Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest

Sita2

Aanbevolen berichten

Helaas niet gelukt:blush:. Overvallen door gesprek ouder en zus dat ouder niet meer wil. Gesprek per rottige verbinding. Veel emoties. Ook onzekerheid. En wat doe ik na het gesprek; ik schenk een glas wijn in. Vandaag ook daar over gepraat met mijn man. Ik weet niet (meer) hoe moeilijke situaties te ''handelen''. Ik weet me geen raad met mezelf en de emoties. En dan grijp ik naar de bekende weg.

bewerkt door SvDolphin
net
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooit in een soortgelijke situatie kon ik het ook niet Sita, stoppen.
ik ging wanhopig juist meer en vaker drinken en me nog veel ongelukkiger voelen, nog meer faalgevoelens.
terwijl het juist toen zo belangrijk was om helder beslissingen te nemen. had ik toen maar van Refusal geweten,
van dit forum, van andere mogelijkheden via een verslavingsarts. Ik gun je zo een goede stap vooruit, dat kan je jaren schelen aan ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie reacties! Uiteraard helpt drinken mij nu (zeker) niet. Wat ik nu weer ''mee'' begin te krijgen is dat mijn man en ik praten.We letten ook op het drinken. Niet dat dát de oplossing is, en/maar het is beter dan niet opletten. Een hulpverlener voor/ tegen de drank ben ik inderdaad aan het overwegen. Ook nog nooit gedaan.

Verder is en blijft het een moeilijke tijd.

Dank jullie wel dat jullie er voor me zijn.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sita, wat een strijd, wat een emoties, moeilijk. Ik wens je veel sterkte en wijsheid. En ook mildheid voor jezelf. Je weet dat drank niet goed voor je is, maar je kunt ook niet alles tegelijk! Als het je nu niet lukt om niet te drinken, probeer het dan binnen de perken te houden, zo weinig mogelijk te drinken. 

Wees worden is moeilijk, welke leeftijd je zelf ook hebt. Ik spreek uit ervaring 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfft ben de drank zo zat. Ik vond het gisteren eigenlijk niet eens lekker meer. Zegt niks, maar zo voelt het nu. Ik dacht eraan om Refusal te gaan vragen bij huisarts, maar heb net o.a. de bijsluiter gelezen en dat weerhoudt me dan weer. Zeker ook in combinatie met m'n AD. Aan de andere kant lijkt zo'n 'dwang'middel me wel een steun in de rug. Afijn. Vandaag wil ik niet drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sita, waarom zegt dat niets dat je het niet lekker vond? Misschien verandert je houding ten opzicht evan alcohol en dat lijkt me winst. Wil niet zeggen dat je het fluitend weerstaat, maar het wordt wordt wellicht wel eenvoudiger. Of jij weet je weg duidelijk te bepalen. 

Refusal ( waar ik overigens geen ervaring mee heb) kan fijn zijn, lijkt me. Waarom maak je geen afspraak met de huisarts om met hem van gedachten te wisselen erover? Zeker icm ad? Als je bijsluiters van de meeste zaken leest, neem je het nooit meer;-) Ik ben blij dat er geen bijsluiter bij een zak wortelen zit, want dan zou er vast ook iets heel ergs op staan.

Ik hoop op een goede dag voor je. Met mooie dingen die onverwacht je kant opkomen, omdat je ze gewoon verdient! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

Nee, als we alleen voor de 'lekker' zouden drinken, schreven we hier niet:blush:

Het valt niet mee meid, in moeilijke tijden te stoppen. Misschien is de stap naar je huisarts wel een goeie. Ook voor ondersteuning? Of verwijzing naar hulp? In welke vorm dan ook. Heb je een AA in de buurt? Vandaag wil je niet drinken, is een goed voornemen. Goeie dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Lieve Sita, waarom zegt dat niets dat je het niet lekker vond? Misschien verandert je houding ten opzicht evan alcohol en dat lijkt me winst.

Om de simpele reden dat ik dat wel vaker heb gevonden en me niet weerhield van drinken:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Refusal ( waar ik overigens geen ervaring mee heb) kan fijn zijn, lijkt me. Waarom maak je geen afspraak met de huisarts om met hem van gedachten te wisselen erover? Zeker icm ad? Als je bijsluiters van de meeste zaken leest, neem je het nooit meer;-)

Lika, lief dat je meedenkt. Het zou voor mij dus inhouden dat ik de huisarts moet vertellen dat ik een alcoholprobleem heb en dat is voor mij een mega grote stap. Daarnaast vind ik de Refusal echt een heftig medicijn, en ik weet hoe ik door bijsluiters heen moet lezen. Van die peentjes wist ik overigens dan weer niet;)

En dank je voor je wensen! Lief:heart:

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de huisarts kan voelen als een mega grote stap, I know.

Toch voelde ik me enorm opgelucht, begin van afgelopen zomer dat ik die stap gezet heb.

Vorige week in het ziekenhuis kreeg ik een kleine vragenlijst, je kent het wel..rookt u, drinkt u? Nee niet meer.

Hoezo? En ook dan voelt het heel ongemakkelijk om te vertellen dat ik een alcoholprobleem heb. Maar denk ook, het is in mijn eigen belang. En het is nou eenmaal zo. Ik begrijp je helemaal Sita. Met refusal of andere medicatie heb ik geen ervaring. Of refusal een stok achter de deur zou zijn? Weet ik niet...je moet het uiteindelijk ook zelf slikken. Het is niet simpel, maar ik lees wel dat je er echt mee bezig bent en het anders wilt gaan doen. Je moet het zelf doen, maar het hoeft niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je Sita. Ik ben eind oktober met de billen bloot gegaan bij de huisarts. Dood-en doodeng. De tandarts verwees me vanwege te hoge bloeddruk en een behandeling die anders niet plaats kon vinden. De huisarts vroeg naar roken en drinken. En ik heb eerlijk geantwoord.... juiste tijd, juiste plaats denk ik. Na twee weken zonder drank was mijn bloeddruk normaal....

Op een andere dag of op een ander uur, had ik misschien niet eerlijk geantwoord. Omdat het voelt als een mega grote stap. Inderdaad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...