lady jane Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 goeiemorgen frummers, ik heb in coma gelegen na de sauna hoop dat ik niet al te hard gesnurkt heb. een ontbijtje om het goed te maken
Singbluesilver Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Ik hoor niks hoor als ik slaap dus ook geen gesnurk! Ziet er lekker uit! We kunnen inderdaad niet reizen op een lege maag.
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 Zo, inmiddels heeft iedereen ontbeten en zijn we weer op pad. Onderweg hebben we nog een lunchstop en tegen het eind van de middag komen we aan bij onze volgende verblijfplaats aan de Deense westkust, waar we twee overnachtingen hebben. Morgen is er dus alle tijd om de omgeving daar te verkennen. De dag daarna reizen we door naar Billund waar je als je wilt Legoland kunt bezoeken. Lika reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 Oeps, Bor, ik heb je weer toegevoegd. + Jannigje met de beren-collectie + Bob met zijn baby-olifantje + Lars met zijn hond Djana + Quinn, Statler en Waldorf + Jane + Hub + SBS + Bol met 2 hondjes, 2 katten, 3 vissen en een sprinkhaan + Nancy + Elma + Lika + Blondie met doggiedog + Pumpkin + Sowhat + Kore + Bor met 2 tamme dwergpapegaaitjes en een herdershond
Singbluesilver Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Nu dus wel. Hup in de slee Bor we zijn bijna in Denemarken!
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 Bij de grens kun je geld wisselen. 1 Euro is 7,44 Deense Kronen tegen de huidige wisselkoers.
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 Voor het gemak kun je 1 op 7,5 aanhouden of 2 op 15. Dat maakt het al ietsje makkelijker.
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 Helaas blijkt Legoland in de maanden november t/m maart gesloten te zijn. In plaats daarvan kunnen we het Vikingschipmuseum in Roskilde bezoeken. Dat is vlak bij de Deense hoofdstad Kopenhagen, waar we zaterdag de hele dag verblijven.
blondie6173 Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Ik blijf vandaag lekker onderuit hangen in de slee... Wie neemt doggiedog effe mee voor een sanitaire stop?
Quinn Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 *pakt een thermosfles koffie uit één van Lars' koffers* Singbluesilver reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 "Mag ik je even storen?" vraagt een man. De ander zegt: "Ja, wat is er?" Eerste man: "Niets, ik wilde alleen maar even storen :-)" Singbluesilver reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 Sorry, ik wordt wat melig van dat reizen. Wat een vlak land hier, het lijkt Nederland wel.
Singbluesilver Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Het is net of je op een waddeneiland bent die westkust van Denemarken. Zo eerst maar weer eens de pannen op het vuur. Wat schaft de pot?
Singbluesilver Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Oh enne volgens mij liep doggiedog vanmiddag gezellig met me mee
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 (bewerkt) We zijn inmiddels bijna bij onze bestemmingsplaats Klitmoller aangekomen (met zo'n schuin streepje door de o) in het noorden van Jutland. Zomers is het is een nogal toeristisch oord maar rond deze tijd van het jaar is het niet zo druk en je kunt er prachtig in de duinen wandelen. We blijven hier morgen ook de hele dag. Bij de receptie van ons hotel kun je meer informatie krijgen over wat hier allemaal te doen is. Als je ergens Winterluket ziet staan betekent dat dat het 's winters gesloten is. Wat de pot schaft weet ik niet maar dat kunnen we zo zien als we er zijn. *Spellingscorrectie: het is vinterlukket.* 14 december 2016 bewerkt door Bob haddock, Lika en Singbluesilver reageerden hierop 3
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 We eten gebakken kibbeling met gebakken aadappeltjes en diverse groenten doorelkaar. Lijkt me wel lekker.
Quinn Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 De kibbeling sla ik over, maar de rest klinkt wel prima.
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 http://www.thelocal.dk/Hier staat wel wat grappige (Engelstalige) informatie over de Denen, de Deense taal en Deense gewoonten. Lika reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 En kijk hier als je wilt leren tellen in het Deens: http://www.speakdanish.dk/en/phrases/0310-numbers.php Lika reageerde hierop 1
Singbluesilver Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Aan de studie morgenochtend. Voor nu brei ik er een eind aan en duik het hotel in! ps het enige wat ik ken in het Deens kan ik hier niet herhalen
Lika Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Ik ben al voor de vierde keer verkeerd gelopen, volgens mij. Als ik nu het hotel niet vind ga ik tegen de eland aanschurken vannacht. Nachtblind en geen gevoel voor richting.... humpfh Lika, kom op. Nog 1 keer proberen....
lady jane Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 we staan te seinen Lika met zaklampen zullen we even bij joelen of jellen? LIKAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bob Geplaatst 14 december 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2016 Ze spreken hier allemaal goed Engels hoor. Je hebt dat kaartje toch nog waar de naam en het adres van ons hotel op staan? Spreek gewoon iemand aan, laat dat kaartje zien en vraag of ze je de weg willen wijzen.
Lika Geplaatst 14 december 2016 Rapport Geplaatst 14 december 2016 Thanks. Gezien. Kom eraan! Pffff. Dank julle. En dat kaartje was ik dus vergeten...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden