Spring naar bijdragen

Vrijdag 2 juni 2017


Aanbevolen berichten

Kwoot: " k was niet alleen tijdens "werkuren" alcoholist, ik was dat letterlijk dag en nacht."  

 

Ik ben het nog steeds, maar het kost geen geld meer aan drank....
Tenzij ik die eerste weer zou nemen, dan is het hek weer van de dam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei jowan:

Kwoot: " k was niet alleen tijdens "werkuren" alcoholist, ik was dat letterlijk dag en nacht."  

 

Ik ben het nog steeds, maar het kost geen geld meer aan drank....
Tenzij ik die eerste weer zou nemen, dan is het hek weer van de dam....

Nou...... dat weet ik nog zonet niet, hoor......  ééntje???? alléén die eerste????  :blush:

Heb trouwens 'was' in 'ben' veranderd, jowan. Wat een ander er ook van zegt, ik ben alcoholist.
Het bewijs is dat ik bij tijd en wijle nog steeds wel eens het bovenstaande door m'n gedachten heen zie flitsen.
Door me dan (weer) te realiseren dat ik alcoholist ben kan ik die flits omzetten in 'alarm' en begin ik niet bij voorbaat te kwijlen... :excl:

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allen,

Werd vannacht wakker, dacht dat het al een uurtje of 7 was, ervoer angst en kriebels en zweten als een otter, bleek het half 3 te zijn pas. :huh:
Even plassen en weer terug, viel weer gewoon in slaap.
Leek wel of ik aan het afkicken was....

Ut mot nie gekker worruh...dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet dat ik je wilde verbeteren, Kohtje, maar om de nadruk te leggen op mijn overtuiging dat mijn ziekte verslaving levenslang is.
Dat heeft bij mij niets met het middel, drank, te maken , maar met een ziekte in mijn hoofd. Een ziekte die niet te genezen is, die dodelijk is en een ziekte die steeds erger wordt. Dat weet ik om dat, als ik de drank laat staan zoals al enige tijd, mijn ziekte zich probeert te uiten in andere gedaanten. Steeds weer een uitweg probeert te zoeken. Maar omdat ik de symptomen inmiddels een beetje ken van mezelf, doe ik er op tijd wat aan. Dat kan ik alleen door alert te blijven, elke dag weer.  Als ik de aandacht laat verslappen is het zo gebeurd met me.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik hoop dat je je ei een beetje kwijt kunt bij je bezoek. En vice versa ook..

M'n broer en schoonzus hebben ook regelmatig contact met mensen die ze uit het afasiecentrum kennen en daar halen ze veel steun en troost
uit. Het is niet alleen mijn schoonzusje dat een heel ander leven is gaan leiden, voor m'n broer staat ook de wereld op z'n kop. Nu, na bijna anderhalf
jaar nog steeds, en dat zal ook zo blijven. En eigenlijk is het ook voor de 'wijde omgeving' een fikse gebeurtenis.
Alles went, zeggen ze wel eens. En natuurlijk beginnen zich wel nieuwe patronen te vormen in de dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse gang van zaken,
maar 'wennen' klinkt mooier dan het voelt... Hoezo 'wennen' aan thuiskomen in een huis waar je nu bijna letterlijk struikelt over rolstoel, traplift, scootmobiel,
looprekje, bed in de woonkamer... en waar de vrouw des huizes alleen wat kan vertellen m.b.v. een tablet en steekwoordjes, en met regelmaat epileptische
aanvallen heeft... Ook hier: dom is ze niet!!
En hoewel ze zich groot houd/houden en hun best doen om er uit te halen wat er (nog) in zit zijn het verdriet en de angst enorm. Daarom vinden ze
het contact met lotgenoten erg prettig.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Kohtje:

Bob zou er gillend gek van worden.... :rose::blink:

Dit was een reactie op de opmerking van Kohtje "Op het jaarpact melden mensen zich ook niet af als ze 's avonds hun computer afsluiten."

Ik wil opmerken dat het volgens mij toch iets anders ligt bij het jaarpact dan hier wordt gesuggereerd. Het is wel degelijk de bedoeling dat de mensen zich (minstens) eens per jaar melden om te laten weten of het tot nu toe gelukt is. Dat hoeft niet elke dag, nee, want het is geen dagpact maar een jaarpact. Maar als ze het wel tussentijds wat vaker willen doen mag dat best, voor mijn part elke dag hoor. Daar wordt ik echt niet gillend gek van. Waarom zou ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Koh. en net zoals je schoonzus zijn deze mensen zo eenzaam vaak. Maar aan mij is niets te zien. Als je dan iets zegt nemen ze je niet serieus. "Hoezo rusten ben je moe dan? Of wat een flauwe kul zeg er zijn wel ergere dingen in het leven. Jij kan nog....................."Mensen snappen niet dat jezelf verliezen zelfs nog erger is dan een dierbare. We komen ook in een rouwproces. En mensen met afasie ja dat is inderdaad heel erg. En dan gaan anderen nog helpen. Helemaal verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Adri:

Zelf noem ik mij geen alcoholist meer sinds er weken, of maanden zijn dat ik nauwelijks nog een gedachte wijd aan de drank.

Wel weet ik dat als ik ga drinken ik onherroepelijk voor de bijl ga. Maar daarmee vind ik mijzelf nog geen alcoholist: mijns inziens ben je dat alleen als je dag-in-dag-uit met drank bezig bent, actief dan wel in gedachten dan wel door de inrichting van je leven.

Kwestie van optiek, ok.
Maar juist dat wéten dat ik voor de bijl ga als ik ga drinken is voor mij een teken dat ik alcoholist ben.
Als ik geen alcoholist zou zijn zou ik dat niet (hoeven te) weten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ziekte of zwakte of morele tekortkoming... daar ga ik (nu even) niet meer over discussiëren. Voor mij is het het meest helpend hoe ik er mee om ga.
Qua inrichting van m'n leven en met drank bezig zijn is dit forum eigenlijk zo'n beetje het enige dat me (nog) bindt aan m'n drankverleden.
Er staat hier 'gewoon' drank in huis, ik mijd geen alcoholrijke (aan)gelegenheden, ik word niet onpasselijk van alcogebruik op tv, enz.
Dit forum is voor mij een deel van m'n dagelijkse bezigheden geworden. Niet omdat ik zonder forum aan de zuip ga, niet omdat ik niets anders
te doen heb, niet omdat ik verder geen sociale contacten heb, niet omdat ik nu nog zo nodig 'de boodschap van herstel' moet uitdragen,
niet omdat ik nog zonodig ooit "oudgediende" onder m'n nickname wil zien, niet omdat ik van ruzie's hou, niet omdat ik blablabla....
maar gewoon omdat ik het fijn vind om met andere alcoholisten (of ze zich nou zo noemen of niet) over van alles en nog wat te kwebbelen.
Gewoon, omdat alcoholisten heel prettige mensen zijn of kunnen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhip, mijn bericht weer weg!!! Grrrr. 

Ik begon met : goedemorgen :angry:

En toen? O ja, Suikertje, wat akelig voor je zoon en ook voor jou. Sterkte.

Lotgenotencontact: ik denk dat het voor veel mensen belangrijk is, voor her- en erkenning. Iemand die snapt waar je over spreekt, die begrijpt wat je bedoelt. Mensen kunnen (onbedoeld (???) akelige dingen zeggen, die je van de wal in de sloot helpen, dooddoeners. Daar moet je dan ook nog mee om zien te gaan. Ik weet van mijzelf dat het één reden is om me terug te trekken.

Ik wens je een goede dag Bolletje, opladen misschien? :rose:

De rest ben ik nu kwijt. :(

Maar gauw plaatsen voordat het weer foetsie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Bob:

Dit was een reactie op de opmerking van Kohtje "Op het jaarpact melden mensen zich ook niet af als ze 's avonds hun computer afsluiten."

Ik wil opmerken dat het volgens mij toch iets anders ligt bij het jaarpact dan hier wordt gesuggereerd. Het is wel degelijk de bedoeling dat de mensen zich (minstens) eens per jaar melden om te laten weten of het tot nu toe gelukt is. Dat hoeft niet elke dag, nee, want het is geen dagpact maar een jaarpact. Maar als ze het wel tussentijds wat vaker willen doen mag dat best, voor mijn part elke dag hoor. Daar wordt ik echt niet gillend gek van. Waarom zou ik?

Ja Bob, het is óók de bedoeling, als je meedoet, om je elke dag voor het dagpact aan te melden.
En wat dat afmelden betreft... dat ligt toch niet anders? Je hoeft je toch van het dagpact niet af te melden? Dat gaat toch gewoon door
tot de volgende dag? Een jaarpacter meld zich toch ook niet na bijv. negen maanden af om zich dan, bij het begin van een nieuw jaar, weer aan te melden?
Met dat gillend gek bedoel ik dat je er toch niet aan moet denken om in de loop van de avond elke keer als iemand zich voor de nacht afmeld dat je
dan die hele lijst weer moet bijwerken... zo'n zestig keer op een avond... ? En zie het alsjeblieft een beetje figuurlijk..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...