Spring naar bijdragen

Terugval of niet?


Chelle

Aanbevolen berichten

Op ‎6‎-‎10‎-‎2017 om 17:15 zei Cyclad58:

Wat vervelend, zo'n slechte dag, Liz! 
Is het nu withdrawal, je verkoudheid, of een combinatie van beide?

Ik herken je boosheid en wanhoop, zo voelde ik me afgelopen dinsdag ook. Onvoorstelbaar hoe je mood zo kan divergeren. 

Tenminste, bij mij. Dinsdag was het helemaal niets, gisteren ging het wel en woensdag en vandaag waren goede dagen. Het jojoot maar op en neer.

Heb je je afleiding gevonden? Ik heb net even 4 kilometer hardgelopen. Het is heerlijk weer en het moest even. Vanavond een verjaardag en verder hopelijk een rustig weekend voor de boeg! 

Ik ben vandaag echt niets waard. Niet opgeknapt. Zeer verkouden, voel me*. Heb zeker 50% zitten huilen.  Even in slaap gevallen maar wakker geworden met paniek, dus overeind gesprongen en weer naar beneden. Was even in bed gaan liggen in de hoop dat dat beter voor me zou zijn. Ben super moe.

Benzo withdrawal is  zo grillig Ad. Maar denk dat de combinatie met deze goeie verkoudheid ook niet erg helpt en dat ik gisteren mijzelf een tikkeltje overvraagd heb en dus meer moe ben. Maar vervelend is het wel....

Mijn benzo vriendin ging  ondanks het feit dat ze zich niet goed voelde de honden uitlaten en dat liep uit op kotsen in de tuin van de buren....

Ik zit nu te bibberen van de kou op de bank. Slecht gegeten ook bedenk ik nu, dus hopelijk word ik warm na de maaltijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan allen hier, 

effe laten weten dat ik op regelmatige basis jullie ervaringen en vooruitgang kom checken. Zelf heb ik niet veel courage om mijn ervaringen te delen. Want momenteel gaat het niet zo goed. Kort samengevat: ik had NOOIT cold turkey mogen stoppen, en ik had NOOIT zolang mogen blijven werken met maar amper 1 á 3 uren slaap per nacht. Nu heeft mijn lichaam zich volledig tegen mij gekeerd. Ik zit lichamelijk op een breekpunt en keerpunt in mijn leven. Ik ben volledig opgebrand, en dat is niet goed voor mijn moraal. Momenteel zit ik al 4 weken thuis van mijn werk en vrees dat daar nog weken gaan moeten bijkomen. Mijn huisarts begrijpt me volledig en is momenteel mijn grootste steun... 

dit gezegd zijnde wens ik jullie ieder appart veel moed, doorzettingsvermogen, steun en snel beterschap. 

Liefs, Vicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@hoopvol

Lieve Vicky,

Moraal is de moeilijkste van alles. Cold turkey is vreselijk, als ik de verhalen lees voel ik me bijna gezegend met de afbouw. Ongelooflijk dat jouw huisarts je zo goed begrijpt!! Hoe komt dat denk je? Er is zoveel onbegrip binnen de zorg dat ik me afvraag wat jouw arts begrijpt en geloofd, wat andere artsen niet aannemen.

Wat betreft jouw pijn en vermoeidheid snap ik maar al te goed dat je niet meer door kan. Maar ik vind het wel heel verdrietig voor je, want ik weet hoe erg het wegvallen van je leven is. Momenteel lijkt er niks meer van over, maar in de toekomst moet het allemaal weer terugkomen hoor. Geef jezelf nu gewoon maar de tijd om te herstellen. Dikke knuffel ter ondersteuning.:lips:

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat is heerlijk, kan bijna niet anders dat je je vandaag wat beter voelt.

Allemaal zo triest he, mensen die CT of te snel afbouwen, en zoveel klachten houden! Ik zat in maart vanaf 10 mg al snel op 3 mg, binnen 1 week. Soms gaan er wat dingen beter, dat er 1 symptoom verdwijnt, en dan is het ook weer terug, word er niet blij van! Bijna 5 jaar, ik ben zo kwaad op die psychiater, ze had me gewoon op de 15 mg diazepam moeten laten staan!

Ik heb nog vitamine D erbij gehaald, baat het allemaal niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

lieve Liz, bedankt voor de lieve woorden :heart:.

inderdaad, het is mijn huisarts die me quasi verplichte om thuis te blijven van m'n werk. Zij heeft me doen inzien dat ik zo niet verder kan/kon. Zij beseft heel goed wat benzo's met mensen doen. Ze is vrij jong, nog niet zolang aan het werk. Dus ze is nog volop gemotiveerd. Maar ze verklaarde ook het volgende: benzo's waren zovele jaren geleden een wondermiddel voor vele mensen. Er was nog heel weinig bekend over de negatieve elementen van het benzo gebruik. Daardoor dat de oudere generatie artsen uit gewoonte deze medicatie blijft voorschrijven.  Eigenlijk is mijn huisarts een nieuwe garde, met nieuwe inzichten, een soort nuchterheid. Ik ben al blij dat ik gelooft wordt... 

veel liefs, Vicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anoniem48GABA hebben we waarschijnlijk genoeg. Het zijn de receptoren die zijn verdwenen omdat het teveel GABA binnen kreeg. Door de Lorazepam is de poort van de receptor langer gaan openstaan en kregen je hersenen heel veel GABA binnen. Onze hersenen hebben gereageerd zoals ons lichaam moet reageren: ho ho ... dat is een hoop gaba... daar moet ik wat aan doen... beetje minder receptoren lijkt me handig ... zo dat is beter. Nu kan ik weer normaal functioneren.

Als we dus Gaba toevoegen zouden de receptoren hetzelfde kunnen denken en mogelijk dus ook schade kunnen veroorzaken aan de hoeveelheid receptoren. Dit is de kennis die ik heb opgedaan op benzo-buddies en de theorieën van dr. Ashton en dr. Lader.  Of ze bewezen zijn weet ik niet. Want er bestaan geen testen die gaba levels meten, of serotonine levels meten in het brein. We kunnen soms dingen in het bloed meten, maar niet in het brein. Veel ideeën over benzo ontwenning, of over depressie en angst, zijn nog steeds theorieën die nooit bewezen zijn omdat we geen testen hebben.

Vitamine D is zeer verstandig om op peil te houden. Ook vitamine B6 is belangrijk voor de werking van de hersenen

 

@hoopvol Dat is ongelooflijk fijn om te horen. Een 'vriend' van mij is net afgestudeerd huisarts en lijkt er nogal door onaangedaan en vind het een beetje 'overdreven' allemaal. Dat jouw jonge huisarts wel meedenkt en nadenkt is precies wat je nodig hebt.  Ik hoop dat rust je goed zal doen en dat de tijd je hersenen zal doen helen. Gebruik je iets van supplementen om je genezing te bevorderen?

 

Ik lig vandaag maar ziekjes en futloos op de bank. Naast je ontwenning iets anders oplopen, is echt een afrader kan ik je vertellen. <_<


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is duidelijk Liz, dan weet ik dat ik alleen eventueel goede voeding en de kruidenthee (kamille) kan nemen om me beter te voelen, naast de rust en beweging.

Ik wens je veel beterschap, verkoudheid enzo is het laatste nu waar je op zit te wachten!

Sterkte allemaal, en liefs van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer 

hoi lieve Liz

eerst en vooral veel beterschap gewenst. Een simpele verkoudheid kan in onze staat, ons nog veeeeel ellendiger doen voelen. Dus verzorg je maar goed. Ik gebruik momenteel niks extra van medicatie of suplementen. Ik had melatonine voorgeschreven gekregen, maar jammer genoeg heeft dit een vreemd effect op me. Ik werd er nog onrustiger van. Ik heb vooral last van hartkloppingen en druk op de borst. Die druk op mijn borst blijkt nu het syndroom van tietze te zijn. Heb ook een afspraak met de cardioloog, maar heb maar pas eind december een afspraak kunnen bemachtigen. Mijn slaap word wel iets beter. Ik val al iets vroeger in slaap, en word minder wakker. Dus ik vermoed dat ik nu toch zo een vijf uur per nacht slaap. We komen er wel. 

Dikke kus, Vicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vicky,

5 uur per nacht klinkt al als een verbetering inderdaad. Het syndroom van Tietze lijkt me heel akelig en pijnlijk.

Ik heb zelf ook echt last van mijn hart en druk op mijn borst en soms druk op mijn knieen en stuitje.... dan voel ik daar mijn hart zwaar in bonken. Vaag he... Ik ga het pas over een jaar onderzoeken, als het er dan nog is. Anders wijd ik het nu gewoon aan de benzo's en niks anders. Ik ben daar nu voor mijzelf nog echt van overtuigd dat het bij de ontwenning hoort, dus ik laat het nu maar.

Mijn verkoudheid is alweer weg gelukkig (onverwacht snel!) , maar ben duizelig in mijn hoofd en heb weer enorm last van trillingen van binnen. Wat een naar gevoel :-(. Ik moet mijn vechtlust een beetje terugkrijgen. Nu zie ik vreselijk op tegen de tijd die ik nog moet om af te bouwen, terwijl ik weet dat anderen ook nog lang moeten, zo niet langer. Ben het even zoooo zat, dit gezeur. Gisteren had ik ook weer pijn in mijn linkerkuit en trillingen bij het inslapen, waardoor dat wat moeizamer ging.

Ja... motivatie en acceptatie... hoe ga ik die weer opkrikken?

 

 

@Cyclad58 Hoe is het met jou afbouw?

@Anoniem48 Hoe gaat het stabiliseren bij jou?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst Vicky, wat naar voor je. Wat erg dat de CT  zo lang de sporen nalaat. Wel erg fijn dat je een begrijpende arts hebt, dat is belangrijk. Niet iedereen heeft dat. Hoop voor jou dat je zo snel mogelijk herstelt. Denk nu  even aan jezelf! Goed dat je slaapuren toenemen!

Ano, een arts die je laat switchen van 15  mg Diazepam naar 10 mg Lorazepam verdient een levenslange schorsing. Echt schandalig. 

Liz, wat fijn, zo'n lange nacht. Dat gaat je zeker helpen! Ben je al wat minder ziekjes?

Werkt mijn melatonine? Weet ik nog niet echt. 3 goede nachten gehad, maar vrijdagnacht was waardeloos. Had verjaardag, was laat thuis en nam daardoor de melatonine te laat in. Moet dat eigenlijk rond 22.00 uur doen. Ik ga er nog wel even mee door. 

Het afbouwen gaat wel door, maar ik hen afgelopen week even gestabiliseerd op 0,33 mg. Zit nu op  0,31 mg. Heel  kleine stapjes. Ben nu war bezorgd en zorgzaam om en voor partner. Zij slaapt heel slecht nu en haar fibromyalgie is nu heftig. Daarnaast heeft ze veel last van migraine nu. De nasleep van wat heftige weken. 

Liefs allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieve Chelle, 

Ik herken veel in wat jij zegt. Zo gaat het super, de dag daarna kan het weer helemaal niets zijn. Dat gejojo maakt het erg lastig.

Denk jij nog aan afbouwen of blijf je nog even op een halve Lorazepam zitten?

Als je hier dingen van je af wilt schrijven,  doen hoor! Het kan je zeker helpen.

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stabiliseren gaat redelijk, vrijdag gewandeld, daarna boodschappen en later durfde ik nog nauwelijks te fietsen in de drukte, vreselijk. Vandaag misselijk en gewoon niet lekker, dat dat vergif zulke consequenties heeft!                                     Ad, ik weet nog precies hoe het gegaan is 5jaar geleden bij die psychiater: na verschillende AD s te hebben geprobeerd kwam ze met de Lorazepam: dit middel werkt beter op het angstcentrum en het is een veel schoner middel. Dat dat nu al 5 jaar van mijn leven kost. Bijna alle psychiaters werken zo, ze denken alleen aan geld. De psych van de verslavingszorg wilde mij ook een zwaar middel laten gebruiken. Je kunt ze niet vertrouwen. Ik denk dat mijn huisarts me wel begrijpt, ik heb sinds het afbouwen al verschillende huisartsen gesproken, ook bij de huisartsenpost, heel veel begrip toonden ze. Liz die trillende organen herken ik nu wel, vreemd gevoel. Het is niet normaal hoe ziek je van die rotzooi wordt en hoeveel slachtoffers er zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha lieve Chelle, 

Ik herken veel in wat jij zegt. Zo gaat het super, de dag daarna kan het weer helemaal niets zijn. Dat gehoord maakt het erg lastig.

Denk jij nog aan afbouwen of blijf je nog even op een halve Lorazepam zitten?

Als je hier dingen van je af wilt schrijven,  doen hoor! Het kan je zeker 

lieve cyclad, ik zou zo graag af willen bouwen met die rotzooi... maar ik moet eerst de juiste a.d. vinden tegen mij dwangneurose. Ja dat heb ik ook nog...  Ik hoop met mij laatste verhoging dat het lukt. Maar ik zie het zwaar in. 

Zoiezo leven met  angsten, paniekaanvallen en dwangneurose is heel moeilijk. 

Maar ik moet door door voor mij gezin! Ik vecht door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het ook. Echt een ziekte! En je krijgt hem kado. Ik kan er niks tegen doen. 

Zo oneerlijk! Zo mooi leven had ik en opeens ligt alles op zijn kop... en kom ik er ooit vanaf... dat is de vraag. Dan zeggen ze moet je er mee leren leven. Lekker dan. Hoe accepteer je iets wat je niet wil waar je niet om gevraagd heb. 

Waarom die vraagt blijft

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat er wat mis is gegaan, mijn bericht staat niet goed, met de telefoon gedaan. Ook ik heb last van een dwangstoornis, ik schaam me ervoor, daarom laat ik het nu pas weten. Toen ik ruim 2 jaar geleden erg ziek werd van de lorazepam kwamen er ook dwangklachten bij, dit houdt in alles op z'n plek en alles controleren, en dwanggedachten, waaronder dat ik mezelf iets aan wilde doen etc. Ik ken het niet, wel in de vorm van smetvrees, ook dit loopt uit de hand, ik weet me hier ook geen raad meer mee.

De dwang is bij mij voornamelijk van de benzo's, ik werd steeds onzekerder en ik begreep het maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ad, ik heb wat trauma's, waarvan de laatste met mijn ex en nog verder een boel ellende met m'n familie, ik kon me niet uiten tegenover hen. Wat ik al eerder schreef narcisme liep als een rode draad door mijn leven, en daar is niemand tegen bestand. Daardoor werd ik erg onzeker, en kreeg ik smetvrees, zoals het was, beperkte mij verder weinig, maar zoals het nu is, is een onleefbare situatie.  Daarom vroeg ik ook cognitieve therapie bij mijn afbouw, niks dus.

Ik ga volgend jaar weer neurofeedback zien te krijgen, hier kan ik weer veel baat bij hebben, dit jaar heeft het niet alles kunnen doen, omdat ik geen pillen meer wilde slikken. Dat kwam ineens uit mijn onderbewustzijn, door de therapie, een van de weinige therapieen die bij je 'onderbewustzijn' kunnen. Een aanrader voor iedereen!

Sterkte, en liefs van mij

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...