Rosee Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 En zo simpel is het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 Eigenlijk hoef je dus in feite helemaal niets te doen. Makkelijk toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 29 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 Ja, simpel, eenvoudig, niks meer aan doen. Wat ik wil, is dat de optie gewoon uitgesloten is. Niet meer druk maken over drank, drinken of niet mogen/willen drinken. Die weg is weg, afgesloten. Zodat al die tijd en energie naar de echte problemen kunnen, de zooi waar ik echt aan moet werken en wat daadwerkelijk opgelost moet worden. Zonder de afleiding van drank, maar ook zonder het excuus dat ik met stoppen bezig ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 je bent al gestopt Quinn. de eventuele afleidingen (van gestopt blijven) zitten in je hoofd, de zooi waar je aan mag werken misschien deels ook? En het andere deel kun jij aan. Met hulp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 (bewerkt) Zonder de afleiding van drank, maar ook zonder het excuus dat ik met stoppen bezig ben, schreef je. Ik voeg er nog aan toe: ... en met de voordelen van nuchterheid, helderheid van geest, meer beschikbare tijd en het overbodig worden van van allerlei aandacht, energie en tijd opslokkende herstelprocessen. Exact. 29 april 2018 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 Je bent al gestopt , ja. En zoals je klinkt nam je een besluit. Dat helpt enorm! Ik ben 100 ( oh, nee 101,102 of 103) keer gestopt met roken. Tot ik het besloot. Dan zijn er nog wel trucs die je gedachten je willen laten doen....maar hé, die doorzie je meestal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 Ik ben enorm trots op je @Quinn meteen op het jaarpact topper ben je lady jane en Quinn reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 37 minuten geleden zei Quinn: Ja, simpel, eenvoudig, niks meer aan doen. Wat ik wil, is dat de optie gewoon uitgesloten is. Niet meer druk maken over drank, drinken of niet mogen/willen drinken. Die weg is weg, afgesloten. Zodat al die tijd en energie naar de echte problemen kunnen, de zooi waar ik echt aan moet werken en wat daadwerkelijk opgelost moet worden. Zonder de afleiding van drank, maar ook zonder het excuus dat ik met stoppen bezig ben. Mooi, mooi, mooi. De weg afgesloten, inderdaad. Maar 1 weg, de nuchtere weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 1 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 mei 2018 Ik heb zitten nadenken, dat doe ik soms, over hoe nu verder. Okee, ik drink niet meer, punt. Maar daarmee moet ik wel elke eerste reactie resetten. Moe? Drinken... O nee, wacht, niet drinken, maar... (vul hier uw favoriete optie in). En nu wil ik het dus omdraaien. Elke eerste, instinctieve reactie omkeren. Want mijn instinctieve reacties zijn voornamelijk gestoeld op slechte ervaringen uit het verleden en achterdocht. Dus niet alleen niet drinken, ook niet zwijgen. Dus praten tegen mijn psych. Of partner. Of werkgever. Bam, de drempel over. Alles doen wat tegen mijn aangeleerde ik in druist. Dit wordt een verrassende week. Denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 1 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2018 Je bewust worden van je eigen instinctieve reacties is de eerste stap. En dan bewust een andere reactie kiezen. Andere patronen creëren. Opnieuw bekabelen van de hersenpan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2018 Mooi dat omdenken. En ik herken dit zo wat jij schrijft. Zo begin ik te merken dat als ikelke eerst reactie, (die er zo enorm ingebakken zit bij mij) omdraai , er ook niet of nauwelijks een gevecht is.en dat vind ik een erg fijne ontdekking. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2018 Wow Quinn...dat is je weerstand aangaan dus......euh......overgave? Man, dat zou een mooie stap zijn......is een mooie stap. Zou wel eens een heel bepalende kunnen zijn....trots op jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2018 BAM! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2018 Mooie inzichten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2018 Blijft maar stil hier. En geen dagpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 14 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2018 Hé, ben er wel hoor, maar godsgruwelijk druk met werk en bijkomende toestanden. Me aan afspraken en dergelijke houden is een leuk idee, maar had niet verwacht dat het zoveel tijd zou kosten. Maar goed, ik heb het beloofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 14 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2018 Goed dat je er weer bent. Hoop nog steeds alcoholvrij. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2018 Hee hee: hoe gaat ie daar? Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 27 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2018 Soms doe je zomaar rare, impulsieve dingen. Zonet een last minute New York geboekt, vriend en ik vertrekken morgen voor vijf dagen. Zo, blijkbaar is dat soort gedrag iets dat ook zonder drank bij mij hoort. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 27 december 2018 Rapport Share Geplaatst 27 december 2018 Veel plezier, Quinn! Lijkt me leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 december 2018 Rapport Share Geplaatst 27 december 2018 Hahaha!! Have fun! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 27 december 2018 Rapport Share Geplaatst 27 december 2018 Leuk Quinn!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 31 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2019 Teruglezen, raad Ik anderen wel eens aan. Maar goed, dat soort adviezen hoef je zelf niet op te volgen. Want die spiegel ben ik geloof ik niet klaar voor. Dus, een sprong in de tijd van toen naar nu. Geen terug lezen meer, niet de mensen lezen die ik hier mis, geen confrontatie met beschamende situaties. Ook niet met succesjes, maar vooruit. Het is zoals het is. Ik ben nu een jaar en ruim vier maanden nuchter. En eerlijk gezegd vind ik dat ontzagwekkend. Steeds een beetje minder eng ook. Ik mis de drank nog wel hoor. Zou ze mij ook missen? Daar maar niet in gaan hangen, leidt nergens toe. Goed, nuchter. Misschien een goed moment om de wortel van alle kwaad aan te pakken. Door te zetten daarin. Ik sta op een wachtlijst voor weeeeer therapie en het is nauwelijks voor te stellen dat iemand dat nog met me aandurft. Durf ik het zelf? Ergens blijf ik hangen, kom niet voorbij een bepaald punt. Verder volwassen worden, verantwoordelijk, jeweetwel. Nu ik het niet meer kan afschuiven op alcohol en andere middelen, merk ik dingen aan mezelf die ik toch graag anders wil doen. Ja echt. Eng. Moeilijk. Ik ben drieënvijftig. Okee, ik wil niet zo bejaard en belegen zijn als sommige vijftigers die ik ken, maar achter studenten aanzitten hoef ik ook niet meer. Volwassen? Niet te geloven, ook nuchter ratel ik een hoop wazigs. Rosee, kruidenthee67 en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MijnGerrit Geplaatst 31 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2019 Hoi Quinn. Ik meende nog niet zolang geleden van je te lezen, dat je weliswaar dan geruime tijd al niet meer dronk, maar eigenlijk verder geen veranderingen merkte. Dat kon ik me niet voorstellen. Ik meen hierboven de veranderingen wel degelijk te lezen. Ik denk dat je zonder dat jaar en vier maanden niet zou hebben besloten om de stap te gaan maken, die je je nu hebt voorgenomen. En dat dat drinkend kansloos zou zijn geweest. Ik heb respect voor wat je nu van plan bent aan te gaan. Dat vereist moed. Ik hoop dat het je veel gaat brengen. lady jane, Reacher en Quinn reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden