Quinn Geplaatst 3 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 maart 2021 Niet nuchter, wel clean. Lange nacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2021 Morgen psychiater, zelfde als die ik al gehad heb eerder, dus hopelijk scheelt dat een hoop tijd aan kennismaken en uitleggen. Zo eten, c is aan het koken, dus het wordt ook echt voedsel. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 4 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2021 Quinnemin: 1) wie is C? 2) mag ik weten welke vragen je aan de psychiater gaat stellen? 3) welk probleemsvraag ga je hem precies voorleggen? Kan je dat voor mij omschrijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2021 @Vocatus dotje: 1 c is mijn vriend, partner, geliefde. Ik ben niet monogaam en polyamoreus van aard. D is was wordt mijn vriendin en dat loopt even moeizaam. Ik snap de verwarring. 2 jawel, dat mag je, maar daar loop ik nog mee te stoeien. Met een goede formulering dan. Punten zijn in elk geval de absurde ups en downs, de heftige manie tegenover het zwart. De steeds minder sluimerende suïcidale gedachten. Maar dat niet te hard, want ik zit niet op weer een opname te wachten. Wel of niet medicatie tegen de depressieve en psychotische episodes. De drank en hoe dat te laten staan. Of therapie nog iets kan bieden, na alles wat al is geweest. Dat soort dingen. 3 het spijt me dat ik gewoon ben weggelopen, niet meer terug ben gekomen en zomaar met medicatie ben gestopt. Mag ik alsjeblieft terugkomen? Zoiets. Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 15 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2021 De dood is niet het doven van het licht, maar het uitblazen van de lamp omdat de dag is aangebroken. Vocatus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Tja, wat te zeggen. Het niet drinken lukte tien dagen, maar niet gemakkelijk. Gisteren dronk ik toch, maar het bleef bij twee glazen en het daarbij houden ging wel gemakkelijk. Al denk ik niet dat zo beperkt drinken dan beter is dan niet drinken. Want stoppen met drinken is immers het doel? Of schiet het dan juist het doel voorbij? Stoppen is niet meer het doel op zich, een beter leven, minder angst, minder depressie, daar ging het toch om? En als een beetje drinken dan helpt, is dat dan verkeerd? Cirkelredenering? Ben ik argumenten aan het zoeken om te blijven drinken? Of ben ik het stoppen aan het gebruiken om de andere problemen te kunnen laten liggen? Overpeinzingen in de vroege ochtend... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 (bewerkt) Misschien rare vraag maar heb jij 2 relaties dan ? En ik begreep dat je ook nog een jonge baby hebt en oudere kinderen ? 16 maart 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 (bewerkt) Hoi @Quinn ik wil dit niet voor jou invullen maar ik heb zelf +- 10 jaar “gecontroleerd” gedronken en geef je hier graag mijn bevindingen mee zodat je deze mss kan meenemen in je overschouwingen: ik had een hele geordende ‘classificatie’: 0 - 3 - 5 - 7 - onbeperkt aantal glazen. Elke situatie werd (liefst op voorhand maar kon ook tijdens nog veranderen) beoordeeld en ingevuld met aantal glazen dat ‘mocht’ voor die gelegenheid. Deels ging dat wel ok, alleen was het allemaal wel tricky om te beoordelen. Situaties die eerst 0 kregen, werden nadien toch ook 3 vb. Dat waren dan de ‘uitzonderingen’, meer en meer uitzonderingen en dan veranderde de regel en werd het sowieso een 3. In het begin waren er ook geen situaties van ‘onbeperkt’ nadien kwam die er bij en ook die ‘situaties’ werden frequenter en ‘onbeperkt’ werd ‘nog meer en meer’. De glazen werden ook voller dus 1=2. Uiteindelijk was het dus helemaal niet meer zo ‘gecontroleerd’. Belangrijkste dat ik me nu ook pas helemaal realiseer: de roes verdween uiteindelijk ook nooit meer helemaal en stelde me helemaal niet in staat om de problemen echt aan te pakken. Nu helemaal nuchter lukt dat wel beter. Bijkomend is het gewoon veel en veel gemakkelijker om de 0 te behouden ipv continu te moeten nadenken over alle regeltjes en de mogelijke uitzonderingen...eigenlijk was dat super vermoeiend en bijna een dagbezigheid ipv nu ruimte voor vanalles (leuke dingen maar ook minder leuke dingen/ problemen aanpakken). Las ik hier ook al elders: met beperkt gebruik blijft het verlangen veel meer aanwezig ipv uit te doven zoals nu. jij kiest, ik heb gekozen en dat bevalt me 100%!!! 16 maart 2021 bewerkt door Musashi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Quinn je kent vast het filmpje van Els Noorlander die geeft een duidelijk antwoord op je vragen wat "matig" drinken doet, als het al bij matig zou blijven. En jij en ik weten dat wij keien zijn in redenaties dusdanig ombuigen, dat we in cirkels blijven dolen. Eerst stoppen en dan de problemen echt aangaan, het kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Volgens mij weet je het antwoord zelf Voor mij is het heel simpel, of anders gezegd ik heb het simpel gemaakt. Niet drinken, punt. Startpunt, uitgangspunt, wat je wilt. Hierin blijf ik zwart-wit. Niet onderhandelbaar. In al het andere in mijn leven mogen en kunnen nu ook nuances. Mag ik denken, bedenken, beredeneren, bediscussiëren, piekeren. Over alcohol niet. Nada. Nul. Helder toch? Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Er zijn drie soorten mensen: -zij die kunnen tellen -zij die niet kunnen tellen Ik, alcoholist, behoor ook tot deze drie soorten. (gepikt van de scheurkalender met een eigen aanvulling) lady jane, Musashi en Rosee reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Natuurlijk hebben jullie gelijk en ik weet ook wel dat ik niet kan drinken zo. Misschien gaat het een tijdje goed, maar het zal altijd weer uit de hand lopen. Stoppen is de enige manier voor mij om met alcohol om te gaan. Maar hoe de rest dan? Hoe ga ik daar mee om? En die vraag blihft moeilijk te beantwoorden. Overigens, bedankt dat jullie niet op het punt zijn dat je zegt zoek het uit, je weet het best, je doet het gewoon niet. 3 uur geleden zei Lieke7777: Misschien rare vraag maar heb jij 2 relaties dan ? En ik begreep dat je ook nog een jonge baby hebt en oudere kinderen ? Geen rare vraag hoor. Ik heb inderdaad twee relaties, hoewel die met D nu dus in een heel lastige fase (?) zit. En kinderen ook ja. Ik heb een dochter van begin 20, we hebben samen een tweeling van 14 en een baby. Dat maakt het niet eenvoudiger. Maar, het is zoals het is. Gevleugelde uitspraak hier altijd. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 20 minuten geleden zei Quinn: Maar hoe de rest dan? Hoe ga ik daar mee om? En die vraag blihft moeilijk te beantwoorden er is nog geen antwoord op deze vraag, noch op vele andere. Het lijkt alsof je een garantie nodig hebt om de knop om te zetten, maar die is er dus niet. Waar ben je bang voor? Voor mij was dat de angst om alleen te komen staan. Hetgeen dus gebeurde. En zoals vaak, de angst voor de angst was groter, dan het aangaan ervan. Ik moest wel en ik kon het veel beter dan de eenzaamheid toen ik nog niet alleen was. Voor jou zullen er andere dingen, mensen en omstandigheden spelen, maar in wezen waren we beiden gevangenen van alcohol. De bevrijding daarvan is de echte vrijheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 23 minuten geleden zei Quinn: Maar hoe de rest dan? Hoe ga ik daar mee om? En die vraag blihft moeilijk te beantwoorden. Dat weet ik ook (nog) niet. Ik denk dat het er op aan komt om vertrouwen te hebben dat dat zich zal uitwijzen zodra je de sprong waagt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Het is als dat oude verhaal van een gevangenis met lang veroordeelden. Op een nacht waren door een fout alle deuren niet afgesloten. 90% was blijven zitten, velen hadden de deur niet eens geprobeerd, zo gewend waren ze aan de sloten. Van degenen die wel waren vertrokken, was een groot deel de volgende dag weer terug in de gevangenis. Het is een rotsituatie, maar wel een bekende, vertrouwde. Buiten is onbekend, eng. Kijk, daar is de angst weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 (bewerkt) Ja dat verhaal (in vogelvorm) vertellen bij ons de experts ook ivm Corona. Dat ze de mensen post Corona terug uit hun kot zullen moeten lokken, anders blijft ‘iedereen’ gewoon zitten... Nu, kan je er ook naar kijken als de grot van plato? Momenteel zit je dan naar de schaduwen (afkooksels) te kijken van je echte wereld. Eens je je omdraait zal je eerst overweldigd worden, in het begin doet het licht pijn aan je ogen, daarna is alles intenser, echter, beter en meer. Verdriet is verdrietiger, angst is angstiger maar mooi is mooier, blij is ook blijer en lief is liever...? 16 maart 2021 bewerkt door Musashi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Ze kent Plato Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Maar inderdaad, het heeft wellicht iets van Plato's grot. Is intensiever beter? Fel of liever pastel? Zonlicht of maanlicht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 (bewerkt) * 16 maart 2021 bewerkt door Musashi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 (bewerkt) You can take away Plato, but you can't take away my new found crush. 16 maart 2021 bewerkt door Quinn Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 16 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2021 Voor schaduw kan je ook nog altijd even achter een boom gaan zitten en altijd is het ergens ter wereld wel nacht...je kan er alleen niet altijd zijn...het wisselt af... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 17 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2021 14 uur geleden zei Quinn: You can take away Plato, but you can't take away my new found crush. Zeg, zeg, zeg wat is hier nu weer gaande Geen office romances hier hè Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 17 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2021 @Reacher rustig maar, ik heb een groot hart. Artemis, Musashi en Reacher reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 maart 2021 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2021 Jajaja Flirt! Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 maart 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2021 1 uur geleden zei Reacher: Jajaja Flirt! Ja, ik weet het. Mea culpa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden