Spring naar bijdragen

Waarom zijn de laatste loodjes zo zwaar?!?


Sunngirl

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

 

Ik ben sinds vorige week dinsdag klaar met afbouwen, nu dus 11 dagen zonder Diazepam :D 

 

Wat ik me afvroeg is waarom het laatste beetje zo moeilijk is?

 

Ik ben flink getroffen door de griep tijdens de laatste dagen vd afbouw en toen dat over was merkte ik veel pijn onder in mn rug en buik, felle pijn in gewrichten van armen, hartkloppingen (met name 's middags), enorm moe en een vlak gevoel, afgewisseld door een overprikkeld en labiel gevoel.

 

Ik ben 3 maanden bezig geweest met het afbouwen van 2 maanden gebruik, dus ik had gehoopt dat mijn lichaam al iets beter zou functioneren.

 

Ik moet wel zeggen dat er veel dingen zijn die ik wel kan: Autorijden, mijn kids naar school brengen/ophalen, koken, boodschappen doen (voel ik me wel kwetsbaarder dan normaal), lezen, zo nu en dan tv kijken, een paar uur achter elkaar slapen, etc.

 

Er zijn dus ook zeker dingen die goed gaan, maar dat labiele gevoel vind ik afschuwelijk. Vanmorgen ook weer een nachtmerrie waarin ik me erg depri voelde en niet wist wat ik moest doen om er vanaf te komen. Ik voel dan bij wakker worden direct paniek, omdat ik bang ben dat ik in een slechte wave terecht ben gekomen.

 

Is dit herkenbaar voor jullie?

 

Wat een achtbaan is het toch, we zouden eigenlijk aankomende week op vakantie gaan, maar dat ging gelukkig niet door. Moet er niet aan denken nu al mijn spullen te moeten pakken en een vliegtuig in te gaan, om vervolgens een week in een totaal andere omgeving te zijn :blush: 

 

Pffff, ik heb heeeeel veeeeel bewondering voor iedereen die hier doorheen gaat of doorheen is gegaan, wat een gevecht kan het zijn!! :heart: 

 

Liefs Sunngirl :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag,

 

Ik kom hier ook nog eens kijken.

Ook ik ben inmiddels van de diazepam af en de symptomen slepen zich nog voort.

 

Mijn lijst:

zweten

misselijk

griepgevoel

alsof alles om mij heen beweegt als ik op straat loop

mist vlekken voor mijn ogen of anderszins

derealisatie /depersonalisatie

intense spanningen en tintelingen en prikkelingen

droge ogen

jeuk

slecht slapen

numb voelen

op straat vaak evenwicht niet goed

alsof ik niet goed in mijn lijf zit, ernaast loop

gevoel op te lossen.

mijn reuk klopt niet, vaak ruiken dingen vreemd

eten smaakt vreemd

brandend gevoel.

dan weer bloedheet en dan weer ijskoud

nachtmerries

als ik al het gevoel heb dat ik er ben, dan kan ik erg chagrijnig zijn

en nog wel een paar, maar mijn lijst is nu wel lang genoeg.

 

Ik zal er bij vermelden, dat ik mijn oorspronkelijke klachten soms moeilijk kan scheiden van de ontwenningsverschijnselen.

 

Ik heb rond de 13 jaar flurazepam geslikt, dagelijks 15 mg en soms 30 mg.

En de afgelopen 3 jaar diazepam.(ook een langwerkende met actieve metabolieten.)

 

Ik gebruik sertraline 75 mg en 7,5 mg mirtazapine

Of dit helpt? de sertraliner? Geen idee.

De mirtazapine hielp mij goed door de jaren van afbouwen heen om te slapen.

Nu gaat slapen niet goed, ondanks de mirtazazapine

 

Sterkte allemaal.

Het is een eenzame strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat er terug wat reactie komt.

Sneeuwhoen, blij jou ook nog eens te horen!

Ben bijna 7 maanden benzo vrij. Al een hele overwinning! En begin me steeds beter te voelen! Ben er nog niet helemaal, maar al zoveel beter!

Waar ik momenteel nog last van heb,

Licht depressief ( niet heel erg)

Soms heel gespannen gevoel

Hoge hartslag en hartkloppingen, overslagen

Slokdarmspasmen

Eczeem ( nieuw)

Jeuk af en toe

Rugpijn

Soort trilling in mijn rug( nieuw)

Soms hoofdpijn

Maag en darmlast af en toe

En mijn nekhernia.

Dus ben al blij dat het ergste over is! Op naar volledige genezing.

Merk wel dat ik cordater ben geworden naar mensen toe,die denken dat ik voor iedereen spring en die denken dat,ik toch altijd maar ja zeg. Ik laat me minder doen. Positief of negatief, ik weet het niet. Maar kan niet meer tegen deze dingen!

Veel liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Amen to that !!!! Ik ben ook weer ah zumba'n gegaan ook al ben ik nog helemaal niet klaar met mijn afbouw ! Het eerste halfuur 20 min is dikwijls een gevecht tegen mezelf maar ik sla me r doorheen en doe verder tot het einde. Ik heb vriendinnen die weten van mijn problematiek en me 100 procent steunen.  Dankzij hen ben ik weer begonnen. De spierpijn is er zo goed als niet na het sporten wat ik normaal wel verwachtte ! Maar het is een supergrote boost voor mijn emotionele staat en voel me 1000 x gelukkiger als ik gaan sporten ben.

Aanstaande zondag moet ik weer een nieuwe brug verleggen en voor het eerst weer lesgeven 45 min aan kleuters als vervanging. Iets wat ik in anderhaf jaar niet gedaan heb, dus dat brengt weer wat spanningen met zich mee maar ik heb 2 van mijn beste vriendinnen bij me om me een boost te geven als ik het lastig krijg. Ik probeer altijd iets nieuws te ondernemen, weer een grens te verleggen... de eerste keer was alleen naar de zumba rijden een drama ! Nu stap ik alweer zonder problemen in de auto en rijd naar daar ! Niet opgeven, veel bewegen, genoeg drinken en gedachten verzetten zijn de beste tips ! We komen r wel ! Groetjes x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Ik kan het werkelijk niet geloven dat ik met het overleven van een depressie voor de tweede keer, ik ook nog deze vreselijke weg moet gaan om van de lorazepam af te komen. Ik ben nu na 6 mnd lorazepam aan het overstapten naar de diazepam.  En ben ziek als een hond.  Het is goed te lezen dat mensen het overleven,  maar ik ben al zo murw....ik heb niet het gevoel dat ik dit nog aankan.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door een hoop ellende en depressie, woon ik sinds oktober weer bij mijn ouders. Een verzoeking soms op je 39ste, maar een uitkomst als je ziek als een hond bent van de depressie eerst, en nu ook nog van de afbouw van de Lorazepam en overstap naar Diazepam. Ik kan dus zeggen dat ik in de beste omgeving ben op dit moment om dit gevecht aan te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Fff, wat fijn dat je bij je ouders kan zijn met dit gevecht, soms denk je komt er geen eind aan! Ik zelf 5 weken oxzazepam geslikt   wist echt niet  van afbouw  ik kreeg de pillen voor stress angst, zonodig 3 X daags 5 mg ik las de bijsluiter en dacht niet verslaafd worden de ene dag nam ik 5 andere dag 10 dan weer 2,5 en 5 per dag ik dacht elke dag even uur uitstellen  ik werd zo beroerd ervan toen ineen keer gestopt nu 4,5 week verder een hel dan even goed denk je ja gaat beter en ineen X slaat het toe en dat na gemiddeld 5mg per dag  hoe lang kan d or  duren fff ik wens jou ook beesel veel sterkte we komen er el maar het is een weg liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Wat benzo's onder andere doen is de aanmaak van melatonine afremmen; naast dat ze zorgen voor verliezen aan diverse vitaminen en mineralen. bij het afbouwen/stoppen kan je dit soort ontregelingen extra voelen. Stofjes als serotonine en melatonine kan je lichaam zelf aanmaken als je maar zorgt voor de juiste bouwstoffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...