jowan Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Nou, amerikanen zijn niet mijn voorbeeld waar ik achteraan hol. Ik denk dat we in Europa veel vaster met de voeten op aarde en in de aarde staan. Compleet buiten de doelstelling hier, eigenlijk. Soms wil ik het gewoon niet laten...;-) Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Oh ok, daarvoor is het lijstje dus . En ik meld me vanavond weer af met de mededeling dat ik het droog heb gehouden? Top, ga ik doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Loretta, er zijn goeie vetten, suikers en koolhydraten en slechte. Drankjes waren uiteraard slechte (alcohol wordt uit suikers/koolhydr. gewonnen) maar je hebt wel van alles wat nodig wil je een beetje gezond blijven. Ik neem aan dat je genoeg van voeding weet om daar mee om te gaan, want alles of niks, is net als bij drinken funest. Ik vind het met eten/snacken ook nog best moeilijk soms, want wat ik bij drank tegenkwam, kom ik nog steeds rond voeding tegen. Maar hele extreme dieten dat wil ik niet. Hooguit soms nog een vastenkuur om weer een gezondere omschakeling te kunnen maken naar een gelijkmatigere manier van eten vast te kunnen houden. En blijvend zorgen voor voldoende beweging en leuke bezigheden. Dat houdt me tevreden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Er zijn toch echt miljoenen Amerikanen die erbij zweren Heb je wel eens gezien hoe de doorsnee Amerikaan er uit ziet? Die vinden overgewicht klaarblijkelijk bij het Amerikaan zijn horen. Bulletproof koffie, vol met verzadigd vet, klinkt iig niet gezond. En aan al die mensen met hun email probs, waarom geen gmail? Op iedere pc je mail bekijken en altijd op dezelfde manier. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Ok, mooi weer, man vroeg klaar, voorheen dus redenen om lekker iets te drinken en een sigaretje te roken. Dat wordt dus een lastige dag voor mij... Hoe zouden jullie dat aanpakken/hebben jullie dat aangepakt? Wel terrasje met een spa'tje rood? Of beter thuis blijven of iets anders gaan doen? Lastig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Hi all: de vele Amerikanen die ik ken zijn gezonder dan Nederlanders. Maar in de US is het wel een class issue: ben je rijk en well educated dan weet je dit, zo niet... Agnieta: sorry, ik had helemaal niet door dat je het even moeilijk had en weer dronk. Jammer, maar er zijn (veel) ergere dingen. Zoals mijn sponsor zegt: "wat wil jezelf, gun je jezelf de gemoedsrust?. Zo nee, dan leer ik weer van je elke keer dat je weer in paniek raakt na 2/3/4 of zelfs 5 dagen non- stop zuipen" Hard maar enorm waar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Ik zou het in het begin niet opzoeken Loretta. Maar dan praat ik voor mezelf. Als jij denkt dat je wel een spa rood kunt drinken op terras prima toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Ik vind het niet leuk dat je een terugval hebt Agnieta wel je eerlijkheid erover en er wat aan willen doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Ag: je bent nu toch nuchter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 (bewerkt) Clear Ag: ik ben daar zelf ook geweest. En mijn kids ook. Mijn oudste heeft mij minimaal 10x compleet van de wereld gezien. De afgelopen drie jaar niet meer, godzijdank. Waar ik van geleerd heb is haar houding: ze heeft echt alles, maar dat interesseer haar slechts matig. Toen ze vorige week een cadeau kreeg wat ze echt wilde kreeg ik een knuffel die je niet kan repliceren. Maar als iemand alcohol drinkt, een glas wijn of bier, dan is haar standaard vraag of dat nodig is... Geen big issue: maar voor mij wel 'de billen bloot'. İk kan veel. Heel veel. Maar ik kan niet, totaal niet drinken. Maar mijn grootste successen heb ik de de afgelopen vier jaar bij AA gehaald.. 22 juni 2016 bewerkt door tomtom2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Agnieta, voor wat het waard is, ik vind het heel goed dat je toch elke keer meldt als je hebt gedronken of zoals nu je een terugval hebt gehad. Dat laatste vind ik echt heel rot voor je. Ik ben niet zo van de confrontatie, maar dat doen anderen wel rapilos en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Niks moet. Niks... Wat wil jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Dag allemaal, Agnieta: goed dat je deelt ! Je weet wel hoe ik daar in sta. Veel sterkte ook: hou vol nu het meer dan ooit nodig is?!! Mooi weer lieve mensen; ik duik de tuin weer in. Moet niet te veel van de spieren vragen anders lukt me de yoga vanavond niet. Fijne dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 @agnieta, ik lees natuurlijk pas net mee, maar voor wat ik lees vind ik het inderdaad ook knap dat je toch weer terugkomt. Je zou ook kunnen zeggen 'ach, nu kan ik net zo goed weer doorgaan'... Maar da's hetzelfde als dat je je telefoon op de grond valt, en er dan nog maar eens extra op springt, want 'ach, hij is nu toch al kapot'. Ik denk dat dit een proces van vallen en opstaan is, en van iedere val leer je weer. Vooralsnog zit ik nog steeds in de tuin met een zelfgemaakte acoholvrije bitter lemon lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 zelfgemaakte bitter lemon ? Hoe doe je dat Loretta / Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Toevallig kwam het recept net tegen: 4 eetlepels appelazijn 2 cm gemberwortel 1 citroen Beetje water om te blenden Azijn en gember in blender, geel van de schil van cirtoen raspen, in blender. Wit vd schil verwijderen, vruchtvlees in blokjes in de blender. Met een beetje water flink fijndraaien. Daarna na smaak verdunnen met Spa Rood. Dit mengsel was voor mij genoeg voor ong. Een liter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Ja, klinkt stukken beter dan die koffie met boter! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Dank je Loretta Klinkt inderdaad heel gezond. Hoop dat ik appelazijn kan krijgen in de super. Heb het recept in elk geval over geschreven. thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Ag :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Die politie kabouter gaf je waarschijnljjk geen boete.En hij heeft ook kids. Toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Ik maak me een beetje zorgen om Erik. Hij schrijft altijd zo trouw. En het laatste wat hij schreef is dat hij ziek was en last had van nierstenen. Ik heb ergens nog een prive emailadres dat ga ik zo opzoeken en hem daar een mailtje op sturen. Iemand toevallig een telefoonnummer van hem? Ik zie ineens van die scenario's voor me dat hij in het ziekenhuis ligt. Sorry ben altijd een beetje overbezorgd. Wat een betrokkenheid bij mijn persoontje. Denk ik helemaal niet aan dat mensen ook mij zouden kunnen missen. Die nierstenen was ik na 2 dagen kwijt en daarna geen last meer van gehad. Ben wat druk met mijn werk de laatste tijd en sport weer veel. Wel lees ik nog vaak mee maar reageer lang niet altijd. Maar goed ik ben er dus weer. lady jane, rapilos en smart reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Om eens te kijken wat de refusal doet een paar kleine slokjes bier van mijn man genomen. Nou, ik ben meteen genezen. Lig nu met een plofkop op de bank. Behoefte aan roken ook helemaal weg. Blij dat ik het even heb geprobeerd, zodat ik weet wat het is. Maar wat een vergif is alcohol dus eigenlijk, zodra het niet wordt afgebroken door de lever. En wat een overwerk moet ik m'n lever aangedaan hebben..! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 (bewerkt) Bullit coffee, dat drink ik regelmatig maar niet als vervanging van ontbijt. Kokosolie is idd verzadigd vet maar niet van een slecht soort. Sowieso zijn vetten vooral slecht als je ze te heet verwarmd en veel minder als je ze koud consumeert. Kokosolie is MCT vetten en dat is een soort vetten dat je bijna niet opslaat in lichaamsvet maar gebruikt als brandstof. Voor mij is alleen de hoeveelheid vet het punt. Eetlepels roomboter en kokosolie is teveel. Ik neem een ruime theelepel en espressokoffie en daarnaast 2 boterhammen als ontbijt. Mijn ervaring met echt een eetlepel roomboter en een eetlepel kokosolie is spijsvertering die overhoop is en erge diarree. Zoveel vet op een nuchtere maag trek ik niet. Bullitcoffee hoort trouwens bij een ketogeen dieet. Dat is een paar weken koolhydraten tot 20-40 gram terugschroeven en leven op koolhydraatarme groenten geen brood of aardappels en heel veel vet en eiwitten. Hierdoor kom je in ketose en daarbij hoort een onvolledige vetverbranding omdat voor die verbranding koolhydraten nodig zijn. Je gaat steeds minder insuline hoeven aanmaken en reageert heel erg op maar een beetje insuline. Sporters kunnen hier offseason veel profijt van hebben om dan veel vet kwijt te raken en insuline gevoeliger te worden. Dit doe je dan echter maar 2-4 weken en dan voel je je die weken zo slap en futloos als een vaatdoek. Om toch wat energie te hebben is bullitcoffee heel handig. 22 juni 2016 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Allright. I heb jarenlang dronken rondgereden. En toen ik 1x nuchter gepakt werd, had onze lokale agent daar gelijk 9 maanden van gemaskt. In de rechtbank heb ik gewonnen uiteindelijk maar de opbrengsten heb ik overgemaakt naar het het juiste doel. Ik ben zo ongelovelijk blij dat ik in mijn 20 jaar verslaving niks permanent heb beschadigt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zala1981 Geplaatst 22 juni 2016 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2016 Om eens te kijken wat de refusal doet een paar kleine slokjes bier van mijn man genomen. Nou, ik ben meteen genezen. Lig nu met een plofkop op de bank. Behoefte aan roken ook helemaal weg. Blij dat ik het even heb geprobeerd, zodat ik weet wat het is. Maar wat een vergif is alcohol dus eigenlijk, zodra het niet wordt afgebroken door de lever. En wat een overwerk moet ik m'n lever aangedaan hebben..! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden