Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 april


Vasja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Wat een prachtig weer vandaag
Lekker vrij vandaag
Alhoewel..kreeg bericht van een collega die ziek is, en wie er in wilde vallen voor een uurtje tussen de middag
Nou, ik ga wel even hoor, toch de hele dag vrij ha,ha.

Bed is al afgehaald, en tweede was draait.

Om 6.00 opgestaan
Achterlijk vroeg natuurlijk op mijn vrije dag, maar ja, was toch echt heel erg wakker !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het toch moeilijk Lars nu ik er over na denk. Wat ik meestal deed (want bijna iedereen maakt dat wel eens mee) is me hetzelfde gaan gedragen naar die persoon, of  laten zien dat het me koud laat. Ik denk dat, als je er wat van gaat zeggen, je juist laat zien dat het je raakt en dat is nu precies wat hij wil, jou raken. Valt dit onder stoken?:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och jee... pesters. Ik vind/vond het altijd iets waar ik zo machteloos tegenover sta/stond. Ben wat dat betreft niets veranderd in ruim een halve eeuw.
Ik sluit me af en/of op... ben nog steeds niet goed in het omgaan met mensen. Vooral niet met mensen die me op de één of andere manier niet mogen.
Zelfspot heeft me al vaak geholpen de "verstandhouding" enigszins te stabiliseren. Zelfspot komt dan ook héél vaak in de buurt van
eerlijkheid, d.w.z. dat ik erkend dat waar ik mee gepest werd/wordt wel een kern van 'waarheid' bezit en dat ik daar liever hulp en begrip mee heb dan spot/gepest...
Wonderlijk dat de pester(s) dan toch vaak 'milder' worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist wel doen waar de hele groep bij is. Dan zet je hem op z'n nummer en dat zal hij niet fijn vinden waar heel de groep bij is. En het is het beste bij een bespreking waar ook de begeleiders bij zijn, zodat die het een beetje kunnen leiden. Ik merk dat ik boos ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha bah Lars, wat een h*#<>{r. Als je het kunt, zou ik het bespreken met je pb'er, niet mee blijven zitten. Al zou je zijn gedrag niet kunnen veranderen dan heb je in iedere geval iets voor jezelf gedaan. Je bent dan voor jezelf opgekomen en dat is belangrijk. Het gedrag van een ander kunnen we soms niet veranderen, dat van onszelf wel.

Sterkte ermee! Neem ons in gedachten maar mee, dan staan we voor, naast en achter je. Samen sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, middag, hier lekker bewolkt en veel wind. Ouder al even gebeld, bedden opgemaakt. Ik heb deze dagen erg de behoefte praktisch bezig te zijn.

@Lars: strategie bespreken met de verpleging; kan zijn van een keer een goede scherpe doordachte opmerking terug en dan negeren en/of de verpleging die ''per ongeluk'' in de buurt is op dat soort mensen en hem corrigeert en/of kwetsbaarheid tonen op een duidelijke manier en dan negeren. Sterkte!

@Suikertje wat vervelend, je was net zo blij. Sterkte!

@Smart rustig aan en misschien toch wat bewegen? Fietsen? Beterschap!

@ Quinn, wat ONTZETTEND goed:rose:


Dagpact;
Lars
jowan
Reacher
Quinn
Kohtje
Bor
Spirit
Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat flauw van je Spirit om te schrijven dat je van die heeeeeeele lekkere overheerlijke roomsoesjes gaat eten.

Ja en dan nog Lika er achteraan met haar intense pure chocolade vla.

Ik kan hier niet meer tegen:( ik ga mezelf ophangen.

Ik moet het doen met chili van kalfsgehakt br, bonen van Kak ( sorry mag geen reclame maken) paprika creme fraiche   en een pak koekjes met dikke pure chocolade net uit de koelkast dan is chocolade het lekkerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei rapilos:

Ga je niet eten dan Koh ?

Sla maar een keertje over. Ega is vanavond pas laat thuis. Heeft cursus van haar werk en krijgt daar een maaltijd.
Voor m'n uppie koken vind ik niks meer aan, of eigenlijk dat in m'n uppie eten.
Misschien een bammetje, maar meer ook niet.
Als ik ooit onverhoopt (weer) vrijgezel word zal het wel weer moeten, alleen koken en eten. Maar nu, nu het
voor één avondje is,heb ik geen nood aan een warme maaltijd.

Eigenlijk bedoelde ik met "hier niet" dat hier géén half speklapje en stamppot rauwe andijvie met een fijngesnipperd uitje op tafel komt..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gebaar, Sonnetje, dat jezelf nog op het dagpact zetten. De intentie is belangrijk, niet het moment van de dag.
Is het eigenlijk Sónnetje of Sonnétje?

Tja, Etty.. als ik echt honger had gehad had (sjo, hé.. wat een gehad...) ik waarschijnlijk wel gaan koken.
Maar ik zit momenteel in een "low-food-wave"... de laatste tijd niet veel zin in eten. Gaat wel weer over, heb ik altijd gehad.
Maar als m'n vrouw gewoon thuis eet, kook ik wel altijd.. en dan ook voor mezelf, natuurlijk.

Zit me net te bedenken dat ze morgen ook niet thuis eet. Is ze naar een symposium. Als ik me er nú vast toe zet om wat lekkers te bedenken,
zal ik misschien morgen wél wat voor mezelf te koken. Niet te ingewikkeld, maar wel lekker.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er iets uitgekomen Lars? Ik heb jaren moeten aanzien dat onze zoon met Asperger werd gepest.

Uiteindelijk hem op een speciale sociale vaardigheidstraining aangemeld speciaal voor pest-slachtoffers.

En zelf heb ik toen de trainerstraining gevolgd om ooit andere kinderen hierin te begeleiden. Helaas werd dat niks, want ik bleef er emotioneel veel te veel mee verstrengeld. Zoon had feilloos door hoe het zat. De pester was niet eens het hoofdprobleem; die was zieliger dan hij want zoon had het niet nodig te pesten. Maar het echte probleem vormen de passieve en actieve meelopers; die geven de pester de macht en zonder hen is hij/zij niks.

Naar de leiding stappen kan heel verkeerd uitpakken, dus het hangt er van af hoe zij ermee omgaan. Zoon werd toen juist weer extra gepest als meesters lieveling.Is er een pest protocol? Daarin moeten nl juist ook die meelopers een rol krijgen. En de pester dient, ook met compassie op zijn flikker te krijgen haha, want idd die heeft ook echt een probleem.

Hoe transparanter men ermee omgaat hoe beter. In wezen is niemand beter of slechter dan de ander; iedereen heeft een (onbewuste?) reden voor de rol die hij speelt. Ook het slachtoffer, al klinkt dat bot. Hoofdregel 1 was; het slachtoffer bepaalt wat pesten is. Anderen zien het vaak meer als "geintjes"enzo, maar voelen niet de vernedering, onmacht en kwetsbaarheid van de anderen. Het is echt heel komplex hoor en ook in de volwassen wereld gaat het door, juist vaak met mensen die vroeger ook gepest werden. Alsof de pesters er een neus voor hebben. En stotteren is natuurlijk niet te verbloemen. Sterkte Lars.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gevraagd waarom dit hun aanpak is? Mijn invulling is dat ze je handvatten willen bieden om een dergelijke situatie aan te gaan en op te kunnen lossen waarbij je recht doet aan jezelf. Ik denk dat het goed is dat je je hebt uitgesproken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah Lars, zo mag dat natuurlijk niet zijn! Kruip niet zelf (weer) in die slachtofferrol....
Goed lezen wat LJ erover zegt.

Hier een dag met dutjes. Het zei zo.
Zo nog even een docu kijken, kopje thee en hopelijk een nacht normale rust.

Goeienacht!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Lars, weg met die oude stem! Nee, je hebt het niet verdiend en het enige wat ik kan bedenken is dat ze je inderdaad willen helpen handvatten te vinden om dit nu en het in de toekomst beter (voor jezelf) aan te kunnen. Daarnaast vind ik bepaalde uitspraken echt niet kunnen en daar mag wat mij betreft door iedereen op gewezen worden, dus ook leiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...