Spring naar bijdragen

Dinsdag, 11 juli 2017


jowan

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei fleurtje:

Echt? Maar de tabletjes die ik heb zijn redelijk hard. Ik kan ze natuurlijk pletten met de vijzel..

Ik ga dat de volgende keer proberen! Thanks

Pletten tussen twee lepels kan ook, gaat snel en geeft minder rommel... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

It's a beautifull daaaayyyyy :musicnote::musicnote: ( beeld van zeehondje dat weer vrij wordt gelaten, zie reclame) and nothing is going to stop me nooooowwww :musicnote:

Ofwel ik mag weer aan het werk :) Probeer mezelf maar op te peppen want ik ben nog steeds moe. 

Heb je al een taart klaarstaan Lars jij heerlijke banketbakkerT van me? Doe trouwens maar rustig aan daar, focus op 1 onderdeel (Bijv. Frosting op de taart doen) en niet gelijk het hele werkproces. Ik hou overigens van frosting, per toeval ;) Dus als je een afwasser nodig hebt...

Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ben even wat stiller. Werken trekt zware wissel. Veel stress. Dat ben ik zelf die dat erop legt.

Daarnaast gesprek gehad met iemand over alcohol. 'Drink jij nog steeds niet?' Ik: nee. In november maak ik een nieuwe afweging.

degene zei het roesje prettig te vinden af en toe, maar 2 was genoeg. Denk ik opeens dat ik dat roesje ook mis en in november een nieuwe afweging maak, dus net zo goed nu al kan.... want wat zijn nou 2? Etc. 

Dat komt dan op een moment dat ik me gestresst voel. Onder spanning sta. 

Lika: in november doe je helemaal niets! Lekker kijken hoeveel geld je uitspaart en leuke cursus doen ofzo. Reisje... iets! Want die 2, dat kun je helemaal niet. Voel ik nu al.

Anyway, aan de slag nu. Aden in, adem uit. Dat is het. Meer niet.

Fleurtje:ik heb ook buikpijn. Zouden alle vrouwen hier van het forum langzaamaan tegelijk....? ( behalve Yvonne dan:P)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. 

Hier ondanks vroeg naar bed gaan keimoe. Veel last van misselijkheid en al langere tijd  duizelig en tintelingen in benen. Waardeloos.

vandaag me naar de brijder slepen. Supernodig. Ik zou zo graag eens een beetje herstellen.  Heeft denk k veel tijd nodig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaar ook dat ik naast een brijdergroep de AA normaal gesproken 2 x bezoek. Ben volop met het programma bezig. 

Eerst nu me lichamelijk fitter voelen en ja, de geestelijke afkick is veel belangrijker op den duur. Sober in denken, en inderdaad eigen aandeel scherp onder ogen zien. Dat is mijn doel, maar als eerste lichamelijk eerste herstel vinden. Dan kan ik ook verder volop bezig met het geestelijk herstel. 

Bedankt voor jullie reacties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan nog steeds niet netjes denken al vraag ik me nog steeds af wat is netjes. Vannacht was ik met maatje aan chatten. Maatje noemde de nadelen van drinken op en de voordelen van stoppen. Ik niet ik noemde voordelen drinken en nadelen stoppen op dat is vast niet netjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet of dat onder "netjes" valt, Lars. Ik denk eerder onder onszelf beduvelen. Tenminste zo is het voor mij. Want als ik over mezelf spreek WEET ik dat ik niet normaal een glaasje kan drinken, en dat er voor mij alleen maar nadelen kleven aan drinken. (op die 5 minuutjes na dat die eerste nette slokjes voor zeer korte ontspanning zorgen. maar dat is voor mij dan ook alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars hoi,

Je hebt het vaak over voordelen. Ik lees dat vaker bij jou. 
Ja er zijn voordelen. Zonder een aantal voordelen stopten we eenvoudiger.

Lars maak eens een lijstje en maak een rijtje voordelen en een rijtje nadelen.
Als je dat op eerlijke wijze doet, zal je zien dat er meer nadelen zijn.

Stap eens af van dat voordelen gedoe! Kijk naar de lange termijn en
weet dat je aan het kortste eind trekt.

Actie Lars

bewerkt door Soothe
lettertje vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lars:

Ja maar als ik de voordelen noem van drinken en de nadelen van stoppen dan beduvel ik mij zelf ook

Is het belangrijk of je jezelf beduveld? En zo ja, waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Soothe:

Lars maak eens een lijstje en maak een rijtje voordelen en een rijtje nadelen.
Als je dat op eerlijke wijze doet, zal je zien dat er meer nadelen zijn.

Als je dat op eerlijke wijze doet (waarbij eerlijk Is wat JIJ vindt, niet meer maar ook niet minder) dan merk je vanzelf of je wel of niet wilt stoppen. 

En dan steunt het ook!

Niet, nooit,  stoppen zolang je dat niet echt wilt. Niet, zo min mogelijk, zuipen als je dat eigenlijk niet wilt. 

En anders wel. En er dan ook van genieten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te weten wat de voordelen van drank waren gaf mij richting om daar alternatieven voor te zoeken. Geen statisch gemis waar ik onder moet blijven lijden (zeiken dus), maar richting. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg je mooi Jopie. Ik liep er ook tegenaan deze week zoals ik eerder vandaag opschreef. Ik zoek nu ook naar alternatieven. Voor mij eigenlijk maar voor 1 ding: ontspanning. Alternatief is ... heel veel verschillende dingen.  Reden waarom ik weer zou gaan drinken zou ook ontspanning zijn, maar de trots en kracht die ik nu in mezelf voel door het leven zelf af te kunnen is ongekend groot. Al gaat het niet van een leien dakje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk er hier ook aan afleiding zoeken. Jullie noemen het hier ook en met mijn maatje heb ik het er ook vaak over. Ik blijf hangen in mezelf zielig vinden dat ik niet kan drinken. Maar als ik afleiding zoek gaat het ook vaak niet goed. Daar moet ik balans in zien te vinden. Kleine stappen en niet meteen alles willen. Ik ben alleen bang dat ik nooit van mijn zin in drank gedachten af kom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...