Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 mei


Aanbevolen berichten

Gisteren het dagpact niet gehaald.

Het wel enigszins beperkt weten te houden en de rest weggegooid.

Dat gaan we vandaag beter doen.

Ik maak me druk over geld. Net de vakantietoeslag gehad, maar door allerlei gerommel bij de diverse belastingen kan ik het meteen weer inleveren. Geen vakantie dit jaar. Gisteren wéér zo'n fijne envelop. Nou ja, stom dat ik daar zo de pest over in krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Het lijkt er op dat we alweer een mooie dag met zon gaan krijgen, fijn. 

Ik ben al snel even aan de slag gegaan hier, inmiddels staan koffie en thee klaar. 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg

Laat die dag maar beginnen... 

 

Nadia, kan me best indenken dat je je druk maakt over dat vakantiegeld. 

Tuurlijk had je liever op vakantie gegaan ervan, het heet tenslotte ook niet voor niets vakantiegeld. 

Maar ook wij hebben het vele jaren gebruikt om weer even helemaal 'bij' te komen, op vakantie gaan

zat er echt niet in. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant was ik wel blij, want het gaf wel lucht....  

En weet je: veel, heel nederlanders gebruiken het vakantiegeld voor andere, noodzakelijke,  uitgaven dan voor vakantie.

En nu, kinderen groot,  situatie veranderd, zouden we kunnen gaan en gaan we ook vaak niet, geen behoefte aan eigenlijk, 

ik kan thuis net zo hard het vakantiegevoel krijgen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil vandaag wat gaan doen. Weet niet wat. Zal de auto nog maar even paar uur laten staan. Misschien vanmiddag mijn moeder halen en een ritje maken met haar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

 

Wat jammer Nadia, maar ja, kan gebeuren.

Vandaag met frisse moed, opnieuw proberen (doen !)

Sterkte en succes

En zelf ga ik ook echt niet elk jaar met vakantie.

Als het goed is, weet je al een half jaar van te voren, wat je ongeveer aan belasting moet betalen.

Maar leuk, is het nooit natuurlijk  :(

 

Anette,

Wat leuk dat ik je weer eens zie

Laat je eens horen hoe het met je gaat nu?

 

Yvonne,

Uiteraard weer bedankt voor de koffie

 

Lars,

Ben je nog onder invloed dan, omdat je zegt dat je de auto maar beter even kan laten staan?

 

Verder, hier alles oke.

Nu blij, dat ik gisteren niet gedronken heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik me vooral boos over voel, is dat ze er bij de gemeente een zooitje van hebben gemaakt en nu maar even in een keer alles willen hebben. Dat kon ik níet voorzien.

Ik ben al jaren niet op vakantie geweest, maar nu wel behoefte aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, kan me indenken dat daar je nekharen van overeind gaan staan Nadia, maar tis niet anders dus. 

Dan inderdaad elke vakantiedag op het balkon of daar net buiten met heel kleine dingen tot een feestje maken maar. 

Begin ik met een extra bakje koffie en een blommetje voor je... 

post-1140-0-30989400-1400997028_thumb.jpgpost-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg
 
En nu... huphuphup aan de slag, druk dagje weer. 
post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpgpost-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg
Luitjes, maak er een mooie dag van hoor. 28 mei 2016 komt nooooooit meer terug. 
                                                    post-1140-0-73238500-1387267004_thumb.png

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars,

Ik zou zoveel beter voor je willen !

 

Nadia,

Kan je het niet in termijnen betalen,

Vaak is daar wel een regeling voor.

Maar ja, betalen moet je toch, is het niet linksom, dan is het wel rechtsom

En ook heel vervelend dat je dit niet voorzien hebt.

Maar goed joh, zonnige bloempjes op je balkon zetten, dagje strand, dagje bos, fietstocht met pick-nickmand achterop,

Dagje museum, en soms heeft de NS ook aanbiedingen.

Er is vast nog wel wat leuks van te maken  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Vandaag de dag begonnen met een korte wandeling ipv luieren op bed....het hele gezin nog op één oor,

en buiten was het heerlijk stil en heiig...Wat voelt dat goed...hoe simpel kan het zijn.

'In beweging komen en zijn'. En dan niet meteen denken dat ik moet trainen voor de vier-daagse, 

gewoon een rondje van 20 minuten. En niet blijven steken in 'ik zou eigenlijk wat meer moeten bewegen..'

Nee, gewoon doen....maak het klein en simpel...net als: vandaag de eerste niet...overzichtelijk.

 

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

 

De wil om niet te drinken was bij mij vaak groter dan de wil om te drinken. En toch dronk ik elke keer weer met een hoop

spijt en faalgevoel tot gevolg.

Toen iemand mij vertelde dat ik het op wilskracht alléén niet zou gaan redden werd ik opstandig. Natuurlijk zou ik dat wél

gaan redden. De volgende keer al!

 

Maar nee, toch weer niet. Er was telkens wel wat, iets, iemand, waardoor ik wel móest drinken, ook al wilde ik niet.

Het lag helemaal niet aan mijn wil om te stoppen, ik wilde toch immers niet drinken? Die wil die zat wel goed... keer op keer.

Als ik niet wilde dan zou ik niet eens meer een poging doen. Maar dat deed ik elke keer wél.

 

Wat me niét lukte was mijn wil om niet te drinken los te koppelen van de omstandigheden waar ik telkens in terecht kwam.

Die omstandigheden leken wel groter, sterker, belangrijker dan mijn wil om te stoppen.

Hoe deden anderen dat dan, mensen die wél gestopt konden blijven, maanden, jarenlang, en die ook

in omstandigheden terechtkwamen?

 

Toen ben ik maar eens gaan luisteren hoe anderen dat deden. En ik kwam er achter dat veel van de meest succesvolle

stoppers niet alleen gestopt waren met drinken maar daar ook een andere manier van denken over hoe om te gaan

met de dagelijkse dingen bij inzetten. Niet meer de omstandigheden hun wel of niet drinken laten beïnvloeden, niet meer

de eigen wil als leidraad nemen maar leren de realiteit te nemen, te ondergaan zoals die op hen afkwam. Ik begon in te zien

dat ik m'n omstandigheden vaak met m'n beste wil niet kon veranderen maar dat ik mijn houding t.o.v. die realiteit wél

kon veranderen. En dat mijn wil niet zo groot is als dat ik zou willen.. ;).

 

Daarmee deed het begrip nederigheid z'n intrede in mijn leven. Dat begrip had ik altijd verkeerd geïnterpreteerd als zijnde

onderdanig naar andere mensen.. ik begon te begrijpen dat nederigheid onderdanigheid naar omstandigheden in z'n

algemeenheid betekent. De mens is in en van alle omstandigheden nog het makkelijkst te beïnvloeden, alleen omdat we

mensen onder elkaar zijn, gelijken.. maar er zijn omstandigheden die door kwaliteit en kwantiteit mijn mens zijn te boven gaan.

 

Door dát toe te geven, m'n plaats te vinden in het geheel, kon ik toegeven dat ik niet kon stoppen op wilskracht alléén.

Ik heb me, zoals dat dan op een ietwat gedragen klinkende manier heet, overgegeven aan machten die groter zijn dan ikzelf,

wat niets anders betekent dat ik mezelf niet als (be)heerser over mijn eigen leven moet zien, hoogstens als een soort chauffeur.

 

Alleen maar stoppen omdat ik zo'n last van m'n drinken had werkte bij mij maar kort.... tot ik me weer "sterk genoeg" voelde

om er maar weer eens eentje te nemen, of tot ik me weer "zwak genoeg" voelde en er weer eentje nodig had.

Stoppen omdat ik werkelijk inzag dat drinken niet de oplossing was van mijn problemen maar een probleem dat

oplossingen tegenhield, was voor mij het startsein van een leven zoals het leven zélf het leven voor mij bedoeld heeft.

 

 

* Dit bericht is een herhaling van wat ik hier al jarenlang vertel. In andere bewoording, maar in essentie hetzelfde. Dat ik steeds in herhaling verval

is een gevolg van het feit dat het het verhaal is van wat voor mij gewerkt heeft en nog steeds werkt. Ik heb het voor mij werkzame deel van

dit verhaal niet verzonnen, niet zelf bedacht.

Ik dank al diegenen die hún eigen steentje hebben bijgedragen aan mijn bouwwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen !

Herkenbaar Nadia. Ik ben ook nog aan het inlossen qua belasting. Zo vervelend .

Hier vandaag een baal dag. Niet goed geslapen, veel piekeren over zaken en onrust. Maar eens opzoek gaan naar hoe ik wat kleur aan de dag kan gaan geven.

Iedereen veel sterkte deZe dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...