Spring naar bijdragen

Opnieuw


Roberto

Aanbevolen berichten

Ik vind je altijd zo direct en scherp. Zo zie ik jou. Irriteer mij daar zelfs aan omdat ik dat zelf niet zo goed kan. Ben een pleaser tot ik ontplof dat wel dan komt alles eruit en dat moet en kan anders ja. . En jij bent een autist kun je nagaan. Hou niet van die labels maar goed. Dsm moet ook wat voorstellen. Je bent uiteindelijk wie je bent en kan je helpen om te weten waarom je doet zoals je doet of juist niet.

Zo slecht doe je het niet , pas wel op met die wijn, ja dat ben ik dan weer. Bezorgd om anderen, teveel ja. Snap het heel goed, pijn kan zo triggeren, emotioneel en fysiek. Iig stoer dat je het wel aangeeft, hou daar meer van dat het neppe meeloop gedrag, haat kuddes. Voel ik mij al schuldig dat ik het tik, kun je nagaan. Maar zo sta ik erin en heb ook mensen op block gezet. Wil dit soort mensen niet eens meer lezen. Ja vermijding het zal maar niet mijn irritatie meer waard. Irl had ik er langs gelopen zie ik ze ook niet op een forum is dat anders. Hou van diversiteit dat wel maar onder de gordel dan krijg je hem heel goed terug van mij. Zo ben ik dan ook weer wel. Ik kan mijzelf iig in de spiegel aankijken, denk dat sommigen dat niet kunnen maar goed dat vul ik in idd. Laat mij iig niet meer zo gaan door zo een iemand/mensen. Klaar punt uit. Goede les ja. Weer.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luie donder!!! Maar wel ook weer slim. Zit nooit zonder :D

Nee neem ik in over 2 uurtjes. Dit is geen slapen meer te noemen, val af en toe weg=doezelen. En wil echt komende nacht slapen. Mijn hoofd uit. Neem incidenteel benzo/pammen btw, wil het er wel bijtikken. Straks denken mensen nog dat ik het elke dag neem, de aannames maar voor zijn. Ik ga een spelletje doen online. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Kun je ook begrijpend lezen? Of ben je alleen een typemiep?

@Smaragd, ik heb alleen een vraag gesteld, haar niet een typemiep genoemd.
Dat maak jij er zelf weer van. Kun jij zelf begrijpend lezen?

Het is niet aan mij gericht, maar ik ben toch zo vrij hierop te reageren. Omdat het een interressante kwestie is.

Roberto, de meeste mensen lezen hier wel degelijk in dat je haar een typemiep noemt en vatten dat op als iets denigrerends. Je stelt namelijk dat ze in elk geval een typemiep is en vraagt haar vervolgens of ze alleen maar dat is, of dat ze misschien daarnaast ook nog begrijpend kan lezen.

Zo lees ik het in elk geval, of ik het nu alleen letterlijk of ook nog begrijpend probeer te lezen.

Hoe definieer jij overigens "begrijpend lezen"? Moet iemand dan begrijpen hoe de schrijver het bedoelde of betekent het iets anders?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob
'Begrijpend en studerend lezen zijn vormen van lezen waarbij het accent ligt op het achterhalen en vastleggen van de betekenis en bedoeling van de woorden, de zinnen en de gehele tekst in hun onderlinge verband en binnen hun context met als doel dat de lezer er een passende reactie op geeft'

Ik heb zelf o.a. rechten gestudeerd en daar geleerd om teksten te kunnen interpreteren en in hun onderlinge samenhang te kunnen lezen.

Bovenstaande twee zinnetjes zijn hier uit hun context gehaald (dagdraad en muziekdraad).
Zonder die context staat er inderdaad dat ik haar een typemiep noem, volgens jouw uitleg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat deed je ook letterlijk, wil het echt begrijpen. Dus eigenlijk meende je het niet? Of wel? Kijk dat bedoel ik, ik snap het niet dan. Moet ik het letterlijk nemen of invoelen hoe jij het bedoelde of was het cynisch? 

Hoeveel slappe wijn zit er al in? Dat is een lief gemeende vraag trouwens, interesse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, ik weet niet of cynisch het juiste woord is.
In ieder geval heb ik het niet letterlijk bedoeld.
Overigens vind ik een typemiep die niet begrijpend kan lezen best lief, op mijn vorige werk hadden we een vrouw, die voerde graag opdrachten uit waar ze niet bij na hoefde te denken. Dat soort werk moet ook gebeuren.

ps 1 pak

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robertoecht je zal het ws anders bedoelen maar jouw bewerking helpt daar niet bij. Dat bedoel ik, komt voor mij erg denigrerend over. Het woord typemiep kan idd wel grappig zijn maar goed laat ook maar. Ik zeg ook vaak dingen die ik niet had moeten zeggen en ja ik zeg daar wel sorry voor. Jij kan of doet dat nooit tikte je eens hier dat kan en mag.

1 pak en hoeveel gaan het er worden? Vond je plannen/lijstjes altijd fijn te lezen met wat je at, dronk, nam met tijden erbij etc. Dat ga ik thuis zelf ook weer doen.

Fijn weekend, ga wat afstand nemen. Althans proberen okay, hou je goed bijeen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, ik vind het heel erg lastig om hier op te reageren.
Het woord typemiep heb ik in deze context niet cynisch bedoeld en ook niet als grappig.
Ik weet het juiste woord er niet voor, ik denk een combinatie van beide, of zoiets.

Voor mij ging het daar niet om.
Wel over begrijpend lezen.
Dat moet je dan weer in de context zien.

Dat probeer ik hier boven uit te leggen.

Dan kan ik weer commentaar verwachten van twee forumleden hier.

  • klopt wel / klopt niet
  • jouw denken zit jou in de weg

Probeer maar eens een blinde uit te leggen wat rood, geel en blauw is.
Ik wil mijzelf het etiketje 'autist' niet opplakken. @Cleo66
Misschien heb ik blinde vlekken, maar die zie ik niet en kan ik blijkbaar ook niet zien.

Daarom denk ik hier regelmatig: probeer mij te begrijpen (mijn associatieve manier van denken) of laat mij anders met rust.
De knop negeren is zo ingedrukt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robertodank voor de waarschuwing, het is waar ja en nee slik het niet elke dag.

Ga nu slapen, had een vrouwelijke gast maar mijn energie is op. Heb ik ook eerlijk gezegd, ze snapt het wel. Wel lekker gegeten en was even gezellig, wel blij dat ze weg is nu, dat geklaag kan ik niet tegen..Ligt aan mijzelf nu natuurlijk.

Draag jij leer trouwens? Elke keer als ik aan jou denk, zie ik dat, heel gek.

Gedraag je he!!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...