Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Sita2

Aanbevolen berichten

Dolfijn, dank je wel dat je weer schrijft.

Jij wist niet wat te schrijven, nou, ik óók niet.

Nu wel: weet gerust dat je gelezen wordt. En weet dat ik vaak niet weet wat ik kan schrijven om werkelijk toe te voegen. Alles wat ik van je lees getuigt van inzicht en intelligentie. Volgens mij weet jij dit ook wel, de vraag is of je het (in jezelf) durft te geloven. Dank je wel dat wij het niet alleen, zonder jou hoeven doen..............jij voegt toe. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel lief Monster!! Dank je wel! Ik ben hier niet zo veel,  terwijl ik weet dat dat wel goed zou zijn, maar door terug te lezen, te denken, herkauwen doe ik wel iets. Niet veel, want ik drink nog steeds.

De eerste poging op het dagpact kon ik niet waar maken....en het allerlaatste wat ik niet wil is het dagpact niet series nemen, dus ik doe even niet mee totdat ik zeker van mezelf ben. Door terug te lezen weet ik wel iets beter wat ik nodig heb en daar ben ik druk mee op een leuke manier  om dat voor elkaar te krijgen! Het gaat niet vanzelf...

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh lieve Sita, ik lees dat je het moeilijk hebt.. kop op meis, er komen betere tijden. Het is niet gemakkelijk om in een land (ver weg) te wonen en om je weg te vinden. 

Probeer je vast te houden aan de kleine dingen.. en leuke dingen te doen met de kinderen. 

 

Sterkte x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag wil ik deel voor deel gaan. Mijn eerste doel is rond lunchtijd niet te drinken en dit tenminste tot einde middag vol te houden.

 

Vanochtend hardgelopen. Dit heb ik vorig week weer opgepikt, afwisselend met gewoon met de hond wandelen. Sociaal ook wat dingen opgepikt. Kortom, ik ben op weg.

 

Ik kom hier als ik het moeilijk heb vandaag.

Sita

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed voornemen Sita. Ik las hier (en elders ook wel eens) over de wekkermethode. Steeds een kwartiertje niet drinken en als dat is gelukt, nog een kwartiertje. Fijn dat je man terug is, kan me voorstellen dat je het dan al wat meer naar je zin hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zette de kookwekker op 5 min als ik de drang om te drinken voelde. Nam een fles water.. en dronk daar ongeveer de helft van op.. en het was weg...

Kon weer nuchter verder ;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat nog steeds een indrukwekkend fenomeen: de trek die je het ene moment allesoverheersend aan drank laat denken, een poosje later zomaar weg. Soms na wat water of een boterham, maar vaak ook gewoon doordat er tijd verstreken is. Raarrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt tot de namiddag. Dat was ook mijn streven vandaag. Ik heb een goede dag gehad met veel beweging, contact en werk. Mijn  zorgen voor iemand laten me piekeren. Ik eindig de dag met toch weer behoorlijk wat drank, maar voor mij minder dan eerder.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt wel Kruidenthee, maar ik was er niet echt blij of tevreden mee.

 

Vanochtend lang gewandeld met de hond. Mooi. Net wat gewerkt. Vanmiddag weer werken.

Plan is weer tot namiddag zeker niet, liefst tot het eten niet en als ik dan neem niet meer dan 3. Dat zou heel mooi zijn. Tegelijkertijd vind ik het eigenlijk te triest dat ik niet gewoon kan zeggen: vandaag niet :(  

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm hier hoor ik een groot oordeel naar jezelf,

mij ook niet vreemd  ;)

 

Reële doelen stellen, en als je die haalt tevreden zijn.

Wat wil je is de vraag...afbouwen tot het moment waarop jij kunt zeggen: vandaag niet?

Want jij kunt dat ook, dat is het probleem niet, alleen nu nog niet?

 

Op jouw manier, jouw stapjes. 

Maar ga jezelf niet veroordelen dat is altijd contraproductief.

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sita,

Ik vertrouw erop dat je hier op alle manieren steun krijgt, en dat je zelf eruit pikt wat jou het beste helpt.

Mij lijkt het zo'n zware strijd, van het ene kwartier naar het andere worstelen, constant de drank hijgend in je nek. Je hebt het daar zo zwaar, en je bent hier zo lief naar iedereen.

Wat ik wil zeggen: is het niet té zwaar, en daardoor onbegonnen werk? Je kunt wel zeggen dat alles wat je minder drinkt meegenomen is, maar hoe lang hou je dit vol? Zijn er ook andere, meer structurele stappen denkbaar?

Ik heb het bericht van Meya nog eens gelezen, van 25 oktober. Is het een idee om te doen wat hij voorstelt?

Ik wil je echt niet bekritiseren, maar ik krijg zo'n eenzaam gevoel bij jouw strijd.

Veel liefs van Basta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je draadje doorgelezen en jullie lijken me een stoer en moedig gezin met een moeder met pit. En een alcoholverslaving. Waar ze van af wil. En dat gaat haar lukken.

Zou je iets willen doen? Je bent slim en die hersens mag je gebruiken. Lees je posts op je eigen draadje sinds eind juni door met zo veel mogelijk distantie. En schrijf vervolgens in maximaal vijf punten een plan op voor de komende drie maanden. Om van de drank af te komen. Dat wil je namelijk. Alleen je verslaving zit je in de weg.

Post je plan hier op het forum.


:rose:

 

Niet om te pushen, te beleren, maar Meya schreef het zo mooi en constructief. 

Een handvat om echt iets te doen, een stap te zetten.

In ieder geval een keuze te maken waar je mee verder kunt, tevreden kunt zijn voor het moment.

Wat dat dan ook is.

 

:heart:

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dat plan ben ik inderdaad bezig!

 

Omdat ik zo in een dip zat ben ik begonnen met meer bewegen, meer contact te leggen en me meer geestelijk te voeden. Dit werkt namelijk voor mij tegen de alcohol. Als ik wil rennen in de ochtend kan ik me niet laveloos drinken de avond ervoor. Idem met sociale contacten. Het helpt me stappen terug te zetten en een ander mind set te krijgen. Natuurlijk, uiteraard, en etc is stoppen de enige oplossing. Ik ben onderweg en weet dat ik de stap niet te lang moet uitstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen. Gisteren weer helemaal uit de bocht gevlogen :(

 

Punten die in mijn plan gaan en/of ik al mee aan het werk ben:

- bewegen

- tijd en rust voor mezelf

- praten (nu: hier regelmatiger schijven)

- sociale contacten

- afvallen zodat ik beter in mijn vel zit

 

Ik weet dat dit ter ondersteuning is en niet echt een plan om te stoppen is in 3 maanden.

Ik vind dat ik dat wel moet kunnen maken, maar ik weet even niet hoe. Daar gaat m'n intelligentie  :blush:

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plan om te stoppen zou zoiets moeten zijn:

1. stoppen (ja, knoop doorhakken en doen...maar hoe?)

2. mezelf beloven de eerste niet te nemen (kan ik dat gaan zien als lief zijn voor mezelf??)

3. ondersteuning zoeken (durf ik dat??)

4. hier elke dag schrijven

5. gestopt blijven (belangrijkste en hoe doe ik dat?)

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...