Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 september


rapilos

Aanbevolen berichten

Oe...ik dacht al dat ik laat zou zijn.

 

Dagpact 

 

Rapilos

Basta

Kruidenthee.
 
Vandaag droge afmelding en aanmelding.
Gisteren begon zo mooi en opgewekt.
 
En ik eindigde met een ontevreden gevoel.
Waarom? Tja..veel te doen, uiteindelijk te weinig gedaan. Vind ik zelf.
Oordeel daarop.
's Avonds een activiteit waar ik geen zin in had. Viel allemaal wel mee.
 
Waar het kort door de bocht op neer komt:
Drukte, te weinig structuur kunnen aanbrengen, niet weten waar en hoe te beginnen,
daar dus oordelende gedachten op...alle ingrediënten om wat mooi begon toch negatief te eindigen.
 
En als bonus ook heel goed weten dat ik dat dus zelf doe.
 
Het goeie nieuws is, ik kan het zelf ook anders doen. 
Las bij Quinn iets over inzichten, weerstanden en invalshoeken...
 
Vandaag een nieuwe dag, nieuwe kans.
 
Ook nu de deuren open, de zon die binnen schijnt...ben al ff aktief..beweging en compassie.
Beginnen bij het begin. Nu.
 
Fijne dag allen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

...maar het enige wat ik daarvan moet onthouden is: Gewoon die eerste niet nemen.

 

Zo simpel en zo waar...

 

Ik heb een aantal jaren toch wel bewust geworsteld met alcohol. Ik wist dat ik teveel dronk en wilde dat op de een of andere manier terugbrengen naar normale proporties.

Dat lukte me niet. Ik schond steeds mijn eigen voornemens, mijn eigen grenzen, mijn beloften aan mensen waarvan ik houd. Iedere keer weer. Eigenlijk had ik al geaccepteerd dat ik niet van de alcohol af zou komen, met alle gevolgen van dien. En mijn omgeving leekt dat ook geaccepteerd te hebben.

 

Het keerpunt voor mij is een gesprek geweest waarin mijn broer, de enige die nog over is van het gezin waarin ik ben geboren en opgegroeid, mij op neutraal terrein vertelde wat mijn drinken met hem deed. Dat kwam binnen en zorgde ervoor dat ik wat later als het ware van een afstandje naar mezelf kon kijken. Dat was niet leuk en niet mooi en nogal confronterend.

 

Vanaf dat moment kon ik accepteren dat ik echt een probleem had, dat ik niet meer zonder hulp opgelost zou krijgen. En dat er maar één oplossing was voor mij: gewoon die eerste niet nemen. Accepteren dat ik een nare tijd tegemoet zou gaan, waarvan ik niet wist of die ooit zou over gaan. Maar doordrinken was gewoon geen optie meer.

 

Het bevalt me prima, zonder drank. Beter dan met, hoewel het niet altijd makkelijker is. Soms heb ik een slechte dag. Dat is dan maar zo. Drank voegt niets toe. Ik wil niet meer terug naar waar ik vandaan kwam.

Daar werk ik aan, iedere dag, Onder andere door hier op het forum wat te lezen en te schrijven.

En ook vandaag neem ik de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag precies 2 jaar droog, ongelooflijk! Ik snap nog niet dat het me uiteindelijk gelukt is. Hoewel, die eerste niet nemen...dat heeft me toch echt geholpen. Zo simpel eigenlijk, maar soms toch oh zo moeilijk.

Net als MijnGerrit wil ik echt niet meer terug naar dat leven met drank. Het is goed zo. En nuchter opstaan vind ik nog steeds een cadeautje wat ik mezelf elke dag gun. Vanaf vandaag stop ik ook met roken. Het is er een mooie dag voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, gefeliciteerd met je 2e verjaardag.

Je zegt dat je niet weet hoe het je ooit gelukt is.. toch ben ik benieuwd naar of je nog weet

wanneer, en vooral hoe het ploeteren uit het begin overging in niet-meer-ploeteren.

 

Enneh.. succes met stoppen met roken. Vandaag is er een mooie dag voor.

Nu alle volgende dagen maar zien als mooie dagen om gestopt te blijven.

(Dit probeer ik mezelf steeds voor te houden, maar er zitten echt minder mooie dagen tussen... pffffff..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit, kun je je herinneren waarom wat jouw broer zei doorslag gaf? Niet de details, die zijn privé, maar als tien mensen zich zorgen maken, en je weet dat ze allemaal gelijk hebben, waarom komt de elfde dan ineens binnen? De tijd is rijp, zou ik denken, maar die was bij mij al zo ontzettend lang rijp, al jaren.

Waarom lukt het honderd keer niet, en poging honderd-en-één beklijft ineens? Begrijp je dat, bij nader inzien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...