Asterix Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Mogguh allen, Airco is voor pussy's of niet Kohtje? Kohtje reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Klinkt goed, Lars. Hoop dat het voor jou ook goed voelt. Ha, die Bolletje. Niet druk maken, meis.. als Tinto tevreden is met zichzelf is dat toch goed? Zijn ervaring hoeft geen neergang te betekenen als het bij een keertje blijft en hijzelf zichzelf blijft analyseren. Met dit forum als geheugensteuntje..
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Nou Asterix, er waren momenten dat ik dan toch wel even een pussy zou hebben willen zijn... Dakje is veel open geweest, maar wel met een 'zonnedakje' tegen de direkte zon-inwerking. Rijdend ging het wel, maar stilstaan (file, verkeerslichten etc. ) was wel een beetje een ramp, zo af en toe... Zelfs smerige douche's op enkele campings waren een weldaad aan het eind van de dag.
kruidenthee67 Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Ik merk dat het bericht van Tinto me bezig houdt...ook de reacties van anderen hierop. Dat is goed. Het houdt mij scherp. Onlangs hadden we in de groep ook zo n situatie. Gedronken hebben, er geen spijt van hebben, 'bewust' gedaan. AA heeft als doel, nuchter zijn, beginnend met de eerste stap, erkennen dat je machteloos staat tegenover alcohol. En als je heel principieel bent past af en toe drinken daar niet in. Punt. In de groep werden deze uitspraken door sommigen ook als vervelend ervaren, ze werden er door getriggerd. Ik begrijp je Bolletje...ik draai het om...mij laat het zien hoe geniepig het werkt met alcohol, hoe je grenzen laat vervagen, afspraken met jezelf niet nakomt, alles aangrijpt om het goed te praten. Dat is wat ik deed. Dus geen controle erover. Mensen die uitglijden en dat 'goed' praten laten mij dat weer zien...ik was daar nog niet zo heel lang geleden ook. Dit is geen oordeel naar de ander, voor mij een waarneming, die voor mijzelf leidt tot een inzicht. Van de andere kant...dit forum is niet AA...maar Alcohol de Baas zijn, worden...in welke vorm dan ook...toch? Maar...als je voornemen is niet te drinken...is toch drinken een uitglijder...waarvoor jezelf niet hoeft te veroordelen, maar wel mag afvragen...is dit wat ik wil?  Kohtje en Sita2 reageerden hierop 2
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Jopie, we zijn in zes dagen héén gereden, een kleine 500 kilometer per dag... da's best veel in een Dyane. Zelfs rustig rijden maakt een hoop herrie. Terug zouden we het rustiger aan doen, maar terug is toch op de een of andere manier minder leuk dan heen.. Alles was wat plakkerig aan het worden en dan ruik je toch ook een beetje minder en dan lonkt 'de stal'.. dus ook terug weer zes dagen. We hadden dit keer geen hondjes bij ons waarvoor je veel zou moeten stoppen, maar toch hebben we regelmatig pauze's ingelast. Sowieso al voor het tanken (én een ijsje). Elke 300 kilometer moest er weer getankt worden, elke dag uitgebreid boodschappen doen in lekker koele supermarkten, etc. etc... We reden trouwens niet alleen. Een vriend met een Acadiane reed met ons op...
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 18 Dagen, lieve. Zes dagen heen naar Portugal (Ericeira), zes dagen 2cv-wereldmeeting, zes dagen terug. Sita2 reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Zolang ik voor mezelf weet wat ik wil en daar naar handel, zijn berichten van mensen die het anders doen voor mij niet bedreigend maar juist beeldversterkend voor mijn eigen streven. Ik ga tot nu toe voor nul. Dat lukt me, ook al zie ik hier al jarenlang berichten verschijnen van mensen die het niet bij nul (kunnen of willen) houden. Als ik ooit zou 'besluiten' om weer 'een beetje' te gaan drinken, om zogezegd alcohol de baas te willen zijn, dan zal ik me hoogstwaarschijnlijk ook niet bedreigd gaan voelen door de berichten over nul.. Het forum is een spiegel en laat mij spiegelbeelden van m'n eigen gedrag zien.. het laat niet mijzelf zien. Wat een ander doet is niet wat ik doe. Het geeft me alleen referentiepunten.
kruidenthee67 Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Mooi...'je gedrag is het antwoord, niet de woorden'. Â Die woorden (in mijn hoofd) zorgen ook voor mijn gedrag...hmmmm...hier ga ik eens wat over mijmeren.... Â Â Reacher reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Jopie, we gingen door/langs de Pyreneeën bij S.Sebastian.. daar zijn ze niet zo heel extreem. Ook al was het regelmatig in de eerste en tweede versnelling. 2 Cylinder luchtgekoeld... hoe meer toeren hoe beter de koeling. Niet snel, maar taai en volhardend!! En natuurlijk beetje aan de rechterkant blijven rijden en spiegeltjes in de gaten houden. Om het dan toch nog een beetje adb-forum waardig te houden, ik heb tijdens die hele Pyreneeënrit geen druppel gedronken. Tja, sorry.. ik zit nog een beetje vol van "het avontuur".. dat zakt wel weer.
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 12 minuten geleden zei lieve: Ik gun het mensen hoor die af en toe gewoon een glas kunnen drinken, hoop alleen dat ze zichzelf geen zand in de ogen strooien (heb dat zelf een tijd gedaan vandaar) En dan, lieve lieve, is dit forum heel verhelderend, als je tenminste de eerlijkheid naar jezelf kunt opbrengen om te lezen wat je móet lezen i.p.v. te lezen wat je wÃlt lezen. Dat is trouwens in het hele leven het geval, niet alleen hier op het forum.
Reacher Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Dagpact: Tinto Lars Kohtje Herstel Reacher
Reacher Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Ha Kohtje! Fijn dat het leuk was! Geen vreselijke misdaden samen begaan dit keer? Refererend aan je anekdote dat men destijds tijdens jullie vakantie in het buitenland op zoek was naar een Nederlands echtpaar in een Eendje omdat die iets ( weet niet meer wat, maar ik fantaseer er meteen overvallen op benzinepompen bij) uitgevreten hadden? Bedankt voor de tip van de deursponningen Yvonne. *legt zuchtend 60 euro smartengeld neer voor Fleurtje * @Jannigje ik las net je bericht van gisteren. Hou je niet van de herfst of vrees je de winter die erna komt? Mooi Spirit! Een pure dag voor jou en je goede vriendÂ
Reacher Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 5 minuten geleden zei jopie: Als ietwat recalcitrante puber vond ik het lastig op te groeien in een "academische" omgeving. Ik wilde fietsenmaker worden, wegenwacht, of gymjuf. Niet bepaald wat in de lijn der verwachtingen lag. Toen ze met vroegen wat ik wilde worden zei ik op zeven jarige leeftijd: niets. Maar ik wil trouwen met een piloot zodat ik veel geld heb en alleen kan zijn in de weekenden. Twijfelen aan je eigen waarheid: voor mezelf ervaar ik het als drijfzand.  Geen/weinig houvast. Ik wilde dat ik het kon zonder mijn evenwicht te verliezen.  Lika reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 (bewerkt) Wou dat ik een berichtje keer kon like-en: Waarheden om te kunnen blijven functioneren. Daar had ik niet aan gedacht. Daar kan ik wel mee verder. Lieve Ik zou graag net zo puur willen antwoorden als toen ik klein was. Helaas heb ik nu wel allerlei ambities. Ik wil dokter worden. en apotheker. En dirigent. En kinderboekschrijver. 6 augustus 2017 bewerkt door Reacher
Reacher Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Fijne dag Jopie! oh ja ondanks mijn veren-allergie zou ik ook wel Dagobert Duck willen zijn. Hij heeft leuke neefjes En jij Lieve? Tevreden met wie je nu bent? Â
Reacher Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Ik moet gaan maar ik ben geïnteresseerd in je antwoord Lieve, dus misschien dat ik je later lees! Fijne dag. Hoop dat je geen hoofdpijn kreeg van mijn ge-ADHD jowanÂ
Lika Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Zo hé.... loop ik even de dijk op, gelijk drie pagina's erbij! Kohtje, fijn dat je er weer bent! Mooi zo'n avontuur. Wat wil een mens.. tja, wat drank betreft, mijn afspraak met mezelf is een jaar niets en dan heroverweging. De vraag echter: wat voegt drank toe? moet ik wel bevredigend kunnen beantwoorden wil ik weer (iets proberen te gaan) drinken. Daarom was ik ook benieuwd naar  de ervaring van Tinto. Ik zie voor mezelf steeds minder een positief antwoord op die vraag. Het ontbreken van de roes, de opmerkzame helderheid; ik waardeer het zeer. Ik zou het niet bij 2 (of 3 of 4) glazen hebben gelaten. Wat ik later worden wil? Iemand die lekker kan bewegen en lol heeft. Liefst verhuisd naar waar ik nu ben. Met tijd, aandacht en liefde voor mezelf en anderen. citaat oudste dochter op de dijk terwijl ik plannen zat te maken voor de volgende dag... 'ik wil nu even geen plannen maken, maar het over me heen laten komen.' Zoiets ja. Â
Antoinnette Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Ik wil het liefst alcoholloos en gezond oud worden en het liefst niet alleen Sita2 reageerde hierop 1
Sita2 Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Goedemorgen allemaal, wat fijn al die waardevolle berichten en een gevuld dagpact. Met betrekking tot iemand die echt niet meer wil drinken, dit zelf zegt, en dan opnieuw wel drinkt, en dat over doet komen of het niets is en niet erg is..... dan komen natuurlijk de reacties. Bij mij gingen de vorige keer al de alarmbellen: ik herken dit namelijk zo van mezelf. Smoezen na het drinken. Ik weet nu: ik ben machteloos t.o.v. drank. Dit besef kwam helaas ook niet in een keer, of meerdere keren. Eerlijk zijn en blijven over hoe je hiermee omgaat, was en is voor mij wel van levensbelang. Ik neem mijn probleem zeer serieus, iedere dag opnieuw. Dagpact: Tinto Lars Kohtje Herstel Reacher  Sita
Kohtje Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Ik mis in grote mate onbevangenheid. Noem het pessimisme. Ik zou zo graag kinds worden zonder dat 't een medische oorzaak heeft. Mét behoud van al mijn geliefden en rijbewijs.   kruidenthee67 reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Wat weer een vervelende zondag ik wens dat die niet meer bestaan. * dag vandaag je zou er bijna van... bijna maar niet helemaal
Lars Geplaatst 6 augustus 2017 Rapport Geplaatst 6 augustus 2017 Ja paracetamol nou ja betert wel weer voor ik een meisje ben denk dat ik nog even een rondje ga lopen voor het eten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden