Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 september


rapilos

Aanbevolen berichten

Nancy, twee jaar! Gefeliciteerd, petje af en een diepe buiging!

Succes met het vervolgtraject: stoppen met roken.

Ik vind roken zo verschrikkelijk dom en stom, echt alleen maar je verslaving gehoorzamen, trappen in de val die tabaksfabrikanten hebben gezet, zonder scrupules. Longkanker? Jonge kinderen tot roken aanzetten? Meer weetikveel toevoegen om het verslavende effect te vergroten? Geen enkel probleem.

Je moet aan dat kleine, ziekmakende staafje zuigen om je verslaving te sussen, en verder brengt het je niets. De roes van alcohol vond ik fijn, eventjes, maar roken is echt alleen maar goor. Losers roken.

Nancy, twee jaar alcoholvrij? Dan is stoppen met roken een eitje.

Groeten van Basta. (Prille en wankele ex-roker, vandaar dit felle betoog, sorry Kohtje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen.

 

 Alle bloeduitslagen zijn nu binnen;

M'n gezonde leefstijl van de laatste 2 weken werpt toch zijn vruchten af.

Cholesterol was prima, magnesium ook, en expres Vit B 12 laten checken, was meer dan voldoende,

Bloedsuiker keurig alles prima dus, behalve dan een licht Vit D tekort.

Nog maar iets meer bij slikken dan.

De vermoeidheid die ik soms voel is dus niet echt te verklaren.

Nou ja, ik gooi het toch op die hielspoor, maar dat kan dus niet volgens de dokter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met Nancy met 2 jaar! :):sun::rose::present:

En veel succes met stoppen met roken. Hier geldt ook: dag voor dag, stap voor stap.

 

Ik vind stoppen met roken anders dan stoppen met drinken. Stoppen met roken is voor mij moeilijker dan stoppen met drinken. Het verslavingsmonstertje is meer aanwezig. Maar gestopt blijven vind ik met roken weer gemakkelijker dan met drinken. Het lijkt erop alsof de kans op terugval bij alcoholverslaving langer aanwezig blijft dan bij roken.

 

Rapilos, hier een stukje over vitamine D van Erik op donderdag 5 februari dit jaar in het draadje van woensdag 4 februari.

 

Vond net een verantwoording terug van de 2000iu per dag. Centraal staat deze grafiek uit een Deens onderzoek van een jaar geleden. "A Reverse J-Shaped Association Between Serum 25-Hydroxyvitamin D and Cardiovascular Disease Mortality: The CopD Study." LINK Bij zo 70-80 nanomol is de kans op gezondheidsrisico's door te laag of te hoge dosis D3 het laagst. De doorsnee Nederlander zit echter tussen de 20-40 nm/l

 

"Diezelfde doorsnee-Nederlander zou ongeveer 2000 IE vitamine D3 per dag of 50 microgram vitamine D3 per dag moeten slikken om de 80 nanomol per liter te bereiken en vast te houden. In landen als de VS en Canada adviseren artsen mensen niet meer dan 50 microgram vitamine D3 per dag te slikken. In ons land zijn de richtlijnen conservatiever. Hier mag een supplement maximaal 1000 IE of 25 microgram vitamine D3 per dagdosering bevatten."

 

Sommige artsen adviseren waarden die nog veel hoger zijn maar daar ben ik het vanwege die grafiek niet mee eens. De Amerikaanse richtlijn van 2000iu dwz 50 microgram per dag die hoort bij een bloedwaarde van 80nm/l 25(OH)D (omgezette actieve vorm van D3) lijkt mij optimaal. Dit kon ik vanmiddag niet vinden maar dat is waarom ik 2000iu noemde. Ik plaats nu eenmaal graag een verantwoording van cijfers als ik wat noem.

 

Tot zover het uitstapje D3,,,,,,,

 

Nu opslomen en slapen. Trusten

 

toomuchvitamind.gif

 

 

http://www.ergogenics.org/te-hoge-vitamine-d-spiegel-verhoogt-sterfte-door-hart-en-vaatziekten.html

 

 

 

Het lijkt erop dat ik met mijn neus in de boter ben gevallen en waarschijnlijk een hele leuk baan met opleiding krijg. Dat zal een grote stap in het herstelproces zijn! Eerste twee sollicitatiegesprekken gingen goed. Volgende week het opleidingscontract tekenen. Dan nog de screening goed doorlopen. Dat duurt een beetje langer. Hopelijk kom ik er doorheen. Voorzichtig ben ik al heel erg blij: dit ziet er goed uit.

 

Iedereen een fijn weekend!

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super bedankt Plof, over het stukje over de vit D.

Mijn waarde is nu 67.2 en normaal is volgens mijn lijst tussen de 75 en 100

Ik slik dagelijks maximaal 25 mg extra, maar volgens bovenstaand bericht zou dus 50 mg beter zijn

Hier kan ik dus wat mee, dank daarvoor.

Zal volgende week ook de natuurgeneeskundige er nog over raadplegen.

 

Sorry, misschien niet zo alcoholgerelateerd, of misschien toch wel.

Omdat ik vaak zo jo-jo met drinken, heeft dat misschien toch invloed op alles.

Je lichaam moet toch steeds weer re-setten.

 

En Plof..

Super goed man, zou geweldig zijn he, een hele leuke baan met opleiding.

Is dat ook in de beveiliging (daar zat je toch in, nadat je kok bent geweest, of zit ik nu helemaal fout?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rap, als je af en toe nog drinkt, dan kan je tot een week later na het drinken nog een sterke dip of kort moment van depressiviteit meemaken. Soms blijft de dip afwezig. Soms is het al bij het ontnuchteren en soms pas 5 of 7 dagen later. Dat laatste was voor mij een eye opener. De dip hoeft dus niet direct na het drinken te volgen.

 

En ja, het is een baan in de beveiliging. Vooraf zei de recruter dat ik er niet al te veel van moest verwachten. Achteraf blijkt het een superprestigeus project te zijn, dat zelfs in de wereld van beveiliging als een pareltje wordt beschouwd. Dat had de recruter niet helemaal begrepen. Hopelijk krijg ik deze kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, dat wist ik niet, dat je nog dipperig kon zijn een week nadat je gestopt bent.

Alhoewel.., ik heb dat geloof ik altijd  :blush:

Maar hoe dan ook, voel me momenteel toch wel weer een stuk beter.

ook na die goede bloed uitslagen.

(Wat kan zoiets toch tussen je oren zitten he  :face-icon-small-shocked: )

 

Maar Plof, Klinkt harstikke goed hoor, die baan en opleiding.

gewoon doen, zou ik zeggen.

Kans met beide handen pakken he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor de felicitaties. Maar ik ben nog erg voorzichtig. We zullen zien. Ze zullen alles nog screenen: ziektes, werkgevers, opleidingen etc. Hmm... Dus er voor gaan en niets verwachten. 

 

Spirit, roken is toch wel iets smeriger dan drinken. Alles gaat stinken. Je haar, je huis, je kleding. Gele vingers. En dan nog die vieze ochtenrochels onder de douche omdat alles eruit moet. Van die diepe omhooggebrachte slijmballen die met veel gerochel en gehoest eruit komen, omdat ze blijven plakken aan de slijmwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit, kun je je herinneren waarom wat jouw broer zei doorslag gaf? Niet de details, die zijn privé, maar als tien mensen zich zorgen maken, en je weet dat ze allemaal gelijk hebben, waarom komt de elfde dan ineens binnen? De tijd is rijp, zou ik denken, maar die was bij mij al zo ontzettend lang rijp, al jaren.

Waarom lukt het honderd keer niet, en poging honderd-en-één beklijft ineens? Begrijp je dat, bij nader inzien?

 

Ik denk dat het grote verschil is geweest, dat de boodschap van mijn broer niet beschuldigend was Basta. Hij sprak mij niet aan op wat ik verkeerd deed, of niet deed, omdat ik dronk. Ik hoefde niet in de verdediging. Hij legde uit wat het met hem deed om mij zo bezig te zien. Ik denk dat dat een zetje voor mij is geweest om wat boven mezelf uit te komen en wat van een afstandje naar mezelf te kunnen kijken.

Waarschijnlijk was de tijd bij mij ook rijp, zoals jij zegt. Nodig was het zeker. En is dit nou nét dat zetje geweest dat ik even nodig had.

 

*typo

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Vanaf dat moment kon ik accepteren dat ik echt een probleem had, dat ik niet meer zonder hulp opgelost zou krijgen. En dat er maar één oplossing was voor mij: gewoon die eerste niet nemen. Accepteren dat ik een nare tijd tegemoet zou gaan, waarvan ik niet wist of die ooit zou over gaan.

 

 

Precies, zo ben ik ook begonnen met stoppen.

En nog steeds kan ik terug(k)ijken en vind ik altijd wel iets wat nu ten opzichte van vorig jaar beter gaat,

en zo vind ik altijd iets om blij mee te zijn, ook als het zware tijden betreft.

 

Mijn leidende gedachte de eerste vele maanden was 'alles beter dan waar ik was (jarenlang in de ban van alcohol)'.

Iedere stap is een vooruitgang, voert wég van de ellende waar je was. Lukt het om niet te veel en te ver vooruit te projecteren, en te verwachten - en met de daarmee samenhangende teleurstellingen bezig te zijn - dan is nuchter leven prima te doen.

En door te stoppen geef je jezelf daarmee het allermooiste kado dat er is: je kúnt weer iets van je leven maken.

Op welke manier dan ook, ongeacht omstandigheden - juist dat.

 

Succes aan allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, dat begrijp ik, MijnGerrit. Dat het fout is, zeggen we zelf al genoeg, schuldig voelen we ons ook al, dus dit was waarschijnlijk onbewust een meesterlijk broederzetje!

 

Plof, ik hoop dat je een beetje op je avatar lijkt, dan heb je die baan hoor, zeker weten!

 

Urania, iets dergelijks heb ik ook iemand horen zeggen, helemaal beurs van alle tegenslag en ellende: 'Maar één ding gaat goed: ik drink niet!'

In plaats van: ik ben zo zielig, ik mag weer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemene streek om jou dronken te voeren? Het is JOU huis. Hoezo hij schenkt in jou huis zichzelf een wijntje in. Hoe moet ik me dit voorstellen? Hij staat op de stoep met akordeon. Heeft fles wijn mee en schenkt zichzelf 1 in? Waarom wil hij jou dronken voeren? Voor de lol? Misschien voor lichaamsgerichte therapie? Kom op Spirit. Je bent je eigen baas. Ik vindt dit afschuiven op een ander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ik weer eens

19 september 4 jaar gestopt

Ik heb nu zo'n zin in een biertje!!!!!!!!

Zo * straks misschien een date na twee jaar alleen te zijn geweest-gewoon een vriend maar we vinden elkaar wel leuk

Voor het eerst na twee jaar een date pffff die onrust daarvan vreselijk en dan lonken die biertjes

niet eerder zo erg gehad

HELP

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...