Spring naar bijdragen

Zaterdag 25 februari


rapilos

Aanbevolen berichten

Aicha bedankt, ik ben een probleemdrinker en zware drinker als ik het goed begrijp. De grens van zware drinker vind ik wel heel laag als ik eerlijk ben. Maar ik heb dus een probleem waar ik serieus mee bezig ben om dat te veranderen.

 

Soothe, dat van die auto was een hele wijze les, doe ik nooit meer! Dat was echt door het oogje van de naald kruipen voor mij toen en beseffen dat ik een probleem heb. Want had me eeuwig schuldig gevoeld als ik daarmee iemand doodgereden had of gehandicapt had gemaakt, een boete en een paar jaar zitten was voor mij niet genoeg geweest ik had dan meer willen doen maar dat kan niet. Voel me nog steeds schuldig over dieren die ik toen eventueel doodgereden heb die niet in het nieuws gekomen zijn. Daardoor ben ik thuis gaan drinken veilig en leerde ik plezier hebben ergens anders zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha het stond er gisteren al.

Ik zet even naar hier.
 

Albert heeft verhoging en een 'strakke' gevoelige buik.

Waarschijnlijk een dikkedarmontsteking.

Spuitjes en pillen! De baas is 83 Euro lichter.

Hij bedankt nogmaals voor het medeleven.

P.S het houdt nog niet over maar z'n blik is iets beter en wilde

wel naar buiten.

Dank.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit het verschil dan in sterke drank gebruikers, dat die echt ziek worden als ze stoppen dan? Kan ik die conclusie dan trekken? Of is dat te kort door de bocht? Ik wil het gewoon graag snappen, maar snap het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, de termen zijn zo strak gedefinieerd.
Ik denk dat je  bij jezelf moet nagaan of je het echt meer dan zat bent

Vaak moet men het zo zat zijn dat men een ander leven wil.

Fijne dag verders. Ik ga doessen en wat ondernemen.

Groet allen.

bewerkt door Soothe
In de haast werd het een rommeltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er klaar mee, vind mijn leven nu zonder eigenlijk best leuk. Zeg ik nu en heb ik vaker gezegd.

Maar ik verval weer in het kapot denken en analyseren denk ik. Een achterdeur van mij om die grote drempel van nooit meer best groot is om overheen te stappen. Dus haal je er van alles bij om er niet aan te hoeven geloven.

Zo schat ik mezelf nu in. Mijn eerlijkheid staat me in de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud Ook van grote hoeveelheden bier of wijn kun je ontwenningsverschijnselen krijgen.
              Heeft ook te maken met je gestel. Ik heb meerdere malen op de detox gezeten alleen door het drinken van bier.
              Wijn en zwaardere drank anders dan wodka lust ik niet. Maar aan wodka heb ik me nooit bezondigt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ik geloof mezelf niet meer, dat ook. Dat waar een verslaafde tegen botst in zijn omgeving door de vele beloftes die niet waar gemaakt zijn. Bots ik tegen mezelf, voor mijn gevoel kraam ik onzin uit als ik zeg ik stop en het gaat goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle keren dat het bij weer volledig de mist in ging was dat ik wel gecontroleerd kon drinken.
Ik denk dat de meeste van ons dat wel willen. En misschien zijn er ook mensen bij die dat kunnen.
Ik kan het in ieder geval niet en dat is dan ook de reden dat nooit meer voor mij zeker geldt al vind ik dat af en toe ook wel eens vervelend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Aicha, dan moet ik me er maar bij neerleggen dat ik het definitieve antwoord niet vind. En eigenlijk alleen maar uitvluchten aan het zoeken ben om mijn alcoholprobleem minder heftig te maken door het geen verslaving te willen noemen en te erkennen.

Ik ben gewoon weer vermijdend bezig. Geef ik eerlijk toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik voel me kei goed nu ik besloten heb om niet te drinken Aicha.

Maar merk ook op dat ik het wederom als een spelletje ervaar omdat ik geen last heb van afkickverschijnselen maar last van gewoonte gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik in de winkel sta en drank koop, is het niet zo zeer omdat ik er trek in heb maar meer omdat die actie bij dat gevoel past op dat moment.

Moe en hongerig, geen zin om te koken, honger stillen met drank en gedachtes mee doven. Daar gebruik ik drank voor, voor dingen waar ik niet aan wil beginnen omdat ik er te lui voor ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft voor mij soms ook moeilijk en wik en weeg er wat af. Zeker nu ik het nooit meer zo vaak laat komen om naar een detox te moeten.
Maar ik denk dat je wel een punt hebt dat daardoor de stok achter de deur bij mij wel zit. Bij mij loopt het in tegenstelling tot jouw op den
duur echt uit de hand en dat wil ik niet meer. Niet dat die ontwenningsverschijnselen nu zo dramatisch zijn. Maar ik wil het niet meer.
Als ik daar zit voel ik me zo'n Loser. BAH:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij pakt het echt aan en vraagt om hulp als je om een detox vraagt. Dat maakt je kwetsbaar omdat je dan je controle in andermans handen legt. Ik vind dat knap, want zelf durf ik dat niet meer. Is me niet heel erg bevallen toen ik depressief was en toe gaf dat ik hulp nodig had. Ben uiteindelijk wel geholpen maar werd in de eerste instantie in zoveel richtingen geduwd die niet goed voelde en er werd zo vaak gezegd, Spud je staat je ontwikkeling in de weg als je niet doet wat wij zeggen als ik voelde dat deze aanpak echt niet de juiste voor mij was.

Ze wilde mij ook aan de pillen hebben. Maar ik dacht altijd, nee mijn problemen zijn niet op te lossen met pillen. Als ik daarmee stop komen ze terug en moet ik ze alsnog oplossen. Uitstel van executie dus. Dan beter gewoon die problemen aan gaan. Hulpverleners verklaarde me voor gek. Maar als ik nu verhalen zoals Asterix lees denk ik dat ik al heel vroeg heel wijs was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de detox heb ik wel pillen geslikt maar dat was alleen om ontwenningsverschijnselen een beetje af te zwakken.
Verder ben ik ook tegen elke vorm van medicatie. Maar soms is het wel nodig. Dat kan ik alleen voor me zelf bepalen of ik ze denk nodig
te hebben of niet. Rationeel denken lukt mij nog wel.
Sommige problemen zijn zelf op te lossen. Maar b.v. ernstige depressie's niet. Of psychotisch zijn. Daar kun je zelf weinig aan doen.
Maar pillen lossen geen problemen op die je zelf moet oplossen dat standpunt heb ik ook altijd gehad. Gelukkig :)

 

bewerkt door Aicha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deed elke keer wel pijn en bracht twijfels met zich mee als ik weerstand bood. Je ben dan toch je eigen schipper aan het roer die het soms ook fout kan hebben. Daar was ik mij heel bewust van. Heb er voor als nog geen spijt van maar wel een deuk in mijn ego van opgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de detox heb ik eigenlijk nooit veel druk gevoeld om iets te moeten. Maar dat kan natuurlijk wel overal anders zijn.
Detox is ontgiften en dan in overleg een vervolg behandeling in of niet.
Mij is herhaalde keren een vervolgbehandeling voorgesteld voor mijn drankprobleem. Ikzelf vond van dat niet nodig
Nou ja daar was dan de kous voor hun ook mee af. Als ik niet wil heeft het ook geen nut.
Daar waren ze altijd heel makkelijk in.

bewerkt door Aicha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Aicha:

In de detox heb ik wel pillen geslikt maar dat was alleen om ontwenningsverschijnselen een beetje af te zwakken.
Verder ben ik ook tegen elke vorm van medicatie. Maar soms is het wel nodig. Dat kan ik alleen voor me zelf bepalen of ik ze denk nodig
te hebben of niet. Rationeel denken lukt mij nog wel.
Sommige problemen zijn zelf op te lossen. Maar b.v. ernstige depressie's niet. Of psychotisch zijn. Daar kun je zelf weinig aan doen.
Maar pillen lossen geen problemen op die je zelf moet oplossen dat standpunt heb ik ook altijd gehad. Gelukkig :)

 

Ben het voor een groot deel met je eens behalve het depressie verhaal. Daar kan je met boel veel begripvolle vrienden wel zelfstandig iets aan doen. Als je gezegend bent ze te hebben en weten welke snaar ze bij jou moeten aanraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...