Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 En ik zei wel u tegen mijn opa en oma, maar dat was vanuit respect tonen naar een oudere. Tegenwoordig zeg ik zelden nog u. Omdat ik in België woon. Daar betekend u gewoon jij en vind het dus ingewikkeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Hier gewoon je en jij. Ook tegen mijn vader,nooit anders gedaan/ Vindt het eigenlijk heel fijn als volwassen zoon,me Mam noemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 U zeggen we eerder achter een voorzetsel. Hoe gaat het met u, bijvoorbeeld. Dan is u geen beleefdheidsformule. Zonder voorzetsel is het ge of gij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 En voor ouders gebruik ik ons moeder en ons vader. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ik ben slecht in de Nederlandse taal, dat verklaart een heleboel. Als ik praat ben ik niet bezig met voorzetsels. Dus ik gebruik u als ik u ook bedoel en anders is het je of jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ik spreek mijn bazen met jij aan. En hun ouders met u. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 En als ik iemand wil laten blijken dat ik van België kom praat ik met veel uwen. Ben en blijf een Hollander hier als het erop aan komt. Ik spreek dat dialect nog steeds niet, hoe graag ik het ook zou willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Maar kom niet uit Holland ben een Brabander als ik dan toch ontmaskerd moet worden als Nederlander. Hollanders hebben een grotere mond dan ik, denk ik dan toch en wil me daar dus niet mee associëren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Spud, het is een bekend probleem, dat gedoe met ge en gij en u. Als je ermee bent opgegroeid, moet je er natuurlijk niet over nadenken :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Mensen spreken mij tegenwoordig aan met mevrouw. Best raar want voel me nog steeds wel een meisje. En corrigeer ze met zeg maar jij, omdat u niet zo nodig is voor mij. Maar ik geef eerlijk toe, dat respect kan ik wel waarderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Waar hebben we het hier eigenlijk over? Ging zoals ik begrijp over een opmerking van Bor die verkeert viel. En waar we nu mee aan de haal gegaan zijn. Kan Bor geloof ik best hebben gelukkig. Maar ik zie haar niet meer online. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 ik trek me terug, slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Hoe ouder ik word, hoe minder oordelen ik heb. Raar is dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Veroordelen niet, maar je dingen afvragen is niet meer dan menselijk, denk ik. En respect door de aanspreekvorm U te gebruiken, het kan misschien werken. Bij mij werkte het niet, maar dat lag heus niet aan die aanspreekvorm. Ik denk dat als ik jij had mogen zeggen, het respect even ver te zoeken was geweest. Bor, heb je nou die hele pan macaroni in je eentje leeggegeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Het klopt ook niet helemaal wat ik zeg. Bij situaties wat ikzelf bij betrokken ben, heb ik wel degelijk oordelen, soms een beetje te uitgesproken zelfs. Enfin. Ik vind jouw toon overigens niet verkeerd,Lars, eerder gewoon een respectvolle uiting van je mening. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Eerste afmelding. Droog en voldaan. Welterusten! rapilos, Sita2, Quinn en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ook hier, dagpact weer geslaagd ! Welterusten smart, Quinn, Sita2 en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 26 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Lekker nuchter gebleven Welterusten Sita2, smart, Quinn en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Sowieso passen de woorden "respect" en "afdwingen" slecht bij elkaar. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ik kan geen pap meer zeggen, schrijven lukt nog net zag ik Een droge dag voor mij. Welterusten allen, slaap zacht, doe ik ook Quinn, rapilos, haddock en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 (bewerkt) Wie heeft het over dwingen, A3? Bij kinderen heet dat gewoon aanleren. Maak de* niet te zwaar. Ik sprak mijn ouders overigens ook gewoon met je, jij en jou aan. Toen ik zwaar puberde noemde ik mijn vader "dikke" of bij z'n voornaam. Vond ie geen punt, en later werd ie gewoon weer Pap. 27 november 2016 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Misschien is het ook gewoon cultuur gebonden. En gedeeltelijk subjectief. Ik vind het raar dat mijn man mama en papa zegt, omdat dat voor mij kinderlijk is. Hij vindt moeder en vader dan weer raar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Afmelding vanaf hier. Weer een dag niet gedronken. Momentum, Sita2 en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Ik meld me ook droog af. Wel een dag te laat maar dat mag de pret niet drukken. Momentum, Sita2 en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 november 2016 Rapport Share Geplaatst 26 november 2016 Mem klinkt wel gezellig vind ik. Bij ons in de familie beginnen de kinderen hun ouders ineens aan te spreken, en ook tegenover andere mensen te benoemen, als oma en opa wanneer ze kinderen hebben. Ik vind dat om de een of andere reden erg storend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden