nancy Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Ik spreek even voor Kruidenthee: mindfulness, Lars. Fijn dat je er voor nu vanaf bent, Spirit! Goed dat je gegaan bent, want wat een gedoe met die kauwgum en zo...daar ben je nu mooi van af! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 trigger-trigger........ hartstikke leuk dat mooie weer en je krijgt er energie van ect maar het lokt wel wat uit zeg...............zohey, vandaar dat ik me even meld, ben wel een pannekoekje met stroop & spek aan het eten om zo de craving te killen. waarom kan ik niet gewoon een drankje nemen voor de smaak ? nee hoor , bij mij moet het een emmer vol zijn en het liefst 2. (als je me zoekt, ik sta pannekoek nummer 2 te bakken ) tot zo ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Eet smakelijk Marq, dat doe je goed! Laat die emmer maar staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Pannenkoeken.....heerlijk. Dit weer triggert. Mij ook. En vrijdag ook zo'n dag. Koken. Hoppa! Aan de slag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Lars, ik vind het heel gezellig voor je. Wij gaan volgend weekend ook weg. Ik heb een prijs gewonnen... ook zo'n zin in. Voel me ook net een klein kind met een prijs. Wordt mooi weer ook nog. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Niet tegen de rest zeggen hoor...... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 56 minuten geleden zei MarQ: trigger-trigger........ hartstikke leuk dat mooie weer en je krijgt er energie van ect maar het lokt wel wat uit zeg...............zohey, v Triggers zijn betrekkelijk Hier is het altijd mooi weer! Pannenkoek op Pannenkoekendag: mooi alternatief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Ben weer terug en het is fijn jullie te lezen. Reden van terugzijn is natuurlijk minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Welkom terug. We zijn er nog.... Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Kohtje schreef vandaag een mooi antwoord aan Lars. Waarom is de gedachte aan drank of drinken niet automatisch weg? Ook ik heb volgens mij geen knop die ik om kan zetten waardoor ik vanzelf nooit meer zal drinken omdat ik 'genezen' ben. Ik drink nu niet, en ben al een poosje droog, niet omdat ik zo sterk ben of zo slim..... ik begin nu niet omdat ik denk dat ik weer slaaf zal worden. Als ik niet drink uit angst, ben ik dan wel vrij? Ja en nee. Ja. Ik ben vrij om wel of niet te drinken. Ik ben geen slaaf meer, ik móet niet zo nodig drinken. Maar. Nee. Ik ben niet vrij om een glas te drinken. Of een keer tig glazen. Want dat kan ik niet. Toen ik meer dan 3 jaar clean was, gaf mijn wederhelft te kennen dat het mogelijk moet zijn om weer alcohol in huis te hebben. Ik heb moeten aangeven dat ik dat de ander gun maar dat ik dat niet kan. Nu niet. Dus, zet het achter slot en uit het zicht. En zo geschiede, er is drank in huis maar ik word er niet aan herinnerd. Is dat een beetje dubbel? Dat zij dan maar zo. Het maakt niet uit wat dat is. Het is mild bedoeld naar de ander en mild naar mijzelf. Ik heb gewoon niet die knop dat ik vanzelf niet meer drink. Dus Lars, je bent echt niet alleen. jowan, Sita2 en kruidenthee67 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 @spirit fijn dat het goed is gegaan!! lijkt me verschrikkelijk dat kraken bah! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Ik vind het niet erg om die onvrijheid te hebben dat ik niet die eerste kan/mag nemen. Omdat er bij mij iets kapot is waardoor ik geen rem meer heb en het nooit genoeg is en het dus eindigt in zelfvernietiging. Voor mij is het een theoretische onvrijheid. Omdat me gebleken is dat ik het heel goed zonder C2H5OH kan. Ik heb het helemaal niet nodig. Verder is mijn leven er vele malen mooier en gemakkelijker op geworden. Nee niet simpeler of eenvoudiger, wel gemakkelijker. Sinds ik accepteerde dat ik de ziekte verslaving heb, die ongeneeslijk is, vind ik het leven zoals het op me afkomt helemaal niet meer zo bedreigend. Het stelt me soms voor uitdagingen, maar ik krijg niets op mijn bordje wat ik niet aan kan. Ik voel me veel en veel vrijer dan ik me ooit in mijn leven gevoeld heb. En die vrijheid is daarnaast ook nog werkelijkheid ook. Over een paar dagen kan ik zomaar met mijn autootje naar Frankrijk rijden, naar fellows in herstel. Een heel leuke vrijheid! Welterusten. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Ik ben gestopt met roken, de laatste keer nog niet eens zo heel lang geleden. Ik heb gewoon geen zin meer om te roken. Toch ruikt het af en toe nog wel lekker, zo'n vlaag rook in een lenteavondbries. Maar trek om er zelf één op te steken is er niet. Dat komt omdat ik dat heel graag niet meer wil. Het is uiteindelijk vies, het doet zeer, het veroorzaakt gerochel en klonten groen, geel en bruin slijm, gehijg en afhankelijkheid. Niets is er meer over van de romantiek. Dus die eerste niet nemen is redelijk eenvoudig. Ik voel me niet meer verslaafd. Al die andere keren dat ik gestopt ben was dat anders, bleef ik een verslaafde die iets niet mocht. Met drinken wil ik daar ook graag naar toe. Dat gevoel van niet meer mogen kan ik wel een tijdje volhouden, maar het lijkt me een eindeloos gedoe om een leven lang vol te houden. Dus niet meer willen moet het worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 12 minuten geleden zei Pelle: Dus niet meer willen moet het worden. Of nog beter: niet meer hoeven. In de betekenis van: blij dat ik daar vanaf ben, van die behoefte. Ik vind ook dat het voor roken simpeler is om een knop om te zetten dan voor alcohol. Toch is het nu ook bij alcohol voor mij niet zo'n voortdurende verleiding meer die bestreden moet worden. Heb dat bij eerdere pogingen wel gehad, maar om een of andere reden kwam de laatste keer het besluit kennelijk echt vanuit me zelf, en dat heb ik als een groot verschil ervaren. Dat was dus inderdaad "zelf niet meer willen" terwijl het voor die tijd mislukte zolang het nog neerkwam op "dit is echt niet goed voor me, dus stop er nou maar mee". Dat was niet sterk genoeg. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2017 Wat een mooie berichten vandaag, bedankt daarvoor! kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden