Spring naar bijdragen

Zondag 6 augustus 2017


Yvonne

Aanbevolen berichten

 

49 minuten geleden zei Tinto:

Hallo lika, mijn gevoel over gisterenavond dat ik toch gedronken heb eerlijk gezegd niet echt bezwaarlijk 2 glazen wijn op (waren wel bellen) we hebben ons erg geamuseerd en even de trubbels van onze schoonzoon vergeten ben weer helemaal opgeladen mijn energie is weer terug.

vandaag begin ik opnieuw 

Ik heb moeite met dit bericht. Tinto je praat het goed dat je gedronken hebt. Je hebt je geamuseerd, je bent weer opgeladen, trubbels vergeten en hebt je energie weer terug. Is dat niet precies waarom wij allemaal zijn gaan drinken? Jij bent hier toch ook niet voor niets? Nee dit is een heel vervelend berichtje.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen. Lekker nog een poosje blijven liggen. Gisteravond ging ik me wat beter voelen en had onverwachts een gezellige avond bij bijna buurvrouw in de flat hiernaast. Onze hondjes kunnen het ook steeds meer met elkaar vinden. Als besluit van de avond een gezamenlijke wandeling gemaakt. Was gezellig en ook fijn dingen te kunnen delen. Zij zit ook kort in herstel, heeft vergelijkbare dingen meegemaakt of maakt ze mee. Dit schept een speciale band. 

Hier dus een late start, en een langzame start. Wel weer even de zo nodig pil gedaan. Dat moet dan maar even. Ook vandaag heel rustig aan in combi met wat wandelen en het dagpact. 

Dagpact:

Tinto 

Lars

Kohtje

Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed, Lars. Hoop dat het voor jou ook goed voelt.

Ha, die Bolletje. Niet druk maken, meis.. als Tinto tevreden is met zichzelf is dat toch goed? Zijn ervaring hoeft geen neergang te
betekenen als het bij een keertje blijft en hijzelf zichzelf blijft analyseren. Met dit forum als geheugensteuntje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Asterix, er waren momenten dat ik dan toch wel even een pussy zou hebben willen zijn...
Dakje is veel open geweest, maar wel met een 'zonnedakje' tegen de direkte zon-inwerking.
Rijdend ging het wel, maar stilstaan (file, verkeerslichten etc. ) was wel een beetje een ramp, zo af en toe...

Zelfs smerige douche's op enkele campings waren een weldaad aan het eind van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel ok dat @bolletje problemen heeft met @Tinto's bericht... Het is heel typisch voor verslaafden om het goed te praten. Zo komt het over en dat is een gevaar. Ik snap dat begrip tonen belangrijk is, maar kritisch blijven ook.

Ik hoop dat het hierbij blijft @Tinto , maar kijk er wel even kritisch naar waarom je dit hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal.. zon :-) en zalig niets moeten vandaag wat een vooruitzicht. Welkom terug Kohtje, wat een spannende onderneming zeg..

@tinto ik begrijp het ook niet zo goed, jammer dat je gedronken hebt en ook bizar dat jij het daar precies niet echt moeilijk mee hebt.

Zo lekker de tuin in na mijn Griekse joghurt met aardbeien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat het bericht van Tinto me bezig houdt...ook de reacties van anderen hierop. Dat is goed. Het houdt mij scherp.

Onlangs hadden we in de groep ook zo n situatie. Gedronken hebben, er geen spijt van hebben, 'bewust' gedaan. AA heeft als doel, nuchter zijn, beginnend met de eerste stap, erkennen dat je machteloos staat tegenover alcohol. En als je heel principieel bent past af en toe drinken daar niet in. Punt. In de groep werden deze uitspraken door sommigen ook als vervelend ervaren, ze werden er door getriggerd. Ik begrijp je Bolletje...ik draai het om...mij laat het zien hoe geniepig het werkt met alcohol, hoe je grenzen laat vervagen, afspraken met jezelf niet nakomt, alles aangrijpt om het goed te praten. Dat is wat ik deed. Dus geen controle erover. Mensen die uitglijden en dat 'goed' praten laten mij dat weer zien...ik was daar nog niet zo heel lang geleden ook. Dit is geen oordeel naar de ander, voor mij een waarneming, die voor mijzelf leidt tot een inzicht. 

Van de andere kant...dit forum is niet AA...maar Alcohol de Baas zijn, worden...in welke vorm dan ook...toch? 

Maar...als je voornemen is niet te drinken...is toch drinken een uitglijder...waarvoor jezelf niet hoeft te veroordelen, maar wel mag afvragen...is dit wat ik wil? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, we zijn in zes dagen héén gereden, een kleine 500 kilometer per dag... da's best veel in een Dyane. Zelfs rustig rijden maakt een hoop herrie.
Terug zouden we het rustiger aan doen, maar terug is toch op de een of andere manier minder leuk dan heen..
Alles was wat plakkerig aan het worden en dan ruik je toch ook een beetje minder en dan lonkt 'de stal'.. dus ook terug weer zes dagen.
We hadden dit keer geen hondjes bij ons waarvoor je veel zou moeten stoppen, maar toch hebben we regelmatig pauze's ingelast.
Sowieso al voor het tanken (én een ijsje). Elke 300 kilometer moest er weer getankt worden, elke dag uitgebreid boodschappen
doen in lekker koele supermarkten, etc. etc...

We reden trouwens niet alleen. Een vriend met een Acadiane reed met ons op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat herken ik ook dat onderhandelen met mezelf. 'S morgens nog vastberaden, en in de loop van de dag grenzen verleggen, mezelf toch toestemming geven, want... ( vul maar iets in)... En vervolg nog een onnozele boodschap doen en voor de bijl gaan. Dit is hier nog een dagelijkse strijd , met name rond 4 a 5 uur. Voor mij nog een lastig tijdstip waarbij ik dan niet op de bank moet gaan zitten. En zeker geen supermarkt bezoeken.Wel weer een eye opener. Maar voor mij is het doel dan ook volledig abstinent zijn, worden, blijven, dag voor dag. Misschien voor anderen is het doel adb zijn of worden. Dan ligt het anders. Maar dat is maar weinigen gegeven. Ik ga wandelen. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @Herstel Het onderhandelen met jezelf, het recht praten.... dat was bij mij ook mijn grote valkuil, of gewoon... 'het schijt hebben aan' .... Ik denk dan ook dat minderen vaak gewoon geen optie mag zijn. Wellicht zijn er mensen die het kunnen, of uiteindelijk kunnen... maar ik denk zelf echter van niet. Het is alleen het idee dat alcohol erbij hoort, dat je niet gezellig kan zijn zonder, sociale druk en dat soort.... niets is minder waar en als mensen er eenmaal aan gewend zijn dat je niet drinkt, is het zoveel makkelijker. Waarom dat weer riskeren dan? Voor mij geen optie en geen behoefte aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok koh. Klinkt goed inderdaad. Nog wel benieuwd hoe je pyreneeën over bent gegaan (angstbeeld voor mij) maar dat Is wellicht meer iets voor pb. Blijft adb forum hier. 

Adb zijn en blijven heeft voor mij (na de langdurige volledige onthouding om te leren überhaupt weer als gezond mens te kunnen denken) heel veel te maken met precies willen zijn wie ik ben en ook niet meer of minder. Met perfectie heeft dat niets van doen. 

Daarom vond ik de posting van tinto mooi: als het ís waar je tevreden mee bent, ook achteraf, dan Is het goed en leidt het niet tot iets wat je eigenlijk niet wilt. En inderdaad, dat kan eenieder alleen maar voor zichzelf bepalen. En ja, dat kan zelfs veranderen. Niets mis mee, als je daar maar open voor staat en niet aan het "mooipraten" bent voor jezelf. 

Je gedrag Is het antwoord. Niet de woorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang ik voor mezelf weet wat ik wil en daar naar handel, zijn berichten van mensen die het anders doen voor mij niet bedreigend maar juist beeldversterkend
voor mijn eigen streven.
Ik ga tot nu toe voor nul. Dat lukt me, ook al zie ik hier al jarenlang berichten verschijnen van mensen die het niet bij nul (kunnen of willen) houden.
Als ik ooit zou 'besluiten' om weer 'een beetje' te gaan drinken, om zogezegd alcohol de baas te willen zijn, dan zal ik me hoogstwaarschijnlijk ook niet
bedreigd gaan voelen door de berichten over nul.. Het forum is een spiegel en laat mij spiegelbeelden van m'n eigen gedrag zien.. het laat niet mijzelf zien.
Wat een ander doet is niet wat ik doe. Het geeft me alleen referentiepunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, hoelang heb ik getracht de deur op een kier te houden en gedacht och zo een avondje toch een paar glazen kan geen kwaad en ooit zal ik een 'verstandige' drinker worden die gewoon kan stoppen na 2 glazen. Prima voor anderen maar niet voor mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, we gingen door/langs de Pyreneeën bij S.Sebastian.. daar zijn ze niet zo heel extreem. Ook al was het regelmatig in de eerste en tweede versnelling.
2 Cylinder luchtgekoeld... hoe meer toeren hoe beter de koeling. Niet snel, maar taai en volhardend!! En natuurlijk beetje aan de rechterkant blijven rijden en spiegeltjes
in de gaten houden. :)
Om het dan toch nog een beetje adb-forum waardig te houden, ik heb tijdens die hele Pyreneeënrit geen druppel gedronken. ;)

Tja, sorry.. ik zit nog een beetje vol van "het avontuur".. dat zakt wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij precies andersom....en ook dat Is waardevol. Mijn deur staat gewoon open (niet op een kier, niet wagenwijd), maar concreet en praktisch Is het gewoon helemaal nul. 

Zonder specifieke langdurige ingewikkelde waarom.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...