Spring naar bijdragen

Goede middag

merenqu

Aanbevolen berichten

Hele goede middag, ik ben nieuw hier en dacht laat ik me even voorstellen.

Ik ben 28 winters jong en na een hoop te hebben gesloopt in mijn leven (voornamelijk mezelf) nu bijna 4 weken gestopt met drinken. In 2015 zelf geprobeerd met alleen aa, dit uiteindelijk 3 maanden vol weten te houden om vervolgens weer flink verder te gaan. Toen ik in 2015 dacht ik kan niet verder vallen, kon dit dus blijkbaar wel. Alles kwijt geraakt wat me lief was afgelopen jaar en dieper kon ik niet meer vallen, vrienden, huis en vriendin.

Gelukkig nooit iemand wat aangedaan behalve mijn eigen lever, uiteindelijk stond na mijn vriendin drank op de 1ste plaats. Achteraf blij dat ik niet meer met haar ben aangezien ze mijn drank gebruik in stand hield door bijvoorbeeld als ik een week niet dronk ivm haar kinderen ze zei op donderdagavond ´Morgen kids weg haal jij ff bier en wijn´. Tja moet je vooral zeggen tegen iemand die er niet mee kan omgaan.

Tot een vriend waarvan ik niet meer verwacht had dat ie zou helpen na mij toe kwam en zei kom op jongen zo kan het niet langer je moet nu wat doen anders zie ik je volgend jaar tussen de zwervers etc zitten, heb je helemaal niks meer en kom dat maar weer te boven. Of nog erger we hadden al ruzie en feitelijk zat ie gewoon te wachten tot het telefoontje kwam dat ik mezelf had kapot gezopen, snap ook wel dat je op een bepaald moment moet zeggen tot hier en niet verder dan moet je het zelf maar uitzoeken.

Nu bijna 4 weken bij hem in huis en heb sinds gisteren de doorverwijzing rond voor tactus. Ik wil graag intern opgenomen worden want er zit wel iets meer dan alleen alcohol en dat zou ik graag willen oplossen waardoor ik weer een beter leven kan opbouwen. Zie er totaal niet tegen op weet alleen niet zo goed wat ik kan verwachten, maar een bezem door mijn hoofd halen is denk ik het beste wat ik kan doen.

Wat zijn jullie ervaringen van opname, wat mag en wat mag bijvoorbeeld totaal niet? Is er mogelijkheid om nog naar je AA groepen te gaan mits het te rijden is uiteraard en mag je bijvoorbeeld een laptop meenemen?

Is alweer een heel verhaal, schrijven kan ik wel.

Groetjes,

M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Merenqu. Volgens mij ligt het eraan waar je opgenomen wordt. Ik zit in ggz en daar zijn minder regels dan in een kliniek voor verslaafden. Volgens mij zit daar ook verschil tussen. Ik hoor van mensen die per dag maar even op internet mogen en hun mobiel in moeten leveren. Anderen hebben wel meer ruimte om te internetten en te bellen. Informeer bij Tactus wat hun beleid hierin is. Voordeel is dat je al gestopt bent en niet meer de detox in hoeft denk ik dan. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé welkom. Goed dat je op deze leeftijd al de stap zet, dat scheelt je een heleboel ellendige jaren. Top vriend is dat, koester zulke mensen maar heel erg, je hebt ze hard nodig. Qua opnames, tja, dat verschilt nogal. Een paar jaar geleden zat ik ergens waar helemaal niks mocht, bijna Spartaans. Die bestaat helaas niet meer. Waar ik nu zit, heb ik een redelijke internet vrijheid qua tijd, maar wel weer beperkt in wat ik ermee kan doen. Ik weet dat er instellingen zijn waar ze van je verwachten dat je minstens één zelfhulpgroep per week bezoekt, maar ook dat zal verschillen. Heel veel succes. Wat je ook beslist, de eerste stap ben je al voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merenqu, ook welkom namens mij :rose:

Ik heb geen ervaring met opname en kan je oorspronkelijke vraag dus niet beantwoorden.

Je moet nu wachten op je intake op 2 februari. Dat is minder dan drie weken, maar als je dan eenmaal zover bent, dan wil je het liefst ook meteen maar aanpakken. Ik heb de internetbehandeling gedaan en moest ook wachten. Niet leuk. Maar...je gaat het dan straks frisser aan, omdat je dan al bijna 50 dagen droog zult staan!

Er is hier op het forum veel te lezen en te schrijven ook. Kom maar hier naartoe als je het lastig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...