Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Afgelopen uur
-
helaas kuyn je niets overslaan in dit proces @garfield076 KMW voor jou en ja die heb je, want je drinkt niet.
-
lady jane reageerde op een bericht in een discussie:
Here we go
-
DAGPACT: Mormel kaatje 🌺 Yvonne
-
goeiemooiemorgen frummers @bolletje ik slaap prima gelukkig. Wel wat korter in de zomer en zeker nu, maar overdag doe ik nagenoeg niets meer, dus ik word ook niet moe op een voldane manier. Toch mezelf maar eens naar het zwembad slepen straks.
- Vandaag
-
Woensdag 24 juni 2026
discussie antwoordde op een Mormel van Kaatjemama in Ditjes, datjes & dagdraad
@Mormel hoop dat het lukt voor je online goed idee ! zo eerst koffie drinken vanmiddag naar de dokter en de Fisio weer een heftige droom gehad ben ik me nú ineens ga zo weer even opzoeken wat het betekent. -
Kaatjemama volgt nu Woensdag 24 juni 2026
-
Woensdag 24 juni 2026
discussie antwoordde op een Mormel van Kaatjemama in Ditjes, datjes & dagdraad
DAGPACT: Mormel kaatje 🌺 -
Goedemorgen frummers, goedemorgen Mormel en Bolletje. Alle deuren en ramen staan open, even nog lekker doorluchten. Gisteren is het binnen niet warmer dan 22,5 geworden, en ik kon 's morgens heerlijk buiten zitten... benieuwd wat het vandaag gaat doen. @Fonny, hoe is het nu? Wordt de pijn al een stuk minder? Wat duurt dat wachten op de uitslag toch lang... Mooi, een bakje even en dan aan de slag nu het nog niet zo warm is..
-
bolletje reageerde op een bericht in een discussie:
Woensdag 24 juni 2026
-
garfield076 reageerde op een bericht in een discussie:
Here we go
-
Goeie morgen Mormel. De 4-7-8 methode is 4 tellen inademen, 7 tellen je adem inhouden, en dan je mond in een tuutje en dan 8 adem uitademen. Waarom het werkt weet ik niet maar dat het werkt is zeker. Duurt wel even misschien een paar weken maar het werkt zeker. Jane mischien wat vlugger tellen, of niet tellen maar gewoon inademen vasthouden en uitademen. Het werkt bij jou ook hoor. Zo vandaag aan de slaapkamer beginnen. Een muur een en andere kleur geven. Alles op m'n gemakkie.
-
Ooh @garfield076 wat k* voor jou seg. Zeker als het voor jou zo onverwacht kwam!? Mss helpt het een mini-beetje om te weten/ bedenken dat je niet sterker zal worden, maar dat je dat NU, OP DIT MOMENT, aan het worden bent. Je doet het, nu al, niet later. Je zit op de bodem en je begint te bouwen door niet te drinken. Een toren wordt niet ineens sterk als hij af is hè, maar wanneer ze hem aan het bouwen zijn. En het fundament is het allerbelangrijkste. Sterkte!
-
Goedemorgen, Dank voor jullie woorden. Ik heb nog steeds niet gedronken. Tot zover het goede nieuws. Want alle zin om iets van de dag te maken is weg. Ik zwelg volledig in zelf medelijden en weet niet waar ik met mijn verdriet naar toe moet. We zijn gelukkig heel mild naar elkaar, maar ze geeft aan dat haar gevoelens weg zijn. Daarvoor is teveel gebeurd tussen ons. Geen ander of zo. Maar ik die problemen met zichzelf heeft. Ze heeft sinds een jaar geleden meerdere keren aan de bel getrokken, maar ik heb het niet gezien /willen zien /kunnen zien. Nu alle grond onder mijn voeten weg wordt geslagen zijn mijn ogen pas geopend. Nu wil ik er keihard aan werken. Maar volgens haar is het nu te laat. En heeft zij de knop al omgezet. En dat doet zo pijn. Ik heb haar gevraagd om er over na te denken om het nog een kans te geven. Dat wil ze doen, zonder daaraan hoop te koppelen. Het idee dat mijn gezin nu instort vreet aan me. Dat ik mijn maatje moet missen doet pijn…. En ik wil zo graag verdoven. Maar ik doe het niet. Ooit ga ik hier sterker uitkomen. Maar wanneer…
-
DAGPACT: Mormel Goedemorgen allen. Nieuwe dag, nieuwe kansen. Omdat gisteren moeilijk verliep niet naar de AA geweest (kans was te groot dat ik bij terugkeer daarvan gestopt zou hebben bij de nachtwinkel). Als je kunt deelnemen zonder camera ga ik wel bekijken of ik vandaag een online vergadering kan meepikken.
- Gisteren
-
Het doet voor mij de relatie niet ten goede. Ik erger me er kapot aan. Nu heeft hij vandaag niet echt heel veel gedronken en wel gegeten, maar ik vertrouw hem niet meer. Vandaag was ik totaal niet lekker en huilerig. Een knoop in mijn maag. Hij heeft blijkbaar geen idee dat dit door hem komt. Gisteren heeft hij gewoon de hele dag geslapen. Ik moet er dan alles aan doen om het huishouden draaiende te houden, plus dat er natuurlijk niets uit zijn handen komt. Net nog een flinke ronde met de hond gelopen. Alleen. Was trouwens wel even lekker zo in de natuur. Moest huilen. Ben teleurgesteld en die bende blijft maar. De zolder nog vol met spullen van zijn overleden vrouw. Uiteindelijk heb ik ervoor gezorgd dat haar scootmobiel is verkocht. Nu heeft een andere vrouw er heel veel plezier van, maar dat heeft nog veel voeten in de aarde gehad.
-
spirit reageerde op een bericht in een discussie:
Dinsdag 23 juni 2026
-
Kaatjemama reageerde op een bericht in een discussie:
Dinsdag 23 juni 2026
-
🙂 Leuke ding: heel lekker hazelnootijs gegeten
-
Lika reageerde op een bericht in een discussie:
Dinsdag 23 juni 2026
-
Kaatjemama reageerde op een bericht in een discussie:
Dinsdag 23 juni 2026
-
lady jane reageerde op een bericht in een discussie:
Dinsdag 23 juni 2026
-
Nachtpact Jane kaatje🌺 Yvonne Jannigje Miin leuke ervaring van vandaag: bij een fiets-nietje kwam ik tegelijk aan met een man wiens fiets daar ook aan vast zat. Dan zit je heel dicht bij elkaar onhandig met je fietsslot te klungelen. We raakten aan de praat en hadden een heel fijn gesprek. Meneer u maakt mijn dag, dank u voor dit fijne gesprek zei ik toen we ons weegs gingen. Insgelijks mevrouw zei hij. Hij blij, ik blij.
-
@Musashiheerlijk gevoel hè heb het boek nog niet gelezen maar wel op deze manier me woonkamer opgeruimd en dat bevalt heel erg goed.super blij me kleren kast vindt ik stuk lastiger😓
-
Proficiat met je 10 droge maanden, @Luz! Applaus ook voor @Jannigje en @dhen.
-
JAARPACT Deelnemers gaan ervoor vanaf de aangegeven startdatum gedurende een jaar of langer geen alcohol te drinken. Ze geven zelf aan of dat lukt, en laten minstens eens per jaar weten of ze nog aan het pact deelnemen. Woensdag 24 juni 2026 - 76 deelnemers FASE 10 TIEN JAAR EN LANGER [26] 19 jaar 10 mnd - 07-08-2006 Anna 19 jaar 10 mnd - 07-08-2006 Ferry 19 jaar 09 mnd - 05-09-2006 Bambam 19 jaar 02 mnd - 01-04-2007 Water 18 jaar 06 mnd - 25-11-2007 Soothe 17 jaar 06 mnd - 13-12-2008 Kohtje 17 jaar 04 mnd - 24-02-2009 Dhen 16 jaar 10 mnd - 04-08-2009 Lady Jane 16 jaar 05 mnd - 25-12-2009 Bolletje 16 jaar 04 mnd - 20-02-2010 Kate 15 jaar 04 mnd - 09-02-2011 Myriam9 15 jaar 02 mnd - 16-04-2011 Jan1000 15 jaar 02 mnd - 22-04-2011 Huttula 14 jaar 07 mnd - 14-11-2011 Shahire 14 jaar 01 mnd - 02-05-2012 Dylan 13 jaar 06 mnd - 16-12-2012 Monster 12 jaar 04 mnd - 15-02-2014 MijnGerrit 11 jaar 08 mnd - 20-10-2014 Yogajuf 11 jaar 03 mnd - 08-03-2015 BillyBob 11 jaar 00 mnd - 15-06-2015 Maverick 11 jaar 00 mnd - 19-06-2015 An 10 jaar 10 mnd - 25-07-2015 Happiness2 10 jaar 06 mnd - 13-12-2015 Sebastiaan 10 jaar 06 mnd - 24-12-2015 Jannigje 10 jaar 03 mnd - 07-03-2016 Rosa45 10 jaar 00 mnd - 30-05-2016 Bob FASE 9 VIJF TOT TIEN JAAR [18] 09 jaar 11 mnd - 19-07-2016 Skyer 09 jaar 09 mnd - 01-09-2016 Asterix 09 jaar 04 mnd - 07-02-2017 Reacher 08 jaar 10 mnd - 07-08-2017 NickyLJ80 08 jaar 04 mnd - 17-02-2018 Reboot 07 jaar 11 mnd - 05-07-2018 Francoise 07 jaar 09 mnd - 18-09-2018 Amethist 07 jaar 01 mnd - 19-05-2019 Goedehoop 06 jaar 06 mnd - 22-12-2019 Niks 06 jaar 05 mnd - 01-01-2020 MissSauvignon 06 jaar 05 mnd - 02-01-2020 mcflurry 06 jaar 05 mnd - 13-01-2020 Lieke7777 06 jaar 04 mnd - 03-02-2020 Pinkman 05 jaar 11 mnd - 02-07-2020 brazer 05 jaar 07 mnd - 23-11-2020 Artax 05 jaar 05 mnd - 01-01-2021 Artemis 05 jaar 05 mnd - 03-01-2021 Nun 05 jaar 03 mnd - 08-03-2021 VIII FASE 8 DRIE TOT VIJF JAAR [8] 04 jaar 10 mnd - 26-07-2021 John72 04 jaar 06 mnd - 15-12-2021 Pete 04 jaar 04 mnd - 07-02-2022 Maja 03 jaar 06 mnd - 26-11-2022 Mariann 03 jaar 05 mnd - 05-01-2023 Koala84 03 jaar 04 mnd - 18-02-2023 billy1981 03 jaar 03 mnd - 20-03-2023 SoberMummy 03 jaar 02 mnd - 11-04-2023 Jackjanssen FASE 7 TWEE TOT DRIE JAAR [8] 02 jaar 10 mnd - 23-08-2023 Kruidenthee 02 jaar 07 mnd - 30-10-2023 JamesM 02 jaar 07 mnd - 23-11-2023 Fonny 02 jaar 05 mnd - 01-01-2024 Senna34 02 jaar 05 mnd - 02-01-2024 Tatum 02 jaar 05 mnd - 06-01-2024 Spirit 02 jaar 05 mnd - 19-01-2024 Happy1972 02 jaar 04 mnd - 14-02-2024 Elonwyn FASE 6 ANDERHALF TOT TWEE JAAR [4] 01 jaar 11 mnd - 25-06-2024 Moeps 01 jaar 10 mnd - 11-08-2024 renaldo61 01 jaar 09 mnd - 15-09-2024 Erik 01 jaar 08 mnd - 28-09-2024 Stuiter FASE 5 EEN TOT ANDERHALF JAAR [0] FASE 4 NEGEN MAANDEN AFGEROND [2] 10 mnd - 24-08-2025 Luz 10 maanden 09 mnd - 10-09-2025 Tine FASE 3 ZES MAANDEN AFGEROND [5] 08 mnd - 29-09-2025 Prana 08 mnd - 06-10-2025 MaryArt 08 mnd - 16-10-2025 Marij 08 mnd - 19-10-2025 garfield076 07 mnd - 27-10-2025 Kers FASE 2 DRIE MAANDEN AFGEROND [4] 05 mnd - 01-01-2026 Jaar12026 05 mnd - 10-01-2026 Kaatjemama 03 mnd - 11-03-2026 Oskar 03 mnd - 22-03-2026 Mariposa FASE 1 START [1] 00 mnd - 20-06-2026 Lika en voor iedereen een aanmoedigende glimlach
-
Bij de meetings heb ik geen e-mail e.d. uitgewisseld met andere deelnemers. Kan iemand anders Artax misschien bereiken en vragen of hij hier nog terug gaat komen?
-
Leuk ding van gisteren en vandaag: 2 grote vuilniszakken gevuld met kleding. Ik begin het konmari effect wel te begrijpen en zelfs te voelen. Bedoeling is dat je enkel spullen houdt die je blij maken of die ‘spark joy’. Het doet toch wel wat met me, allemaal dingen weg waar ook maar de minste slechte herinnering aan vast zit. Gewoon weg. Simpel. Je moet de weggooispullen wel bedanken voor hun diensten. Wat achter blijft, daar word je dan blij van. Ik vind wel dat het werkt precies. Nog een hele hoop te gaan wel. Benieuwd of ik het volhoud. Maar als ik er blij van word, moet dat wel lukken, toch?
-
@Smaragdiefijn nieuws van de arts zeg maar snap je voorzichtigheid. 16 kattenogen Allemaal van jou ?
-
@Kaatjemama fijn dat ontspannen gevoel dat doet een mens goed! Ik heb dat ook als dingen meezitten en ik vooral niet drink ook. Wilde zeggen leukste van vandaag is misschien vandaag wel dat de arts belde dat mijn tumor markers waren gedaald. Maar ben voorzichtig hierin, kan over 2 weken weer anders zijn. Maar voor nu wel heel blij. Toen ik thuis kwam keken 16 kattenogen mij heel blij aan, heb ze goed verwend met wat snoepjes en ook mijn oude heks van bijna 15, mijn rode banjer, diva en kreng tegelijk😄Ow wee als de anderen aandacht krijgen, dan werpt ze zich ervoor. Heerlijke beesten. Nu wel genoeg gedeeld. Morgen nog een dagje vrij en dan 2 avonddiensten in de hitte komt ook goed. 38 graden zag ik pfff
-
Leuke dingen vandaag wat een heerlijke dag @Smaragdie leuk dat je dat gedaan hebt stoer parasol voor me konijnen gekocht 😂 de dag liep soepel /vanzelf ik hoefde niet na te denken erover of in te delen das lang geleden voor me.was erg fijn en ontspannen bijna zelfs
-
Bij welke muziek hou jij het niet droog?
discussie antwoordde op een Jan40 van Smaragdie in Ditjes, datjes & dagdraad
🥰 -
Fijn aan het Spaarne gezeten vanmiddag, wat was het heerlijk! Veel bootjes komen er dan langs. Een grote boot met wat dronken(aangeschoten mensen) Kwam langs en meerde aan en vroegen of ik ook even mee wilde varen. Heb ja gezegd maar ook dat ik niet drink ivm mijn gezondheid. Dat was prima. 2 uur heerlijk over het Spaarne geweest en ben netjes teruggezet bij het plekje waar ik zat met mijn e-bike. Wat was het gezellig en respectvol. Heerlijke muziek uit mijn tijd en lekker die wind op die boot op dat water. Dat was mijn leuke ding van vandaag. Fijne avond allemaal.
-
Hé Quinn, ik denk aan je, iedere dag. Dat de zon ook maar voor jou mag schijnen ☀️
-
Nog 1 weekendje (en nog veel meer hoofdstukken uit het smoezenboek)
discussie antwoordde op een Sanity van Smaragdie in Wie is wie?
Gaat het San??
