Spring naar bijdragen

Terugval of niet?


Chelle

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Anoniem48:

Ik zie dat er wat mis is gegaan, mijn bericht staat niet goed, met de telefoon gedaan. Ook ik heb last van een dwangstoornis, ik schaam me ervoor, daarom laat ik het nu pas weten. Toen ik ruim 2 jaar geleden erg ziek werd van de lorazepam kwamen er ook dwangklachten bij, dit houdt in alles op z'n plek en alles controleren, en dwanggedachten, waaronder dat ik mezelf iets aan wilde doen etc. Ik ken het niet, wel in de vorm van smetvrees, ook dit loopt uit de hand, ik weet me hier ook geen raad meer mee.

De dwang is bij mij voornamelijk van de benzo's, ik werd steeds onzekerder en ik begreep het maar niet.

Ik snap je schaamte... schaam mij ook echt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ja, ik had ook een prima leven. Dat is op zich nog zo, al voelt dat lang niet altijd op die manier.

En ja, acceptatie is het toverwoord, maar dat toverstafje zit voorlopig nog te goed verstopt. Maar ik blijf zoeken! 

 

Liefs Ad

Ik zoek met je mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve schatten, Weten jullie dat heel veel mensen tijdens een benzo ontwenningssyndroom nogal neurotisch worden en dwangneuroses ontwikkelen. Verwissel jezelf niet met wat er soms gebeurd op dit moment in je gedrag. Dit ben jij niet. Schaam je nergens voor! Het is wat het is. En ook deze dingen gaan voorbij. X

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Liz, wat ik al zei, ik ken dit van mijzelf niet, wel de smetvrees, maar dat beperkte mij niet in bijna alles. Het is echt knudde waar je allemaal last van krijgt. Tja, laat ik effe op m'n woorden passen. Die psychiater gaf dat ook toe, dat kwam van de benzo's die dwang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Anoniem48:

Dank je Ad, ik heb wat trauma's, waarvan de laatste met mijn ex en nog verder een boel ellende met m'n familie, ik kon me niet uiten tegenover hen. Wat ik al eerder schreef narcisme liep als een rode draad door mijn leven, en daar is niemand tegen bestand. Daardoor werd ik erg onzeker, en kreeg ik smetvrees, zoals het was, beperkte mij verder weinig, maar zoals het nu is, is een onleefbare situatie.  Daarom vroeg ik ook cognitieve therapie bij mijn afbouw, niks dus.

Ik ga volgend jaar weer neurofeedback zien te krijgen, hier kan ik weer veel baat bij hebben, dit jaar heeft het niet alles kunnen doen, omdat ik geen pillen meer wilde slikken. Dat kwam ineens uit mijn onderbewustzijn, door de therapie, een van de weinige therapieen die bij je 'onderbewustzijn' kunnen. Een aanrader voor iedereen!

Sterkte, en liefs van mij

Goedemorge lieve anoniem,

Wat houdt precies neurofeedback in.. is dat ook voor mensen met dwangneurose? 

Fijne dag toegewenst..Maak er wat van! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een voorbeeld, maar een heel bijzonder filmpje, deze jongen slikte ook zware medicijnen, en is het aan het afbouwen.

Voor volwassenen, ja zeker, het werkt tegen slapeloosheid, geeft meer rust, en ook tegen dwangklachten.

Ik bleef altijd malen als ik naar bed ging, en dat hielt op, ik sliep eerder in, ik begon wat anders logischer te denken, maar toen kwam de afbouw van de pillen, dus dan weet ik het niet meer. Dan is het niet meer zo zuiver. Ik heb hier wel een lijst dat mijn hersenactiviteit beduidend minder is geworden, maar nogmaals zit ik nog aan de dagdosis benzo's.

PS Ik heb geen ADHD, ik zelf noem dit gewoon druk. Ik had/ heb last van angstklachten.

Liefs,

Ano

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een lang en positief gesprek gehad met bedrijfsarts. Vanaf deze week ben ik op de woensdag thuis en verdeel ik mijn 26 uren die ik nu per week werk over de overige 4 dagen. Dat heeft het voordeel, dat ik hooguit 2 dagen achter elkaar werk in plaats van 4 of 5. We gaan het gewoon proberen.

Verder bevestigt zij wat mijn huisarts ook suggereert,ik heb door de afbouw zeker spanningsklachten en onrustgevoelens die lijken op stressverschijnselen. 
Het verschil is alleen dat het stresssysteem bij mij flexibel reageert, terwijl dat bij chronische stress absoluut het tegenovergestelde is. 

Dus: als ik slecht slaap vertaalt zich dat in onrust en spanning. Heb ik een goede nacht dan heb ik ook een goede dag en kan ik schijnbaar alles aan. Ik hoef volgens haar geen angst te hebben dat de spanning mij er onder krijgt. Alleen het slaapprobleem is lastig, maar dat hoort ook zo bij de afbouw dat ik dat het beste maar kan accepteren. 

Stand Lorazepam: 0,295 mg nog. Ik taper geen 4% per dag meer, maar bekijk per dag hoe het gaat en stabiliseer of haal er max 2% af, zoals afgelopen nacht. Maar per dag aanvoelen wat het beste lijkt.

Stand melatonine: 3 goede, 1 slechte en 1 matige nacht. Woensdag naar huisarts, dan bekijken we of melatonine voor mij zinvol is. Het vereist een exact innameschema en dat lukte mij de afgelopen 5 dagen niet echt. 

To be continued. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Anoniem48:

Dit is een voorbeeld, maar een heel bijzonder filmpje, deze jongen slikte ook zware medicijnen, en is het aan het afbouwen.

Voor volwassenen, ja zeker, het werkt tegen slapeloosheid, geeft meer rust, en ook tegen dwangklachten.

Ik bleef altijd malen als ik naar bed ging, en dat hielt op, ik sliep eerder in, ik begon wat anders logischer te denken, maar toen kwam de afbouw van de pillen, dus dan weet ik het niet meer. Dan is het niet meer zo zuiver. Ik heb hier wel een lijst dat mijn hersenactiviteit beduidend minder is geworden, maar nogmaals zit ik nog aan de dagdosis benzo's.

PS Ik heb geen ADHD, ik zelf noem dit gewoon druk. Ik had/ heb last van angstklachten.

Liefs,

Ano

Je weet wat ADHD betekent toch Ano?  Alle Dagen Heel Druk :)
Je komt er wel. Je bent bewust en positief bezig, da`s hartstikke goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Cyclad58:

Je weet wat ADHD betekent toch Ano?  Alle Dagen Heel Druk :)
Je komt er wel. Je bent bewust en positief bezig, da`s hartstikke goed! 

Ja, ik weet wat dat betekent, maar vroeger sprak men van een druk kind. Ik vind dat ze zo snel een etiket plakken, ik zou daar niet blij van worden als kind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd zit ik met tekst die blijft staan als ik het getikt heb. Nu heb ik een keer gedacht gebruik te  maken van het feit dat het toch blijft staan, en is mijn hele verhaal pleite :angry:.

Het gaat zwaar jongens, zeer zwaar. Ben al dagen niet meer jofel, zeer verzwakt ,trillerig en doodmoe, gespannen en depri. Ik zit de dagen echt uit. Mijn brein voelt echt ziek en pijnlijk.  Mogelijk dat ik na donderdag een week ga wachten. Kijken of  het dan wat kalmeert. Dit is zo gigantisch onrustig en uitputtend, dat ik niet weet of dit haalbaar is.

Even voor de duidelijkheid: ik taper ook vreselijk snel, 0.04 per dag van een tablet af. Dat is 0.5 in ongeveer 12 dagen. Maar het idee dat ik langzamer zou gaan maakt me verdrietig ivm de langere tijd dat ik dan moet afbouwen. Maar misschien heb ik geen keus en voelt het uiteindelijk toch beter om het langzamer te doen. Zucht:blush:

 

Allemaal een dikke knuffel.

Ad: goed bezig zo te horen en veel goede communicatie! Topper!

Ano: je klinkt steviger en rustiger en positief! Vind ik fijn om te merken! Ga zo door! Jij kan dit! Je bent een kanjer!

Chelle: sterkte lieverd. Je komt er wel, met zoveel liefde en reden om te vechten. Kijk het leven maar aan... het zal jou niet bijten of iets kunnen doen. Jij gaat het winnen.

x

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer 

lieve Liz

niet leuk dat je je zo voelt... maar ik herken jou symptomen. Die trillerigheid, gespannen gevoel... weet dat het betert, dit is niet eeuwig, ooit komt er een tijd dat onze verhalen een zwarte bladzijde uit ons leven zijn. Maar inderdaad, zoals Ano aangeeft, toch ge je mss te snel... maar wat moet je doen om goed te doen. Ik heb vandaag na 9 maanden een topdag gehad. Geen hartkloppingen, geen opgejagd gevoel gehad. Ik heb bergen verzet vandaag. Ik ben er me bewust van dat dit morgen mss al gedaan is. Maar toch weet ik nu dat er ook mooie dagen kunnen zijn. Dit heeft me terug hoop, terug vechtlust.., en geloof me.., die was ik even kwijt. Jij en alle anderen komen ook aan deze dagen toe, maar geef het tijd je lichaam vraagt tijd. 

Dikke kus lieve Liz 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@hoopvol ik hoop dat het nog steeds goed met je gaat, na zo'n lange tijd mag dat wel eens he.

@Kannietmeer hoe gaat het nu met je?

Het is best stil, hoe gaat het verder met de anderen?

Ik voelde me gisteren rustig tot gisterenavond, ik kon niet slapen omdat ik het gevoel had dat mijn keel werd dichtgeknepen, en veel last van misselijkheid.

Liefs van mij

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Still going on and hopefully still going strong. Vanavond naar 0,285 mg Lorazepam. Countdown is ingezet. 

Zolang het goed gaat blijf ik er telkens wat afschrapen. 
Behoorlijk geslapen vannacht, goede werkdag gehad en morgen vrij. 
 

Ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt, Ano. Dat blijft toch uiterst cruciaal in de benzostruggle. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

You go cyclad! !Goed bezig!  Jij komt erwel! 

Kan niet meer... neem de tijd! Je lichaam heeft tijd nodig. Ik snap dat je er snel vanaf wilt. Blijft zo moeilijk allemaal. 

Vindt jullie allemaal heel dapper! Het is een zware strijd! Een strijd met je zelf. 

We komen hier sterker uit! 

Xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel gegeten, dat is al een vooruitgang, voor dat ik ging afbouwen en de eerste maanden hiervan at ik maanden geen warm eten meer, nu dus met regelmaat. Ook dit wist ik niet van de benzo's, en vreemd als ik een flinke wandeling had gemaakt en ik was thuis werd ik erg misselijk. Nu ook misselijk en een hoge bloeddruk, wat me zorgen baat is de onderdruk is 101. Deze bloeddrukmeter klopt altijd, want ik moet ook vaak bij de huisarts voor controle.

Zoals afgelopen nacht en nu maak ik me zorgen, ik heb wel erg lang veel benzo's geslikt.

Liefs van mij

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Even een update.

Vandaag bij huisarts geweest. 
Ik ga nog even door met de melatonine. De afgelopen nachten ging het best goed, en mede daardoor overdag ook.

Huisarts meent zelfs dat melatonine behulpzaam is bij het afbouwen omdat het de nachtrust kan bevorderen. Tja, ik heb geen medicijnen gestudeerd, maar dat kan ik ook bedenken! 
Er schijnt een klein percentage (8% of zo) van de mensheid melatonine slecht te kunnen afbreken. In dat geval gaat het stapelen en werkt het averechts. Als dat het geval is moet ik dat binnen 3 weken merken. Dan moet ik stoppen of de dosis (die al laag is) verlagen. 

Lorazepamafbouw staat nu op (naar boven afgerond) 0,28 mg. Ondanks een dip vorige week gaat het redelijk. Symptomen zijn beheersbaar. Slapen gaat redelijk, spiertrekkingen zijn er wel, maar valt erg mee en de zweetaanvallen blijven al een dikke week weg. 
Het enige dat ik ervaar is een onrustig gevoel dat er eigenlijk niet is. Klinkt paradoxaal. Misschien moet ik het zo uitleggen: ik ben niet onrustig, kan op mijn gemak een uur in de file staan zoals gisteren of lang wachten in de wachtkamer van de arts, hartslag is 60 in rust en bloeddruk 118 over 79. Allemaal prima. 
Het zijn mijn bewegingen/motoriek en bepaalde gezichtstrekken die wat onrust laten zien, en soms een onrustig gevoel in buikstreek.

Ook huisarts zegt: het is geen stress, wel (spier)spanning. Veroorzaakt door de benzo's? HA weet het niet, GGZ meent van wel. Ik denk het ook. Dat wetende stelt het me ook wel weer gerust, al blijft het een onprettig gevoel. 
Iemand die al afgekickt is van benzo's omschreef mij haar gevoel "alsof er een leeuw achter je aan zit".

Zo erg is het bij mij niet, maar ik snap de vergelijking.

Aansluitend op het berichtje van @Anoniem48 van gisteren: de symptomenlijst van benzo-ontwenning is schier oneindig. Hoge bloeddruk, lage bloeddruk, hartkloppingen, dubbel zien, scheef lopen, plotseling geen eetlust, ik noem maar wat, het kan allemaal. 

De ellende is dat je zelf vaak niet meer weet of het nu benzo gerelateerd is of toch iets anders. Bij twijfel niet inhalen en naar de huisarts stappen.

Voorlopig ben ik even vrij van het medische circuit, pas eind december terug naar GGZ en in januari even terug naar huisarts. Tegen die tijd hoop ik heel ver te zijn met de Lorazepamafbouw. Eigenlijk wil ik dan gewoon gestopt zijn, maar de tijd zal leren of dat haalbaar is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

wat fijn te horen dat je slaap al wat beter is. En dat zal vermoedelijk wel door de melatonine zijn. Ik behoor jammer genoeg tot die 8%, maar werd dit al heel snel gewaar. Dus vermoed ik, en hoop ik dat jij wel safe zit. En inderdaad, als je slaap beter is, dan is decdag daarop meestal een betere dag. Geniet dus van elke mooie dag die komt.  En dat onrustig gevoel dat je probeert te omschrijven... heel herkenbaar hoor. Je hebt het perfect omschreven. Het is inderdaad heel tegenstrijdig. Klinisch gezien is alles in orde, maar je lichaam doet maar vreemd. Ik heb ook heel vaak dat ik heel verward praat... heel erg stuntelig, niet op de juiste woorden komen, stotteren... en dit heb ik anders nooit!! Echt gek wat dit toch allemaal met ons lichaam doet.    

Nogmaals, heel blij te lezen dat het, gezien de omstandigheden, goed met je gaat. 

Liefs, Vicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ad, fijn dat het zo goed gaat, en dat het zo blijft gaan hoop ik voor je! De melatonine dus toch gebruiken, als het werkt voor je en het stapelt niet maar gewoon doen.

Bij mij werd melatonine afgeraden door o.a. een arts van de huisartsenpost, ik kan het weer gaan proberen. Voor de anderen gisteren ook pijn op de borst en linkerarm, dat is lang geleden, dus ik baal hier ontzettend van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@hoopvol ja, vorig jaar zomer ging ik niet naar buiten als het erg warm was, geen idee verder, bij de cardioloog hebben ze niks kunnen vinden. Terwijl er wel gedacht werd aan 'borderline cardiomyopatie'.      

Even voor de duidelijkheid, ik heb bloeddrukverlagers en gebruik daarnaast simvastatine. 

Ik heb de hartstichting gebeld, uiteraard weten ze weer niks van benzo's, maar ze vind het wel verstandig om de huisarts te raadplegen; voor deze klachten, en hoe af te bouwen, ik denk echt heel langzaam. Ik wacht op de weegschaal, dat geeft voor mij zekerheid.

bewerkt door Anoniem48
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...