Spring naar bijdragen

Dinsdag, 20 juni 2017

jowan

Aanbevolen berichten

Ik begrijp Bor dat het bij jullie onzin was dat zoon bij jeugdzorg kwam. Toch hoor je ook verhalen waar jeugdzorg niet in heeft gegrepen en het mis is gegaan. Zullen er gevallen zijn dat het maar goed is dat een kind uit huis is gehaald. Blijft lastig en in bijna alle gevallen zijn de kinderen het dupe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Lars:

Ik begrijp Bor dat het bij jullie onzin was dat zoon bij jeugdzorg kwam. Toch hoor je ook verhalen waar jeugdzorg niet in heeft gegrepen en het mis is gegaan. Zullen er gevallen zijn dat het maar goed is dat een kind uit huis is gehaald. Blijft lastig en in bijna alle gevallen zijn de kinderen het dupe. 

Je leest toch wat bor schrijft? :"geloof bor nou maar".     

Als t zo simpel Was als jij schrijft lars dan Was er niets aan de hand. De grap Is dat veel jeugdzorgclubs wél ingrepen, en daarna niet met een beter alternatief kwamen. Ook bij bor Is eerst jaren met dat kind gezeuld en gesleept voordat eindelijk dit goede gezin kwam. t kind was toen al beschadigd, en echt niet alleen door bor en pa.

Leven bij pa en ma maar dan met steun (voor t kind) ware dan per definitie minder beschadigend geweest. 

Zelf iets dergelijks meegemaakt. En uiteindelijk op 18 (hou je vast bor) uiteraard een geweldige evaluatie hoe goed t nu ging en was gegaan. t Jong zat er stijf van de coke bij. 

2 weken later opgepakt na tasjesroof onder invloed en (volwassenenrecht) 18 maanden aan zijn broek. 

Geloof bor nou maar: deze club (niet alle) gebruikt én vergroot onze fouten en de maatschappelijke verachting daarvan om hun bestaansrecht én handelsrecht te rechtvaardigen. Ook met leugens. Ook met valse beloftes. 

Excuus. Ongelofelijk maar echt waar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof jullie wel echt wel. Ik denk dat jopie een heel goed punt heeft dat er dan gezorgd moet worden voor hulp thuis. Dat alles op alles moet worden gezet om het kind thuis te houden. Ook blijf ik erbij dat er veel naar de rol van een moeder word gekeken en niet naar de vader. Daar bedoel ik mee dat ik ook flinke steken heb laten vallen. Dat ik er niet was voor mijn kinderen de fles belangrijker vond. Hun hadden het geluk dat ze een stabiele moeder hadden die er wel voor ze was en verzorgde en alles met ze deed. Hoe was het geweest als het andersom was. Ik denk dat de kans dan veel groter was geweest dat de omgeving school of wie dan ook een melding hadden gedaan. Of zeg ik nu iets doms? Een moeder die alcohollist is word het veel zwaarder aan gerekend dan een vader. Dat denk ik dan. Misschien zie ik dat verkeerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets inderdaad lars. 

En dat je niet gaat zoeken naar een schuldige (want dáár schiet het kind niets mee op) maar naar een manier waarop steun het kind de beste kansen geeft, waarop (wellicht een magere maar dan nog) stabiliteit en veiligheid ontstaat.

Deze club was er bijvoorbeeld (beleidsmatig zelfs) op gericht aan te tonen dat jij ongeschikt bent, en dat doen ze ook door je bijvoorbeeld opzettelijk te prikkelen en daarna te stellen: "zie je wel, ze kan t niet". Dat Is spelen met vuur ten koste van het kind. Onethisch.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En inderdaad....die van mij zat bij een dame die 3 appartementjes voor jongens als hij verhuurde en daar 1400 euro voor ontving. 

Dat ie niet naar school ging, alle drugs gebruikte die bestonden, dealde.... ach, dáár hebben We het niet over. Vooral op papier niet. Of misschien wisten ze t echt wel niet. Wat Is erger?

Om überhaupt bij die dame te komen (hulp en woonruimte te krijgen) moest hij als 16 jarige een intakerapport tekenen dat zo bezijden de waarheid Was met inderdaad verzonnen conclusies dat hij t woedend in de fik heeft gestoken. Hun reactie: "tja...jouw keus, als je niet tekent kunnen We je niet helpen". Echt gebeurd. 

Brrrrrr. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmorgen samen met maatschappelijk werk opties bekeken waar ik zou kunnen kijken. Nu las ik bij 1 het volgende: 

Beschermd wonen is geen verslavingszorg en biedt geen behandeling aan verslaafden, daar zijn andere (GGZ-)instellingen voor. Maar nadat een dergelijke behandeling is voltooid en er geen sprake meer is van een verslaving, kan beschermd wonen wel een mogelijkheid worden

Voor mijn gevoel blijf ik altijd last houden van mijn verslaving. Geen sprake meer van een verslaving kan dat wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ze bedoelen dat beschermd wonen enkel zin heeft als je al verder in je proces bent en niet volledig afhankelijk bent van of onstabiel bent in je drinkgedrag. Omdat zij daarvoor geen behandeling bieden.

Zet actief voor t woord verslaving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars niet teveel denken hoor,

Ik zou het gewoon doen. Zij hebben een andere gedachtegang dan jij.
Garantie dat je nooit meer drinkt is er nooit.

Je bent momenteel niet actief in de verslaving, dus kan je het doen.

Je bent toch niet van plan de eerste avond stevig door te zakken. (beetje vieren)
Mocht het ooit mislopen, dan kan je je ergens laten behandelen indien nodig.
ze zullen je echt niet op straat zetten. Het drink risico kunnen ze met iedereen lopen.

Zo zou je nooit tot ontplooing kunnen komen.

Gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei fleurtje:

Ik zie mezelf niet als verslaafd. Een verslaafd iemand functioneert niet zonder t hulpmiddel. Ik doe dat perfect. 

Dat ligt er aan wat  voor 'n hulpmiddelen je  bedoeld.Plaatjes Sigaren Grijze Asbak Met Brandende Sigaar nee dit hoef ik ook niet. maar ooooow Plaatjes Sigaretwat een trek.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...