Spring naar bijdragen

zondag 3 juli


Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Een gezellig zonnetje alweer en vrolijke vogels. 

En natuurlijk koffie en thee, 

laat de zondag maar beginnen. 

Ben ook wel benieuwd naar IJsland vanavond A3. 

Heb tot nu toe nog niet echt iets gevolgd, waarom zou ik... 

.... 'we'  doen toch niet mee....  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

 

in de reclametijd van Once upon a time in the west

beetje bij de voetbal gespiekt en na afloop helemaal

in de ban van de miserabele strafschoppen. Wat stress

al niet kan doen! Maar ik vond het ongelofelijk spannend ook.

In een fractie wordt dan de wedstrijd beslist, heel raar ergens.

IJsland- Wales mag voor mij ook de finale worden.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd voor de keuze gesteld. Of je stopt of ik ga bij je weg. Ik koos voor hulpverlening. Snel werd duidelijk dat ze alsnog weg ging. Communiceren was er niet meer bij. Alles via via. Ik weet dat ze een ander heeft. Ik vermoed dat ze hem al veel langer kent. Van mij af wou en niet verwachte dat ik hulp zou zoeken. Ik geef veel toe. Zij blijft in ons huis. Ze heeft het immers niet makkelijk met mij gehad. Het begint nu op treiteren te lijken. Mijn treinen moeten binnenkort weg. Ik weet dat ze haar niet in de weg staan. Geen idee waar ik er nu mee heen moet. Ergens opslaan. Alles moet met beleid uit elkaar gehaald worden. Ik wil dat zelf doen. Of alles verkopen. Met pijn in mijn hart. Ben bang dat het de beste oplossing is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met "rock-bottom" bereiken was inderdaad ook dat, toen ik eenmaal op de bodem van de put lag, ik een hoop dingen aan de kant moest werken en opruimen, voordat ik me kon oprichten en pogingen kon ondernemen om uit de put te klimmen. Het was het einde van de weg omlaag, maar niet het einde van het werk.

In feite ruim ik nu na die jaren nog steeds op van toen. Maar er komt steeds leuk nieuw werk bij om te doen.

Het blijft een kwestie van aanpakken, werken. Mijn ervaring is dat mijn perceptie van dat werk verandert: eerst was het echt naar en zwaar werk, nu ervaar ik het steeds als een deel van mijn leven. Werk wat ik niet meer zou willen missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom nog heel even koekeloeren

Mijn collega heeft per ongeluk mijn tweede dienst gedraaid.

Nou ja, ook goed, kan ik eerst thuis nog even een bakkie doen.

 

Lars,

Balen van je treinen, maar ja, hoort misschien ook bij schoon schip maken he.

Sterkte in elk geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Als ik je goed lees, beschrijf jij het proces jowan. Helder beschreven.

Bij Lars lees ik de pijn waar hij nu in zit.

Lars, geen idee of ik in de goede richting denk, maar zou het kunnen zijn dat zij nu de behoefte heeft, na de scheiding, om het huis waar zij in blijft wonen nu helemaal haar huis te maken?

Dat alles wat van jou is daarom weg moet, ook al staat het fysiek gezien misschien helemaal niet in de weg?

Wat het ook is, voor jou is dit wel heel heftig. Jouw dierbare hobby.

Ik hoop dat je een plek kunt vinden waar je de treinen op kunt slaan, dan hoef je niet meteen een rigoreuze beslissing te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wel dat zij ze niet meer in huis wilt hebben maar wel wat kinderachtig om je niet wat meer tijd te geven.

Als ik jou was zou ik ze nooit verkopen, daar krijg je later zeker spijt van.

Er is toch vast wel een plekje te vinden om ze op te slaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het misschien ergens opslaan. Zal weinig zin hebben. Komt daar nooit weer weg dan. Ga alles verkopen lijkt me de beste optie. Het is teveel te waardevol om te laten verstoffen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, lastig Agnieta.

Jij hebt hier natuurlijk helemaal geen schuld aan, maar schuldgevoel ligt gemakkelijk op de loer.

Schuld en schuldgevoel zijn twee verschillende dingen voor mij.

Schuld komt a.h..w van binnen: je weet dat je iets fout hebt gedaan = schuldbesef.

Schuldgevoel is anders, zij wil je dat nu graag aanpraten : jij laat mij in de steek. Dat is niet waar, maar wel heel moeilijk om mee om te gaan.

Ik ben er zelf nog niet zo goed in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken iemand die dag in dag uit zit te zuipen.

Bijna elke dag hangt ze, onder invloed, ze bij me aan de foon te janken

de laatste tijd.

En alles wat ik zeg of aanbiedt krijg ik de gekste antwoorden..

Zeg ik ga naar de huisarts;

durf ik niet.

Zal ik met je meegaan dan;

Nee dat voelt te kinderachtig.

Ga naar de AA;

durf ik niet.

Zal ik met je meegaan dan

Nee, dat voelt kinderachtig.

VNN dan?

Ben je gek, dat is verslavingzorg!

 

Daarna krijg je drankjank met een "Ik weet het niet meer".

 

Dit gaat al een paar weken zo en ik weet dat ze al maanden achtereen zuipt,

ik zeg steeds probeer te minderen dan in eerste instantie. (want ik denk zelfs dat in 1x stoppen in haar geval

best gevaarlijk kan zijn)

maar gister kon ik me niet meer inhouden en heb gezegd dat ze gewoon door moet zuipen dan

en niet zo moet piepen en ik niks meer wil horen hierover, dat ze het maar uit moet zoeken verders.

 

Gevolg; Nu jankt ze nog harder want "ik laat haar ook nog in de steek".

Ja, ja, nu ben ik dus de schuldige, nog meer redenen om te zuipen natuurlijk.

 

Sjucht, ik wordt hier zo moe van..

 

Aanvulling; Nee, is niet iemand van het forum hoor, voordat jullie nog ongerust worden.

Totdat iemand zelf echt bereid is om te stoppen, hoef je niks te doen. Probeer wat advies te geven, beetje luisteren naar het gelal (terwijl je bedenkt dat je dat zelf nooit meer wil). Als iemand wil drinken, dan weerhoudt echt niets of niemand hem/haar is mijn persoonlijke ervaring.

Wel lastig als iemand blijft bellen, dat wel..

Houd het droog allen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, het lijkt me niet verstandig wat je hebt gedaan. Ik begrijp het ook niet goed, met je laatste terugval nog vers in het geheugen.

Nou hoef ik het niet te begrijpen natuurlijk, het gaat om jou.

 

Ben je nog naar de AA-meetings geweest sinds de laatste keer? Ik heb je er eigenlijk niet meer over gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met A3b.

Voor iemand die geen verslavingsprobleem heeft, is een alcoholische consumptie niet erg. Voor mij wel. En ik meende voor jou ook.

Maar het is je eigen beslissing. Ondanks dat je er nu geen last van hebt, of lijkt te hebben, vind ik het niet verstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Agnieta. En A3b en ik zijn de enigen niet hier.

 

Bij mijn weten is jouw doelstelling niet om te minderen, of om sociaal en gematigd te drinken. Daarom zul je ook aan het dagpact deelnemen denk ik?

Zo lees ik dan ook je bericht over het etentje van vanavond.

 

Mocht je vinden dat het voor en van jou wél mag of moet kunnen, dan vraag ik me af waarom je dat hier komt melden.

 

Maar nogmaals, van mij mag iedereen drinken wat hij of zij wil hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...