Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest

Sita2

Aanbevolen berichten

Pfft, al meerdere dips overleefd zonder. 

Nog niet echt blij of opgelucht dat ik niet heb gedronken, eerder geschrokken van hoe dichtbij het er alweer bij zat. Het had niets gescheeld. Beetje moedeloos. Het lukt nooit. Afijn, Ik heb niet gedronken. Nu de avond straks nog. 

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, goed gedaan zeg, gisteren!!

Je bent blijkbaar in staat om craving te weerstaan. Vandaag een nieuwe dag. Hou alle achterdeurtjes dicht.

En wees verder zo zorgzaam voor jezelf als maar kan. Je bent moe: sta dat jezelf toe. Je lichaam moet herstellen van de verwoestende alcoholische aanslagen die je er elke dag op deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht helaas niet zo goed kunnen slapen. 

Voordeel: tijd om na te denken, draadjes te lezen en eindigde bij het nadelen van alcoholdraadje. Dit deed me beseffen dat dat enorme 'getut', verlangen naar een drankje nérgens op slaat. Dit omdat dat ene drankje of max 3 waar ik eigenlijk naar verlang altijd tot meer leidt en het je alleen maar die enorme rij van nadelen oplevert, die je dan voor het gemak maar even vergeten bent of niet aan herinnerd wil worden.

Dat deed, doet me beseffen dat mijn basisplan er zo uitziet:

1. de eerste niet nemen

2. bewegen

3. bij heel erg willen, verlangen, etc. mijn nadelen lijst lezen met op nummer 1, 2 en 3: de nadelen voor de kinderen

4. (van) mezelf mogen belonen 

5. leren accepteren

Vanochtend dus niet hardgelopen of lang gewandeld, maar een korte rustige wandeling waarbij ik de tijd heb genomen stil te staan bij wat ik zag. Nu niet door rennend in huishouden, accepteren dat ik moe ben van de nacht en het zorgen maken om de kinderen, afspraak afgezegd en nu op bed. Ik ga straks mijn lievelingsontbijt maken wat ik vaak niet mag van mezelf. Ik ben verdrietig om veel dingen en voel me alleen. En toch weet ik dat ik dat niet helemaal ben.

Deze hou ik er voor nu even bij: Ik kan niets fout doen, want ik drink niet.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

K... dag tot nu toe. Murphy was an optimist! Rust leverde niets op, voelde me steeds rotter, waarschijnlijk toch niet helemaal oké. Straks werken. Oppas is er. Dat heb ik dan wel weer goed geregeld. Wel droog. En dat ben ik van plan vanavond ook zo te houden.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,kun je niet met je kinderen terug naar Nederland?

Zo te lezen zijn jullie daar ongelukkig,je hebt maar 1 leven te leven.

Sowhat, ik heb op jouw eerdere reactie op de dagdraad ook al gereageerd. Natuurlijk kan ik terug. Dan neem ik mezelf trouwens mee, maar daar gaat het niet om. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat deed, doet me beseffen dat mijn basisplan er zo uitziet:

1. de eerste niet nemen

2. bewegen

3. bij heel erg willen, verlangen, etc. mijn nadelen lijst lezen met op nummer 1, 2 en 3: de nadelen voor de kinderen

4. (van) mezelf mogen belonen

5. leren accepteren.

Wat een stevig plan. Nu nog een klein terugval plannetje. Twee of drie to do's voor als het mis gaat. Niet dat je daar van uit moet gaan, maar het kan gebeuren. We zitten hier met zijn allen niet voor niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...