Spring naar bijdragen

Mijn verhaal


Smok

Aanbevolen berichten

Goedemorgen (bijna) stoppers,

Ik ben niet zo heel goed in korte verhaaltjes schrijven, dus wees voorbereid. Of sla dit draadje maar gewoon over als dat niet je ding is. Zo ben ik nou eenmaal. Verder ben ik een man, 31 jaar en ondertussen 10 jaar verslaafd aan alcohol. Minus vier maanden, want mijn eerdere stoppoging wil ik toch wel even benoemen. Dat is mijn houvast, ik heb bewezen dat ik kan stoppen. Ik heb daarmee ook bewezen dat ik in de bekende val kan lopen, dat een glaasje toch wel kan, of twee, of drie, of acht. Op mijn hoogtepunt dronk ik iedere avond twaalf flessen bier, een halve krat was mijn maximum. Als een ware binge drinker dronk ik dat avond na avond weg in drie à vier uurtjes.

Ik durf dit te schrijven hier omdat ik al enkele dagen mee lees, het forum heb nageplozen en ik weet dat jullie allemaal in meer of mindere mate hetzelfde probleem hebben en hebben erkend. Daarom wilde ik me aanmelden hier. Mijn ervaring leert dat mensen om mij heen (partner, vriendinnetje) begripvol zijn, maar het probleem eigenlijk niet begrijpen. Ze vertellen mij juist hoe zij het ervaren en dat in hun ogen het "probleem" helemaal niet zo groot is. Ik gok er maar op dat ik een gezellige dronk heb. :P Ik ondervind daar uiteraard weinig steun aan. Ondanks dat we hier tegen schermpjes aan kijken, lees ik hier meer begrip. Logisch wel.

Ondertussen heb ik de twaalf biertjes terug geschroefd naar 2, simpelweg door elke dag, soms om de dag een biertje minder te pakken. Een resultaat waar ik stiekem, heus wel, heel erg trots op ben. Helaas kan de loftrompet nog niet aan, want ik ben nog niet bij de gewenste nul. Hoe dichterbij die nul komt, hoe benauwder ik het begin te krijgen. Mijn plan is om voorgoed te stoppen. Vooralsnog (gezien eerdere resultaten) lijkt het er op dat ik niet gematigd kan drinken. Ik eindig toch weer bij dagelijks drinken en dan ook nog veel te veel. En juist dat idee, dat ik nooit meer kan en mag drinken benauwd mij. Het voelt alsof ik mijzelf iets afneem, terwijl het eigenlijk een cadeautje aan jezelf geven is. Hoe hebben jullie dit ervaren? En die schakeling gemaakt?

Ook heb ik problemen met slapen. Ik heb een slaapziekte wat het totaal niet beter maakt, en stoppen zou dit natuurlijk wel verbeteren. (Leuk detail, vaak drink ik ook om beter in slaap te komen, hoe stom is dat!) Nu ik steeds minder drink, slaap ik beter, maar de vermoeidheid waar ik vanaf hoopte te komen die blijft (nog). Waar ik hoopte om na jaren van vermoeidheid eindelijk eens uitgerust wakker te worden, word ik totaal vermoeid wakker, maar ben ik wel helder in mijn hoofd. Mijn lichaam wilt nu slapen, mijn hoofd wilt dingen ondernemen. Een combinatie die niet echt lekker samen gaat. Wel ben ik dankbaar dat ik weer dingen wil ondernemen, ook dat had alcohol van mij afgepakt. Ik heb jaren besteed om ervoor te zorgen dat ik zoveel mogelijk thuis kon zijn, zodat ik kon drinken. En uitbrakken.

Ik heb nog zoveel te vertellen, ik heb nog zoveel van jullie te leren en ik hoop dat dit draadje na verloop van tijd ook andere mensen zal helpen te stoppen. Ik moet alleen even een eind maken aan deze post. Het word anders te lang. Ik ben eerder gestopt met roken, ben 12 kg afgevallen (wat veel is met mijn gewicht), tandartsangst overwonnen, dus stoppen met alcohol moet ook gaan lukken! Het word wel mijn moeilijkste strijd ooit. Vooral om het vol te houden. Maar voor nu ben ik strijdlustiger dan ooit!

Tot snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Smok en wat knap wat je al voor elkaar hebt gekregen allemaal. Heel knap. Veel lezen en schrijven hier. Dat helpt en meld je bij de dagdraad ( zie ditje en datjes) aan bij het dagpact als dat iets voor je is. Is een overzichtelijke manier om in ieder geval die dag niet te drinken. Hielp mij enorm. En dat nooit.... ach, doe het dag voor dag. Doen veel mensen hier. Hoe lang zit je nu al op 2?

goed man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Smok

Dat je kunt stoppen heb je bewezen, nou nog volhouden :blush:

Een worsteling die we allemaal kennen in meer of mindere mate.

Wat Lika al schrijft, dag voor dag...houdt het klein.

 

Er zijn nog een boel ervaringen te delen, dat zal best gebeuren als je hier blijft lezen en schrijven.

 

Succes op jouw Pad!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Smok,

 

Babysteps! Je bent al behoorlijk geminderd, dat is al een hele prestatie. Je wil dit echt, dan gaat het ook lukken. Niet te groot denken..

Vandaag drink ik niet. En morgen is dan ook vandaag :-)

En over een hele tijd denk je..ik mag wel drinken, maar ik wil het niet meer. Waarom nog beginnen?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Smok, welkom hier. Mag ik je allereerst mijn compliment geven over je goede schrijfstijl? Duidelijk, boeiend om te lezen en zonder spelfouten (althans ik ben er geen één tegengekomen). Dus laat die bescheidenheid voortaan maar achterwege. Maar dit terzijde. 

Nu verder over de alcohol. Je hebt hier al het een en ander gelezen dus zul je ook gemerkt hebben dat het de meesten van ons niet lukt om te minderen door elke dag iets minder te nemen, zoals jij dat wel voor elkaar hebt gekregen. Dat is in mijn ogen inderdaad een hele prestatie. Ik heb het zelf vaak geprobeerd, maar tevergeefs. Je zou kunnen overwegen op die weg door te gaan door ook nog af en toe een dag over te slaan, en dat ook steeds meer totdat je op een gemiddelde alcoholinname uitkomt dat in medische kringen als aanvaardbaar geldt. Ik geloof 2 eenheden ("standaard glazen") op een dag en maximaal 2 dagen in een week of zo iets. Of jij dat kunt kan je alleen zelf ontdekken. Zo niet, dan is helemaal stoppen een goed alternatief en ik begrijp dat je dat ook eigenlijk zou willen maar er enorm tegenop ziet. Ik denk dat het goed is in kaart te brengen waar je nou eigenlijk zo tegenop ziet. Of dat te maken heeft met wat andere mensen in je omgeving doen en je laten merken, of meer met je eigen gemoedstoestand of met je behoefte om makkelijk in slaap te kunnen komen bijvoorbeeld. Alleen... je ontdekt dat beter als je helder bent en zuiver kunt denken, en dus niet onder invloed van alcohol verkeert. Daarom zou mijn advies zijn: stop eens helemaal met de alcohol voor een maand of twee, drie en kijk wat er dan met je gebeurt. Veel verder moet je misschien nog niet vooruit kijken, om die angst voor "nooit meer" te vermijden. Verwacht niet dat je al na een week beter slaapt en van de trekmomenten af bent, maar na een week of drie, vier zou je best eens merkbaar verbetering op een aantal gebieden kunnen waarnemen. Schrijf op wat er daarbij in je om gaat. Dat kan hier op dit forum zijn of meer voor jezelf, net wat je wilt.

Ik denk dat er twee zaken zijn die tot de categorie "echt moeilijk" behoren waar je tegenaan kunt lopen, en waar je misschien niet zo op voorbereid was. 

1. Misschien zit er wel een reden achter je behoefte aan alcohol. Misschien drink je om iets te onderdrukken of schuif je het met drank voor je uit om er niet zo over na te hoeven denken. Voor veel van ons is dat het geval geweest of nog steeds van toepassing. Het is dan zaak dat voor jezelf expliciet te krijgen en aan te pakken, zonder drank. Uiteindelijk zou dat wel eens als een enorme verrijking kunnen gaan voelen, maar het kan best een klus zijn die je er niet zo maar even bij doet. Wat het precies is verschilt uiteraard van persoon tot persoon dus daar zul je zelf achter moeten komen.

2. Misschien blijft de trek op onverwachte momenten toch nog terug komen, al of niet in hevige mate. Als dat zo is moet je die momenten in kaart brengen en proberen ze voortaan voor te zijn door je erop voor te bereiden en te oefenen hoe je in zo'n geval gaat voorkomen dat het weer mis gaat. Dat het af en toe een keertje mis gaat hoeft overigens ook weer niet zo vreselijk te zijn dat je het als een totale mislukking zou moeten ervaren. Bij oefenen hoort ook vallen en opstaan, immers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smok! Je schrijft dat het idee dat je nooit meer mag drinken je benauwt. Een van de eerste dingen die ik las op dit forum en die mij helpen is: ik drink vandaag niet en morgen kijk ik verder. Niet dat ik mijzelf daar toestemming mee geef om morgen wel te drinken, maar om het gewoon bij vandaag te houden en me niet blind te staren op 'nooit' 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Smok!

Twee biertjes terwijl je twaalf gewend was? Dat zou voor mij juist een kwelling zijn! Ik vind het sterk, dat in de eerste plaats, maar denk je niet: laat dan maar liever helemaal zitten?

Je klinkt in elk geval strijdvaardig, en dat je nog moe bent, dat lees ik van veel anderen hier. Je lichaam staat nog in de anti-gifstand, en dan komt er ineens niks. En dat schijnt vermoeiend te zijn. Dit is Jip&Janneke-taal, het staat in 'de cirkels van van Dijk', die zal ik even omhoog halen, ook voor anderen misschien.

Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Wat een warm welkom hier! Gisteren schreef ik mijn openingsbericht vlak voordat ik naar werk ging. Wat was het motiverend om steeds een e-mail te ontvangen met jullie tips en adviezen. Jullie helpen mij daar waarschijnlijk meer mee dan jullie denken. Nogmaals dank! Heb ik nu genoeg geslijmd om weer zoveel fijne berichtjes te mogen ontvangen? :lol: Toch zijn er een paar berichten waar ik sowieso op wil reageren, ondanks dat ik letterlijk elk advies ter harte heb genomen, of de aangeboden tekst heb gelezen. Dus vergeet ik jou te benoemen, geen zorgen! Maar anders worden mijn bijdragen nog langer.

Citaat

Dag voor dag, drink vandaag niet, niet te groot denken etc.

Wat zijn deze kreten toch irritant! Irritant omdat ze volledig waar zijn. Ze klinken ook nog eens enorm simpel. Te simpel. Doet me enorm denken aan het irritante advies wat ik mijn vriendinnen vaak geef. Dit soort kreten zijn namelijk niet alleen irritant, maar op zoveel vlakken toepasbaar. Als je steeds hetzelfde blijft doen, moet je geen ander resultaat verwachten. En hoe negatief ik er nu ook over mag klinken, gisteravond lag ik wakker in bed. Al deze kreten te herhalen in mijn hoofd. Want ze zijn waar, en ik heb gisteren overleefd. Nu vandaag weer.

Citaat

Waar zie je tegen op? Wat zijn je redenen om te drinken? Wanneer trek? En wat ga je dan doen?

Ik zie vooral op tegen het feit dat ik nooit meer alcohol wil drinken. Nooit meer mag proeven hoe lekker een biertje smaakt. (Mag ik dat hier zeggen?) Nooit meer mag ervaren hoe het ontspant. En dat terwijl mijn verstand ook wel weet dat een groot deel van de "ontspanning" is dat mijn lichaam zijn shotje krijgt. Dat ontspant, de stress die dan weggenomen word van de ontwenning. En dat daardoor ik de smaak ook als lekkerder ervaar dan het daadwerkelijk is. Maar het is het woordje nooit. En natuurlijk sluit dat aan op het eerdere citaat. Maar mijn brein denkt altijd na over de langere termijn. Met alles, zo ben ik.

Mijn redenen om te drinken? Ik vraag me dit al jaren af. Er zijn vele kleine redenen. Zo was er jaren ondraaglijke kiespijn. Die heb ik weggenomen door naar de narcose tandarts te gaan. Kostte me 600 euro eigen bijdrage, maar sindsdien ben ik pijn vrij. Was me elke cent waard, ondanks dat ik een klein salaris ontvang elke maand. Ergste is dat die pijn veroorzaakt was door slechte verzorging door de alcohol. Binnenkort weer naar de reguliere tandarts, zie ik erg tegen op. Ook slecht slapen is een reden. Ook al is de kwaliteit van slaap ronduit slecht met alcohol op, inslapen gaat dan weer prima. Drogredenen om te drinken.

De echte reden is denk ik dat ik altijd over alles nadenk. Langdurig. Maakt niet uit wat. Komt er een gesprek aan op werk, dan overdenk ik dat uren lang. Wat wil ik zeggen? Wat kunnen zij gaan zeggen? Wat reageer ik dan? En als ze dat zeggen? Drank legt dat proces stil, en geeft rust. 

Wanneer ik trek krijg? Dat is 's avonds voor de televisie. Dat is het moment dat ik mijn drankjes pak. Gisteravond ben ik vroeger naar bed gegaan. Ik was ook gewoon moe, maar normaal blijf ik langer op totdat ik mijn biertjes allemaal heb gedronken. Hoe ik dat op termijn ga voorkomen weet ik nog niet. Er komt een moment dat ik natuurlijk minder moe ben.

Citaat

Oen als ik ooit weer ga drinken!

Wow, dit klinkt veelbelovend! Zo wil ik me ook voelen, nu denkt alleen mijn verstand nog zo. Kan niet wachten totdat ik me oprecht zo mag voelen!

Hierboven heb ik er stiekem gezegd een beetje omheen gedraaid. Om de spanning beetje op te bouwen. Sorry! Maar lieve mensen, de eerste nul dag zit erop! Ik heb het gedaan! Ondanks dat mijn twee biertjes klaar stonden in de koelkast. (Ik weet het, dat is zonde nummer 1 zo ongeveer.)

Citaat

Meld je aan voor het dagpact!

Ga ik nu doen! Gisteravond wilde ik mezelf nog aanmelden, maar dat voelde een beetje flauw om dat op de valreep te doen toen ik wist dat ik het ging halen.

Straks maar eens een boodschap doen. En dan ver weg blijven van het grote boze dranken pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Maar eigenlijk wil ik schrijven, chagrijnige morgen! Wat ben ik vanochtend moe wakker geworden met een enorme hoofdpijn. Zou het bijna als een kater willen benoemen. Ook ben ik wat rillerig, niet fijn. Gelukkig mag ik wederom trots op schrijven dat ik niet heb gedronken. In deze beginnende fase is dat nog soort van belangrijk, dat ik dat hier kan en mag melden. Ik heb mijzelf en het dagpact niet teleurgesteld.

Vandaag maar de alcohol gaan weggooien. Ik merk toch dat ik tegen mijn verwachting in bezig ben met het feit dat het zo voor het grijpen staat. Het is koffiedik kijken of ik zo sterk blijf om dat te blijven weerstaan, maar dat risico nemen is achteraf gezien misschien niet zo slim. Het was mijn gierigheid dat ik dacht dat dat handig zou zijn voor visite, of als de (LAT-)partner weer hier zou zijn. Maar het zou net zo goed een onderbewust achterdeurtje kunnen zijn die ik op een kier liet staan.

Helaas heb ik iedere dag gevoelsmatig dat achterdeur op een kier momentje. Ik werk voor een gemakswinkel waar meerdere van jullie, zonder twijfel, in de late avond of vroege zondagochtend op de stoep hebben gestaan. Voor een flesje wijn of sixpack bier. En ik heb er zelfs weleens mijn voorraadje thuis aangevuld zonder te betalen. (Ja ik bedoel stelen! Heel slecht.) Nu ik de alcohol niet meer wil, voel ik me beresterk als ik de werkplek verlaat. Maar die keuze moet ik iedere dag weer maken, kan niet de plekken met drank vermijden, ik werk er gewoonweg iedere dag.

Gelukkig gaat slapen nog boven verwachting goed. Ja ik ben elke ochtend doodmoe als ik wakker word. Maar ik kom wel gewoon in slaap. Zal proberen die vermoeidheid te gooien op de grote schoonmaak van het lijf. Toch hoopte ik op meer energie, maar zoals met alles wil ik gewoon te snel.

Toch zijn er al leuke kleine minder voor de hand liggende veranderingen te benoemen waar ik blij van word, die ik ook gewoon even wil delen:

  1. Bij het boodschappen doen met de zelfscan ging gisteren geen belletje af voor alcoholcontrole. Arme schat van de supermarkt kwam uit gewoonte wel naar me toe gelopen om akkoord te geven.
  2. Ik ervaar geen stress meer om dagelijks naar de supermarkt te "moeten", ik sprokkelde dagelijks mijn behoefte bij elkaar over diverse supermarkten.
  3. Zonder schuldgevoel de auto in stappen, wetende dat ik mogelijk bij controle de sjaak ben, omdat ik niet alle drank heb weg geslapen.
  4. Ik maak mijn werk gewoon af. Heb geen haast om naar huis te gaan om te drinken.

Nadelen zijn er ook. Ik snoep elke avond een zak snoep helemaal leeg. Heel de dag maalt mijn hoofd de wens om nog een dag vol te houden en dat is echt vermoeiend. Maar ik blijf strijdvaardig. Ik wil en zal winnen van deze verslaving. Ooh ja, nog een punt van aandacht. De partner inlichten. Anders weet ik zeker dat vrijdagavond een biertje voor me klaar staat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed, Smok, petje af!

Een paar dingen die ik zelf indertijd merkte en waar jij misschien ook wat aan hebt zet ik hieronder.

  1. Het helpt als je het gevoel van "oei wat erg dat ik het nou niet meer mag" weet om te vormen tot iets van "goh wat fijn dat ik dat nou niet meer hoef".
  2. Je mag ook best lekker neerkijken op je vroegere zelf en op anderen die nog niet zover zijn, vanuit je inmiddels toegenomen ervaring. Been there, done that.
  3. Tijdelijke moeheid overdag is een bekend verschijnsel en heeft te maken met het ontgiften. Hoe lang dit duurt verschilt van persoon tot persoon.
  4. Erboven staan. Geen twijfel toelaten. Zoveel mogelijk alle achterdeurtjes dicht doen. Dus inderdaad geen drank in huis halen en weggooien wat er nog is.
  5. Werk is werk, dat moet je loskoppelen van je persoonlijke consumptiepatroon.
  6. Ook niet de hele tijd in gedachten met alcohol bezig zijn. Wat zijn je vervolgstappen qua tijdsbesteding, gezondheid, beweging e.d.? Misschien kun je daarmee vast gewoon aan de slag gaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Smok!

Wat goed van je. Petje af hoor! Het is wel werken ja, maar voor een goed doel. Jezelf namelijk. Die ongemakken worden langzamerhand minder. Je moet je lijf en hersenen wel even de kans geven natuurlijk. Het ontgiften, maar ook je receptoren moeten weer in de zelfwerkstand komen.

En je partner, goed idee. Ik moest mijn ('zullen we even een wijntje doen') vriendin vertellen dat ze geen extra wijn voor me hoefde in te slaan. Geschokt was ze. Of het wel goed ging met me en of er niks ergs aan de hand was..tja. Het is beter om gewoon te vertellen wat er aan de hand is. Ik wil even niks. Beter voor me. En hoelang dat 'even' duurt..dat is aan mij ;-). 

Succes Smok! Komt allemaal goed.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief dagboek,
Goedemorgen,

Wat zitten er toch veel uren in een dag tegenwoordig! Veel meer uren dan een korte tijd geleden. Is dat jullie ook opgevallen? Of ben ik krankzinnig aan het worden? Ik denk het laatste toch wel. Ik heb ineens tijd over. Ik vind de tijd om gezond te koken en eet dat nog eens op ook. Het huis is opgeruimd en super schoon, zelfs op plaatsen waar al jaren geen sopje is geweest. (Lees tip voor de dames: Het is een mannenhuishouden, in jullie ogen is het "gewoon" schoon... Gok ik.)

Gisteren ontving ik een bericht van de partner die ik vanavond weer zie. Wil je bier of wijn dit weekend? Nadat ik antwoordde dat ik liever cola en sprite wilde kreeg ik een denkende emoticon terug. Na wat fact checken van de partner richting mij dat er echt geen alcohol gehaald hoeft te worden, (logisch want vroeger betekende dat ruzie vanuit mijn kant als er niks was gehaald) werd besloten samen niet te drinken. Dit weekend dan. Nee, nog niet verteld dat ik helemaal gestopt ben. Dat doe ik liever persoonlijk. Maar een goede stap is gezet, en een duidelijke stok achter de deur voor in ieder geval dit weekend.

Leuk ook om te lezen dat ik neer mag kijken op mijn vroegere zelf. En zelfs anderen. Ben daar nooit bewust mee bezig geweest, maar als ik erover nadenk dat kijk ik echt op mijn vroegere zelf neer. Ik schaam me er zelfs voor. Confronterend én motiverend. Ik merk ook dat ik steeds meer blij ben dat ik niet meer hoef te drinken. De gedachte dat ik niet meer mag helemaal ombuigen, zover ben ik helaas nog niet. Maar geef me nog even, het proces is wel degelijk in gang.

Wat ben ik trouwens trots op mezelf en blij als er een alcoholist in de winkel komt. Dat gevoel is onbeschrijflijk fijn. Het voelt slecht om me zo te voelen soms, maar wat ben ik dan blij dat ik die persoon niet meer ben. Dat ik wel bezig ben te veranderen.

Dat ik moet gaan nadenken over tijdsbesteding is zonder meer waar, en wil daar gezonde of nuttige alternatieven tegenover zetten. Maar ik merk nog dat ik mezelf nog behoorlijk moet leren een paar schoppen onder m'n kont te geven. Ik verschuil me stiekem een beetje achter m'n vermoeidheid van dit moment. Wel heb ik wat wensen op een rijtje gezet.

  1. Sporten! Ik heb een abonnement op zowel de sportschool én het zwembad. Ik kom er momenteel bij beiden nooit.
  2. Wandelen, ik vind het heerlijk om kilometers te lopen. (Hardlopen alleen als ik vind dat ik moet afvallen, anders vind ik dat vreselijk.) En ook dit doe ik momenteel nooit.
  3. Koken, heerlijk om nieuwe recepten te proberen. (Nee hoor, doe ik niet. Ja ik eet gezond, maar alleen de recepten die ik al weet te maken.)
  4. Vrijwilligerswerk, nooit gedaan, maar lijkt me heerlijk om belangeloos eens goede dingen te doen. Doe ik nooit. Zie ik mezelf ook niet doen eerlijkheidshalve.
  5. Mystery shoppen, een uit de hand gelopen hobby. Waar ik de laatste tijd geen energie meer voor had.
  6. Tijd besteden aan vrienden. De tijd had ik gewoon niet meer. Drinken was belangrijker. Voor m'n eerste vrije dagen zijn de afspraken al gemaakt!

Bijhouden hoeveel geld ik bespaar doe ik niet. Toen ik stopte met roken scheelde me dat ongeveer 300 euro per maand, want ik rookte als een gek. Zeker bij een borrel. Maar ik weet uit ervaring dat dat geld toch wel aan iets anders op gaat. Maar dan ben ik altijd blij, want het gaat dan op aan iets nuttigs. Dat vind ik beloning genoeg. Helaas zijn mijn laatste biertjes niet naar de buurman gegaan. Blijkbaar was ik teveel met mezelf bezig om te bedenken dat ik hem er blij mee had kunnen maken. Maar ik vind dat dat wel even mag.

Ik weet nog niet of ik in het weekend ga schrijven op dit draadje, die is namelijk best vol gepland. Ik hoop van wel, maar voor het geval dat, wens ik jullie allen een heel fijn en droog weekend! Sowieso tot maandag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed, Smok. Ga lekker door zo. Pas op voor teleurstelling als niet alle nieuwe plannen in een keer lukken, want nu wil je geloof ik wel erg veel tegelijk. Doe eventueel gewoon wat kleinere stappen in het begin. Moeheid doordat je lichaam veel energie gebruikt voor de grote schoonmaak nu dat gif wegblijft is normaal en zelfs een goed teken. Daar is geen excuus voor nodig. Alleen als die moeheid maanden aanhoudt zou ik het er eens met de huisarts over gaan hebben.

En ja, wat een zee van tijd, hè? Dat gevoel heb ik ook, nog steeds. En het voelt lekker, vind ik. Kun je nagaan hoeveel tijd we vroeger kwijt waren aan dat oeverloze gezuip wat ook nog eens slecht is voor je gezondheid en voor je portemonnee.

Fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker bezig, hou vast :)

Er komen echt nog wel momenten dat je best graag wat zou willen drinken, maar al deze mooie momenten en voordelen die je hier beschrijft hielden/houden mij tot nog toe vrij overtuigend op de been! 

Goed weekend

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo googelen wat mystery shoppen is. Ik hoop eigenlijk dat je dan geblinddoekt in een winkel wordt gedropt waar je je winkelwagentje vol mag proppen met producten die je niet kunt zien. En dan naar huis wordt gebracht en thuis blijkt dat je voor twee maanden vliegertouw hebt gekocht.

Fijn weekend in ieder geval :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Eigenlijk heb ik vandaag niet zo zin om hier te schrijven, maar toch brabbel ik hier even een stukje. Ik heb het immers beloofd, en het helpt mij de gedachtes even op een rijtje te zetten. Ook wil ik hier zijn om toch even een mijlpaal te delen, het is immers dag nummer 7! Een week! Ik verwacht natuurlijk taart en gebak van jullie! Slingers, feestmutsen en cadeautjes, maar zullen we de champagne achterwege laten?

Het weekend is goed verlopen, of beter gezegd droog verlopen. De liefde had geen drank voor mij in huis gehaald voor mij (er was wel drank in huis) en heeft zelf meegedaan met dit droge weekend. Heel lief. Gezellige vrijdagavond gehad, zaterdag langs de schoonfamilie en toen kwam zaterdag op zondagnacht. Van middernacht tot 6 uur in de ochtend heb ik wakker gelegen, gelukkig nog twee uurtjes slaap gehad erna. En toen was ik zondag niet te genieten. Nee ik was niet graag met mij samen geweest zondag. 

Voor de partner maar een beetje door de winkelstraten geslenterd, kon ik net opbrengen. Maar als ik alleen was geweest, was ik echt de hele dag op bed blijven liggen. Misschien was dat ook gezellig voor de partner geweest, wie weet.

Ik moet er even doorheen, dit gaat weer over. Wel weet ik dat tot kort geleden dit echt het moment was geweest om te gaan drinken. Maar toen had ik ook niet kunnen voorstellen dat ik een week droog zou staan. En dat moet dit allemaal het maar even waard maken.

Tot morgen!

Citaat

@Reacher Ik heb hier dubbel om gelegen, zag het helemaal voor me!

Mystery shoppen is een bedrijf beoordelen naar aanleiding van een bezoek waarbij je je gedraagt als een normale klant. Dit kan overal zijn, bij een retailformule, webshop, klantenservice, hotel, autodealer of zelfs een (bezorg)restaurant. Hierbij beoordeel je meestal de klantvriendelijkheid, bijverkoop, orde en netheid. Maar soms ook of wettelijke bepalingen worden nageleefd, zoals het verstrekken de juiste informatie bij zelfzorg medicijnen. Soms in opdracht van de onderneming zelf, soms vanuit de fabrikant van een bepaald product (controle of de juiste promotiemiddelen worden ingezet op de juiste manier), maar ook weleens in opdracht van een universiteit (verkoopt een bankmedewerker jou een lening, als je hebt aangegeven geen middelen te hebben deze af te lossen?)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 Dagen, geluksgetal! Gefeliciteerd hoor, ik vind het een hele prestatie! Heb je het al gemeld op de dagdraad?

Zeker omdat je je zo vervelend voelt. Echt heel naar, maar zoals je ook zegt, het gaat over :-)

Echt supergoed. (taartjes en slingers!)

Zet m op, je gaat goed :-)

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...