Spring naar bijdragen

Maandag 27 maart


Vasja

Aanbevolen berichten

Daar ben ik weer even, lees nog wel (achteraf), maar de lust tot schrijven is er niet, zeker nu met dit nieuwe forum. Ik kan niet eens vinden waar ik kan uitloggen.

Op  wie is wie (eindelijk de stap gewaagd) heb ik wel wat geschreven en zal dat nog even afmaken, maar ik begrijp dat het met al die draadjes ondergesneeuwd raakt en ik zou toch graag willen vragen of hier iemand ook wel eens te veel ijzer in het bloed heeft gehad/ (ferritine). Bij mij is dat er toevallig uitgekomen, nee, zo zat het niet. Toen ik herfst 2014 binnenste buiten ben gekeerd in het ZH vanwege een jaar elke dag hoofdpijn en heel moe, is daarop onderzocht, het was veel te hoog, maar ik heb daar niets over gehoord. Omdat ik een medicijn tegen schimmelnagels had dat slecht is voor je lever, vond mijn HA dat ik maar weer eens bloed moest laten prikken. Ik pruttelde nog tegen van "is pas nog gebeurd" Nee, dat was in juni, dus volgde ik zijn advies op. Bleek dat hij dat gaf vanwege die hoge ijzerwaarden. Om kort te gaan, 4 april afspraak bij dezelfde internist, helaas krijg je eerst arts assistenten, daar is niets mis mee, maar ik wil als 1e weten waarom er niets mee gedaan is, want intussen verroest ik van binnen, klinkt gek, maar is wel zo en dat brengt schade aan de organen, vooral de lever en alkvleesklier aan. Ben vast gestopt met multivitaminen en let op mijn voedsel.

Maar die druk in mijn hoofd en grenzeloze vermoeidheid ben ik zat. Gelukkig zitten er ook goede dagen tussen. En het helpt natuurlijk ook niet dat ik soms maar weer naar de fles grijp, is het even weg. Er is weinig aan te doen, begrijp ik van internet, aderlaten helpt wel. Dit is geen grap! De HA had het over een leverpunctie, denk dat ik dat maar afsla.

Dus als iemand mij uit ervaring wat wijzer kan maken, dan graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AA bijeenkomsten: elke groep is in zekere mate autonoom. Dan kan aanleiding zijn tot grote verschillen in inhoud en sfeer van groep tot groep.

Als je nieuw bent in AA (of NA), dan moet je waarschijnlijk aan een aantal dingen wennen. Haak niet na één keer af, ga een aantal keren tot je een degelijker mening kunt vormen. Bezoek ook meerdere groepen, om de voor jou prettigste en meest werkzame groep te vinden. Reiskosten zijn zelden een echt issue: drank is duurder en helpt iets minder in herstel. Ik ga nu al zo'n vijf jaar en ik leer iedere keer weer bij. Ik ga ook voor de kameraadschap (fellowship) en de gezelligheid. Ik zou het niet meer willen missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ben er even, maar ben aan bed toe.
Ik heb me eventjes een dag lang erg kwaad gemaakt en dat op papier uitgewerkt.
Ook gepubliceerd. Helaas met alcohol erbij. Maar de rust is weer gekeerd.
Dit was eventjes zoals ik het altijd al deed of wilde.
 

Nu hoop ik dat dit ook eens zonder alcohol kan: staan voor wie ik ben! OEFF! ^_^

Overigens: meermalen droog... ik biecht dus op dat het nu ff zo moest nog...

 

Lydia: goed dat je er weer bent!   en slaap goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...