had ik gisteren een beduidend mindere dag. Het blijft dan lastig, maar de ergste effecten van afbouw worden dan waarschijnlijk voorkomen. Ik zit nu op 0,33 mg, dat is misschien zelfs nog wat snel in 14 dagen, komende van 0,5 mg

En wat dat licht in aan het einde van de tunnel betreft,  dat kun je alleen maar zien als je ooit die tunnel bent ingegaan. Dat ben jij, dus ik ben er van overtuigd dat je dat licht gaat zien! Houd vol en houd ons op de hoogte, we steunen je waar we kunnen!

Knuffel, Ad
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Ik stond vanmorgen weer ons onder stroom, althans, zo voelt het. Maar ik zit nu weer rustig op de bank om mijn dag uit te zitten en de rest te negeren. Gewoon wat afleiding zoeken en dan komt het wel goed.

Hoe is het met de rest?

 

Dat lijkt me een naar gevoel, Liz...
En ja, afleiding blijft het toverwoord. 

Ik heb gisteren voor het eerst melatonine genomen en ik moet zeggen dat ik een goede nacht had. Of dat nou door de melatonine komt weet ik natuurlijk nog niet, dan moet het eerst eens wat langer goed gaan.
Verder gelukkig een stuk beter dan gisteren. Ben ook naar werk gegaan, van 8 tot 3 en dat ging prima. 
Morgen mag mijn behandelaar wat meer over benzodiazepine withdrawal syndrome lezen...ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt.

Fijne avond allemaal! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ano,
 
Valt best mee met die chaos, ik begrijp wat je schrijft.
Ik herken dat wel van die beelden die je ziet terwijl ze er niet echt zijn. Hallucinaties. Als ik een slechte nacht heb herken ik dat wel. Zal allemaal best bij de ontwenning horen, ik had daar nooit last van. 

Erg knap van je dat je je niet laat leiden door de pillen (die neiging heb ik op slechte dagen helaas wel) en dat je afleiding zoekt. Je bent daarin erg goed bezig, hulde. 
Jouw afbouwtijd komt wel, je bent al ver gekomen en de laatste afbouw moet je ook lukken. We zijn er om je te ondersteunen! 
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Chelle:

Lieve liz, 

Gelukkig ben ik blijven hangen op die halve lorezapam.

Over 4 weken dan weet ik meer en hoop dat ik dan goed nieuws heb.... tenminste dan ga ik weer afbouwen lorezapam... dus ja dat wordt ook niet zo fijne tijd. Maar ja dat is dan, nu eerst weer stabiel worden. Ik moet dit volhouden! Ik hen een geweldige man die mij door alles heen sleept! En lieve ouders die klaar staan voor mij. Dat is mij grote geluk en dan nog eens 2 lieve kinderen! Daar vecht ik voor!

Xxx

Hi Michelle,

je klinkt gelukkig goed met je ouders en man en kinderen.

Fijn dat je niet omhoog bent gegaan met de lorazepam. Dat geeft hoop voor de laatste fase afbouw in de toekomst. Je doet het knap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Chelle, wat rot dat het niet goed gaat, ik hoop hier toch betere berichten te lezen!

@Bolletje, hoe gaat het nu met jou?

Ad en Liz?

Het duurt echt erg lang, het is uitzitten inderdaad, zo frustrerend, ik zit gelukkig weer op de dagdosis! En ik ben gebeld van de verslavingszorg, ik ben er van af! Ik heb ze de nodige kritiek gegeven, mede omdat ze er ook om vroegen, ik hoop dat ze de zorg kunnen verbeteren voor anderen dan.

Even voor de duidelijkheid, mijn tuin is gedaan door lieve mensen, en ik ben er ontzettend blij mee, omdat ik het zelf niet kon, veel te zwaar. Nu die geruimd is kan ik volgend jaar misschien een terrasje laten maken.

Ik ben gisteren gaan slapen met warmtecompressen, ik ben zo in slaap gevallen, nog steeds veel te koud, erg vreemd. Voor de lorazepam had ik daar nooit last van, omdat ik altijd graag met van alles bezig ben.

Het ergst vind ik het slechte slapen en de angst waardoor je tot weinig in staat bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverds,

ik ben zowaar vandaag met ouders en neefje en nichtje naar het Volkenmuseum geweest. Dat was eigenlijk te zwaar misschien, maar heb het gedaan, mijn rust genomen tussendoor in het restaurant waar ik op een soort grote bank kon liggen. Kussens genoeg om mijn hoofd wat rust te geven.  Ben nu wel kapot.  Had last van de spieren in mijn benen. Linker kuit en rechter bovenbeen gingen pijn doen.

Nu ff rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een berichtje, het lijkt wat beter te gaan en ik hoop dat het zo doorzet...Ik weet terwijl ik dit schrijf het zo weer mis kan gaan. Voor het eerst een oproep voor de griepprik, ik weet niet wat ik moet doen. Ik behoor nu, op mijn 49e ineens tot een risicogroep! Ik ga het even uitzoeken wat het het best is te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ano. ik probeer het leven zo normaal mogelijk te leven. Huilen als ik pijn heb van het missen maar verder, gewoon poetsen, naar het werk, boodschappen doen enz. Ik voel dat dat het beste voor me is. En veel knuffelen met m'n 4 honden en kattenkindjes. Ik trek me er wel doorheen en heb totaal geen behoefte om m'n verdriet weg te drukken door drank of medicatie. Er doorheen is voor mij de juiste manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Fijn dat je er op uit bent geweest! Snap heel goed dat je nu even uitgeteld bent. Schouderklop voor je!

@Anoniem48 
Ja, ik kreeg ook ineens een oproep voor de griepprik. Nooit gehad. Zijn de criteria veranderd? Of behoren we als benzogebruiker ineens tot de risicogroep? Enfin, ik haal `m niet. 

@bolletje
Prima gezegd. We moeten door de pijn en het verdriet heen. dat besef ik nu ook. Lukt me nog niet altijd, maar dat dat het beste is ben ik helemaal met je eens! 

Omdat ik deze week zo`n terugslag had in overleg met behandelaar besloten om even niet verder te microtaperen tot het weer goed voelt. Ik blijf even op 0,33 mg Lorazepam staan. Het ging blijkbaar toch te snel, al zullen de privéomstandigheden ook niet geholpen hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi schatten,

vandaag dus echt een slechte dag..... hij is nog niet voorbij, maar wat ik achter me heb, is vooral door tranen heen gezien. Lekker verkoudheid opgelopen van mijn nichtje gisteren, dus mijn neus is dubbel gesloten en ik voel veel wanhoop en verdriet en  voel vastzitten. Ik ben boos en overstuur en verdrietig dat iedereen zijn leven kan leven behalve ik.... ja zelfmedelijden hoort dan ook even bij het palet blijkbaar. Gisteren teveel gedaan? Gewoon ontwenningsdramatiek? Ik haat benzo withdrawal :(<_<

Ik blijf verre van de griepprik. Sinds ik de griepprik aangeboden kreeg omdat ik astmatisch ben, kreeg ik griep. Vervolgens heb ik na drie jaar besloten dat maar eens niet te doen en kreeg ik (zoals normaal) GEEN griep. Toen ben ik gaan lezen. Griepprik is grote flauwekul en ik ben er van overtuigd dat het zelfs niet goed voor je is. Als je al de griep krijgt, kunnen we die prima aan, met onze gezonde voeding en rust.

Goed....ik ga opzoek naar afleiding. Succes allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend, zo'n slechte dag, Liz! 
Is het nu withdrawal, je verkoudheid, of een combinatie van beide?

Ik herken je boosheid en wanhoop, zo voelde ik me afgelopen dinsdag ook. Onvoorstelbaar hoe je mood zo kan divergeren. 

Tenminste, bij mij. Dinsdag was het helemaal niets, gisteren ging het wel en woensdag en vandaag waren goede dagen. Het jojoot maar op en neer.

Heb je je afleiding gevonden? Ik heb net even 4 kilometer hardgelopen. Het is heerlijk weer en het moest even. Vanavond een verjaardag en verder hopelijk een rustig weekend voor de boeg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...