Spring naar bijdragen

Zondag 22 mei. Regen!


mikki

Aanbevolen berichten

Kunnen we je helpen Ietje?

Ik lees op je draadje dat jij het niet makkelijk hebt thuis af en toe en dat is lastig. Zelfs met volledige steun van mijn lieve vrouw (geen drank in huis..) is het bij mij een worsteling. Als je die steun niet krijgt, wordt het nog moeilijker. Dus des te knapper dat je standhoudt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta: gefeliciteerd!!

 

Ietje: wat naar voor je. Zelfkritiek is zo' n ondermijner! Wat heb je te veranderen en welke gedachten ervan zijn onwaar?

Wat ik laatst van je las over je man maakte me verdrietig. Krijg je genoeg steun thuis?

 

Hier is het de laatste week te druk. Ik lig ervan wakker. Gewoon het plafond bestuderend, gedachteloos. Typisch.

Bijna elke dag mijn buurtjes - die ook aan het klussen zijn - hier in huis. Samen eten, koffie etc. Dat ben ik niet gewend, zo als einzelgänger.

Ontzettend gezellig, maar....

Dus even zien dat er wat meer balans komt.

Gelukkig hebben zij nauwelijks iets met drank, dat scheelt erg.

Straks met elkaar naar de rommelmarkt!

 

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het regent, en ik ben een plan van aanpak te maken om ervoor te zorgen dat ik niet opnieuw terugval want deze waarschuwing van deze week is mij niet in de koude kleren gaan zitten.

Net ingeschreven voor de online behandeling van Tactus: ben benieuwd hoe dat zal gaan. Voorlopig ga ik ook maar even wat vaker naar meetings want nu is het behalve geestelijk ook fysiek van belang.

Ik hik ook een jaar tegen die vierde stap aan: het is tijd om daar nu werk van te gaan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik genoeg steun krijg, ik denk dat de intentie wel goed is.

Maar de manier waarop het gebracht wordt is vaak niet leuk en ondermijnend.

Maar het voelt ook niet goed om hem af te vallen. Hij heeft er ook maar mee te dealen, een vrouw met een beladen jeugd die vrij structureel niet lekker in dr vel zit. En het is allemaal misschien wel heel anders uitgepakt dan hij gehoopt/verwacht had. 

We zijn in veel opzichten verschillend. Hij is ambitieus, extravert, een buitenmens en gezelligheidsmens.

Ik ben introvert, zit graag in een knus hoekje en het hoeft voor mij allemaal niet zo wild en groots.

Misschien is hij ook wel teleurgesteld in mij, of voelt hij zich machteloos omdat hij het voor mij niet kan oplossen.

Ietje, denk je dat je wat je hier hebt geschreven kunt bespreken met je man? Hij is niet zo'n prater geloof ik?

Weet je, ik heb geen antwoorden, kan mezelf nauwelijks overeind houden, maar ik herken wat je schrijft.

Ik vulde en vul heel vaak in wat ik denk dat anderen van mij denken en vinden.

Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die van mij kunnen houden en mij kunnen accepteren met al mijn gedoe, depressies ed.

Ik vulde in, helaas nooit positief, altijd negatief. Nooit eens: nou, die man van mij is een bofferd zeg, dat ik met hem wil zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen.

TomTom, ik wens je heel veel liefde en sterkte! Succes met de secund opinion.

Agnieta, gefeliciteerd met je nieuwe kleinkindje, inderdaad een wonder.

Lars, ik hoop oprecht voor je dat je voor jezelf heel helder krijgt "waar je heenwilt" en dan de juiste hulp kunt krijgen om je te ondersteunen om daar te komen.

En ja, dat eeuwige gevoel van falen, waardeloos gevoel, helaas heel herkenbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tomtom, als je met stap 4 aan de slag wilt, kun je daarvoor het stappenwerkboek van NA gebruiken.

Dit werkboek helpt je middels 15 "hoofdstukjes" en 88 vragen om je inventaris op te maken.

Ik heb veel aan dit boek gehad toen ik, na enkele halfslachtige stappen vier, eens grondig te werk wilde gaan.

Als je interesse hebt wil ik je wel aan dit boek helpen. Je kunt natuurlijk ook zelf een keer (of meer) naar een NA-meeting

gaan. Bij de meeste NA bijeenkomsten hebben ze dit boek wel te koop of kunnen ze het bestellen. Ik geloof dat het nog

geen vijf euro kost...

 

Voor Lars: stap vier is inderdaad de balans van je leven opmaken. Alle informatie die bij stap vier beschikbaar komt gebruiken we bij de

vijfde, zesde, zevende, achtste en negende stap. Het is de bedoeling dat we deze cyclus tijdens ons herstel telkens opnieuw doorlopen...

De vierde stap is een methode om onszelf beter te leren kennen. We leggen onze goede karaktereigenschappen bloot en we leren

over de ware aard van onze tekortkomingen.. Hoe kunnen we van onszelf houden als we niet eens weten wie we werkelijk zijn?

Door onszelf te ont-dekken leggen we de grondslag om van onszelf te kunnen gaan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffft, vandaag moeten haasten om op tijd op een afspraak te komen, ontzettend veel mensen gezien, nu doodop. Ik blijf mooi zitten tot etenstijd. Ga me ook níet meer op het dagpact zetten, want alleen al bij het idee op te moeten staan om wat te gaan halen stort ik al zowat in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...