rapilos Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 (bewerkt) Goedemorgen allemaal, Iedereen nog in slaap ? Het wordt al lekker licht buiten 25 februari 2017 bewerkt door rapilos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Ja, wat een rust nog hier .... en ik dacht nog wel dat ik al laat was. Goedemorgen Rapi en alle andere frummers. Buiten is het rustig, grijs,... Binnen gezellig en warm en staan koffie en thee inmiddels klaar. Het is zaterdag 25 februari, vandaag zou George Harrison jarig zijn geweest. Laten we er een mooie dag van maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Ennu Rapi..... het is vandaag de 25e hoor, wil je dat nog even veranderen? Je hebt er nu de 26e van gemaakt, en ik weet het: hoe ouder we worden des te sneller gaat de tijd, maar dit gaat echt net effe te snel hoor rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Goedemorgen Rapilos en Yvonne. Ik ben nu lekker uitgeslapen. Kijken wat deze dag brengt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Paraat! Mooie dag voor de boeg. Zelf inkleuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Goede morgen. Vandaag neem ik me voor, beloof ik mezelf, bla bla bla bla...... Maar dan wél serieus. Dagpact: Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 goedemorgen ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Alaaf! Dagpact: Kohtje jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 (bewerkt) 6 uur geleden zei jowan: Alaaf! Dagpact: Kohtje jowan Vasja Goedemorgen allen ^^ Hoop dat het snel weer beter met je gaat @Lars ! Ook al lees je dit niet.. Citaat 25 februari 2017 bewerkt door Vasja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Oh sorry, ja het is 25 januari i.p.v. 26 Jeetje, weet niet hoe ik moet veranderen Vond het al knap,dat ik een nieuw draadje kon openen En moet over 5 min. weg Uitleg welkom,maar kan het waarschijnlijk begin van de middag pas veranderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Goedemorgen! Ben al ff wakker. Al proper en blinkend naar de bakker geweest. Dochter ligt nog in bed en dat zal nog wel even duren. De jeugd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Even op je eerste bericht vandaag gaan staan en dan bewerken. succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Maakt ni uit Rapi...dat houdt de mensen aandachtig What's in a number? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Ik wil morgen wel openen met 15 juli. Wie weet wordt het dan terug ietske warmer. Vol, nancy en Lika reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Gelukt Suiker, Thanks ! Nu echt weg, Laters ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Goeie morgen. Gisterenavond in bed moest ik ineens denken aan het carnaval. Ik kreeg zowaar flinke trek, zo maar uit het niets. Raar hé na zeven jaar droog. Gelukkig duurde het niet lang en een heel hard NEE heel diep van binnen maakte er een einde aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Een hele goedemorgen allen. Geen plannen vandaag zoals de laatste tijd meestal. Voor gisteren moet ik me nog droog afmelden. Weer een dag erbij. Gaat weer steeds een stukje meer de goede kant uit. Zet me voorlopig maar weer op het dagpact. In ieder geval een hele maand om te beginnen. Dagpact: Kohtje jowan Vasja Aicha En Bolletje wat heb ik een geluk dat ik niet van carnaval houd en dus met dat drinkgelag nooit problemen heb gehad of zal hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 @Fleurtje Goed idee om morgen met 15 juli te beginnen heb wel zin in een lekker zonnig, warm dagje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Inderdaad Aicha ik houd niet van carnaval. Wat dat betreft ben ik een echte hagenaar. Maar dat ik zo ineens best wel heftige trek kreeg verbaasde me. Niet dat ik in paniek raakte hoor, want drinken doe ik niet meer, dat weet ik voor 99,9% zeker. O en jij ook goede morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Ik vraag me serieus af of ik wel een alcoholist ben? En of ik me al die jaren niet vreselijk aangesteld heb door mezelf dat jasje aan te meten. Want als ik van lotgenoten hoor die ik ontmoet, dat ze jaren aan de sterke drank waren en hoe moeilijk dat was om daar vanaf te komen. Dan denk ik, sterke drank heeft nooit een vat op mij gehad daar zat mijn rem wel in, maar in bier en wijn niet. En ik dronk ook niet dagelijks. Dat ik problemen ondervonden heb qua drinken ja, slechte dronken, auto in de prak rijden maar ik heb nog steeds niet echt emotionele schade aangericht bij de mensen die ik lief heb. Ik kamp dus niet met een enorm schuld gevoel en heb dus ook niet zoveel goed te maken. Behalve aan mezelf natuurlijk. Ik ben een probleemdrinker, is dat hetzelfde als alcoholist zijn? Of ben ik nog steeds een alcoholist in de ontkenningsfase? Ik vind het namelijk heel erg om te lezen dat sommige mensen als ze stoppen echt heel ziek worden in de eerste instantie. Dan zou ik willen dat we die smart zouden kunnen delen. Jij een beetje minder pijn en ik iets meer kunnen voelen van wat ik mezelf aangedaan heb. Om gefocust te blijven op dat je daar niet meer naar toe wil of gefocust zijn op hé in dat gevoel wil ik blijven hangen en dus een doel hebt. Ik vraag me dus af of ik hier wel echt hoor qua diagnose. En of ik de boel al die jaren niet enorm gefaked heb om ergens bij te passen. Stom hè? Verder is het weer een ramp geworden met dat tellen van mij, dag 6 komt niet zo overeen met dag 25 van de maand ik krijg dan het gevoel dat ik verkeerd tel. En bovendien speel ik vals om net te beginnen met stoppen in de kortste maand van het jaar. Want dag 20 van de volgende maand halen is veel makkelijker dan. Ben dus maar weer gestopt met tellen, maar rijg de dagen nog steeds aan elkaar. Ooit zal ik daar wel een tevreden resultaat uithalen als ik het vol houdt. Ik steek nu elke keer dat ik voor de verleiding sta, halen we wel iets in huis of niet, geld in een potje van wat het mij gekost zou hebben als ik wel zou gaan drinken. Daarmee spaar ik nu voor een nieuw bed want ben al een jaar door het oude heen gezakt en dat voelt mijn rug nu inmiddels wel. Van dat oude bed ga ik een bank maken, want die is ook aan vernieuwing toe en blaas graag nieuw leven in oude dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 @ Spud, ik heb ook nooit sterke drank gehad. Maar misschien moet je dit eens lezen en kun je dan tot een conclusie komen? https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wanneer-is-iemand-een-probleemdrinker-of-een-alcoholist/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Spud, ik heb de grootste moeite met je verhaal. Meestal heb ik wel een antwoord klaar, maar ik kan niet de vinger leggen op "hoe en wat" Het komt vreemd en warrig bij me binnen. Een auto in de prak rijden is niet erg best. Als je op een dag iemand het ziekenhuis inrijdt zitten hun zeker met een flinke portie emotionele schade. Lees de link eens door https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wanneer-is-iemand-een-probleemdrinker-of-een-alcoholist/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Wel wel gelijk met Aicha. Hoi Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 Ha die Sooth, twee zielen 1 gedachte Hoe is het met 't hondje??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 25 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2017 (bewerkt) Is Albert al een beetje opgeknapt ??? 25 februari 2017 bewerkt door Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden