Spring naar bijdragen

Goedemorgen


Ladouchie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik wil mij even kort voorstellen.

Ik ben een jonge dame van 38 lentes jong. Ben gelukkig getrouwd en heb 2 fantastische kinderen.

Vanaf mijn 19 e drink ik erg regelmatig. Ik ben nooit dronken en zelden aangeschoten, maar drink wel bijna dagelijks 1 of 2 glazen wijn.

Mijn man drinkt gezellig met mij mee, maar dan de bier variant.

Mijn moeder is alcoholiste en is dit al vanaf mijn vroege jeugd.

 

Op dit moment heb ik niet het idee verslaafd te zijn. Ik vind wijn erg lekker en denk dat mijn drinken vooral een gewoonte is.

Dit geld ook voor mijn man.

 

Wat is het probleem dan zou je denken?

Ten eerste behoor ik door mijn moeder wel tot een risicogroep en ten tweede omdat het eigenlijk raar is om dagelijks alcohol te drinken. Voor ons is het een gewoonte en wil mijn kinderen dit eigenlijk niet mee geven...

Daarnaast merk ik dat ik minderen stiekem toch wel heel moeilijk vind..

 

Mijn man en ik hebben nu afgesproken om alleen nog op de vrijdag/zaterdag en zondag, 1 of 2 glazen te drinken.

Zo hopen we in eerste instantie van de gewoonte van door de week af te komen en ook meteen flink te minderen..

Daarna zouden we eventueel ook alleen nog bij speciale gelegenheden een glaasje kunnen gaan drinken of helemaal niet meer.

 

Wat is jullie ervaring hiermee?

 

Ik hoop gezellig gesprekken te hebben hier en steun en tips te kunnen vinden.

 

Met vriendelijke groet,

Ladouchie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou...nee... ik moet heel eerlijk zeggen dat ik na dat ene glas moeilijker nee kan zeggen tegen de tweede...

Ik word dan toch makkelijker voor mijzelf.

 

Ik drink wel voor het gevoel wat die paar slokjes wijn mij geeft....dronken of aangeschoten zijn vind ik een vreselijk gevoel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve forumleden,

Het valt mij op dat ik maar 1 reactie krijg op mijn berichtje waarin ik mij voorstel en de andere nieuwe van vandaag veel meer.

Nu ben ik niet boos of verdrietig hoor,maar vraag mij af, komt dat omdat jullie vinden dat ik eigenlijk geen probleem heb of dat jullie je minder goed met mijn situatie kunnen identificeren?

 

Eerlijk zijn hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ladouchie. Welkom hier, leuk dat je schrijft en best wel goed dat je je al af gaat vragen of minder drinken misschien een goed idee is op een moment dat het nog geenszins uit de hand is gelopen. Ook goed dat je er samen met je man mee bezig kunt zijn.

Zoals je misschien al is opgevallen toen je hier wat ging lezen is het voor de meeste van ons al een veel groter probleem geworden dat nu opgelost moet worden. Ik denk dat jullie er goed aan doen dat voor ogen te houden: hou het gezellig en laat het niet uit de hand lopen. Een eigenschap van alcohol is dat ook matig gebruik het beoordelingsvermogen "benevelt" zodat veel mensen na een of twee glazen geen maat meer kunnen houden. Als je dat niet hebt, zoals je schrijft, en je kunt het gebruik ook beperken tot een of twee dagen per week, dan blijf je mijns inziens aan de goede kant.

Een belangrijk kriterium dat jullie voor ogen zouden kunnen houden is "wil ik zelf drinken of kan ik niet zonder?" In het laatste geval gaat het de verkeerde kant op en moet je je denk ik afvragen waarom je niet zonder zou kunnen. Dan komt de afhankelijkheid om de hoek kijken en die moet je vermijden. Dat lijkt me ook het voorbeeld dat jullie je kinderen kunnen meegeven, dat je niet afhankelijk van zoiets bent geworden maar in staat blijft vrij te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grinn, geduld? Wat is dat? Maar inderdaad, sommige mensen werken, anderen (ik dus, hoi) zijn gewoon lui.

Er is geen norm aan wat teveel drinken is. Als jij het als moeten drinken, want anders... ervaart, is het een probleem. Omdat je de drank blijkbaar nodig hebt.

Fijn dat je dit samen op kunt pakken met je man trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom in het weekend wel? Goede vraag.

 

Ik denk omdat helemaal niet meer drinken te definitief is en "niet nodig" We zouden graag op die manier kunnen drinken.

Je drinkt dan al in ieder geval 4 dagen in de week niet..

Het kan zijn dat het erg tegenvalt hoor. Dat is wel wat ik een beetje verwacht. Vooral de maandag en dinsdag...daarna makkelijker en dan is het alweer vrijdag en wordt het maandag weer lastig.

Geen idee of het zo werkt, dat hebben we nog niet geprobeerd.

 

Zou het erg jammer vinden als ik nooit meer zou kunnen/mogen drinken...denk dat dat het vooral is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, ik snap je punt. Gewoon proberen, zou ik zeggen. Risico dat ik zie, naast dat wat Bob al zegt, is dat het drinken wel zeven dagen per week heel bepalend is in je hoofd. Nog zoveel nachtjes slapen, dan mag ik weer. Dat idee.

Hoe oud zijn je kinderen? Heeft er niks mee te maken, ben nog steeds gewoon nieuwsgierig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had eigenlijk ook in mijn hoofd nog af en toe te kunnen drinken. Weekend of feestje etc. Maar hoewel het heel erg goed gaat met niets drinken, denk ik wel veel aan wel drinken... Als ik nu de achterdeur echt goed dicht doe gaat het misschien makkelijker.

Wil ook erg graag ( ook voor mijn kinderen) dat ik me niet meer in van die compromitterende situaties ga bevinden....hmph.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw hier ik snap je helemaal.

Aan de ene kant is het zo definitief om te zeggen ik drink nooit meer en aan de andere kant is dat voor jezelf misschien wel duidelijker..

Maar ik ben denk ik zelf ook bang mijzelf teleur te stellen wanneer ik toch weer zou gaan drinken...alsof ik dan onder ogen moet komen alcoholist te zijn...

Terwijl ik nu indien ik af en toe drink, ik niet helemaal hoef te stoppen. Een paar dagen niet drinken is te doen....nooit meer....weet ik nog zo net niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zoals ik vandaag hier aangemeld. Zo te lezen heb je al een goed doel voor jezelf. Zet 'm op! Ik heb ook eerst geprobeerd alleen in het weekend te drinken maar dan was het weekend van woensdag tot en met zondag 2 dagen bijkomen en daar ging ik weer. Maar de 2 glazen waren bij mij dan ook minimaal 2 flessen. Maar ook ik begon met een paar glazen dus super goed dat jij het probleem nu al onderkent. Daar heb ik 30 jaar over gedaan. Zet 'm op! En tot schrijfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet uit maakt of je 2 of meer drinkt. Als je het zelf als een probleem ervaart is het handig om er wat aan te doen. Ik dronk wat meer en alleen in het weekend zou voor mij geen optie zijn. Veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom ,

 

Wat goed dat je alcohol ook ziet als iets raars,al gebruik je het nog wel.

Ook ik zag er erg tegen op nooit meer te mogen drinken(hield me van het stoppen af) en ben nu blij dat ik niet meer drink.

Probeer het eens een maand zonder en begin met :vandaag de eerste niet!

En bepaal na een maand of je toch af en toe wil drinken.

Of ik ooit nog drink weet ik niet maar voel me zo gelukkig met al bijna 100 dagen niet.

Zie steeds minder reden om me te benevelen.

Wens jullie veel wijsheid in deze, en onderste tekst komt nu vaak bij mij op.

 

Drink jij niet ? Wat raar!

 

Zou moeten zijn:DRINK JIJ ALCOHOL?Waarom?Gaat het wel goed met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...