Spring naar bijdragen

Zondag 15 januari


Aanbevolen berichten

Want ne man zonder een pint bier is maar nen halve man toch?

 

 

Het is toch wat he... dat we ons zo laten leiden door allerlei beelden!

En vervolgens vinden dat we aan die beelden zouden moeten voldoen.

Amehoela, ik doe niet mee....

Een mens is een mens in al zijn verschijningsvormen.

Kijk maar naar de dieren (geitjes bijvoorbeeld ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen trouwens!

 

We moeten allemaal door die onwetendheid heen Devi !!

 

Mijn saunatas staat met al zijn nattigheid nog midden in de kamer.

Naast de bakken met hout, wat een bende, maar ja... telefoon gaat voor natuurlijk :)

en slaap ook!

 

Ik heb ook wat last van mijn oren (spirit). Slapen gaat gelukkig nog er goed.

 

Bezoek meldt zich net af.

Dan ga ik maar eens opruimen, wassen e.d.

 

Mooie zondag :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op gebied van alcohol moet het wel lastiger zijn voor een man.

Ik kan me voorstellen dat daar een pak meer sociale druk bij te pas komt.

Want ne man zonder een pint bier is maar nen halve man toch?

In ieder geval...ik dacht er zelf op een moment zo over.

Mijn indruk is dat mannen ten alle tijden en kosten wat het kost de schijn ophouden, om maar geen softie te lijken. Er is niks ergers als mietje gevonden worden als man, Tenminste dat is mijn ervaring van voordat ik die schaamte voorbij ben en me hier niet meer druk over kan maken.

Gebleken is dat de op 1 na grootste risico factor om te komen te overlijden man zijn is. Dit wordt veroorzaakt door dit gedrag. Zie ook http://www.dyingtobemen.com/

Door ons roekelozere gedrag raken mannen, en vooral ‘klassieke’ mannen, vaker betrokken bij ongevallen en gewelddadige situaties, waardoor mannen vaker trauma’s oplopen of zelfs overlijden.

In tegenstelling tot wat je op basis van het aantal vastgestelde diagnoses zou vermoeden, vertonen mannen minstens even vaak depressieve symptomen als vrouwen en zijn de symptomen juist zwaarder.

We richten onze teleurstelling niet op onszelf maar op anderen en uiten deze daardoor anders (boosheid, bumperkleven op de snelweg, stemmen op populisten).

We grijpen meer naar verdovende middelen, zoals alcohol en drugs (twee keer zo veel).

We zoeken vaker een uitweg in gokken, seks of hard werken.

We roken meer dan vrouwen (26 tegenover 20 procent).

We zijn twee keer zo vaak verslaafd aan drank.

En anderhalf keer zo vaak aan drugs en eten zouter, vetter en meer. We zijn vaker te dik (53 procent tegenover 43 procent).

Mede daardoor krijgen we vaker kanker, hoge bloeddruk en cholesterol, hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en leverziekten.

Behalve het stigma dat een man zonder pint maar een halve vent is, drinken we meer, drinken om onderliggende oorzaken te verdoven in plaats van die aan te zien en mee te dealen. Dat doen mannen blijkbaar nog veel meer als vrouwen.

Op allerlei subtiele en minder subtiele manieren houden mannen elkaar bij de les. Wijk je even af van de mannelijke norm, dan ben je daarna geneigd tot compenseergedrag: ‘compenserende masculiniteit.’ Heb je bijvoorbeeld eerst een biertje afgeslagen, dan flap je er een paar minuten later ineens een seksistische opmerking uit tegen de barvrouw.

Oorzaken:

Er zijn verschillende oorzaken aan te wijzen voor deze hardnekkige mannelijkheidscultus. Allereerst zijn veel (hetero)mannen bang om als vrouwelijk of als homoseksueel gezien te worden en dus als ongeschikte partner voor het vrouwelijke geslacht. Daarbij zijn mannen minder dan vrouwen gemotiveerd om de oude rollen en verhoudingen achter te laten. Vrouwen komen uit een achterstandspositie, mannen zien hun bevoorrechte positie wankelen. Geen wonder dat ze defensief reageren: ze zouden alleen maar kunnen verliezen.

Quotes komen uit: "Waarom vrouwen wel boksen maar mannen niet aan Zumba doen" een erg goed artikel uit de Correspondent.

Over hoe het zou zijn om een man te zijn. Een journaliste deed precies dat. Ze ging anderhalf jaar lang undercover als man. Ze dacht het makkelijk te krijgen, maar het viel haar zo tegen dat ze uiteindelijk een zenuwinzinking kreeg: ‘Het leven is doordrenkt met alledaagse mannelijkheidsangst. [...] Kijk niemand te lang aan. Toon niet te veel enthousiasme. Verontschuldig je nergens over. Toon geen zwakte.’ Dit is haar boek Self-Made Man My Year Disguised as a Man

Tja en ik heb er best vaak over gedacht dat het mij heel erg interessant zou lijken om eens een tijd een vrouw te zijn en echt te ervaren hoe dat is.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is allemaal wel mooi op tijd Bor. 11 uur aan de wijn. Goed dat jij bij het water bleef.

Bij jou de griep al wat gezakt? Hier houdt ie hardnekkig stand bah! Maargoed ik ga er niet meer over klagen.

Interessant verhaal Erik. Ik wilde als kind altijd al een jongen zijn. Leek me veel makkelijker. Mocht je tenminste met treinen spelen en in een boom klimmen. Later zeiden ze dat ik drink als een kerel. Zag ik toen als compliment. Kijk eens wat ik kan wegtikken en wat kan ik er goed tegen. Tja.....Not....

Ga eens naar dat boek kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Devi,

welkom hier en voor wat betreft het zonde vinden om een gat in de dag te slapen, het is wel toevallig dat ik daar vannacht, toen ik zoals wel vaker van 5 tot 7 uur (ongeveer) wakker lag en dingen te overdenken, daar ook aan dacht. De conclusie wil ik graag met je delen: wat is beter, een gat in de dag slapen omdat je een levensgrote kater hebt en zelfs nadat je wakker bent geworden nog moet blijven liggen en nadat je eindelijk de moed bij elkaar hebt gevonden om op te staan, de dag uit te zitten tot je weer naar bed mag?

Geef daar maar eens antwoord op.

Ik schrik bijna elke dag als ik eindelijk wakker genoeg ben om op te staan, maar heb het geaccepteerd en prijs me gelukkig dat ik niet, zoals zo veel stoppers, slaapproblemen krijg. Dat heb ik vroeger wel gehad en is vaak 1 v.d. redenen geweest dat ik maar weer naar de fles greep. Sliep ik tenminste.

Maar nu blijkt dat ik de vermoeidheid (grotendeels) niet meer voelde en daarom geef ik gewoon aan het slapen toe. Wel ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik geen verplichtingen meer heb t/o anderen. Bovendien is het winter, dus mis ik het buiten zijn ook niet.

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel te zeggen tegen jou?

Ga zo door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal, ik zat al om 6 uur aan de koffie omdat ik dacht dat het maandag was :face-icon-small-shocked: Voelde wel heel raar toen ik erachter kwam dat het zondag was. Deed me erg denken aan de tijd dat ik nog dronk en ook meestal niet wist welke dag het was. Ik had de hele ochtend nodig om me weer een beetje normaal te voelen. Echt heel verwarrend en vervelend. Het voelde net als toen ik dronk met het enige verschil dat ik nuchter ben. Ik begin me nu weer een beetje normaal te voelen en ga zo maar even wat dingen doen. Gewoon lekker op z`n zondags en nuchter :)

 

Dag pact;

Momentum

Lars

kohtje

leila

Nadia

Nooitgenoeg

Spirit

Sita

Bor

Lidia

Sis

 

Klopt het zo mbt de dagpact... Fijne zondag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Sis... 

En beter dat je op zondag denkt dat het maandag is dan dat je op maandag denkt dat het zondag is toch? 

Ik hoop dat je je snel op je gemak zult voelen hier. ..... 

 

Hier ook nog steeds niet echt lekker, verkouden, hoofdpijn en moe, hartstikke moe. 

Maar ook dat gaat wel weer over voor ik een jongetje word.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

 

Vandaag 4 weken vakantie aan gevraagd vanaf eind januari t/m eind februari

Is al goed gekeurd !

Nou..heb ik naar jullie geluisterd of niet .. :D

Voel me meteen een stuk lichter (beetje twijfel daar gelaten)

Ook ineens wat fitter, en minder pijn in mijn rug

Goh, zou het dan toch allemaal tussen mijn oren zitten ?? :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...