Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goed dat je je hebt voorbereid op het gesprek. Volgens mij werkt dat het beste om verschillende scenario 's desnoods in een rollenspel met een geliefd persoon te repeteren.  

15 weken! SuperLika! :D

bewerkt door Reacher
Geplaatst

Vandaag bedrijfsarts. Ik stond alweer in de stand: gaat nu goed deze week, opbouwen, eerst 2 uur per dag etc.

maar is sprak vandaag erover met mijn man. Dit was de eerste week in ruim een half jaar of langer dat er af en toe weer een sprankje energie waar te nemen was. het voorbereiden van het gesprek deed me naar adem happen. Ik voel niet dat ik het eng vind of spannend, maar fysiek gebeurt er van alles.

ga daar maar zeggen dat ik het niet weet allemaal. Het is nu te vroeg om weer aan de slag te gaan denk ik. 

Niet gaan invullen, hun verantwoordelijkheden niet overnemen, alleen bij mezelf blijven. Help. Wat is dat moeilijk. Maar hé, ik drink niet!

Geplaatst

Inderdaad, niet te hard van stapel lopen omdat je je een paar daagjes goed voelt. Dat goed voelen mag blijven ^^ maar dat opbouwen met werk kan als je zeker weet dat het beter gaat :rose:

Geplaatst

Heel veel succes Lika. En de eerste stap om weer naar je werk gever te gaan is altijd de lastigste, kan je niet eerst een keer een koffie drink afspraak maken ipv gelijk een paar uurtjes? Vandaag toch ook het gesprek? Spannend!!

Geplaatst (bewerkt)

Gesprek ging goed. Ben stil, ben moe en veel therapiegesprekken vandaag. Ik ga proberen ergens anders te reintegreren dan op mijn eigen werkplek. dat is evenwel nu nog niet aan de orde. eensgezindheid. Wel soort van rouw over wat ik kwijt ben. dat werd ook erkend. Dat voelt heel fijn. Ik kan verder.

Maar wat heb ik gehuild daar. pfffff. Emotieregulatie is niet helemaal niet op orde.

bewerkt door Lika
Geplaatst

Lieve Lika,

Door jouw bericht komen bij mij allerlei gevoelens boven. Het is heel zwaar om je te laten beoordelen door een bedrijfsarts, maar ik krijg toch het gevoel dat deze arts met je meedenkt? Ik hoop het voor je. Rust lekker uit, en daarna alle opties op een rijtje zetten. 

veel sterkte,

Alicia

Geplaatst

Ja, zeker. Gelukkig. Maar ben ook al een tijdje in het vizier.... Toch is het idd heel fijn dat we dezelfde kant opdenken. Ik ben iemand die onzekerheden nogal eng vindt en die zelf ook nogal onzeker is. Ik kan dus flink met mezelf aan de bak nu. Joepie... Ach, ik word een hele wijze vrouw van middelbare leeftijd zullen we maar zeggen. 

ARRGGHHH!

Geplaatst

"word" een wijze vrouw? lieve schat ik lees hier al een tijdje mee en er is niks "worden" aan bij jou. Je bent wijs en sterk. en kiest zo duidelijk voor jezelf nu. Dat inspireert me. Hoop dat deze, op zich moeilijke wending, je heel veel goeds gaat brengen.

Geplaatst

Inderdaad. Alicia is me vóór, ik onderschrijf haar bericht. Lika, jij laat al steeds zien dat jij een wijze vrouw bént. Je mag dat een energielevel hebben van een wrak, nou, welkom in de club der gestopte drinkers. Velen hebben dit pad gelopen. Maar het komt goed. Het kost/neemt gewoon héél véél tijd. Ik neem aan dat geduld niet in jouw woordenboek stond?

Je schrijft dat je maar matig kunt omgaan met onzekerheden. Sterkte voor de komende periode Lisa. Je doet het echt heel goed. Respect. (had ik al gezegd dat het erg prettig is om jou te lezen? Nee? Nou, het is erg prettig om jou te lezen.) :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Geplaatst

*zoekt woord geduld op.....*  *pakt ander woordenboek* , *pakt ander woordenboek* ....*vindt niets* 

Dank voor de wijsheid die jullie in mij vinden. Ik ga nog even beter kijken. Dan vind ik het zelf vast ook;-)

@Lieselotje ik ben nu sinds eind november thuis. Daarvoor ben ik ook al enige tijd thuis geweest. Van april tot mei. Te vroeg weer begonnen.... ( naast andere zaken)

Geplaatst

@Vasja heel lief. Ja hoor. Ik denk echt een stukje rouw omdat ik mijn werk waarmee ik me zo vereenzelvigde ( is ook niet goed, maar toch) gewoon kwijt ben. Maar het is ook een kans. Klinkt banaal, toch waar.

Geplaatst

Lika ik had vorige week een cursus en daar kwam ook verlies van je baan  of de baas wil van je af  aanbod.

Een baan verliezen..zit  echt in de rouw curve en heeft tijd nodig om te verwerken.

En ook daar horen tranen ..machteloosheid...boosheid..onzekerheid bij.

En daarna komen er weer mogelijkheden.

Dus het mag hè:heart:

Het is ook weer zo'n proces.

Geplaatst

:heart: @huttula. Graag de mogelijkheden NU!!!!!! 

Zucht, adem, zucht. Wat een tranendal dit. En maar huilen. Boos, verdrietig, boos, verdrietig.  Ik zie mezelf eigenlijk altijd vanuit een helikopter. Bijna altijd 'zie' ik mezelf de dingen doen. Ik doe ze niet gewoon, ik zIe ook nog eens dat ik ze doe. Mijn therapeut had dat niet. 

Als nou blijkt dat niet iedereen dat heeft, misschien ligt daar ook wel een oorzaak om van te drinken. Doodvermoeiend. Want ik vind natuurlijk ook wat van wat ik zie. Hmmmpf.

half zes. Net wakker na uitgeputte middagslaap. Hoop dat ik vannacht slaap. Wel weer genoeg gehuild vandaag.

Geplaatst

Lieve Lika,  Veel mensen doen dingen, en zijn zich bewust van het feit dat ze het doen. Ze zien het zichzelf doen. Ze zijn bewust (bij bewustzijn ook) :blush: Dat jouw innerlijke criticus er wat van vindt... overal wel wat van vindt waardoor je lijdt onder je eigen regime (meer dan een ander mens je aan zou kunnen doen); wil je daar iets mee? Zou het te maken kunnen hebben met een gebrek aan zelf-liefde? Zou het kunnen dat je onrust hebt in je lijf als je aan jezelf 'overgeleverd' bent? Zou het kunnen dat je bent gaan drinken omdat je 'het fijn wilt hebben', bij gebrek aan gelukkig zijn met jezelf?

Zo maar wat vragen hoor. Je hoeft er niks mee. :heart:

Geplaatst

Dank @Monster. Dat is het! Hier ben ik en zit ik middenin. Dat is het. Vandaag ook over gesproken. Maar nog niet zo ver ontleed. Dit is het, dit is het, dit is het. En ja, hier MOET ik wat mee. Anders kom ik niet verder. Dank.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...